HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/12/06, 17:49

welkom

er is een andere oplossing: koop een paar ballen en rijd HVB of HVP zonder je zorgen te maken over totale lobby.

er zijn zelfs wetten om u te beschermen, onder andere de verplichting tot voorzorg.

de auto veroorzaakt twee keer zoveel doden door de uitlaatpijp als door verkeersongevallen; Als je een systeem kent waarmee je minder vervuilt en je past dit niet toe, dan maak je je schuldig aan het niet verlenen van hulp aan een persoon in gevaar (2 jaar strafrecht). Het enige wat we hoeven te doen is het recht kiezen dat bij ons past : Mrgreen:

In de hoogtijdagen van de ffmc hebben we alle motorrijders laten ontspannen met witte koplampen omdat het wetsartikel (uit 23 of 24) witte koplampen oplegde, in 46 gevallen werden gele koplampen opgelegd zonder de vorige wet af te schaffen. Wat doet een rechter in deze zaak?
afhankelijk van de interpretatie van de code is het aanbrengen van het keurings- en verzekeringslabel verplicht of verboden. En ja, het is verboden om iets te plakken dat de zichtbaarheid beperkt : Mrgreen:

vandaag hebben we de Europese wet voor ons en de lakeien van Total tegen. Laten we onze kant kiezen

@+

PS: voor de schapen, zoek geen excuses, en maak je geen zorgen over de anderen, zij hebben hun kamp al gekozen
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/12/06, 23:11

Dag
antoinet111 schreef:de lay-outs zijn interessant, maar hey´Vergeet niet dat het gebruik van pure of gemengde plantaardige oliën als brandstof verboden is´´ zoals vermeld in de tekst van de link hierboven.
Houthakker, een klein dingetje, net als jij ben ik erg geïnteresseerd in hvb, mijn vriendin is Duits en ik heb een landbouwstatus, dus maak je geen zorgen, we staan ​​aan jouw kant. forum.

moed en doorzettingsvermogen. dag. :o


Als ik in Frankrijk zou wonen, zou ik op olie rijden, maar discreet, hier in Quebec worden we hier niet op gecontroleerd, ook al weet ik niet eens of het legaal is en ik wil het niet.
In ieder geval als het verboden is, des te meer reden voor mij om het te doen,
Maar voordat u met olie gaat rijden, zijn er bepaalde kleine regels die u in acht moet nemen als u met 100% olie wilt rijden, wat voor mij de meest interessante kant is.
Dus beginnen met diesel en overstappen op olie zodra de olie en de motor warm zijn, vergeet niet voordat je stopt weer over te schakelen op diesel om de leidingen te ontluchten, ik heb deze zomer 7000 km gereden met olieaardappel
je moet de olie goed behandelen, recyclen, deponeren en filteren, dan een goede warmtewisselaar op het voertuig hebben om de olie tot 80c te verwarmen en indien mogelijk een voorlaadpomp hebben, deze gaat beter door het brandstoffilter.
Het is gemakkelijker op de oude Bosch mechanische pompdiesels, de Lucas zijn kwetsbaarder.

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/12/06, 09:30

Houthakker schreef:Ben ik de enige die hierin geïnteresseerd is of zo? :?


Maar nee, houthakker. Maar u geeft ons links die zo compleet zijn dat er niets meer aan toe te voegen is... : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50

biobrandstofpiraten...




par Radasse2000 » 29/12/06, 20:07

Als ik al deze berichten lees, heb ik echt de indruk dat iedereen de waarheid expres lijkt te negeren...
Als het gebruik van olie in plaats van GO "winstgevend" is, komt dat alleen maar omdat we er GEEN belasting over betalen. Om deze twee energiebronnen echt met elkaar te vergelijken, zouden we ze op gelijke voet moeten stellen, wat de liter koolzaadolie op ruim € 2 zou brengen...
Tegen deze prijs zouden de ‘economische’ kandidaten ongetwijfeld kleiner in aantal zijn...
Degenen die hun toevlucht zoeken achter de strikte lezing van de naam van de autobrandstofbelasting (TIPP) en die zeggen dat deze niet van toepassing zou moeten zijn op olie, zijn voor mij niets anders dan hypocrieten. Deze belasting was bedoeld om het brandstofverbruik van voertuigen te belasten, behalve dat de brandstof destijds alleen van aardolie was, vandaar de naam TIPP... Als er destijds plantaardige olie was gebruikt, zou deze leegte niet zijn geweest.

Persoonlijk vind ik het schandalig om een ​​prijzenswaardig ecologisch voorwendsel te gebruiken om geen belasting te betalen...
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen geweten...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/06, 22:03

Hallo,

olie kost meer dan diesel, waar ik woon en dat weerhoudt mij er niet van om olie te laten lopen (in de zomer en het filter vaak te vervangen)
Ik zou het redelijk vinden om belasting te heffen op de olie die in een auto wordt gebruikt, maar deze belasting moet teruggaan naar de boeren
niet aan de olie- en aardolieraffinaderij.
Momenteel worden de belastingen die automobilisten betalen voor een klein deel gebruikt voor het wegennet, dus waar gaat deze belasting naartoe in de limousines met getinte ramen van ministers?

En vertel me wat je denkt van degenen die met een broek in het water van de beek lopen?

De vraag is momenteel: is het gebruik van olie in een dieselmotor net zo schadelijk als het gebruik van aardolie?
zoals beschreven in dit artikel?
Als er diesel in de grond terechtkomt, herstelt de omgeving de aarde. Doen ze hetzelfde als het slaolie is?

prijs en beschikbaarheid is een geheel andere vraag.
Omdat de belasting op bepaalde producten uitsluitend afhankelijk is van het land of land, kost water in het midden van de Shara meer dan in Zweden.

Persoonlijk vind ik het schandalig om een ​​prijzenswaardig ecologisch voorwendsel te gebruiken om geen belasting te betalen...

Alles bij elkaar genomen zijn degenen die in een beschaafde samenleving de minste belasting betalen het rijkst. In een grote staalfabriek levert de overheid het meeste geld op door de belasting op de salarissen van de werknemers. kosten aan subsidies!

Ik denk dat dit ZAC zal laten glimlachen op zijn verre eiland,

U moet toch niet geloven dat uw buurland, Duitsland, waar het is toegestaan ​​om met olie voor dieselmotoren te rijden, imbecielen zijn? Het is waar dat meneer Rudolf Diesel op olie liep, ze hebben diesel voor zijn motor uitgevonden, nadat hij hem had vermoord.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2

Re: biobrandstofpiraten...




par zac » 30/12/06, 15:07

Radasse2000 schreef:Degenen die hun toevlucht zoeken achter de strikte lezing van de naam van de autobrandstofbelasting (TIPP) en die zeggen dat deze niet van toepassing zou moeten zijn op olie, zijn voor mij niets anders dan hypocrieten.


welkom radasse

Voordat u gaat klagen over de arme mensen die het beu zijn om te worden weggeplukt, moet u eerst even kijken: de TIPP bestaat al bijna een jaar niet meer. Deze werd vervangen door de TIC (belasting op binnenlandse brandstoffen).

dat is een groot voordeel, de gabelous weet het meestal niet, ze beboeten het voor niets, geen enkele rechtbank kan je veroordelen voor het niet betalen van een belasting die niet bestaat :P

Fijne feestdagen

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 30/12/06, 20:23

Als de naam van de TIPP door TIC is gewijzigd, is er geen sprake meer van een "rechtsvacuüm". Vanaf het moment dat we olie als brandstof gebruiken, vermijden we deze belasting, dus het is normaal dat deze praktijk illegaal is.
Als u daarna een boete krijgt, hoeft u niet te klagen. We kunnen spelen, maar achteraf mogen we niet klagen als we verliezen.

Het is echter noodzakelijk dat deze brandstof officieel wordt gemaakt en profiteert van een lagere belasting (een beetje zoals LPG-brandstof). Deze aanpak wordt ook gerechtvaardigd door het feit dat het het mogelijk maakt de nationale landbouw in stand te houden en de import te verminderen. Er wordt gewerkt aan de ontwikkeling van een ‘echte’ brandstof, zodat deze compatibel is met moderne dieselmotoren. We mogen echter niet voorbijgaan aan het feit dat Frankrijk (of zelfs Europa, lijkt mij) niet in staat is om via de landbouw in de vraag naar brandstof te voorzien.

Intussen ben ik nogal tegen het gebruik van olie omdat het mensen doet denken dat brandstof geen duur product is. Deze visie lijkt mij gevaarlijk omdat ze ons niet aanmoedigt om minder te consumeren. Bovendien hebben mensen de neiging om te denken dat het niet vervuilt of in ieder geval veel minder dan diesel, wat verre van vanzelfsprekend is...
De olie vereist een grotere temperatuurstijging in de verbrandingskamer, wat de vorming van NOx bevordert.
De uitstoot van CO² is gelijkwaardig, evenals de deeltjes.
De olie heeft ook de neiging de verstopping van de injectoren te versnellen, wat tot gevolg heeft dat de verbranding verslechtert en meer verontreinigende stoffen ontstaan.
Ten slotte stimuleert het feit dat het niet kan worden gebruikt op moderne motoren niet de vernieuwing van voertuigen met modernere en minder vervuilende exemplaren (die voldoen aan de Euro 4- en binnenkort Euro 5-normen). De resultaten zijn naar mijn mening daarom nogal gemengd.

Achteraf is duidelijk dat als we GO in de natuur gieten de effecten veel schadelijker zullen zijn dan olie, maar dit is niet de bedoeling van een brandstof en dit betreft slechts een klein deel van het verbruikte GO.

Concluderend kan worden gesteld dat het gebruik van olie als brandstof geen milieuvriendelijke praktijk is, omdat het misvattingen in de hand werkt. De ontwikkeling van een echte biobrandstof is noodzakelijk om te kunnen profiteren van de vooruitgang op het gebied van motoren en een hernieuwbare energiebron (het effect van massale teelt op het ecosysteem moet echter nog in de gaten worden gehouden).
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/12/06, 21:03

quand tu voit tout le boulot de mettre au point une filtration correcte pour l'huile, et tout ce qu'il y a autour tu verra que les huilleux font quand meme attention a leurs km, une bagnole meme a l'huile ne coute pas niets.

Wat het "kleine" deel van de olie betreft dat aanspoelt op de kust, kijk maar eens in de buurt van Roscoff, Morlaix,... je zult nog steeds de sporen op de rotsen zien.
Persoonlijk zou ik als kleine "boer" aan de kust liever een vat TEEP, EMHV of HVB zien, in plaats van deze M...DE olie, ook de vorming van NOx kan bij hoge explosietemperaturen worden vermeden als je gebruik maakt van een biodiesel, omdat deze bij lagere temperaturen ontploft dan olie. Als ik ongelijk heb, wordt ik gecorrigeerd.


"Bovendien hebben mensen de neiging om te denken dat het niet vervuilt, of in ieder geval aanzienlijk minder dan diesel, wat verre van vanzelfsprekend is..."


Ik begrijp het niet meer, de CO² die vastzit in de olie- en gasvlekken heeft niets te maken met de atmosfeer, dus de kringloop wordt gesloten wanneer de CO² uit de centrale komt en door zichzelf opnieuw wordt geabsorbeerd. volg je mij of moet je wat onderzoek doen op gogol?

"De olie heeft ook de neiging de verstopping van de injectoren te versnellen, wat tot gevolg heeft dat de verbranding verslechtert en meer verontreinigende stoffen ontstaan. ""

Waar haal je dat vandaan? zullen eens kijken naar olimobile, een zeer complete en zeer interessante site, ze hebben aangetoond dat olie de neiging heeft motoren te ontstoppen. de mijne is in ieder geval perfect, bij de technische keuring zijn er geen zorgen over vervuiling, ook al rijd ik met 30% HVB.

“Concluderend: het gebruik van olie als brandstof is geen milieuvriendelijke praktijk, omdat het misvattingen in de hand werkt. De ontwikkeling van een echte biobrandstof is noodzakelijk om te kunnen profiteren van de vooruitgang op het gebied van motoren en een hernieuwbare energiebron.

dat is het toppunt, in Duitsland rijd ik op biodiesel, geen zorgen, ook al is het ambachtelijk, het werkt, NIET VOORDEEL VOOR HET MILIEU???? Ik denk dat je niets geeft om de GU...LE van de wereld, je twijfelt aan de geldigheid van onze technische controles, onze activiteiten en het vermogen van boeren om hun gewassen te monitoren.

Mijn conclusie is dat je niets doet in je kleine wereld, je GO drinkt, het bewustzijn van de wereld om ons heen aan anderen overlaat omdat wij het goed begrijpen, die heb je niet; JIJ, wat doe je voor de planeet, quedalle, zeg hallo tegen meneer Shell, elf, total, rexon en al hun vrienden. en voordat je spreekt, denk en leer jezelf, en leer, op deze site zijn er uiterst competente mensen, ik ben niet een van hen, en jij ook niet.

Van jou van wie we leren: Christophe, André, Zac, Targol en alle anderen............


PS: er geldt een belasting op olie, de BTW bedraagt ​​5.5% voor landbouwproducten.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 30/12/06, 22:03

welkom

dank je wel antoinette

om dom te zijn voordat je domme dingen zegt die groter zijn dan jij, leer dat elke diesel, soms met aanpassingen, op olie kan lopen; Groente of niet.

Als je denkt dat een land als Frankrijk niet in staat is voldoende biobrandstof te produceren, komt dat doordat je de zeewierteelt over het hoofd hebt gezien.

Ik weet dat ik politiek incorrect ben, maar jouw comfort, jouw veiligheid en de winsten van de olietankers kan mij niet schelen. Ik heb liever dat mijn kinderen zonder duikpakken leven in een wereld met kleine vogels en vissen.

Als u bang bent voor uw heilige belastingen, leer dan dat we vandaag de dag voertuigen ook op andere belastingen kunnen belasten dan op brandstof; een GPS, een herzender en een grote computer; je moduleert alles op basis van vermogen en kilometerstand en je rommelt als de tv-belasting.
:onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 30/12/06, 22:11

radasse2000 schreef
Ten slotte stimuleert het feit dat het niet kan worden gebruikt op moderne motoren niet de vernieuwing van voertuigen door modernere en minder vervuilende exemplaren.


Ik heb een Vito 220 CDI met HVR (hersteld) : Cheesy: een jaar lang (18000 km) is er gewerkt aan het verwarmen van de tank en de leiding en 30% meer aan diesel in de zomer. Ik denk niet dat ik nog meer risico loop om een ​​tankbodem te krijgen
https://www.econologie.com/fichiers/partager/10.06 185.jpg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten