Ecologische levensvatbaarheid van brandstof-ethanol?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/02/12, 13:07

Did67 schreef:1) Ik heb niets in het bijzonder tegen jou. Ik draag, met mijn reflectie, bij aan de titel "ecologische levensvatbaarheid van brandstof ethanol".


de titel is gewijzigd en keert terug naar de controversiële zijde

mijn doel is niet om te praten over de ecologische validiteit van de huidige ethanolproductie ... maar om te praten over multi-fuel motortechnologie

in Brazilië hebben ze natuurlijk al auto's die met methanol werken ... ze weten heel goed dat alle auto's met elektronische injectie zonder extra kosten met ethanol moeten werken

in Frankrijk, als een elektronische injectie niet werkt, is ethanol dat de fabrikant niet om ons geeft en het vrijwillig beperkt ... en het verdient geld voor degenen die een aanpassingsset verkopen die nutteloos zijn

degenen die nieuwe benzineauto's kopen, moeten alleen duidelijk gespecificeerde modellen kopen die ethanol accepteren ... het kost niets meer en het kan worden gebruikt

of liever, als de fabrikant zegt dat het meer zou kosten om een ​​ethanolversie te maken, is dit een teken dat de enige benzinemotor van slechte kwaliteit is: deze mag niet worden gekocht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/12, 17:23

chatelot16 schreef:
de titel is gewijzigd en keert terug naar de controversiële zijde

mijn doel is niet om te praten over de ecologische validiteit van de huidige ethanolproductie ... maar om te praten over multi-fuel motortechnologie



OK. Ik wist het niet.

Ik verlaat je dan. Oninteressant voor mij (in het algemeen denk ik niet dat de problemen waarmee onze samenlevingen worden geconfronteerd, van puur technische aard zijn; het gaat om keuzes maken, je ogen openen, waarschijnlijk hebben waarden en steek houden ...).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/12, 18:13

chatelot16 schreef:de titel is gewijzigd en keert terug naar de controversiële zijde

mijn doel is niet om te praten over de ecologische validiteit van de huidige ethanolproductie ... maar om te praten over multi-fuel motortechnologie


Sorry mea culpa, maar uw oorspronkelijke bericht (u hebt het later bewerkt) leek mij de kwestie van de ecobalans te betreffen ... economisch en ecologisch ... meer dan motorbrandstof ...

We kunnen het (de titel) wijzigen als je wilt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/02/12, 18:44

Ik heb het eerste bericht alleen bewerkt voor een paar grote spelfouten ... Ik vermijd het bewerken van de berichten om de inhoud te wijzigen waardoor de discusie onbegrijpelijk zou worden

mijn eerste titel zoals ethanol ethanol? met zijn vraagteken had al slecht gekozen kunnen worden

welke titel moet je daar zetten?

het is hetzelfde verhaal als de elektrische auto, met een zeer interessant onderwerp, voor of tegen de elektrische auto: er is geen voor of tegen ... anders zijn er sommigen die ertegen zijn om te zeggen dat het kernenergiemarkt ... je moet zoveel mogelijk weten zodat het correct wordt gebruikt wanneer het nuttig is ... en er nuttige informatie is verzameld in dit onderwerp, ongeacht de titel
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/02/12, 13:53

chatelot16 schreef:het is hetzelfde verhaal als de elektrische auto, met een zeer interessant onderwerp, voor of tegen de elektrische auto: er is geen voor of tegen ... anders zijn er sommigen die ertegen zijn om te zeggen dat het kernenergiemarkt ... je moet zoveel mogelijk weten zodat het correct wordt gebruikt wanneer het nuttig is ... en er nuttige informatie is verzameld in dit onderwerp, ongeacht de titel
Ja, het is vergelijkbaar.
Het probleem van de elektrische auto is: de ontwikkeling ervan moet hand in hand gaan met de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen.
Degenen die zeggen dat ze tegen de elektrische auto zijn, zijn retrogrades die een evolutie weigeren die even onvermijdelijk is als het einde van paarden getrokken tractie 100 jaar geleden, of corporatisten die hun precaré verdedigen (die op hetzelfde neerkomt)
:frons:
In het geval van alternatieve brandstoffen is het probleem tweeledig:
1 / Wat is de ECHTE CO2 en de milieubalans van deze brandstoffen, met name de hoeveelheid olie die nodig is voor de productie van X liter van deze brandstoffen. In het geval van de bietensector ging het gerucht dat het maken van één liter ethanol 1.5l diesel verbruikt.

2 / wat is het beste gebruik van deze brandstoffen ...

Wat mij betreft moet het gebruik van verbrandingsmotoren worden vermeden, omdat dit geen oplossing voor de toekomst is. Het gebruik van elektriciteit is 2 keer efficiënter (tenminste).

Aan de andere kant is het gebruik van ethanol of methanol in brandstofcellen een mogelijke manier om elektrische auto's van stroom te voorzien.

Kortom, omdat veel Pantone-onderzoek, koude kernfusie en andere waterstofgeneratoren in aanmerking moeten worden genomen voor het bestaande machinepark, is het noodzakelijk om het gebruik van de verbrandingsmotor te onderbreken voor alle huidige toepassingen (auto- en wegtransport) , openbare werken, landbouw, motocultuur).

Wist je bijvoorbeeld dat er in het begin van de 20e eeuw elektrische ploegmachines waren die veel beter waren dan de huidige tractoren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/02/12, 14:34

Ik zag gisteren op het nieuws dat een ethanolproductie-installatie met tarwe werd gebouwd dankzij subsidies en werd verlaten omdat het niet winstgevend was

het is niet het probleem van ethanol ... het is het probleem van incompetentie

geen illusie op de brandstofcel: met methanol gebruikt het niet alle energie van methanol maar alleen van waterstof ... de energie van de koolstof van methanol gaat verloren in warmte en CO2

erger nog, het vereist zeer zuivere methanol om de brandstofcel niet permanent te vergiftigen

het brandstofcelrendement is nooit erg goed: het is soms slechter dan een goede oude 100-verbrandingsmotor keer goedkoper

voor een goede batterijopbrengst heb je een zeer groot elektrodegebied nodig ... gebruik gewoon het grote gebied om energie op te slaan en de batterij uit te vinden ... en vermijd het opslaan van waterstof

Ik zie geen toekomst voor de brandstofcel voor voertuigen: de batterijen zijn er

de 2 tegenovergestelde oplossing is: zware batterij maar goede prestaties ... slechte thermische motor maar zeer licht en goedkoop ... hij zal lang samenleven

Ik zie niet wat de brandstofcel kan doen, zowel duur, slechte prestaties als zwaar!

de brandstofcel is eerder een val met c .. om dure studies te rechtvaardigen die nooit slagen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/02/12, 15:11

chatelot16 schreef:de brandstofcel is eerder een val met c .. om dure studies te rechtvaardigen die nooit slagen
Ja, zo zien de experts de brandstofcel en de waterstofsector.
Ik ben niet ver van hetzelfde te denken, als je weet dat de waterstofsector werd gebruikt om de elektrische auto in het midden van de 90-jaren te torpederen, en dat we de prestaties ervan kennen, 4 keer minder dan elektriciteit, dus minder efficiënt dan benzine ...

In 1900, terwijl meer elektrische auto's dan benzineauto's in Parijs en New York in omloop waren, werd er gezegd dat de toekomst bij de elektrische auto lag ... ..

De komende energie-uitdagingen zijn talrijk en de oplossingen die het mogelijk maken om ze te overwinnen zijn vandaag zeker onbekend.
Chemie, biotechnologie, nanotechnologie, ... Waar komen de innovatie (s) die een revolutie teweeg zullen brengen in de energiesector. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 27/02/12, 16:00

Als ik interesse heb ... de menigte van minimacrocrado is een mbk met malaguti-motor .. Ik heb al problemen met het starten en stationair draaien opgemerkt door E10 te plaatsen (7.40% ethannol de rest sp95)

het is origineel (carb potcilinder) zichtbaar schoon debried en werkt geweldig met E5 in afzonderlijke originele smering.De derbi is uitgerust met welke motor (morini of malagutti) ...

De E85 zou een meer ecologische oplossing kunnen zijn voor dit voertuig dat niet veel rijdt, maar alleen bij verplaatsingen die de 10km overschrijden ... Ik ben nog steeds een beetje bang omdat de machine bijna nieuw is (2500km) en het is niet niet geschonken speelgoed ...

En ik bedoel econologisch. goedkoper en zelfs zo sterk decried meer hernieuwbaar dan petroleum benzine.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/02/12, 16:18

mijn specifieke geval is precies dat het slecht werkte met benzine: te rijk, en dat het goed wordt met ethanol

in het normale geval met benzine wordt het erg arm met ethanol: goed voor het aandraaien van de zuiger!

voor een te slechte tijd is 2 veel ernstiger dan te rijk

Ik heb gemerkt dat een generator of grasmaaier een beetje te rijk is: ze werken beter met een beetje ethanol in benzine dan met pure benzine: mengen met ethanol is een manier om streven naar optimale rijkdom zonder aanpassing van het mondstuk

Ik weet niet wat er in de E10 zit, logischerwijs als ik E10 in plaats van E85 zet, zou het minder slecht moeten werken dan benzine ... nou nee, de E10 werkt veel slechter dan ik benzine ... er is iets anders, ons is niet alles verteld ... er moet naast 10% ethanol een additief zijn dat beter op benzine lijkt en dat een bizarre bijwerking heeft op 2weather
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 27/02/12, 16:20

Citro schreef:Ja, zo zien de experts de brandstofcel en de waterstofsector.


Er zijn al vele jaren experts op het gebied van econologie dus :) 8) : Cheesy:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten