Elephant gras Miscanthus giganteus JT

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 02/10/07, 16:36

Houthakker schreef:Dat werkt ! Ik heb mountainbikevrienden in de buurt van Bouillon... : Mrgreen:


Nou, wanneer ga je ze (en dus ons) zien?

:)

Anders geef ik de info over de Miscanthus-dag:

ValBiom organiseert haar 7e Biomass Meetings op woensdag 4 november in Gembloux met als titel:

Welke bronnen voor de biobrandstoffen van morgen?

De ochtend zal gewijd zijn aan een presentatie van de toestand van de houtenergiesector in het Waalse Gewest en aan alternatieve bronnen van biomassa, in het bijzonder miscanthus of hakhout met een zeer korte omlooptijd.

Lezingen over de productie van agro-pellets, over de kwaliteitscriteria van vaste biobrandstoffen en over de specifieke kenmerken van biomassakachels zullen in de middag worden aangeboden. De dag wordt afgesloten met een rondetafel onder leiding van Waalse en buitenlandse actoren die tussenkomen op de verschillende niveaus van deze nieuwe sectoren.

Om uw uitnodiging te ontvangen: info@valbiom.be of 081 62 71 42


http://www.valbiom.be/accueil/index.html
0 x
tpe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 12/10/07, 20:10




par tpe » 12/10/07, 20:30

Hallo wereld!
We zitten in 1st S en voor de TPE hebben we als onderwerp gekozen: olifantsgras. Weet iemand hoe je aan een monster komt? En waar zijn de producenten in Frankrijk? Zijn er in de regio Pays-de-la-Loire?
Help ons alstublieft! dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Shai'ullud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 02/10/07, 21:20




par Shai'ullud » 12/10/07, 21:23

Ik had een rapport over deze plant gezien en vanuit ethisch oogpunt maak ik liever ethanol met deze grote "bourrier" dan met maïs door uitgehongerde landen als Mexico na de verhogingen die dit met zich meebrengt.

Droog stoken is ook beter dan wat een lokale boer doet: hij heeft een ketel die werkt door zijn overtollige tarwe te verbranden :schok: Ik durf me niet eens de reactie voor te stellen van een uitgehongerd mannetje in Afrika dat dit zou lezen! :x
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/10/07, 12:43

Toutafé Z, ik denk dat we 2 feiten moeten onderscheiden:

a) De beurskapitalistische drift van biobrandstoffen op de prijs van voedingsgranen, wat een schande is! Pkoi de prijs van Europese of Zuid-Amerikaanse maïs moet worden bepaald door de beurs van Chicago????

b) Biobrandstoffen en honger in de wereld...we moeten ons eerder de volgende vraag stellen: "Gaan de granen die niet in een ketel gaan of niet in ethanol worden omgezet in de magen van degenen die honger hebben?"

U kent het antwoord net zo goed als ik... de honger in de wereld is zeker niet ontstaan ​​tot biobrandstoffen...

Verder hebben we net de uitnodigingskaart voor de miscanthusdag ontvangen: https://www.econologie.com/forums/journee-co ... t3996.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 13/10/07, 22:41

En als er te veel wordt geproduceerd, vernietigen we de overschotten om de prijzen op peil te houden in plaats van het overschot naar degenen die honger lijden te sturen...

Het zal nodig zijn om over te schakelen op de externe verbrandingswarmtemotor om het vervuilingsprobleem van de verbrandingsmotor te verminderen. Elke brandstof, inclusief Napier-gras, kan worden gebruikt.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 26/04/08, 12:29

Ik heb gisteren mijn 1e plantje geplant voor de geïnteresseerden: https://www.econologie.com/forums/suivi-de-l ... t5256.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 26/04/08, 19:56

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 27/04/08, 16:22

Toen overwogen werd om granen te verbranden, kwam + of - het idee om de jaarvoorraden te gebruiken die ongeschikt verklaard zijn (mico-toxinen) voor menselijke en dierlijke consumptie (en die sowieso vernietigd worden).
Dan het toestaan ​​van teelt op braakliggend land (dus zonder effect op bebouwde oppervlakten) voor eigen consumptie door de boer.
De stijging van de graanprijs maakte een einde aan het debat door de operatie financieel oninteressant te maken.
Ten slotte begroef de afname van de wereldwijde voorraden het project voorgoed.
Zoals we kunnen zien, hebben, zoals op veel gebieden, de voorkeur gegeven aan kortetermijn- en fluctuerende opties.
Ook al was het in het eerste geval een interessante benadering, ik denk dat de risico's van misbruik duidelijk waren en dat het, meer fundamenteel gezien de symboliek die aan tarwe is verbonden, buitengewoon schokkend was.
Met betrekking tot de voedselcrisis plaatste ik enkele opmerkingen over de post: "graancrisis".
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 01/05/08, 09:28

Christophe schreef:Ik heb gisteren mijn 1e plantje geplant voor de geïnteresseerden: https://www.econologie.com/forums/suivi-de-l ... t5256.html


Ik ben geïnteresseerd!!!

Aan de andere kant, voor zover ik weet, wordt myscanthus geproduceerd in Engeland en kocht Total alle plannen en verdubbelde de prijs (een grote installateur van houtketels in mijn regio)

Dus als er een manier is om het te krijgen, ben ik geïnteresseerd. Mijn huis loopt langs een rivier : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 01/05/08, 12:14

Bical is inderdaad een Engels bedrijf.

Maar in Frankrijk kweken ze wel miscanthus.

Het waren niet de oliemaatschappijen die het kochten, maar de cementfabrieken die in Frankrijk een virtueel monopolie op cultuur hebben. Het is nog steeds beter dan het verbranden van gas, toch?

En geen enkele lobby zal u ervan weerhouden om ze in uw tuin te planten. Maar pas op, een plan geeft niet meer dan het equivalent van één L stookolie per jaar. En het duurt ongeveer 1 meter ruimte tussen elk vlak.

Dus één ha geeft op zijn best 10L brandstofequivalent...
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten