India zou carburer kunststof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/09/09, 11:24

Vuilnis ... De gepresenteerde doodskisten zijn in feite waterdichte gewelven om mensen te begraven en tegelijkertijd het grondwater niet te vervuilen, de Holocaust-wagens zijn wagens voor het vervoeren van auto's en diverse militaire uitrusting ... Ik heb niet alles bekeken, maar het weinige dat ik zag heeft de verdienste om te groot te lijken om waar te zijn....

Bovendien...Volgens hun voorspellingen zouden we in de eerste fase moeten zitten...Ze denken toch groots met de eliminatie van 90% van de wereldbevolking...Zelfs door er 4 of 5 per doos te zetten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/09/09, 11:36

Aha, ik ben gerustgesteld!

Toch is guatanamo niet nep...

In het geval van genocide zie ik niet echt het nut in van doodskisten, weet je! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/09/09, 11:51

Daar ben ik niet gerust op...70 jaar geleden...Ging het als een brief op de post...Dit soort mediahype kan net zo goed gedaan worden om tegenstanders van een dieet of systeem te ontmaskeren en te monitoren. .dit om ze weer beter onder controle te krijgen...Het hebben van oogkleppen verhindert dat je alles ziet, maar verbreedt je gezichtsveld te veel naar iedereen, het leidt af van de essentie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 10/09/09, 12:11

Logan schreef: Ik stel vast dat door hun eigen toelating, de economische levensvatbaarheid is niet aangetoond.

het kan worden vertaald als:

Om 1 kg kunststof 1 kg olie te transformeren, moet je energie te besteden in het conversieproces: meer 1 kg olie-equivalent.
Of met andere woorden, het proces verbruikt meer energie dan het gebruikt voor de productie.


Ter info, volgens ADEME-cijfers, om 1L benzine aan de pomp te krijgen, heb je... 1.3L olie (of equivalent) nodig voor raffinage+transport. Dus 1L verbruikt in de auto = 2.3L in totaal.

Als je in hun geval "1L" plastic nodig hebt voor 1L benzine, is dat ongeveer 25% (het verschil van 0.3L) in vergelijking met ruwe olie. Een echt tweede leven voor olie!
Aan de andere kant, als er 1 kg plastic nodig is om 1 kg olie te hebben en deze vervolgens te raffineren tot benzine... is het in hun belang om veel plastic terug te winnen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/09/09, 12:14

abyssin3 schreef:Ter info, volgens ADEME-cijfers, om 1L benzine aan de pomp te krijgen, heb je... 1.3L olie (of equivalent) nodig voor raffinage+transport. Dus 1L verbruikt in de auto = 2.3L in totaal.


Oh nee, het is 1.3 niet 2.3! En 3 is al veel voor een gemiddelde (hoge hypothese).

Het slechtste geval zijn de Canadese oliezanden waar je voor het winnen van 2 1 vat moet verbruiken (33% dus exclusief transport en raffinage).
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 28/09/09, 19:47

abyssin3 schreef: Ter info, volgens ADEME-cijfers, om 1L benzine aan de pomp te krijgen, heb je... 1.3L olie (of equivalent) nodig voor raffinage+transport. Dus 1L verbruikt in de auto = 2.3L in totaal.

Als je in hun geval "1L" plastic nodig hebt voor 1L benzine, is dat ongeveer 25% (het verschil van 0.3L) in vergelijking met ruwe olie. Een echt tweede leven voor olie!
Aan de andere kant, als er 1 kg plastic nodig is om 1 kg olie te hebben en deze vervolgens te raffineren tot benzine... is het in hun belang om veel plastic terug te winnen...


pfff.......

het is 1.3 liter petroleuminput, wat de output 1 liter brandstof geeft.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 28/09/09, 19:52

Niets gaat verloren, alles wordt getransformeerd: plastic en algen worden brandstof. En waterstof zou auto's misschien wel sneller kunnen laten rijden dan verwacht

Een oplossing voor de bergen plastic afval?

Wat zou je zeggen als je van je plastic afval brandstof voor je auto mag maken? Op 16 september opende het Amerikaanse bedrijf Envion zijn nieuwe plastic-to-fuel verwerkingsfabriek in Washington DC. Door plastic te verhitten met infrarode energie, zegt het bedrijf brandstof te kunnen creëren.

Dit proces, waarbij de koolwaterstoffen zonder katalyse worden verwijderd, zou het mogelijk maken om 82% energie te besparen, terwijl de voorheen gebruikte methodes tot een nettoverlies leidden.


hier gezien: http://energie.lexpansion.com/articles/ ... -petrole-/

voor de opname in India (begin van de draad), ik had het op tv gezien, het lijkt aan het einde van het blik te zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/02/11, 18:42

Een recente video over het proces dat in 2010 in Japan is ontwikkeld: http://www.youtube.com/watch?v=qGGabrorRS8

Details https://www.econologie.com/forums/le-plastiq ... 10117.html

Een bedrijf uit Quebec investeert in een gelijkwaardig systeem: http://www.enerkem.com/fr/accueil.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/09/15, 11:35

de kunststoffen zitten vol met verschillende en beschadigde additieven: schone brandstof maken moet mogelijk zijn door je te beperken tot bepaalde zeer schone kunststoffen, maar om al het plastic afval te accepteren is een klap om vervuilende brandstof te maken... dit is zeker de reden waarom al die oude processen zijn verlaten, hoe meer we vooruitgaan, hoe strenger we zijn op het gebied van voertuigvervuiling: het is niet langer acceptabel om vuile brandstof te maken

voor mij is het goede gebruik van plastic afval de grote thermische centrale om elektriciteit te maken: het plastic brandt goed zonder het om te zetten in een andere brandstof, en op een grote installatie is het winstgevend om te doen wat nodig is om niet te vervuilen

de oplossing van de toekomst is niet simpele verbranding maar vergassing (gasifier): de eerste gedeeltelijke verbranding in de vergasser maakt een gas makkelijker te zuiveren dan de rook uit een verbrandingsoven... efficiëntie warmte motoren
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/09/15, 12:03

Ik had onlangs op televisie een reportage gezien over een in Spanje gevestigde Engelsman die kant-en-klare fabrieken verkocht.

De transformatie vindt plaats door pyrolyse onder atmosfeer in zuurstof van het oude plastic. De reactie vindt plaats aan de kant van 4 of 600 °C

Het is in feite dat de prestaties vrij slecht zijn, omdat het nodig is om te verwarmen, tenzij je een zonne-oven gebruikt (dat is mijn mening)

Waarom olie produceren uit plastic in plaats van warmte? Het is een kwestie van lokale behoeften: in een land als Spanje of Mexico, of Afrikaanse landen, is vloeibare brandstof meer nodig voor mobiele toepassingen, terwijl pure warmte op andere manieren geproduceerd kan worden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten