Help plantaardige olie te filteren

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Help plantaardige olie te filteren




par lejustemilieu » 10/10/08, 09:57

Hallo,
Hier is wat documentatie van Henry.
Om te lezen!

https://www.econologie.com/filtration-de ... -3949.html
https://www.econologie.com/filtration-de ... -3950.html

De belangrijkste informatie die ik heb behouden, is dat de olie verschillende keren door het filter moet gaan om de filtratie te vergroten.
Het is geen pcq, een filter kondigt een filtratie van 5 micron aan dat een enkele doorgang voldoende zal zijn om alles dat groter is dan 5 micron te verwijderen.
Aanvullende informatie komt rechtstreeks van Henry.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/10/08, 21:42

Hallo,
Henry die zorgt voor hulp in Afrika, weet een beetje van de kwestie van oliefiltratie ...
Een van de trucs om te controleren of een olie goed is gefilterd, is om een ​​monster in een glazen fles te nemen om dit monster achtereenvolgens in de vriezer te leggen en meerdere keren warm te houden. Dit systeem maakt het mogelijk om de onzuiverheden op de bodem neer te slaan en de kwaliteit van de filtratie te controleren.
Na verschillende passages in warm en koud, als de olie slecht is gefilterd, zal er een afzetting op de bodem van de container zijn.
Een woord :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 24/10/08, 21:12

:!:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
henry
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 30/09/08, 08:56
Plaats: Toulouse

Filtratieprincipe




par henry » 12/11/08, 20:30

Hallo tegen "Just medium" en tegen de anderen

Ik gebruikte mijn professionele activiteiten om te werken aan de filtratie van gebruikte plantaardige frituurolie, met de hulp van vele collega's en vrienden, allemaal technisch.
Dank u allen.

Het eerste ontvangen idee dat gesloopt moet worden, is dat een filter gemarkeerd met 10 µm een ​​filtergaas van 10 µm heeft !!!
Trouwens, zelfs als je een filter gebruikt met een maaswijdte van 10 µm (genomen in de orde van een paar honderd euro) als er een spaghetti verschijnt met een kop van 9 µm en een lichaam van 1 mm, nou het passeert je filter.
Dus een aanduiding van 10 µm op een gemeenschappelijk filter is een andere "legende" van onze marketingvrienden.

De werkelijke prestaties van een filter worden bepaald door de statistische prestaties.
Een filter van type A zal proberen een percentage deeltjes met een grootte van 1 µm te stoppen; b% deeltjes met een grootte van 10 µm ...
Dus voor een goede prestatie is één (de?) Oplossing om meerdere passages in hetzelfde filter uit te voeren.!

Na theoretische studie en validatie in het laboratorium is het goede aantal passages / prestaties 10 passages.

Als uw bedrijf geen microscoop heeft om u te lenen om uw olie na filtratie te visualiseren, kunt u neerslag van deeltjes bereiken door versnelde veroudering. Kortom, we nemen een monster olie, dat we in de vriezer plaatsen en vervolgens op kamertemperatuur, en dit meer dan 8 keer.

Deze techniek maakt het mogelijk om het filtratieproces te verbeteren, totdat er geen zwarte afzettingen meer te zien zijn aan de onderkant van het monster.
: Mrgreen:
Op dit moment zijn de deeltjes in de orde van 1 μm en in kleine hoeveelheden.

Hier is voor een eerste advies.
Ik ga foto's maken van mijn filtersysteem, evenals mijn monsters. Sommige zijn 2 jaar oud.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 10:22

dag;

Ik ben benieuwd naar het aandringen van een fijne filtratie, terwijl het nergens de link met de T ° C wordt genoemd ???

omdat je het hebt over Afrika, Henry?

omdat uiteindelijk bij 0 ° C het filter van 1 mm een ​​olie niet bij 5 µm vóór 15 ° C laat filteren (T ° C en finesse perfect voor het filteren van olie).

dan het verschil met gebruikte olie en nieuwe olie?

PS: Ik filter al meer dan 6 jaar gebruikte olie.

het is zeker dat de filters worden gegeven voor hun finesse OP GEMIDDELDE, absolute filtratie bestaat niet ... behalve misschien voor roestvrijstalen filters, en toch moeten de oliedeeltjes in de vorm van shpère zijn zoals u zeg wat niet het geval is, het is eerder een vork (voor de tri-glyceriden): en alles hangt zoals altijd af van de T ° C.

maar zeg niet dat een 10µm deeltje olie een injectiepomp zal breken!

volgens het studierapport over palmolie als brandstof, zou de ideale grootte van het brandstoffilter 27 µm zijn ... maar nogmaals wordt de T ° C niet vermeld, de motor start koud en loopt warm, dankzij de brandstofverwarmer ... ingesteld op welke T ° C?

enz ... ;-)
0 x
henry
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 30/09/08, 08:56
Plaats: Toulouse

Filtratiegegevens




par henry » 13/11/08, 14:37

Hallo,

Hier zijn enkele details.
Het belangrijkste verschil tussen nieuwe en gebruikte olie is de aanwezigheid van deeltjes in de laatste. De deeltjes blijven achter van het koken.
Mijn hoofddoel is om deze deeltjes te filteren voordat ik de olie als brandstof gebruik.
Deze deeltjes kunnen aanzienlijke afzettingen genereren op het niveau van de injector, injectiepomp, verwarming, enz.
Wat op de lange termijn kan leiden tot storingen in de injectoren of de injectiepomp.
De filtratie van deze deeltjes kan bij lage temperatuur worden gedaan, de doorlooptijd zal erg lang zijn, of zelfs onmogelijk als het zware vet bevroren is.
Om de filtratie te vergemakkelijken, gebruik ik een elektrische pomp en voeg ik mijn olie toe met ongeveer 10% diesel- of fornuisolie.

Vetdeeltjes vormen niet primair een probleem van hoge viscositeit.
Hierdoor kan de distributieriem of de injectiepomp scheuren.
Als we een echt efficiënte elektrische verwarming voor de inspuitpomp plaatsen, is een groot deel van de problemen opgelost (met zonnebloemolie).

Goede filtratie voor iedereen. : Mrgreen:
En probeerde een monster van uw filtratie in de koelkast te plaatsen.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 15:54

de kookresten zoals u zegt zijn voornamelijk zetmeel, dat afkomstig is van friet, als het friet kookt!
Het is zeker dat we het rijden met gebakken olie in Frankrijk in de winter en het rijden met palmolie in Afrika in het midden van een dodger niet kunnen vergelijken!
olie zal zich niet hetzelfde gedragen.

deze deeltjes worden, zoals u zegt, normaal verwijderd tijdens de bereiding door te verbranden: decanteren, dan filtreren (5 µm 15 ° C is voldoende voor mij); dan bij gebruik van hetzelfde voertuig: decanteren in tank en filtreren met de brandstoftank!
Ik zie ze slecht door het dieselfilter gaan, maar hey ... ik heb in 6 jaar helemaal niets te melden: er moet gezegd worden dat ik een Bosch Bosch indirecte injectie heb! 8) voor de anderen ja, het zal nodig zijn om te zorgen voor een bicarburatie: dus reinigt men alles met agsoil voor het blussen, en het is nikkel voor de volgende koude start.

als je een elektrische pomp en een thinner gebruikt, is dit als het ware "jouw" methode, maar het heeft ook zijn nadelen: het zal ongewenste deeltjes door het filter persen; op welke druk duwt het?
idem het verdunningsmiddel (10% diesel of petroleum voor fornuis): vóór filtratie verdunt dit de onzuiverheden die gemakkelijker door het filter zullen passeren en u zult ze in uw opslag vinden, waar het verdunningsmiddel verdunt en de onzuiverheden achterlaat die zal dan haasten ...

henry schreef:Vetdeeltjes vormen niet primair een probleem van hoge viscositeit.

je bedoelt

je moet alles smelten en laten bezinken, koken het verwijdert het water (methode van André), met een beetje alcohol (of iets anders) als het heet is slaat het de onzuiverheden op de bodem neer, het 'reinigt' goed.

henry schreef:Hierdoor kan de distributieriem of de injectiepomp scheuren.

:schok: eh ??
ongeacht de vriend! niet in mijn geval! in welk geval heb je het precies?
als het te viskeus is, zal het niet door het dieselfilter gaan en zal het voertuig alleen maar afslaan omdat het filter bevroren zal worden door de kou, wat de viscositeit verhoogt.
> als u het heeft over koudstarten op een andere pomp dan Bosch (of zexel, ..) zoals Lucas of rotodiesel, moet dit worden gespecificeerd!
maar zeg niet dat als u op vet loopt, de distributieriem en de injectiepomp (PI) breken!
eerst kan de PI vallen, maar de distributieriem niet breken, ik denk zelfs dat de motor eerder stopt (PI stopte).

Als we een echt efficiënte elektrische verwarming voor de inspuitpomp plaatsen, is een groot deel van de problemen opgelost (met zonnebloemolie).

Heb je het alleen over koude start?
er is eenvoudiger met een fragiele PI: de twin-tank kit, waarbij de motorwarmte wordt gebruikt om de stookolie op te warmen, de motor is gestart met diesel en we spoelen met diesel om deze te stoppen.
met een BOSCH is het nutteloos, het zuigt NIETS geloof me; het is helemaal niet hetzelfde mechanische ontwerp. de elektrische naverwarmer wordt slechts voor één ding gebruikt, slecht begrepen: om het dieselfilter te deblokkeren tijdens koude start met olie.


Ik nodig u uit om de pagina's van mijn site te raadplegen om me te vertellen wat u denkt, het oliegedeelte staat aan het begin:
www.nrjrealiste.fr

goed voor jou 8)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/11/08, 23:41

maar zeg niet dat als u op vet loopt, de distributieriem en de injectiepomp (PI) breken!

:D Ja, Jonule, als de olie te viskeus is, zal de pomp meer problemen hebben, en plotseling, de riem ... die kan breken.
Maak een ritje op olio, je ziet specifieke gevallen ... :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/11/08, 04:14

Dag

het zou een beetje goed zijn om na te denken over het bouwen van een centrifuge
(Gedwongen decantatie)
Hoewel een goede lange decantatie zeer effectief is
het idee is om olie een jaar van tevoren op voorraad te hebben
het probleem van ontvochtigde olie (gekookt) die in een tank blijft staan, heeft de neiging om vocht terug te winnen
het zijn de sporen van vocht in de injectoren die me het meest zien sporen van roest op de afstandhouders of op de veren die het me maakt ...

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/11/08, 09:43

lejustemilieu schreef: :D Ja, Jonule, als de olie te viskeus is, zal de pomp meer problemen hebben, en plotseling, de riem ... die kan breken.
Maak een ritje op olio, je ziet specifieke gevallen ... :?

daar wil ik een link!
je moet al een beetje snel rollen met te viskeuze olie, normaal moet het worden verwarmd door de koelvloeistof (90 ° C) of door een elektrische verwarming (40 ° C).
maar een pomp die moeite heeft met draaien kan niet meer kwaad dan een molen die moeite heeft met draaien als hij forceert?

nee nee, je zegt inderdaad "welke risico's" om te slaan, masi van daaruit naar slam!

een link! een link! stp!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten