Ik vond de graal van olie, een Elsbett!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Ik vond de graal van olie, een Elsbett!




par Macro » 22/04/13, 14:10

Bij toeval gevonden tijdens een Google-zoekopdracht ... te koop op leboncoin tegen lage prijzen ...

Een elsbett-motor ...

3-cilinders, 1500cm3, unitaire directe injectie, duotherm-zuigers, turbolader, 90cv ... Alleen gekoeld door zijn smeerolie. Opbrengst aangekondigd op het moment 40% ..

De motor is ontworpen om op plantaardige olie te werken ... een paar dozijn (en zelfs niet op) producten ...

werd gemonteerd op een VW passat uit de 80 jaar, sliep sinds 5 of zes jaar in een schuur ...

Kortom repatriëring op Macromaville ... In project van assemblage op een golf 3 ...

Ik weet dat rollen in plantaardige olie geen duurzame oplossing is en gnagnagna ...

Maar eerlijk gezegd, als we zien dat een vergelijkbare motor op een merco190 erin slaagde alleen 4litres / 100 te verbruiken ... We vragen ons eerlijk gezegd af wat de motorfabrikanten sinds 20ans hebben gedaan ...
Beeld
Beeld
voorbeeld van installatie op een 1-golfbaan
Beeld
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/04/13, 17:35

Dag

Kortom repatriëring op Macromaville ... In project van assemblage op een golf 3 ...


De turbo achterin zo op een golfbaan moet hij langs het dek passeren?
mooie motor om hem olie te laten drinken ..
Als u het lang wilt bewaren, installeert u twee reservoirs en een elektrisch klepsysteem om te spoelen en hete dieselolie te sturen om te spoelen, dit voorkomt u wanneer de olie niet al te goed geregeld is, het probleem van het opnieuw doen van de injectoren, evenals een spoeling filters ..


Ik weet dat rollen in plantaardige olie geen duurzame oplossing is en gnagnagna ...

Om op olie te werken, moet je goed zijn uitgerust met een tankpomp voor het hanteren en een goed filterend decanteersysteem, anders is het vies, het ontmoedigt deze bediening

Ik vond een verhaal over 25-olieproductie per dag. Ik zal één 200-liter per 15-dagen pompen en we zijn twee een Jetta en een Mercedes die we niet kunnen consumeren, zelfs in de kachel van de garage voor de balbrander.
in de winter zal ik niet pompen het duurt een schep Ik wacht tot het niveau van de grote tank hoog is om de gedecanteerde te pompen en alles op te slaan.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/04/13, 00:22

Macro zei:

We vragen ons eerlijk gezegd af wat de motorfabrikanten sinds 20ans hebben gedaan


Ben ....

krachtigere motoren: nu, een body als de Passat, met minder dan 105 CV, verkoop je het meer

en zich aanpassen aan de normen voor luchtvervuiling

Laten we niet vergeten dat in 1975, een Datsun (Nissan) 120 A, met 4-mensen erin en een zeilboot in de kont, het 6,5-liter benzine was. En we hadden nog geen radars!

Maar het produceerde NO2.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 23/04/13, 17:07

De grote klasse maakt, naast de driecilinder, een Porsche-geluid : Mrgreen: .

Trouwens, speciale kracht, het is op dit moment niet slecht voor de koe, 90 ch voor 1,5 L!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 17/05/13, 15:34

De motor is thuis aangekomen, het is een 3 75ch-cilindermotor met een kleine turbo (er is 90cv met een grotere turbo). Het is gekoppeld aan een VW-versnellingsbak met dwarse motor passat oorsprong. Het is echt een exotische machine. Zie buitenaardse ... Het injectiesysteem bestaat uit 1 unit pompen / cilinder en de injectoren hebben twee ingangen (een voor de HV een andere voor diesel) worden de brandstoffen door lagedrukpompen in de injector geduwd en de unitaire pomp bestuurd door de nokkenas aan de kop (in feite een tweede nokkenas opgenomen aan de bovenkant van de cilinderkop ) stuurt de injectie op het juiste moment en in de juiste hoeveelheid. deze motor wordt alleen gekoeld met smeerolie, .. Wachtend op een draagmoeder ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/05/13, 18:51

yannko schreef:De grote klasse maakt, naast de driecilinder, een Porsche-geluid : Mrgreen: .

Trouwens, speciale kracht, het is op dit moment niet slecht voor de koe, 90 ch voor 1,5 L!

3-cilinders zijn in de mode, ze verminderen de uitstoot van Co2 als volgt:
http://www.lepoint.fr/auto-addict/innov ... 18_652.php

Over de "Graal of the Oily" Macro schreef:De motor is thuis aangekomen, het is een 3 75ch-cilindermotor met een kleine turbo (er is 90cv met een grotere turbo). Het is gekoppeld aan een originele VW-versnellingsbak met dwars passerende motor en is echt een exotische machine. buitenaards... Het injectiesysteem bestaat uit unit pompen 1 / cilinder en de verstuiver hebben twee ingangen (een voor de HV voor diesel), de brandstoffen worden door lagedrukpompen in de verstuiver en de pomp geduwd unitaire aangedreven door de kopnokkenas (eigenlijk een tweede nokkenas genomen aan de bovenkant van de cilinderkop) verzendt de injectie op het juiste moment en met de juiste hoeveelheid. deze motor wordt alleen gekoeld met smeerolie, .. Wachtend op een draagmoeder ...

als het een nokkenas is "surunitaire" : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: moet dit onmiddellijk laten "publiceren" door Naudin [grap]
0 x
superman7
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/01/14, 08:08




par superman7 » 10/01/14, 08:11

Ik vond een verhaal over 25-olieproductie per dag. Ik zal één 200-liter per 15-dagen pompen en we zijn twee een Jetta en een Mercedes die we niet kunnen consumeren, zelfs in de kachel van de garage voor de balbrander.
0 x
Smile PleazZZZzzzZZZzzzz
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/11/14, 11:55

Als een gepassioneerde de terugkeer naar service wil proberen ...
Het is te koop.
Compleet op de VW-box klaar om te worden geïntegreerd in een 2 3 golfbaan of een passat met dwarsmotor met zijn starter, zijn alternator, zijn olieradiator en al zijn elektrische apparatuur.
Ik maak geen winst boven 500 € voor dit bijna unieke stuk.
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20

Re: Ik vond de Graal van olie, een elsbett-motor!




par stef5555 » 11/11/14, 21:22

Macro schreef:
Maar eerlijk gezegd, als we zien dat een vergelijkbare motor op een merco190 erin slaagde alleen 4litres / 100 te verbruiken ... We vragen ons eerlijk gezegd af wat de motorfabrikanten sinds 20ans hebben gedaan ...


voeg 2 toe aan 300 kg veiligheid en comfort (en +) wat betekent dat het nog steeds evenveel of zelfs meer verbruikt. hij spreekt om 1 / 4 te verminderen met het gewicht van het voertuig om tot 2 of 3 liters minder dan 100 te verbruiken
0 x
perpetuum mobile .........................
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/11/14, 18:29

Macro schreef:Als een gepassioneerde de terugkeer naar service wil proberen ...
Het is te koop.
Compleet op de VW-box klaar om te worden geïntegreerd in een 2 3 golfbaan of een passat met dwarsmotor met zijn starter, zijn alternator, zijn olieradiator en al zijn elektrische apparatuur.
Ik maak geen winst boven 500 € voor dit bijna unieke stuk.

Ik raad je aan (met tegenzin, want het is jammer dat het project niet slaagt ...) om advertenties in Duitsland (en in de taal van Goethe!) Te plaatsen als je kans wilt hebben om het te verkopen ... aangezien er mensen zijn die op zoek zijn naar een motor uit een compleet wrak, moeten de advertentie ook in de kolommen "auto's te koop" worden geplaatst
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten