Over perfringens, biologische, P Laigret

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
benben
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 12/10/08, 13:50

Over perfringens, biologische, P Laigret




par benben » 12/10/08, 14:24

Hallo allemaal

Ik kom mijn kleine steen naar het gebouw brengen. allereerst een kleine doc over de kweekomstandigheden van perfringens

https://www.econologie.info/share/partag ... 9QdYYI.pdf

er moet worden opgemerkt dat elke stam van perfringens zijn eigen metabolische route heeft en daarom, afhankelijk van de omstandigheden van het kweekmedium, neigt naar vermenigvuldiging of de productie van een toxine waarvan de aard varieert naargelang de stam.

Maar voordat je deze soort kunt gebruiken, moet je hem kunnen bezitten. Om dit te doen, kunt u controleren of het beschikbaar is bij een stambank die het bewaart, wat over het algemeen niet gratis is gezien de kosten van het in stand houden van een stam (cryogenisatie en regelmatig verplanten, enz.) en de licentie indien van toepassing. Het zal daarom ten minste één partnerlaboratorium nodig hebben om de stam na aankoop te behouden.

Hierboven vindt u de link naar de catalogus van openbare en particuliere Franse banken. of ooit iemand de moed heeft gehad om in de honderd dossiers voor banken die bacteriën houden te kijken of Clostridium perfringens beschikbaar is.

http://www.brg.prd.fr/brg/pages/les_rg_en_france/rgm_annuaireCollections.php?page=1#/


dat is alles!
ook al vind ik dit project een beetje gek!!
@+
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 13/10/08, 09:38

Hallo,
Niet in de bank, is er een bedrijf op de gram-positieve en Clostridium perfringens is er niet.

Ik hoop dat degene in kwestie niet de "eigenschappen heeft van deze:
http://www.chu-rouen.fr/ssf/organ/clost ... ngens.html
:schok:

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 11/12/09, 17:37

Damn, ik had dit topic toen nog helemaal niet gezien.

Als dat zo bibiphoque is, is het inderdaad "hetzelfde individu"!

ik voeg een link toe: http://www.phac-aspc.gc.ca/msds-ftss/msds37f-fra.php

TECHNISCH GEGEVENSBLAD - INFECTIEVE MATERIALEN
SECTIE 1 - INFECTIEUZE MIDDEL

NAAM: Clostridium perfringens

SYNONIEM OF KRUISVERWIJZING: C. welchii, enteritis necroticans.

EIGENSCHAPPEN: Dikke, korte grampositieve staaf, niet-beweeglijk, anaëroob, zelden zichtbare sporen, type A2 produceert enterotoxine.
SECTIE II - GEZONDHEIDSGEVAAR

PATHOGEENHEID: Voedselvergiftiging (Type A); darmziekte gekenmerkt door plotselinge koliek gevolgd door diarree; misselijkheid, braken en koorts zijn meestal afwezig; milde, kortdurende aandoening die zelden dodelijk is; type C-stammen veroorzaken necrotiserende enteritis; type A-stammen veroorzaken ook besmetting van wonden; traumatische of niet-traumatische myonecrose (gasgangreen); Clostridium cellulitis, intra-abdominale sepsis, gangreneuze cholecystitis.

EPIDEMIOLOGIE: Wijdverspreid en relatief gebruikelijk in landen waar kookmethodes de vermenigvuldiging van clostridia bevorderen.

GASTHEERBEREIK: Mensen en dieren.

BESMETTELIJKE DOSIS: 105 organismen per gram voedsel.

WIJZE VAN OVERDRACHT: Inname van voedsel dat is verontreinigd met aarde of uitwerpselen en wordt bewaard onder omstandigheden die de vermenigvuldiging van het micro-organisme mogelijk maken (opnieuw verhit of slecht verhit vlees).

INCUBATIEPERIODE: 6 tot 24 uur, meestal 10 tot 12 uur.

OVERDRAAGBAARHEID: Niet rechtstreeks van persoon tot persoon verspreid.
AFDELING III - VERSPREIDING

RESERVOIR: Bodem, spijsverteringskanaal van gezonde mensen en dieren (runderen, varkens, pluimvee en vissen).

ZOONOSE: Geen.

VECTOREN: Geen.
AFDELING IV - DUURZAAMHEID

GEVOELIGHEID VOOR DRUGS: Penicilline is meestal de eerste keuze.

DRUGSBESTENDIGHEID: Er is melding gemaakt van resistentie tegen penicilline, tetracycline, erytromycine, chlooramfenicol, metronidazol en clindamycine.

GEVOELIGHEID VOOR DESINFECTIEMIDDELEN: Sporenvormende organismen zijn relatief resistent; matige gevoeligheid voor 1% natriumhypochloriet; gevoelig voor sterke ontsmettingsmiddelen (glutaaraldehyde) bij langdurige blootstelling.

INACTIVATIE MET FYSIEKE MIDDELEN: Gesporuleerde organismen zijn meestal bestand tegen hitte; sporen overleven normale kooktemperaturen, maar worden vernietigd door vochtige hitte (121°C gedurende minstens 15 minuten).

OVERLEVING BUITEN GASTHEER: Vlees - 330 dagen; de sporen overleven lange tijd in de grond.
DEEL V - MEDISCHE ASPECTEN

MONITORING: Controleer op symptomen; zoek naar het organisme of het enterotoxine, of beide, in de ontlasting.

EERSTE HULP/BEHANDELING: Vloeistofvervanging en verlichting van pijnlijke buikkrampen.

IMMUNISATIE: Geen.

PROFYLAXIE: Geen.
SECTIE VI - GEVAREN VOOR LABORATORIUMPERSONEEL

LABORATORIUMGERELATEERDE OF VERWORVEN INFECTIES: Gevallen worden zelden gemeld; 6 gevallen van infecties toe te schrijven aan Clostridium spp.

BRONNEN EN MONSTERS: Klinische monsters - wondvocht, ontlasting.

PRIMAIRE GEVAREN: Accidentele parenterale inenting, inslikken.

SPECIFIEKE GEVAREN: Geen.
SECTIE VII - AANBEVOLEN VOORZORGSMAATREGELEN

INPERKINGSVEREISTEN: Inperkingsmethoden, materialen en faciliteiten van bioveiligheidsniveau 2 voor werk met klinische monsters en culturen.

BESCHERMENDE KLEDING: Laboratoriumjas; handschoenen, als direct contact met besmettelijk materiaal onvermijdelijk is.

ANDERE VOORZORGSMAATREGELEN: Maatregelen voor persoonlijke hygiëne en veelvuldig handen wassen.
SECTIE VIII - BEHANDELINGSINFORMATIE

MORSEN: Laat aërosolen bezinken; trek beschermende kleding aan, bedek de gemorste stof voorzichtig met keukenpapier en breng een geschikt ontsmettingsmiddel (sterk ontsmettingsmiddel of 1% natriumhypochloriet) aan vanaf de periferie naar het midden toe; voldoende tijd laten inwerken alvorens verder te gaan met schoonmaken.

VERWIJDERING: Ontsmet het materiaal vóór verwijdering - stoomsterilisatie, chemische desinfectie, verbranding.

OPSLAG: In verzegelde, correct geëtiketteerde containers.
SECTIE IX - DIVERSE INFORMATIE

Datum: januari 2000, herzien juli 2003

Samengesteld door: Office of Laboratory Safety, PHAC

Hoewel de informatie, meningen en aanbevelingen in dit veiligheidsinformatieblad zijn verkregen uit bronnen die wij betrouwbaar achten, aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid voor hun nauwkeurigheid, volledigheid of betrouwbaarheid, of voor enig verlies of letsel dat is opgelopen als gevolg van het gebruik van de informatie. Aangezien er regelmatig nieuwe gevaren worden ontdekt, is deze informatie mogelijk niet actueel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/12/09, 20:39

Ja ja, het is een mooi teefje!

goed, neem gewoon geen direct contact op en volg enkele regels

bedankt voor de goede links
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten