Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Re: Het waterstofvoertuig gezien door TOTAL




par jean63 » 09/01/08, 23:16

Leo Maximus schreef:
jean63 schreef:Gevonden op de site autodeclics.com (video: interview met de manager van TOTAL):

http://www.autodeclics.com/bio/dynamic. ... OP&id=1569

In Berlijn: een geprivatiseerd station voor bussen en een openbaar station voor een twintigtal voertuigen.

Een V12 voor in de stad, wat een vooruitgang! En niet eens uitgerust met "Start en Stop"! En het rendement van een waterstofthermische motor moet tussen de 10 en 15% liggen, zelfs lager dan dat van benzine. Maar het belangrijkste is dat Total zijn brandstof doorverkoopt voor een ecoloog.


Precies, ik had niet op het voertuig gelet!!! Goed gedaan TOTAAL :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/01/08, 18:34

0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/01/08, 10:00

TOTAAL (winkelen): bij ons kom je niet meer! : Mrgreen:

vooral na ontploffen in de auto...
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 28/01/08, 13:54

ik vind dat de benadering van bmw veelbelovend is voor de toekomst, omdat het mij lijkt dat er iets heel belangrijks moet worden onderstreept: voertuigen stoten tegenwoordig gemiddeld 2 gram co7 uit per afgelegde km, terwijl de 150 waterstofserie als we bedenken dat de h2 werd verkregen door reformen etc en dat we dus rekening houden met de co7 die uitgestoten wordt tijdens het reformen komen we op het equivalent van 2 gr co2 per afgelegde km, dat is al beter dan 80 vind je niet??? Nu ben ik het eens met het feit dat de infrastructuur laat de opslag van h2 niet toe, maar wie weet, met de tijd en moderne technologieën, kan het over 150 jaar levensvatbaar zijn. Wat mij betreft, ik geloof in ieder geval dat de tijd van olie voorbij is. De brandstof van de toekomst wel bestaan ​​niet, maar de brandstoffen van de toekomst bestaan ​​wel. Ik geloof dat elk transportmiddel zijn eigen brandstof zal hebben. Pac voor bussen in stedelijke centra, diesel voor vrachtwagens en misschien elektrisch voor auto's... laten we eens kijken naar Tesla etc...
Dan moeten we onszelf niet voor de gek houden, geconfronteerd met zo'n enthousiasme voor alternatieve energieën, nul vervuiling bestaat niet, want zoals Lavoisier zei "niets gaat verloren, niets wordt gecreëerd".
Wat kan ik nog meer zeggen???Btl-brandstof is momenteel een echte utopie want 5000 liter brandstof per hectare lijkt mij onmogelijk omdat ik vandaag geloof dat de technische middelen het niet toelaten, het is een beetje zoals waterstof.
Ik las dat we wereldwijd 3500 miljoen ton olie per jaar verbruiken en dat als in de toekomst biobrandstoffen zoals ethanol en koolzaad zouden worden gebruikt, we slechts de mogelijkheid zouden hebben om 1400 miljoen ton brandstof te produceren, ofwel 40 procent en dit door het opnemen van landbouwgrond.
Ik denk daarom dat we momenteel in een impasse zitten.
We zullen zien hoe de toekomst zich ontvouwt... :? :? :?
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/01/08, 14:53

carburologue schreef:Ik vind de aanpak van BMW veelbelovend voor de toekomst.
[]
We zullen zien hoe de toekomst zich ontvouwt... :? :? :?


Hallo Carburologe, hallo allemaal!

Ik ben het min of meer met je eens. maar ik heb bedenkingen.

Allereerst vertelt niemand je dat H2 door welk materiaal dan ook diffundeert. Zo erg zelfs dat je BMW, ondanks zijn super hi-tech tank, na 3 weken vol waterstof zit, zelfs als hij niet uit de garage komt... HIJ HEEFT HET NIET MEER :onheil:

Dan zegt niemand dat de calorische waarde van H2 erg laag is in vergelijking met die van welke koolwaterstof dan ook. Daarom doet BMW het op een 12L V6 om vermogen te behouden. Aangekondigd voor 260 Ch in H2, zou zo'n "molen" gemakkelijk 500 Ch in SP 95 opleveren!!

Voor de productieproblemen van H2 vertrouw ik op de studies van Christophe : Idee:

Dus hoe ik de toekomst van auto's en transport zie:
- allereerst massaal zonne-/hernieuwbare energie ontwikkelen om de H2-vector te produceren die we willen (natrium, metaalhydriden, enz.)
- ten tweede, een vector vinden om in situ in de "toto" de H2 onder druk te produceren: puur natrium zou dit kunnen doen met water, maar dat verwerpt soda... dit zou echter kunnen worden teruggewonnen en gerecycled in een sector die het nodig heeft.
- ten derde: decomprimeer de H2 in een motor en injecteer zuurstof om H2 te laten ontploffen wanneer de "zuiger" omhoog gaat.
- vierde: vervanging van de huidige motoren door motoren die veel compacter zijn en gunstiger voor de verbranding van waterstof.

Dit alles zou alleen water vrijmaken op voorwaarde dat het "afval van de H2-vector" ter plaatse in de toto werd teruggewonnen.

utopisch? Echt niet :!:

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/01/08, 15:21

Uw analyse is een vrij goede carburoloog, maar om te zeggen dat we in een impasse zitten, is geen reden om DE alternatieven niet te ontwikkelen ... en niet het enige alternatief voor olie:

(a) inderdaad; behalve technologische "verrassingsolie". zal waarschijnlijk nooit worden vervangen door een enkele bron, zoals u lijkt te willen doen met de BtL. De oplossing zal een lappendeken van oplossingen zijn....

b) in uw schatting van het totale olieverbruik neemt u stookolie mee, die bijvoorbeeld veel gemakkelijker te vervangen is dan autobrandstof... er is voldoende bewijs over de forum om helemaal geen benzine of olie meer te gebruiken... Maar bij mijn weten heeft niemand een auto die geen olie meer verbruikt (nou daar is NLC met zijn scooter tet elektrische fiets

c) de BtL is technologisch ontwikkeld, maar het is nog niet "economisch" winstgevend (maar als de financiers rekening houden met de kosten van een planeet zullen we weer praten...)

d) er zijn betere prestaties dan de BtL qua oppervlakte!
Vette microalgen hebben een potentieel van 42 tot 140L per ha en deze oppervlakken knabbelen niet aan LANDBOUWoppervlakken! En we kunnen ons zelfs drijvende culturen op de oceanen voorstellen als dat nodig is!!

Zie het bestand 3e generatie toekomstige biobrandstoffen pagina 34 en volgende!

Nu staan ​​we nog maar aan het begin, maar het is de meest veelbelovende manier van de alternatieven denk ik... We hebben er al veel over gesproken overal op de site, doe een zoekenals je meer wilt weten.

e) en tot slot het belangrijkste: we zullen moeten leren hoe we serieus minder, of beter gezegd, betere primaire energie kunnen verbruiken!

a + b + c + d + e = cqfd = start van oplossing... WIL ze nu gewoon ontwikkelen... Belangrijkste obstakel: deze oplossingen zijn geschikt voor iedereen...
Dernière édition par Christophe de 28 / 01 / 08, 16: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/08, 16:02

Je hebt gelijk, zeewier is prima BEHALVE:

Ik heb vrijdagavond Thalassa gekeken op FR3 en er was een reportage over het "plukken" van zeewier aan de Marokkaanse kust. In het begin was het een kleine lokale "bezetting" die een paar dirhams terugbracht naar de moedige mensen die zonder veiligheid duiken (soms zonder te weten hoe ze moeten zwemmen) om de algen op de bodem van de zee op te rapen... .......en dan is het een echt bedrijf geworden; er zijn er honderden die dit doen, "zeewiergroothandels" komen ze tegen lage prijzen kopen en in vrachtwagens meenemen voor export, en er zijn er die hun zakken ermee vullen.

Uiteindelijk halen ze 16000 ton per jaar op (of 30000.. ik weet het niet), het nam gigantische proporties aan, en binnenkort zijn er geen algen meer in de buurt!!!

Dus als we ze willen gebruiken om brandstof te maken voor onze toto's, is er interesse om heel groot te plannen en in "intensief fokken"......
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/01/08, 16:12

Uh Jean, we hebben het hier over microalgen... niet macroalgen... het heeft niets te maken en het ziet er zo uit:

Beeld
Beeld

Voor meer informatie: Algen stookolie, de nieuwe Amerikaanse groene goud mijnwerkers

Bij 140 m3 brandstof per hectare betekent dat 5 tankwagens per hectare per jaar! Aan 1€ per liter... laat ik u de rentabiliteit op de landbouwgrond berekenen...

Om het qua opbrengst beter te doen, afgezien van medicijnen, zie ik niet in... Oh ja, het zou een heel goede grand cru-druivensoort kunnen zijn...

Je show zou gaan over algen voor kunstmest...toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/01/08, 18:23

Ja Christophe een energiemix is ​​wat nodig is, elke oplossing is goed te nemen.

Nu produceert olie, zelfs hernieuwbaar, CO2/NOx en vervuilt daarmee de stad. Daarom zijn, vanuit het oogpunt van schone lucht, initiatieven zoals die van BMW nodig. Maar het is nog steeds niet bevredigend omdat H2 hels is om op te slaan/comprimeren/produceren.

Nog een probleem: de velden die je voorstelt werpen schaduwen op de zeebodem. Ongetwijfeld zal er niet veel leven onder het vloerkleed zijn. Eindelijk voor oppervlakken van de orde van de oceaan... : Cheesy:

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/01/08, 18:40

Je show zou gaan over algen voor kunstmest...toch?

Macro-algen worden op veel gebieden gebruikt, ik heb niet alles tot in detail bekeken omdat ik gestoord was door zo'n beroerte; wat zeker is, is dat ze een grote plundering op de zeebodem hebben gedaan voor onze producten: gebruikt als geleermiddel, etc. meervoudig gebruik.

Ik controleer of er een samenvatting is in FR3.

OK, ik zie voor de micro-algen. Je moet gebieden vinden die beschermd zijn tegen grote stormen en ruimte in deze gebieden omdat er ook steeds meer viskwekerijen zijn.

Maar hey, het is duidelijk dat als je het niet probeert, het niet zal gebeuren.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten