HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/09/06, 18:42

Christophe schreef:[...] Ethanol (ETBE) zit sowieso al in sommige benzine (5%)...

Christophe schreef:Alle "onderzoeken" zijn formeel: ethanol heeft een veel slechtere algehele prestatie dan oliën...zie negatief...
Nou ... :schok: Pas op dat u ETBE en ethanol niet opneemt!



Maar goed, als we je hieronder lezen, zien we dat jij het verschil maakt:
Christophe schreef:We zien dat vooral de transformatie naar ETBE energie-intensief is (en dus CO2) en volgens deze cijfers zit ETBE "heel dicht" bij de eenheid (er is bijna evenveel fossiele energie voor nodig als wat de ETBE levert, dus de interesse is zeer discutabel... behalve voor oliemaatschappijen natuurlijk)...

Zuivere ethanol is niet toegestaan ​​als brandstof in Frankrijk (terwijl het bijvoorbeeld in Brazilië is). We kunnen dezelfde controverse verwachten tussen ethanol-ETBE als die van pure olie-Diester...[...]


Er is iets in dit pdf-document dat me verbaast, het is de productie in t/ha bieten... :schok:

Hier is nog iets grappigs, maar erg onthullend, over de inhoud van "officiële" communicatie: op pagina 12 heb je een leuk klein diagram met de titel De productie van biobrandstoffen waarop we zien dat in de traditionele sector de biet of het suikerriet (de ruwe plant) suiker geeft die vervolgens zal worden omgezet, maar voor de oliezaadsector is het niet de plant die olie produceert die kan worden verbrand (of gemengd)...
Nee, het is de olie, een basisproduct van de landbouw, dat het recht heeft om te worden omgeësterd om een ​​goede kleine gehoorzame brandstof te worden... : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 26/09/06, 10:25

70/75 ton bieten per hectare, dat verbaast je :schok:

1 ha is 10 m000 dus het is ongeveer 2 kg per m8 of 2 bieten van 8 kg per m1 (afstand 2 cm) of 30 bieten van 4 kg per m2 (afstand 2 cm) voor mij is het perfect coherent...

(een biet met een diameter van 20 cm weegt zijn gewicht...)
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/09/06, 19:20

pluesy schreef:70/75 ton bieten per hectare, dat verbaast je :schok:[...]
Ja, als je het vergelijkt met de jaarlijkse "productie" van andere plantensystemen...

Misschien komt het door de hoge luchtvochtigheid van een biet...
Het moet worden gerapporteerd in t droge stof/ha.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/09/06, 19:29

pluesy schreef:[...] zo niet, of stop ze gewoon in een vergister om methaan te maken...
en zodra het methaan is geproduceerd, kan het residu worden gebruikt als compost om bieten te telen... : Cheesy:[...]
Toutafé! : Cheesy:

Dit dacht ik gisteravond ook na de vraag van cuicui.... :P
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/11/06, 22:52

Vanavond, op het journaal van 20 uur op F2: HVP (pure plantaardige oliën) zijn eindelijk toegelaten als brandstof voor gemeentelijke voertuigen, op voorwaarde dat ze geen personen vervoeren.
De overheid begint (heel schuchter) los te laten... :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 30/11/06, 23:30

vreugde !

ps: we zullen ze hebben!...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/12/06, 10:19

Hallo, hallo, hallo, dit is een klein cadeautje voor de gemeente Villeneuve-sur-Lot!

De prefect van de Lot moet groen zijn van woede: goed gedaan voor zijn gezicht! : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/12/06, 20:19

Weinig Motor-Natuur artikel die de balans opmaakt van de discussies rond biobrandstoffen gras...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/12/06, 22:49

De ontwikkeling van biobrandstoffen gaat door, artikel van Actu-Environnement over de maatregelen van de ministeries van Landbouw en Industrie.

Ben ik de enige die hierin geïnteresseerd is of zo? :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 09/12/06, 13:25

de lay-outs zijn interessant, maar hey´Vergeet niet dat het gebruik van pure of gemengde plantaardige oliën als brandstof verboden is´´ zoals vermeld in de tekst van de link hierboven.
Houthakker, een klein dingetje, net als jij ben ik erg geïnteresseerd in hvb, mijn vriendin is Duits en ik heb een landbouwstatus, dus maak je geen zorgen, we staan ​​aan jouw kant. forum.

moed en doorzettingsvermogen. dag. :o
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten