Ecologische levensvatbaarheid van brandstof-ethanol?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/02/12, 08:32

chatelot16 schreef:
Ik weet niet wat er in de E10 zit, logischerwijs als ik E10 in plaats van E85 zet, zou het minder slecht moeten werken dan benzine ... nou nee, de E10 werkt veel slechter dan ik benzine ... er is iets anders, ons is niet alles verteld ... er moet naast 10% ethanol een additief zijn dat beter op benzine lijkt en dat een bizarre bijwerking heeft op 2weather


Negatief. In E10 is er dezelfde essentie en dezelfde ethannol als in E5 en E85. Alleen de injectiesnelheden die verschillen.

4.60 voor de E5. 7.60 voor de E10. Tussen 45% en 80% voor de E85 ...
Dit is op het vasteland van Frankrijk voor tankstations van supermerdiers.

De basis essentie op basis van ethanol (e5 en e10) is een specifieke essentie. zodanig verfijnd dat de ethanol in zijn uiteindelijke eigenschappen dezelfde is als die van sp 95.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/02/12, 09:23

chatelot16 schreef:Ik zag gisteren op het nieuws dat een ethanolproductie-installatie met tarwe werd gebouwd dankzij subsidies en werd verlaten omdat het niet winstgevend was


Aangezien dit niet beperkt is tot de technische aspecten van de multi-fuel motor ...

Het is geen incompetentie (of tenminste dat niet): het is de demonstratie van wat ik hierboven zei.

De fabrieken waren 4 of 5 jaren geleden gepland (plan Villepin) in een tijd waarin niemand de stijging van de graanprijzen had voorzien.

Helaas zijn tarwe of maïs gebrand. Als gevolg hiervan is de fabriek met een stijgende grondstof niet langer winstgevend.

Hoe dan ook, ik herinner u eraan dat deze winstgevendheid alleen standhield omdat we enerzijds de prijs van benzine vergeleken met de enorme TIPP met grotendeels belastingvrije "bio-ethanol"!

Dus: het 1ère-model voor biobrandstoffen gaat recht in de muur.

De incompetentie is er: we hebben de macrodata niet "gezien" (en in het bijzonder dat we bij afwezigheid van malthusianisme afstevenen op ... een stijging van de prijzen van landbouwproducten).

@citro

Ben het eens met uw formule: elektrische auto + ontwikkeling van "hernieuwbare" productie
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/02/12, 09:34

Alleen voor diegenen die geïnteresseerd zijn:

- een paar jaar geleden lag de prijs van granen in een bereik van 80 / 100 euro per ton

- hier maïs voor de laatste 3-jaren: http://www.terre-net.fr/cours_marchesV2 ... 56&idMAT=2

- er tarwe over 3 jaar: http: //www.terre-net.fr/cours_marchesV2/point_entree.asp? idRub = 2156 & idMAT = 2

- en koolzaad: http: //www.terre-net.fr/cours_marchesV2/point_entree.asp? idRub = 2156 & idMAT = 2

(vuurtijd mijn Xantia TD, ik legde koolzaadolie gekocht 0,89 van een hard-discounter; vandaag is het bij 1,4 ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/02/12, 09:46

Did67 schreef:
De incompetentie is er: we hebben de macrodata niet "gezien" (en in het bijzonder dat we bij afwezigheid van malthusianisme afstevenen op ... een stijging van de prijzen van landbouwproducten).


Oké ... Ik schreeuw het al jaren luid en duidelijk: de planeet zal niet zo'n overbevolking kunnen verdragen dat eet en wil rollen ...
Did67 schreef:@citro

Ben het eens met uw formule: elektrische auto + ontwikkeling van "hernieuwbare" productie


Net zo generaliseerbaar als 1ere generatie biobrandstoffen ...
De minerale hulpbronnen die nodig zijn voor de bouw van batterijen en zonnepanelen zijn verre van onuitputtelijk op de planeet ... Voor bijvoorbeeld lithium zal het water kosten voor de prijs van goud in de winningsgebieden. ... En dat is niet nodig om batterijen te maken ... Het heeft ook petroleum of plantaardige energieharsen, andere metalen nodig ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/02/12, 12:17

hoe dan ook zullen we niet in staat zijn om energie te blijven verspillen zoals we dat vandaag doen

wanneer de brandstof 100 keer duurder is, zullen we minder verplaatsen en zullen we ons anders organiseren

de productie van brandstof met landbouwproducten onmogelijk om een ​​hoeveelheid te maken die vergelijkbaar is met wat we vandaag consumeren, kan nuttig worden, om de veel kleinere hoeveelheid te maken waar we tevreden over zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/02/12, 23:40

Christophe schreef:
Citro schreef:Ja, zo zien de experts de brandstofcel en de waterstofsector.
Er zijn al vele jaren experts op het gebied van econologie dus :) 8) : Cheesy:
Het is een zekerheid. Beeld
Voor mijn enige geval, na hier uitvoerig te hebben gedebatteerd over het "concept van het elektrische voertuig" en de theoretische en fysieke aspecten ervan.
Ik ging toen oefenen en valideerde de voordelen van deze vervoerswijze.

Hoeveel zijn de ingenieurs van de forum, gepassioneerd over de wens om Pantone-onderzoek, waterstof, zonne-energie te bevorderen ... enzovoort, de onderwerpen die hier aan bod komen, zijn talrijk.

Al dit werk van reflectie, uitwisselingen, metingen en berekeningen uitgevoerd door de leden van de forum geef ons duidelijke expertise, en op veel gebieden.

U, onze lieve webmaster, zou de status van projectdirecteur, docent, coördinator van onderzoeksteams kunnen claimen ...
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/03/12, 19:09

Macro schreef:
Net zo generaliseerbaar als 1ere generatie biobrandstoffen ...
De minerale hulpbronnen die nodig zijn voor de bouw van batterijen en zonnepanelen zijn verre van onuitputtelijk op de planeet ... Voor bijvoorbeeld lithium zal het water kosten voor de prijs van goud in de winningsgebieden. ... En dat is niet nodig om batterijen te maken ... Het heeft ook petroleum of plantaardige energieharsen, andere metalen nodig ...


1) Voor de panelen is het zeker veel energie, silicium (ook al klinkt de naam "wetenschappelijk", het is nooit alleen ... zand), gedoopt met sporen van bepaalde metalen ... Tenzij ik me vergis.

2) Inderdaad, voor batterijen wordt het een beetje moeilijker ... Maar het is niet alleen lithium ...

3) Mijn gedachte was heel erg samengevat in deze formule: de elektrische auto zonder hernieuwbare productie lijkt mij een doodlopende weg vergelijkbaar met de eerste generatie "biobrandstoffen" ... Met hernieuwbare productie (in het bijzonder fotovoltaïsche) is het vreugdevoller. De kwestie van opslag blijft
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten