HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/12/06, 19:58

Radasse2000 schreef:Ik heb de indruk dat je een beetje dom bent en dat je mij niet goed hebt gelezen...
Ik heb niet gezegd dat ik tegen biobrandstoffen ben, ik zei dat ik tegen het gebruik ervan bensupermarkt olie bij de motoren!

Ik heb de indruk dat je een beetje naïef bent en dat je niet goed hebt gelezen...of in ieder geval niet goed op de hoogte bent van de materie.

Als het om plantaardige olie gaat, moeten er drie dingen onderscheiden worden:
:pijl: Gerecycleerde olie.
Dit kan alleen door individuen worden gebruikt, omdat er niet de tonnen en tonnen zijn die officiële brandstof nodig zou hebben.
Dat gezegd hebbende, het is het meest ecologisch et economisch alle. Maar hoewel het spaarzaam wordt gebruikt, blijft het bestaan verboden als brandstof (zie Riccolio over Olio...).
Deze olie heeft echter het nadeel dat ze sterk vervuild is (water, was, enz.) en zelfs na goede filtratie sneller bevriest als de temperatuur daalt.

:pijl: L'Halle Vgroente BRute (of bijna)
Over het algemeen gefilterd op 5 µM, soms ontgomd en van was ontdaan. Soms...
Het kan lokaal worden geproduceerd door een pers, en in grote hoeveelheden door individuen, gemeenten (of zelfs oliemaatschappijen als ze tevreden zijn met 30%).
Het is niet erg rendabel in vergelijking met belastingvrije diesel, maar zal wel rendabeler zijn als deze opraakt. Ecologischer, gebruiksvriendelijker, maakt energie-autonomie mogelijk en geeft werk aan de landbouw.
Niet erg gevaarlijk voor de motor als deze wordt afgesneden met diesel. Kortom: een prima oplossing.
Maar er zit nog vaak was en tandvlees in die koude motoren kunnen verstoppen. Dit komt doordat het lokaal geproduceerd wordt, en dus van lagere kwaliteit.

:pijl: supermarkt olie
In een fles van 1L tot 3L (probeer een tank te vullen met...= x50 :schok: ). Industrieel geproduceerd, van zeer goede kwaliteit, ontgomd, ontwast, kortom zeer verfijnd en werkt ook bij lage temperaturen zeer goed, hardt weinig uit.
Zonder het flesje rond de olie zelf zou het milieuvriendelijk zijn en met GO in hogere percentages gebruikt kunnen worden. Maar om het industrieel te kunnen gebruiken, zouden oliemolens ermee moeten instemmen om aan iemand anders dan supermarkten te leveren. En net als de ecologie maakt het hen niets uit, het zal niet snel gebeuren. Anders wordt het verkocht voor 90 cent, dus de ruwe prijs mag niet veel hoger zijn dan die van ruwe olie. Het is gewoon een kwestie van willen.
Aan de andere kant heeft deze olie het nadeel dat ze de landbouw niet ondersteunt, maar juist exploiteert. En uiteraard is dit het beste voor een motor, maar als fabrikanten het over olie hebben, nemen ze het slechtste als referentie... :schok:

:? Als u mij nu vertelt dat supermarktolie niet acceptabel is in motoren, dan ben ik het met u eens. Maar weet dat de echte vette mensen er geen plezier in hebben (althans niet lang) om 50 flessen in hun tank te gieten, ze zoeken een producent of ze recyclen.
En als we het hebben over HVB als brandstof (gemeenschappen of individuen), hebben we het over HVB geproduceerd binnen een straal van 30-50 km (minder dan olie), en niet over het kopen van 50000 flessen in de plaatselijke supermarkt. De enige mensen die volharden in het gebruik van supermarktflessen zijn mensen die de economie najagen. Het zijn min of meer dezelfde mensen die stoppen met het draaien van olie als de olieprijs weer daalt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 31/12/06, 20:07

Radasse2000 schreef:Maar ik herhaal, ik nodig je uit om de test te doen met een gloednieuwe Euro 4-dieselmotor (bij een BMW is het duurder en leuker), met anti-pol-test voor en na 50000 km later. Zo kun je zeggen dat je gelijk hebt!


welkom

we testen een gloednieuwe kangoo, we zullen (vóór pantone en hvb 25km) 0.20 deeltjes zien; na en verwijdering van de katalysator 2500km 0.05 in deeltjes hopen we naar 0 te gaan als de machine goed ingeburgerd is. maak je geen zorgen, de resultaten zullen snel komen, de man doet 2000 km per week;
Geef me een adres per e-mail, dan kan ik je een opbouwende CT sturen.
Eén stukje informatie: vergeet de grijze energie niet, deze kost evenveel CO² als de levensduur van de auto, dus als je deze onderhoudt en de auto drie keer langer in leven houdt, is dat slecht voor de zaak, maar goed voor de economie. planeet.

@+

PS: werk je bij PSA vanwege Pantone of Chambrin, dan is dat reden voor ontslag binnen een half uur.

PS2: voor een bm op de 50000-meeting is het onmogelijk, de turbo of de voorste cilinderkop ontplofte.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/12/06, 20:33

:pijl: Radasse2000

Als we het hier over vervuiling hebben, hebben we het niet alleen over tank-to-wheel. Dit is echter alleen waar de Euronorm rekening mee houdt. Deze norm houdt geen rekening met de energiekosten van productie en transport die we met HVB willen verlagen, noch met de totale CO2-balans (emissie voor fossiele brandstoffen, absorptie voor HVB en ethanol), die het belangrijkste is.
En vanuit dit oogpunt is een oude R19 die op 100% HVB rijdt aanzienlijk minder vervuilend dan de nieuwe Euro4- of 5-diesel.
Wat betreft de anti-vervuilingscontrole waarvoor u ons uitnodigt: ik heb deze uitgevoerd op een XUD9 (PSA)-motor na 70.000 km bij de HVB, 120000 in totaal. Het ging voorbij, terwijl andere, maar de Euro 4-standaard, common rail etc., contact bleven houden. En sommigen hebben diepgaandere tests gedaan op oliomobile.org. Negeer je ze? Over het geheel genomen zijn de resultaten in het voordeel van HVB, hoewel een bepaalde verontreinigende stof licht toeneemt.

Heb jij vraiment over de zaak geïnformeerd of heb je alleen maar naar de media en de industrie geluisterd?

Want als bonus lijkt het erop dat biodieselproducenten aan de biodieselkant gedesillusioneerd beginnen te raken en zich – althans gedeeltelijk – richting HVB wenden (nieuws van november). De reden hiervoor is dat de brandstofnormen zeer moeilijk te respecteren zijn en dat bij meer dan 30% de motoren moeten worden aangepast (wat fabrikanten beginnen te doen). Bereid je voor om van auto te wisselen. En biodiesel is veel corrosiever dan olie of GO. het mag daarom bij geen enkel voertuig worden gebruikt.

Wat het ecologische standpunt betreft, als we weten dat olietankers in Frankrijk olie uit Azië vervoeren om deze te transformeren, + transport naar de stations, lijkt het meer op 'window dressing'. Ik zou graag de CO2-balans van zo'n brandstof willen weten.
Slechts een paar onafhankelijke bedrijven in Zwitserland maken het van gerecyclede olie of lokale olie.
0 x
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 31/12/06, 20:52

Geloof je echt wat je schrijft?
Als ik het voorbeeld neem van een oude Mercedes 300 D turbo, bij 500000 km zijn de injectoren slechts één keer gedaan, met een panton verbruikt hij 6,5 liter per 100 km met automaat! en de generaties daarna, wat doen zij beter?

-> ze respecteren anti-pol-normen op het gebied van Nox, CO-deeltjes en andere, dat is het al.
Om bij uw mooie motoren een verwarmingsplug te vervangen, moet u de injectierail demonteren, om een ​​waterpomp of een dynamo te vervangen moet u een pakket accessoires verwijderen, die in elkaar lijken te zijn gezet, slecht doordacht voor die ene die daarna naar zijn werk gaat.



Ik analyseer en demonteer dagelijks motoren, dit heeft mij nooit problemen opgeleverd.

motoren in het veld demonteren

Persoonlijk koop ik niet elke dag een auto om hem uit elkaar te halen. Ik ken maar een paar mensen die dat doen.

Elke keer dat het wordt gedemonteerd, is het in veel gevallen bijna noodzakelijk om het te corrigeren en de tapeinden te vervangen.
Het lijkt mij dat het goed zou zijn geweest als we op bepaalde plaatsen iets dikker hadden gezet, of helikopters in de gefilterde delen hadden gezet! Het verpesten van een bougiedraad op een cilinderkop is vervelend

ik lach

Stop met je te verschuilen achter anti-vervuilingsnormen
Het enige wat je hoeft te doen is naar de ERG-klep op een diesel te kijken en te zien wat deze op de lange termijn waard is.

Ik lach nog steeds. De grote klassieker van de EGR-klep! Het is duidelijk dat je er geen last van hebt als je in een oude molen zonder EGR rijdt, maar Nox is geen vervuilende stof, dat is algemeen bekend. Als het dan gebeurt dat er een scheet in zit, komt dat omdat we er genoeg geld in hebben gestopt. Maar aangezien consumenten niet bereid zijn te betalen voor de bestrijding van de vervuiling, gaan we ook niet met verlies verkopen!

Voor de vervuiling is de enige kortetermijnoplossing het maken van volledig elektrische auto's

Helemaal mee eens, het valt nog te bezien hoe elektriciteit wordt geproduceerd...

Rauwe plantaardige olie (of bijna)
supermarkt olie


Voor mij zijn het witte hoed en witte hoed, omdat ik het heb over chemische en mechanische eigenschappen. In dit opzicht zijn deze twee producten vrijwel gelijkwaardig.

we testen een gloednieuwe kangoo, we zullen (vóór pantone en hvb 25km) 0.20 deeltjes zien; na en verwijdering van de katalysator


Ik was vergeten dat katalysatoren nutteloos waren. Dit is de zoveelste stap van de lobby van fabrikanten van auto-onderdelen die ons dwingen deze tegen hoge kosten te kopen.

we testen een gloednieuwe kangoo, we zullen (vóór pantone en hvb 25km) 0.20 deeltjes zien; na en verwijderen van de katalysator 2500km 0.05 in deeltjes hopen we naar 0 te gaan

Wees bij uw test ambitieus en rijd met 100% olie om 100% niet-vervuilend te zijn en geen vuile additieven te gebruiken die in de GO!


Ten slotte is de ecologische balans van CO² van biobrandstoffen niet noodzakelijkerwijs interessanter dan die van GO. Met biobrandstoffen kunnen we inderdaad zeggen dat we CO² produceren die vervolgens door de gewassen wordt geconsumeerd en dat we daar uiteindelijk terechtkomen. Maar het is iets complexer (of eenvoudiger als je wilt), omdat je door op GO te rijden de biobrandstofolie niet verbrandt. De hoeveelheid CO² die vrijkomt bij een voertuig dat op biobrandstof rijdt, is echter gelijk aan dat van een voertuig dat op GO rijdt. Als ik me goed herinner, maken planten geen onderscheid tussen CO² uit fossiele brandstoffen of uit biobrandstoffen. Bovendien vormen de gebieden die worden bebouwd voor de productie van biobrandstoffen minder landbouwgrond die bedoeld is voor voedsel of simpelweg voor wilde dieren.
Het feit blijft dat we het op een dag zonder olie zullen moeten doen, vandaar de belangstelling voor biobrandstoffen en de vermindering van de consumptie.
De winst in CO² zou reëel zijn als we erin zouden slagen te verbouwen op gebieden die nog niet door vegetatie worden bewoond, zoals woestijnen.

Ga gelukkig nieuwjaar.

PS: Voor de emissietests ben ik geïnteresseerd, ik stuur je mijn e-mail per PM.
0 x
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 31/12/06, 21:13

En vanuit dit oogpunt is een oude R19 die op 100% HVB rijdt aanzienlijk minder vervuilend dan de nieuwe Euro4- of 5-diesel.
Wat betreft de anti-vervuilingscontrole waarvoor u ons uitnodigt: ik heb deze uitgevoerd op een XUD9 (PSA)-motor na 70.000 km bij de HVB, 120000 in totaal. Het ging voorbij, terwijl andere, maar de Euro 4-standaard, common rail etc., contact bleven houden. En sommigen hebben diepgaandere tests gedaan op oliomobile.org. Negeer je ze? Over het geheel genomen zijn de resultaten in het voordeel van HVB, hoewel een bepaalde verontreinigende stof licht toeneemt.

Dus ik lach! de uitgevoerde CT-testen zijn lege cheques zonder lading! Ze zijn absoluut niet representatief voor de werkelijke uitstoot van een voertuig. Als we goedkeuringscycli hebben opgesteld met belasting op meerdere bedrijfspunten, is het niet alleen om werk aan te nemen!
Het is gaaf als je oude R19 leeg niet vervuilt, maar om hem als vervoermiddel te gebruiken, wordt lastig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 31/12/06, 21:23

Radasse2000 schreef:Wees bij uw test ambitieus en rijd met 100% olie om 100% niet-vervuilend te zijn en geen vuile additieven te gebruiken die in de GO!

Dit is wat mijn vriend doet!!!

Radasse2000 schreef:De winst in CO² zou reëel zijn als we erin zouden slagen te verbouwen op gebieden die nog niet door vegetatie worden bewoond, zoals woestijnen.


in Frankrijk ligt 10/100 van de oppervlakten (tegen subsidies) braak
:onheil:
Het enige wat u hoeft te doen is langetermijngewassen te produceren (één oogst per week) en de energiebalans is gewaarborgd. : Lol:

@+

Gelukkige jaren
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/01/07, 00:05

Hallo,
Omdat we te maken hebben met een man die elke dag motoren demonteert, kunt u mij vertellen wat de oorzaak van dit probleem met deze zuiger is.
Ik demonteer de motoren om ze te repareren, niet uit nieuwsgierigheid, ik ben te oud (46 jaar geleden heb ik mijn eerste motor weer in elkaar gezet, het was een 85 mm zuigertractiemotor met een slag van 100 mm)
en nu laat ik de kinderen zien hoe ze motoren moeten opwinden.
Wat betreft het verwisselen van de noppen en het nivelleren van de koppen, het ligt voor de hand dat ik deze instructie niet opvolg (non-conformist als ik ben), maar dit komt rechtstreeks uit WW. Als je een koppakking gaat halen, de monteur: verander je de tapeinden niet? heb je je hoofd gebogen?
Behalve dat we je uitlachen, weten we nog steeds niet aan welke motor je werkt?
Geloof je echt wat je schrijft?
Citation:
Als ik het voorbeeld neem van een oude Mercedes 300 D turbo, bij 500000 km zijn de injectoren slechts één keer gedaan, met een panton verbruikt hij 6,5 liter per 100 km met automaat! en de generaties daarna, wat doen zij beter?

De Mercedes uit 1984 die 500 km op de teller heeft en die van mijn zoon, de mijne heeft 000 km, hij is het die wordt gepantoniseerd, hij is het die 325000 liter per 6,5 km verbruikt en er is niets om je zorgen over te maken met vergelijkbare resultaten, ik hoopte op beter dan dat.
Of u het nu gelooft of niet, het doet er niet toe.

Wat betreft Nox en alles wat uit de uitlaat komt: ik woon in Quebec en we hoeven dit soort tests niet te doorstaan ​​met onze voertuigen, dus het is gewoon visueel, geen rook, dat is alles!
Wat de olie in dieselmotoren betreft, heeft onze regering andere zorgen dan haar politie te sturen om olieachtige mensen op te sporen. Rijden met olie is hier meer een nieuwsgierigheid die veel mensen aan het lachen maakt en degenen die hem op buitenstaanders laten lijken.
Je weet dat we er niet over schrijven forum om te weten of de lezer het gelooft of niet, dat is het minste van mijn zorgen, ik ben op de hoogte forum om te leren wat anderen doen en om te communiceren wat ik doe.

Ik analyseer en demonteer dagelijks motoren, het heeft mij nooit problemen opgeleverd


Het zou veel interessanter zijn als je ons zou vertellen over de analyses die je doet op de motoren, want ik zie bij motoren bij goede diesel segmenten vastzitten in de koolstof, motoren die ook door de ontluchter blazen, motoren die elke keer 1 liter olie rondpompen. 4 uur ook, en toch doet hij meer dan 1800 uur zo.

Gewoon weten waarom een ​​motor bevriest en in welke toestand..

Andre


Beeld
0 x
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 01/01/07, 11:06

Wat betreft Nox en alles wat uit de uitlaat komt: ik woon in Quebec en we hoeven dit soort tests niet te doorstaan ​​met onze voertuigen, dus het is gewoon visueel, geen rook, dat is alles!

Dit is dus uitzonderlijk! Dus als ik het goed begrijp, vervuilt het niet als het niet rookt? Nou, dat is dan geweldig! Ik ga de MAP van de motoren opnieuw uitvoeren met een maximum aan overtollige lucht en maximale verbrandingstemperaturen, zodat we veel brandstofverbruik winnen!
Ik ben echt blij!

Je weet dat we er niet over schrijven forum om te weten of de lezer het gelooft of niet, dat is het minste van mijn zorgen, ik ben op de hoogte forum om te leren wat anderen doen en om te communiceren wat ik doe.


Ik weet heel goed dat we met olie kunnen rijden, maar wat ik zeg is dat het niet noodzakelijkerwijs gunstig is en dat alleen een vermindering van de consumptie (zowel biologisch als fossiel) het mogelijk zal maken om het milieu te behouden. Het gevaar van biobrandstoffen is dat ze de gebruikers doen geloven dat ze niet vervuilen en dat ze net zo kunnen blijven consumeren als voorheen.

Het zou veel interessanter zijn als je ons zou vertellen over de analyses die je doet op de motoren, want ik zie bij motoren bij goede diesel segmenten vastzitten in de koolstof, motoren die ook door de ontluchter blazen, motoren die elke keer 1 liter olie rondpompen. 4 uur ook, en toch doet hij meer dan 1800 uur zo.


Motordemontage 500 uur Pmax Cmax equivalent in slijtage bij 400000 km. RAS op wasniveau, minimale verstopping van de injectoren (slechts een maximale stroomdrift waargenomen als gevolg van de drift van de piëzo-elektrische schoorstenen). Geen klap door drift. Schaal op uitlaatkleppen en EGR-klep, maar geen invloed op de werking. Uiteindelijk een hele goede motor die nog wel een keer mee zou kunnen!

Wat betreft doorgespoelde motoren, die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. De belangrijkste oorzaak is oneigenlijk gebruik en gebrek aan onderhoud (koude acceleratie, brandstof van slechte kwaliteit, olieverversingsintervallen niet gerespecteerd en olie van slechte kwaliteit).

Omdat we te maken hebben met een man die elke dag motoren demonteert, kunt u mij vertellen wat de oorzaak van dit probleem met deze zuiger is.


Je bent zo schattig, een analyse maken met een afbeelding van 12*12 pixels is niet slecht!
Maar goed, we kunnen al weten wat het niet is;
geen vervuiling in de verbrandingskamer omdat de kop niet gemarkeerd is.
Geen distripprobleem (geen impact van de klepzuiger)
Geen tekenen van vastlopen, dus a priori geen smeringsprobleem.
De korrel ter hoogte van de breuk lijkt dof (tenzij het slechts de slechte definitie van de foto is) waardoor demontage niet direct na de breuk heeft plaatsgevonden. De impact op de prestaties zou daarom niet catastrofaal moeten zijn (vooral omdat alleen de firewall werd getroffen).
Geen probleem met een te hoge kamertemperatuur vanwege plaatselijke breuk en geen tekenen van schade aan de zuigerkop.

Wat de oorzaken kunnen zijn, kan een montagefout, een materiaalfout of zelfs vele andere zijn, maar alleen met een foto en zonder andere analyses is het moeilijk te zeggen!


in Frankrijk ligt 10/100 van de oppervlakten (tegen subsidies) braak

Het enige wat u hoeft te doen is langetermijngewassen te produceren (één oogst per week) en de energiebalans is gewaarborgd.


Het is niet omdat het land braak ligt dat er geen vegetatie is die CO² kan opnemen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 01/01/07, 15:57

de 12x12pix foto's, je klikt erop, je lijkt niet zo goed met een pc. je zult leren dat een braakliggend veld minder CO2 opneemt dan een veld met koolzaad of maïs, dat voor dat laatste meer CO2 opneemt dan het equatoriale bos per hectare.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 01/01/07, 16:39

je zult leren dat een braakliggend veld minder CO2 opneemt dan een veld met koolzaad of maïs, dat voor dat laatste meer CO2 opneemt dan het equatoriale bos per hectare.

Cool in dit geval: als je de CO²-uitstoot echt wilt verminderen, moet je het equatoriale bos vernietigen en in plaats daarvan koolzaad verbouwen, en dat alles zonder het om te zetten in biobrandstof, zodat er geen CO²-uitstoot zal zijn!
Tenzij het andere problemen met zich meebrengt, zoals schade aan ecosystemen, maar dan ben ik geen expert, ik ben gewoon een motorexpert...
Dernière édition par Radasse2000 de 01 / 01 / 07, 21: 51, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten