U bent niet serieus degenen die voor biobrandstof zijn ?!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21

U bent niet serieus degenen die voor biobrandstof zijn ?!




par agriculturegaia » 03/07/08, 10:11

Je moet alert blijven, kritisch en open van geest zijn. Neem het voorbeeld van biobrandstof. Tarwe, koolzaad, zonnebloem bij ons; oliepalm, suikerriet, sojabonen en maïs worden in zuidelijke landen nu gebruikt om brandstof voor auto's te maken ... In Frankrijk was de industriële landbouwlobby die actief gesteund werd door de staat op zoek naar de Europese hervorming van 1992 creëerde nieuwe afzetmogelijkheden voor zijn massaproducties. Deze biobrandstofboom doet ook de kunstmest- en pesticidenmachine herleven (zie nieuwsbrief nr. 1), wat zal leiden tot de vernietiging van de biodiversiteitsreservoirs die braakliggend land zijn. Van Indonesië tot Brazilië, via Kameroen, worden de zeldzame intacte tropische bossen verwoest om plaats te maken voor deze nieuwe culturen. Dit leidt direct tot de explosie van prijzen van honderden basisgoederen in een wereld waar 1 miljard mensen permanent honger lijden. Biobrandstof draagt ​​evenveel als aardolie bij aan de toevoeging van het broeikaseffect door opwarming van de aarde. Biobrandstof is helemaal niet ecologisch: studies bevestigen dit en worden niet in twijfel getrokken. Over de hele wereld groeien er echter steeds meer fabrieken en raffinaderijen, wat impliceert dat de investering in biobrandstof zal leiden tot massaal gebruik ervan. Er is een groot maar heel groot probleem, of we worden voor idioten gehouden of we zijn echt idioten omdat we niet reageren. Er waren geen demonstraties tegen biobrandstoffen ... In 1968 werd dit soort verpest de gueule zou hebben geleid tot een pure en eenvoudige revolutie geïnspireerd door de studenten ... Maar de geest van de huidige studenten is zwak, ze weten niet hoe ze moeten zeggen "niet gelukkig, niet gelukkig!", al deze verloren energie, behalve dat ze goed geweten .. Praten over de planeet, over internationale solidariteit, maar ze weten het niet, ze komen in het weekend altijd terug naar papa / mama om tv te kijken en te helpen de wereld te verbeteren in hun hoofd en in het bijzijn van hun vrienden tussen 'alcohol en de bédo, om trendy te maken en in de beweging te zijn' .. De deuren openbreken door te demonstreren tegen GGO's .. Ismaël die uit Togo komt, die direct zou kunnen bijdragen aan de verbetering van zijn dorp maar die, door Franse nationaliteit, wijkt af van zijn oorsprong es, faalt in zijn meest fundamentele plichten om te trouwen met de westerse cultuur ...

Ter informatie: de persluchtwagen die de ingeslikte lucht reinigt, is operationeel en bijna klaar voor verkoop. Deze informatie wordt uitgezonden op internet, op tv en op de radio Omdat deze auto vervuilend is, is er een premie van 1500 euro van de staat voor de koper ... We bedanken de heer Guy Nègre! Een soortgelijke motor is uitgevonden door een 15-jarig genie. Volgens sommige energietheorieën zijn 2007-2008 de jaren waarin steeds meer innovaties in het kader van "duurzame ontwikkeling" zullen ontstaan. Ik zou zeggen dat de persluchtmotor, de resolutie van de groep, E8 verbindt in maart 2007, de uitvinding van de Theory of Everything in november 2007 (wat een sprong in technologische vooruitgang impliceert, met name in energie), Gaia-landbouw in december 2007 (met gratis voedsel) en LHC eind 2008 (waardoor experimenten mogelijk zijn die sciencefiction waardig zijn) versterken het bewustzijn van de plaats van de mens op aarde en zijn impact op de biosfeer: net als de anderen levende wezens op aarde, de mens heeft geen plaats en geen superieure rol. Hij leerde pas een monopolie te onderhandelen in een ecologische niche die steeds meer ruimte inneemt en die steeds meer parasitair is ten nadele van de andere ecologische niches van het aardesysteem. biosfeer (aardsysteem) moeten we echter erkennen dat de mens de enige is die invloed kan uitoefenen op de planeet aarde, bijvoorbeeld door deze te laten exploderen met thermonucleaire waterstofbommen.

Biobrandstof (en olie) wordt nergens meer voor gebruikt, welke strategie gaat degenen die in deze markt hebben geïnvesteerd, inzetten om te doen alsof ze de fabricage van deze aberratie handhaven?!?
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:

http://www.agriculturegaia.com
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 10:18

hallo tegen jou!


de dieselmotor is 100 jaar geleden uitgevonden om op olie te lopen en de benzinemotor op alcohol.

vandaag komen we terug ... slechts 3 of 5 jaar geleden!

het is dus een echte stap achteruit.




> ja maar ......... teruggaan naar biobrandstof als we allemaal op petroleum hebben geslapen voelt goed!

deze biobrandstoffen zijn dus in feite de allereerste generatie, olie was de 1e, we verwachten de 2e!

welke zijn: omzetting van ons geproduceerde afval in gas en vervolgens in vloeistof via een industrieel proces (visserstropps): dit zijn BTL, rioolslib, groenafval, huishoudelijk afval, varkensmest, koeienmethaan etc: zelfs op de site van IFP (French Petroleum Institute) ze praten erover: waarom doen ze het niet?




in feite hebben ze (her) ontdekt dat het agro-economische wapen briljant is, net als ggo's, de WTO etc ............

PS: verwar raapzaadolie en suikerrietethanol niet, ze groeien niet op dezelfde plek: de lobby gebruikte E85-ethanol om de prijs van tarwe te verhogen om de prijs van raapzaad te verhogen dat niet langer is opeens winstgevend en zodat de wereld niet meer op zijn diesel met vetafval kan rijden, maar binnenkort voertuigen koopt op waterstof ... olie: dat is de strategie van de lobby.

hier vechten we juist om waterstof "on demand" te produceren ;-)
0 x
agriculturegaia
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 19/03/08, 20:21




par agriculturegaia » 03/07/08, 10:21

Ik ben er tegen en ik zal doen wat ik kan om biobrandstoffen te bestrijden.
0 x
Om de constructie van landbouwmachines Gaia in real time in Frankrijk en in het buitenland te zien, de handtekeningen van het contract Gaia, meld je aan voor de Gaia nieuwsbrief:



http://www.agriculturegaia.com
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/07/08, 10:21

Degenen die niet serieus zijn, zijn vooral:

a) besluitvormers die slechte technologische keuzes maken (ethanol gemaakt van voedende planten met de gevolgen die we kennen): maar het is altijd beter dan investeren in een sterk booreiland, toch?

b) mensen die AGRO en BIOfuel mengen zoals het jouw geval lijkt te zijn en die het concept van biobrandstoffen systematisch veroordelen.

c) degenen die geloven in de effecten van techno-media-advertenties en in auto's die verder gaan dan de wetten van de thermodynamica ...

3 links om u te informeren (als het niet te laat is, lijkt het alsof u vastzit):
https://www.econologie.com/biocarburant- ... -3682.html en vooral: https://www.econologie.com/agrocarburant ... -3575.html
en tot slot:
https://www.econologie.com/huile-carbura ... -3577.html

Voor de rest: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 03/07/08, 10:39

Toutafé Christophe,

alsmede http://sycomoreen.free.fr/PHRSD_FAQ.html
0 x
Beeld
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/07/08, 10:50

Hallo,
Ik herhaal wat Jonule zei:
> ja maar ......... teruggaan naar biobrandstof als we allemaal op petroleum hebben geslapen voelt goed!

deze biobrandstoffen zijn dus in feite de allereerste generatie, olie was de 1e, we verwachten de 2e!

welke zijn: omzetting van ons geproduceerde afval in gas en vervolgens in vloeistof via een industrieel proces (visserstropps): dit zijn BTL, rioolslib, groenafval, huishoudelijk afval, varkensmest, koeienmethaan etc: zelfs op de site van IFP (French Petroleum Institute) ze praten erover: waarom doen ze het niet?

Voor mij ben ik ervan overtuigd dat deze oplossing de beste is.
Ik zag een rapport dat sprak over een stad in Zweden die zijn huishoudelijk en ander afval heel goed beheert.
Ik hou niet van vulgariteit, maar in dit geval moet ik zeggen dat er klootzakken en klootzakken zijn.
Het is een verhaal over politiek, en politiek is altijd een verhaal over veel geld ...
Maar we moeten optimistisch zijn, en tools zoals internet maken het mogelijk om "financiële manipulatoren" te bestrijden.
Ik ben zelfs verbaasd dat "gemakkelijke" oplossingen om schone energie te maken nog niet op het net worden aangeboden.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 10:50

ja gaïa, ook ik ben VOOR lucht en waterstof als een bron van voortbeweging!

er zijn overal om ons heen!

maar niet belast door lobby's :onheil:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/07/08, 10:54

jonule schreef:ja gaïa, ook ik ben VOOR lucht en waterstof als een bron van voortbeweging!

er zijn overal om ons heen!

maar niet belast door lobby's :onheil:

En ho, Jonule, je hebt een beetje belasting nodig om de wegen te onderhouden en ziekenhuiszorg te bieden, enz. Nee?
Uiteraard niet voor de lobby's ...
Vaak vraag ik me af wat ze doen met al dat geld ...? :schok:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/07/08, 11:22

misschien hebben ze motoren die op FRIC draaien? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/07/08, 11:24

jonule schreef:ja gaïa, ook ik ben VOOR lucht en waterstof als een bron van voortbeweging!

er zijn overal om ons heen!


O ja? En waar is waterstof overal om ons heen?
Geef me alsjeblieft geen antwoord in het water : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten