Hoeveel vulstoffen van biobrandstoffen?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/10/06, 13:41

Christophe schreef:[...}1) Wel precies...
H2O water is onderdeel van 4-atomen van de levenden ... en alle levende wezens bestaan ​​uit een deel van water ... vandaar mijn antwoord ...
Water wordt niet gemaakt door levende wezens, het is een molecuul dat niet organisch is, ook al is het totaal noodzakelijk voor het leven en maakt het deel uit van de samenstelling van alle levende wezens.

Christophe schreef:Dan wordt de olie ook getrokken uit de levenden ... indirect ... maar hey vallen terug op dezelfde redenering (zonder interesse) als die welke bestond uit te zeggen dat alle energieën van de zon komen ...
Olie is afkomstig van levende wezens die zijn geëvolueerd, we kunnen beschouwen dat het een fossiel is en daarom behoort tot de minerale wereld, niet organisch.

Christophe schreef:[..]je hoeft niet boos te worden om zo weinig...
Dacht je serieus dat ik gek was? : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/10/06, 15:08

Christophe heeft gelijk, vermenigvuldig soortgelijke iverson-berichten niet onnodig...

iverson schreef:Hallo,

Ik keek naar de forum en ik heb hieruit afgeleid dat om de brandstoffen in onze auto's te vervangen, er mogelijk oplossingen zullen zijn:

- biobrandstoffen
-Hydrogen (met brandstofcel? Is het noodzakelijkerwijs gekoppeld?)
- Elektrische auto's
- Aardgas


Klopt dat? Of zijn er anderen?

Dank u bij voorbaat
Je moet je ideeën wat meer structureren en heel specifiek zijn op bepaalde punten...

Om brandstoffen te vervangen petroleum, zijn er verschillende mogelijke paden:
- brandstoffen van biomassa (die we hierboven al hebben genoemd, voor de goede orde zijn er 3 hoofdsectoren),
- deelektrische energie op verschillende manieren gebruikt (opgeslagen in het voertuig, terugwinning van zonne-energie of productie aan boord),
- tot slot mogen we de waterstofvector, die voor gebruik (in brandstofcellen) in de vorige sector is genest, maar ook in warmtemotoren kan worden gebruikt.

Zonder te vergeten dat deze verschillende oplossingen in hetzelfde voertuig kunnen worden gecombineerd om de algehele efficiëntie te verbeteren.



Citro schreef::frown: De oplossing is niet om brandstoffen te vervangen, maar om voertuigen en onze manier van reizen.
Zelfs als het in absolute termen waar is, beantwoordt het de vraag niet...

Citro schreef:Op veel punten is waterstof een valse oplossing (productie- en opslagkosten).
daar ben ik het niet mee eens...

Voor de rest niets te klagen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jlvx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 13/05/06, 19:01




par jlvx » 13/10/06, 19:14

en de productie van biodiesel uit algen of placton? (biologisch niet?)

zie Spaanse BIODIESEL-box,

en bovendien recyclet het CO2 :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/10/06, 19:53

jlvx schreef:en de productie van biodiesel uit algen of placton? (biologisch niet?)
De productie van olie door algen valt eigenlijk binnen een van de sectoren (oliehoudende planten), ook al is het een speciaal geval.

Voor plankton zie ik niet waar je het over hebt. Plankton kan dierlijk of plantaardig zijn. Als het algen zijn, keren we terug naar het vorige geval, en als het dierlijk is en ik heb niet gehoord, behalve voor bepaalde processen die alle biomassa gebruiken, dat het kan worden gebruikt om brandstof te produceren.

jlvx schreef:en bovendien recyclet het CO2 :P
Het is het fundamentele belang van alle biobrandstoffen: aansluiten op een korte koolstofcyclus.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
iverson
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 10/10/06, 12:44




par iverson » 19/10/06, 15:05

Ik maak vorderingen in mijn werk en in vergelijking met de informatie die ik over aardgas heb gevonden, heb ik een beetje moeite om te begrijpen waarom deze oplossing niet meer wordt benadrukt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 19/10/06, 21:30

iverson schreef:Ik maak vorderingen in mijn werk en in vergelijking met de informatie die ik over aardgas heb gevonden, heb ik een beetje moeite om te begrijpen waarom deze oplossing niet meer wordt benadrukt?
Misschien omdat het aardgas dat uit gasvoorraden wordt gewonnen een fossiele grondstof is...

Methaan uit biomassa daarentegen is interessanter.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 19/10/06, 22:24

iverson schreef:Ik maak vorderingen in mijn werk en in vergelijking met de informatie die ik over aardgas heb gevonden, heb ik een beetje moeite om te begrijpen waarom deze oplossing niet meer wordt benadrukt?


Let ook op je bronnen. Gasbedrijven zijn op dit moment vooral actief in de reclame.
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten