U bent niet serieus degenen die voor biobrandstof zijn ?!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/07/08, 17:16

Hey LeJuste, je hebt vast wel wat info over dit onderwerp!

Ik ben geen chemicus, maar...
Mijn kleine ervaring in olieonderzoek deed me ontdekken dat elk product kan worden getransformeerd... met behulp van katalysatoren bijvoorbeeld... zodat we de verhoudingen van de producten kunnen veranderen in de richting die we willen... een beetje meer benzine, of een beetje meer diesel....
De tabel die je gaf moet het resultaat zijn van een simpele destillatie van ruwe olie.
Maar daarna :D met deze producten kun je gemakkelijk rommelen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5242




par Remundo » 03/07/08, 17:57

absoluut, JusteMiddle.

Dit gaat echter over het algemeen ten koste van extra energieverbruik naast dat van standaarddestillatie, maar dat kan economisch verantwoord zijn... Katalyse is niet alles.
0 x
Beeld
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/07/08, 18:07

Hier vond ik een lexicon van biobrandstoffen... : Cheesy:
Ik ga hier vermoord worden... 8)
http://www.total.com/fr/responsabilite- ... exique.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 03/07/08, 21:35

Waarom zou je vermoord worden voor het sturen van links naar Total? :D
Niemand zegt dat er geen werk op hun site staat dat het waard is om gelezen te worden, het is een heel mooi werk van com, dat is niets te zeggen, het blijft om het ware van het valse te onderscheiden :frons:.

Nee serieus, hun lexicon snel bekeken, het ziet er best goed uit... :?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/07/08, 11:33

de amalgaam tussen biodiesel diseter en pure olie moet gemaakt worden want een biobrandstof kan per definitie niet belast worden (Europese richtlijn), na wat er belast wordt moet het getransformeerd worden etc!

voorbeeld: ethanol wordt belast vanwege chemische omzetting, en diëster (verestering), of + ze worden opgenomen in aardolie.

terwijl pure olie (die diervoeder levert) geen enkele transformatie ondergaat = geen toegevoegde waarde = geen mogelijke belastingheffing: de staat erkent het niet als biobrandstof, en betaalt een boete aan Europa ... in feite zijn wij het die het natuurlijk betalen :onheil:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/07/08, 15:34

Dag
lejustemilieu schreef:
Maar het idee om biogas te maken op een van beide wegbestemmingen is interessant (het is de belastingdienst die het misschien niet leuk vindt)

Ik ben helemaal voor belastingen ... we hebben het nodig.
Aan de andere kant ben ik tegen de oliemaatschappijen die teveel teveel verdienen ...


Ook als de overheid de olieproductie ondersteunt
hij zal het niet beter doen, we hadden het voorbeeld in Canada (Petro Canada) even duur als de anderen en brandstof van slechte kwaliteit, ik maak een omweg om geen brandstof van hen te nemen..
Als ik een zelfbedieningsstation zie waar je moet betalen voordat je gaat tanken uit angst om beroofd te worden, zijn er niets anders dan dieven die zo denken, bovendien vul ik mijn tanks altijd tot overvol om metingen te doen, hun systeem maakt me kwaad, de laatste keer dat ik de trekker overhaal niets
Ik zwaai naar hem, maar ik ga ergens anders heen...
niet alleen bloedt hij ons met de prijzen en bovendien moeten we ons aan hun voorschriften onderwerpen, ik denk dat al mijn voertuigen op olie of elektrisch zullen zijn, ik begin erover na te denken om jaarlijks 10 loodaccu's te kopen, dat staat voor 8 vol super..

Andre
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 07/07/08, 02:07

Eén ding om te zeggen: Jatropha!!

http://www.aujardin.info/news/0002-jatropha-or-vert.php

Andere agro-brandstoffen verhogen alleen de prijs van voedingsmiddelen :/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 07/07/08, 10:14

We hadden het al gehad over de Jatropha Dreamer, meer info hier: jatropha
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 08/07/08, 02:07

Ik vermoed goed, bedankt qd mm :p
Maar het was om zonder lang gepraat te laten zien dat agrobrandstoffen niet allemaal moeten worden afgewezen ^^

Het doet me denken aan de woorden van een spreker over piekolie:
Het GROTE voordeel van olie is de vloeibare vorm.
In een paar minuten aan de pomp kun je opladen om 1000 km te rijden.
Hierboven kunnen noch gas, noch waterstof, noch elektriciteit (voorlopig) concurreren.
Het belang van biobrandstoffen ligt dus :)

Nou, toen zei hij dat we in ieder geval praktisch geen tijd meer hadden om catastrofes te vermijden en dat de oorlog tussen de VS en China ongetwijfeld onvermijdelijk zou zijn. :(

Trouwens, waar ter wereld zou je leven om veilig te zijn?
Madagascar? Nieuw-Zeeland? Hawaii?

dromer
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 08/07/08, 09:47

Elektriciteit begint interessant te worden op het punt van laadsnelheid, dankzij twee technieken:
- de voortgang van supercondensatoren (voor autonomie ben ik het er nog niet mee eens, maar nanotechnologieën leveren interessante prototypes op.)
- batterijwisselstations, onder meer aangeboden door de Franse diamant. Verwisselbare batterijen zouden het probleem van de oplaadsnelheid goed oplossen.

Maar verder, ja voor biobrandstoffen, zijn er planten met een zeer interessant brandstofpotentieel, ook op land dat niet voor landbouw bestemd is. Je moet er alleen voor zorgen dat deze planten geen agrarische oppervlakten gebruiken. Maar het is al duizend keer gezegd, het enige probleem is dat degenen die deze markt in handen hebben, maar twee woorden in hun mond hebben: winstgevend geld!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten