Elephant gras Miscanthus giganteus JT

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 02/02/11, 20:26

antoinet111 schreef:1/ verder ben ik niet goed in wiskunde dus ik kijk niet, ondanks alles vind ik hem geen loser.

2/ bovendien heeft wilg veel meer water en voeding nodig dan miscanthus (plant in C4 meer koolstofopbrengst).

3/ het feit dat hij op verontreinigde grond kan groeien is slechts secundair, ik ken geen producent die verontreinigde grond gebruikt.


1 / Ik geef toe dat ik aanhalingstekens heb gezet bij winnen/verliezen. Al mijn training is gebaseerd op landbouw en deze moest bijna worden gereduceerd tot een straaltje om goede gegevens te geven over een echt goed "doordachte" landbouw.
Wat ik zie is een beetje: "het is de mode", "we verdienen niet al te slecht geld met weinig energie (voertuigen, behandelingen, kunstmest...etc...)" "als ze het zeggen, is het waar ". Maar voor hoe lang want het product is weer anders maar de stof is identiek dus het resultaat zal snel eindigen met alles wat er nu in de landbouw te vinden is.

2/ We weten dat de koolstofopbrengst vertekend is: een plant kan niet "competitief" zijn (sorry voor de stomme term maar hey.... :? ) alleen als de voordelen van zijn fotosynthese opwegen tegen de andere: voorbeeld: een C4-plant (bijvoorbeeld miscanthus) verdraagt ​​hogere temperaturen en meer droge omstandigheden dan een C3-plant (zoals wilg). Omgekeerd kunnen diezelfde C4-planten niet concurreren met een C3-plant bij een temperatuur onder de 25°C... Nu heb ik een eenvoudige berekening gemaakt die gemakkelijk kan worden overgedaan met andere gegevens (misschien zijn de gevonden gegevens niet goed :? ), altijd is dat, ik merk dat het niet interessant is voor iemand die zijn verwarmingsbrandstof wil maken: niet rendabel. En dat we hier op een productie op korte termijn zitten (hetzelfde als de hele landbouw) met een energiekost die zeker minder belangrijk is dan andere producties maar die in hetzelfde perspectief blijft: enkelvoudige productie voor de korte termijn. kan ontbrekende gegevens hebben om een ​​juist oordeel te hebben :? .

3 / Je kent geen producent die vervuilde grond gebruikt... hum! Er wordt hard naar gezocht, de meerderheid van de boeren cultiveert op een bodem die armer en meer vervuild is (bepaalde vervuilende elementen die door de boer zijn toegevoegd, worden enkele jaren in het grondwater gevonden omdat ze het kwaad hebben om naar beneden te gaan). De meeste gecultiveerde bodems zijn vervuild, vandaar de interesse in het kweken van deze plant, maar als je goed kijkt, weet ik zeker dat je betere kunt vinden... ;-)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 02/02/11, 21:05

Corpse Grinder 666 schreef:voorbeeld: een C4-plant (bijvoorbeeld miscanthus) verdraagt ​​hogere temperaturen en meer droge omstandigheden dan een C3-plant (zoals wilg). Omgekeerd kunnen diezelfde C4-planten niet concurreren met een C3-plant bij een temperatuur onder de 25°C...


Bedankt voor deze uitwisseling, ik werd tegengehouden door deze codes: C3, C4.

Ik vond dit: http://ead.univ-angers.fr/~jaspard/Page ... 3C4CAM.pdf

Bedankt dat je me deze persoonlijke ontdekking hebt toegestaan!
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 02/02/11, 21:55

niet zeker van de temperatuur, in Finistére waar de temperatuur boven de 25°C kan stijgen (ik heb de curven van mijn weerstation niet op deze pc) Maïs (C4) heeft nog steeds een hogere opbrengst/groeisnelheid hoger dan alle andere planten die voor de hetzelfde doel bij deze temperatuur.


wat mijn telers betreft, ik verzorg dit jaar 350 ha voor 29 telers, en aangezien ik er alles aan doe om te voorkomen dat ze slib of rioolcompost verspreiden en dat ik in mijn productie een bodem moet hebben die echt "top" is, Ik heb geen vervuild land gekend.
maar goed, een bodemanalyse geeft niet alles.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 03/02/11, 11:24

en pesticiden of herbiciden zijn uitgesloten van Finistere landbouwgrond? :?
Dan zijn de analyses afhankelijk van:
laat me uitleggen dat er bodemanalyses zijn om de snelheid van producten X of Y te controleren, maar er zijn ook analyses van het microbiële leven: de 2 afzonderlijke zijn alleen interessant voor wat ze elk op hun kant brengen en niet voor een overzicht .... ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 04/02/11, 14:42

Corpse Grinder 666 schreef:en pesticiden of herbiciden zijn uitgesloten van Finistere landbouwgrond? :?

als we het hebben over vervuild land, is dat over het algemeen door industriële producten, geen pesticiden of herbiciden toegestaan ​​of dat waren ze wel.
omdat hun afbraak over het algemeen sneller is.




Dan zijn de analyses afhankelijk van:
laat me uitleggen dat er bodemanalyses zijn om de snelheid van producten X of Y te controleren, maar er zijn ook analyses van het microbiële leven: de 2 afzonderlijke zijn alleen interessant voor wat ze elk op hun kant brengen en niet voor een overzicht .... ;-)


meestal doen de meeste providers alles tegelijk, complexe analyse, chemische balans, ph/chemische analyse, sporen, biologische activiteit en balansverhoudingen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/01/16, 21:01

De miscanthus-energiemarkt in Frankrijk in 2016

Geplaatst door Frédéric DOUARD op 4 januari 2016

Miscanthus, dit riet dat algemeen bekend staat als olifantsgras, wordt nu in Frankrijk geteeld op bijna 4000 ha.

Deze piepjonge sector, met een jaarlijkse productie van 60 ton, bevoorraadt onder meer een twintigtal ketelruimen. Het is echter nog steeds een cultuur die vragen oproept omdat ze niet functioneert zoals andere culturen en omdat ze nog geen landelijk marketingnetwerk heeft. Daarnaast kan miscanthus gewaardeerd worden op verschillende markten in mulch, dierenstrooisel en ecomaterialen, maar we zullen het hier in wezen hebben over energieafzetpunten.
...................

http://www.bioenergie-promotion.fr/4457 ... e-en-2016/
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten