Elephant gras Miscanthus giganteus JT

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 28/08/07, 16:09

In het Huis van Energie,
https://www.econologie.com/forums/post57090.html#57090
er waren Miscanthus Giganteus. Deze energiecentrale dicht bij hout zou geen gevaar vormen voor de wildgroei.
De plannen die ze hadden waren onvruchtbaar en werden alleen gereproduceerd door ze uit te knippen of in lagen aan te brengen.
Dus een invasieve uitbreiding beperkt tot de periferie van de planten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/08/07, 00:04

Deze energiecentrale staat dicht bij hout


Zou toch geen film moeten maken, deze plant doet dat niet
geen logboeken. : Lol:

Het is waar dat ze een opmerkelijke ontwikkeling doormaakt, maar als
Ik zei hem dat hij (veel) mest en water nodig heeft.

Ik ben er niet van overtuigd dat deze plant zo milieuvriendelijk is
als je wilt opwarmen met .Bovendien is het niet met 2 of XNUMX
planten waarvan kan worden verwacht dat ze de hele winter opwarmen
duurt niet eens een dag.

Ik geloof dat als we groen willen zijn en energiek een visie hebben
zuinig.De beste oplossing zou zijn om de bezuinigingen te laten
braakland en om alleen het hout van de hergroei te oogsten
10 jaar later Het belang zou zijn om een ​​rijke biodiversiteit te hebben
en om jonge bomen te kunnen oogsten die bruikbaar zouden zijn
in de vorm van krullen.De dieren waarderen het enorm
jonge plantages samengesteld uit verschillende soorten.
Het was maar een voorbijgaande gedachte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 29/08/07, 08:34

Hallo,

Ik weet niet of olifantsgras goed is voor het zuiveren van afvalwater, maar er is een effectieve plant voor dit soort zuivering en dat weten jullie allemaal!
Het is gewoon bamboe!
Hier is een tekst die ik van de site kreeg www.madacapentreprises.com

"Autonome sanitaire voorzieningen:

Bamboe, een proces om water te zuiveren zonder verspilling

Een bamboe die water zuivert, zonder afval te produceren, wordt gebruikt in een nieuw zuiveringsproces dat op de internationale Pollutec-tentoonstelling wordt gepresenteerd.

In de wirwar van bamboewortels mineraliseren microfauna (wormen, kleine schelpen) de afvalwaterverontreiniging, die vervolgens wordt opgenomen door de stengel van de plant. Al het afvalwater, verspreid in het bamboebos, wordt zo geabsorbeerd. Het zuiveringsproces met behulp van deze bamboe kan alleen of naast andere zuiveringssystemen worden gebruikt. Het is het onderwerp geweest van een experiment in Miramas (Bouches-du-Rhône) en er lopen verschillende projecten, met gemeenschappen, eigenaars van wijnkelders en voedingsindustrieën. Twee gemeenten in de Hautes-Alpes, Chorges en Prunières, hebben hun krachten gebundeld om een ​​zuiveringsinstallatie te bouwen met behulp van het rietfilterproces (waterdichte tanks op de bodem waarin zich bacteriën ontwikkelen die het water ontdoen van organisch materiaal en die van zuurstof worden voorzien door riet ).
Om het water dat door dit station wordt afgevoerd op te vangen, hebben de twee gemeenten ervoor gekozen om bamboe te gebruiken. De autoriteiten "gaven ons de noodzaak om een ​​minimum aan afvoer te hebben, vooral in de zomer", waar een nabijgelegen meer zwemmers verwelkomt, legt de voorzitter van de intergemeentelijke unie Chorges-Prunières, Sophie Rommens, uit. De bamboeplantage, waarvan de bouw in het voorjaar van 2005 moet beginnen, moet 6.400 m2 beslaan en zo'n 37.000 euro kosten, zo geeft ze aan. Het proces waarbij gebruik wordt gemaakt van ontsmettingsbamboe is in november gevalideerd door het Wateragentschap, waardoor klanten subsidies kunnen krijgen. Deze technologie vereist echter voldoende grote gebieden om een ​​bamboebos te huisvesten: er is minstens één hectare nodig voor tweeduizend inwoners. Maar "het is beduidend minder dan bij uitspreiden of lagunen". Zuivering betreft nog niet alle verontreinigingen, zoals koolwaterstoffen

. Bamboestruiken hebben een esthetisch voordeel ten opzichte van conventionele zuiveringsinstallaties. Bovendien maakt de technologie het mogelijk om de bamboe te recyclen: als deze eenmaal is uitgegroeit, is de plant, die wel 20 m hoog kan worden, minder efficiënt in het zuiveren. Het wordt vervolgens gekapt en het hout kan vervolgens worden gebruikt om latten of panelen te maken.


Misschien ken je deze site en misschien is er al een onderwerp geweest over deze bamboes? Als het HS is, vertel het me en ik zal er een specifiek onderwerp over maken.

De link:

http://madacapentreprises.com/default.aspx
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 05/09/07, 10:28

(Kleine HS) betreffende planten om pellets van te maken:
Er is er een die aan de verwachtingen zou moeten voldoen (qua opbrengst) het is de zogenaamde "wilde" biet (niet te verwarren met de zogenaamde "opgezette" biet), er wordt inderdaad een verscheidenheid aan bietenzaden gekweekt voornamelijk in Spanje voor de productie van suikerbieten en voederbietzaden en onder deze variëteiten zijn er zogenaamde "wilde" variëteiten die door telers worden beschouwd als echt onkruid dat zeer moeilijk te verwijderen is met gewone herbiciden omdat ze dezelfde soort en samenstelling hebben.
Deze plant heeft verschillende voordelen:
1° het is jaarlijks.
2° het groeit zelfs in arme en waterarme bodems.
3° hij kan tot 2 meter hoog worden.
4° door deze te laten rijpen vallen de zaden door de werking van wind en regen op de grond, waardoor de percelen automatisch verplaatst worden.
5° de voeten van deze plant hebben, eenmaal gedroogd, het uiterlijk en de bijna gelijkwaardigheid aan hout (zeer moeilijk handmatig te kappen en te oogsten).
en tot slot 6°: de opbrengsten/ha moeten binnen een bereik van 3 tot 6 of zelfs 7 ton liggen voor 1 jaar productie.
mediteren...
: Idee:
(einde van GS)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/09/07, 11:25

Voor A2E:

1) Ja, de filterplanten zijn een beetje HS : Mrgreen: en je een specifiek onderwerp kunt maken als het nog niet bestaat?

2) Nee, pelletplanten zijn geen HS : Mrgreen:

3) Als je teksten van elders gebruikt, zou je dan de tag "QUOTE" daar kunnen gebruiken Ik heb je bericht gecorrigeerd maar voor de andere keren, anders weten we niet wie wat zegt :)

4) Link om te zien over de miscanthus: https://www.econologie.com/forums/journee-co ... t3996.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 05/09/07, 12:41

OK ! Ik zal proberen het in de toekomst goed te doen! : Cheesy:
Wat betreft pelletplanten: het is mijn tekst die ik niet elders heb meegenomen omdat ik deze ervaring (ondanks mezelf) ongeveer twintig jaar geleden had. :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/09/07, 14:39

Ja, daarom heb ik het niet "geciteerd". :)

We merken vrij snel wanneer een tekst is gekopieerd/geplakt of niet.

Het is vooral om het lezen te vergemakkelijken dat het goed is om de functie "Quote" te gebruiken
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:45

Konijn schreef:[..] Daarnaast heeft het een stofrijke grond nodig
biologisch. Afgezien van het elimineren van allerlei soorten mest, doe ik dat niet
Ik ben er niet van overtuigd dat dit het wondermiddel is.
Nou dat is een goed idee! Drijfmestverwijdering en productie van
biomassa tegelijk...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:48

Christophe schreef:[...]2) Met een bijl? Ik ga Lumberjack dan uitnodigen tijdens de oogst :)

: Cheesy:

3) Ok en bedankt voor het stekken, april-mei ziet er volgens de .pdf perfect uit om te planten.

Vertel me gewoon in welke hoek van BE je bent (privé als je het niet in het openbaar wilt zeggen). Tenzij u wilt passeren in het land van Bouillon?
[...])
Dat werkt ! Ik heb mountainbikevrienden in de buurt van Bouillon... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:50

Christophe schreef:[...] Wat betreft de "agressiviteit" van de plant, ik denk niet dat het erg belangrijk is, Konijn gebruikt het als een "haag", dus ... wat denk je van konijn?
Pas daar wel op! Zie het voorbeeld van Japanse duizendknoop, veel veelzeggender dan caulerpa voor de terrestrische omgeving...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten