Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/08, 19:28

Christophe schreef:
Voor de flop weet ik het niet, maar hij rekende €850...dus het is niet in serie.


OK. Ik verzette me tegen "serie" tegen "prototype", en niet tegen "optie"...


en hop hun CO2 gemiddelde zakt...


Zijn Europese normen geen gewogen gemiddelden? Ik hoop dat ze dat in Brussel weten. Anders brengt een fabrikant twee of drie alibi-modellen uit waarvan hij er 3 verkoopt... Weet iemand het? Ik zou nog steeds geïnteresseerd zijn! Zo niet, dan wil ik het ze gaan uitleggen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 30/01/08, 00:18

Did67 schreef:
Christophe schreef: serie een start & stop en vooral een remterugwinningssysteem (naast de FAP) zie het onderwerp Efficiënte dynamiek


Het "starten en stoppen", Citroën deed het op een C3-model geloof ik (of C2?). Een commerciële flop, voor zover ik weet... Niet de energieterugwinning tijdens het remmen!

Chrsitophe schreef:Ik denk dat de Serie 7 H2 zal worden uitgebracht om de gemiddelde CO2-uitstoot van de BM-reeks in evenwicht te brengen... om boetes te voorkomen. Het is in zekere zin hun "CO2-joker"...


Ik weet niet of het verhandelbaar is en of H² buiten de twee of drie experimentele verkooppunten zal worden gevonden (geïnstalleerd voor tv-camera's???).

Maar het probleem is degene die u aangeeft, afgezien van de afbeelding! Het blijft best gek om zo'n reclamecampagne te vinden (ik zag het ook in Frankrijk in een consumentenblad) voor een auto die je niet kunt kopen!!!


De C2 start en stop bestaat en is een flop misschien maar Chatham is er zeer tevreden over:
https://www.econologie.com/forums/post68498.html#68498

Zijn Europese normen geen gewogen gemiddelden? Ik hoop dat ze dat in Brussel weten. Anders brengt een fabrikant twee of drie alibi-modellen uit waarvan hij er 3 verkoopt... Weet iemand het? Ik zou nog steeds geïnteresseerd zijn! Zo niet, dan wil ik het ze gaan uitleggen!


Eerlijk gezegd, als het geen gewogen gemiddelde is, is het onzin, ik zou zelfs meer zeggen, het gemiddelde zou moeten worden gewogen door het gemiddelde aantal afgelegde kilometers per type voertuig ..... anders wil het niets zeggen.

Ik rijd met mijn oude 504 ... 3000 tot 4000 km per jaar, hoewel de CO2-uitstoot/km indrukwekkend is, stelt het in verhouding tot het aantal km weinig voor in vergelijking met alle moderne Peugeots die rijden.

Dus als er 5 BMW H2's in Frankrijk zijn en evenveel in Duitsland, en elk 50000 km per jaar aflegt, is dit niet wat wereldwijd de uitstoot van alle BMW's per km zal verlagen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 24/03/08, 16:41

Bonjour à tous,

Dat klopt, het zijn niet een paar auto's of zelfs maar een miljoen auto's die het resultaat van het wereldpark zullen veranderen.

Ik heb deze week deelgenomen aan een conferentie "welke energie te kiezen voor de voertuigen van uw bedrijf."

Ik beheer namelijk onder meer een wagenpark van 170 voertuigen in Europa.

Hoewel deze conferentie niet geheel objectief was, had het autoverhuurbedrijf er niet per se belang bij dat ik het kmtrage van mijn wagenpark met bijvoorbeeld 30% zou verminderen, alle oplossingen werden gepresenteerd.

puur elektrisch: maximaal 200 km in twee jaar stadsvoertuig van groot belang maar nog niet beschikbaar :?

De hybride en de plug-in hybride zijn nog niet leverbaar : Cry:
tests zijn aan de gang op de toekomstige prius. : Idee:

1e en tweede generatie biobrandstoffen Ik ben niet echt overtuigd van een overgangsoplossing :? of erg partijdig :?

vloeibaar gemaakte gasoplossingen zijn vervuild :onheil:
aardgas oplossing :onheil: idem maar met de oplossing om een ​​mengsel te maken met waterstof : Idee: een beetje beter.

De H2-oplossing is voor mij de enige goede oplossing. Maar nog geen pomp in Frankrijk :onheil:

De brandstofcel :D ja maar wie gaat volgens jou de oplossing meten.....

Wel de Chinezen : Cry: ze zetten alles op hen, en geen kleine meusttes.

Wanneer is volgens mij de doelstelling van het park om van 136g/km in november 2007 over te gaan naar 110g/km in 3 jaar. Ik hoop ook een zeer aanzienlijke vermindering van het vervoer per personenauto te bereiken.

We gaan ook een carpoolprogramma opzetten voor de verplaatsingen van onze medewerkers (via de cluster concurrentievermogen).

Ah, ik vergat mijn laatste twee auto's bestelde Seat IBIZA 99g/km. Geschiedenis van gemotiveerde fabrikanten om auto's met een lage uitstoot van broeikasgassen aan te bieden.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten