HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933




par Christophe » 02/06/06, 10:56

gegyx schreef:De staat draagt ​​de helft van de € 11 van de installatiekosten;
de aldus geproduceerde elektriciteit zal door EDF worden gekocht tegen een tarief dat twee keer zo hoog is als tot nu toe, wat 550 € per jaar voor het individu oplevert.


Val niet in de val .... investeer liever in energiebesparing en biomassa (hvp, hout ...)!

Laten we beginnen met het maken van de Econothon! :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 04/06/06, 21:45

biobrandstoffen op de radio met alleen alain
http://www.radiofrance.fr/chaines/franc ... sion_id=40

bio-ethanol wordt getest: http://tf1.lci.fr/infos/sciences/0,,3306174,00.html
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/06/06, 16:57

Plantaardige olievlekken in afvalcontainers:
door Laure ESPIEUQUOTIDIEN
Woensdag juni 07 2006


Bordeaux van onze correspondent

"Ik dacht dat de privileges in 1789 in Frankrijk waren afgeschaft. We zijn bezig ze te re-institutionaliseren ten gunste van de industrie." Na het verlaten van de administratieve rechtbank in Bordeaux zag Alain Juste er serieus uit. President van het National Institute of Pure Vegetable Oils (INHVP), gevestigd in Agen (Lot-et-Garonne), is een van de pioniers van schone brandstof. Na een uur van horen hield zijn gevecht zich echter in de vleugel vast. Hij zou zelfs serieus kunnen worden ondervraagd voor een aantal juridische nitpicking die een grote gelddeal slecht maskeert.

First. In kwestie, een beraadslaging van de gemeenschap van gemeenten van Villeneuvois (CCV) van afgelopen oktober. Voor het eerst in Frankrijk besloot deze groep van tien plattelandsgemeenten, voorgezeten door de burgemeester (PS) van Villeneuve-sur-Lot, Jérôme Cahuzac, zijn vuilniswagens te laten rijden met pure plantaardige olie. Maar het initiatief beviel de prefect van Lot-et-Garonne niet. In februari stelde hij de gemeenschap uit voor de administratieve rechtbank. Reden: "Nationale voorschriften verbieden het gebruik van pure plantaardige oliën voor het tanken buiten de agrarische wereld" (artikel 265 ter van het douanewetboek). Ter terechtzitting hoopte de CCV te kunnen vertrouwen op een richtlijn van de Europese Unie die deze praktijken toestaat en aanmoedigt. Maar de regeringscommissaris leek het niet met hem eens te zijn. Hij vroeg gisteren om de beraadslaging te annuleren. Een positie van zeer slecht voorteken voor het oordeel, dat over drie weken zal worden gegeven.

Wat vooral slecht gaat, is het bezoek, donderdag in de Marne, van François Loos, minister van Industrie voor de industrie. Het doel van deze reis was om met veel fanfare groen licht te geven voor het eerste bio-ethanol-experiment. Bevinden biobrandstoffen zich niet allemaal in dezelfde boot? U hoeft niet ver te kijken om het te begrijpen. “Twee soorten schone brandstoffen zijn toegelaten in Frankrijk, herinnert Alain Juste zich. Dit zijn methylethers (oliederivaten) en ethanol. Beide worden alleen geproduceerd door fabrikanten. ”Dus maken de pure plantaardige oliën die op het platteland worden geperst, direct door de boer naast zijn zonnebloemveld, niet het gewicht. En wat maakt het uit als het ADEME (Agentschap voor milieu en energiebeheer) en het Diren (regionaal directoraat voor het milieu) al vier jaar erkennen dat ze een betere milieu- en energiebalans hebben dan alle de anderen. "Het is een strijd om geld," protesteerde Alain Juste. Er zijn brandstoffen goedgekeurd door de staat in overeenstemming met de olielobbies, en andere zijn verboden omdat de industriëlen hun account daar niet vinden, vat Olivier Dourte, kabinetschef van de gemeenschap van gemeenten samen.

Fallow. Alleen al in Lot-et-Garonne is 26 hectare braak en kan worden geëxploiteerd door de productie van pure plantaardige olie. Het is een van de zeldzame gelegenheden om een ​​extra inkomen te bieden aan het platteland, en bijgevolg de verwoestijning van het platteland te voorkomen. Bovendien groeit de zonnebloem zonder kunstmest en verbruikt hij weinig water, terwijl bio-ethanol, geproduceerd door suikerfabrikanten (zoals die in de Marne wordt gebruikt), vandaag de brandstof is die de meest fossiele energie verbruikt voor zijn productie. "We zullen doorgaan en alle rechtsmiddelen uitputten als de beslissing negatief is," zei de CCV-vertegenwoordiger. De burgemeester van Villeneuve-sur-Lot heeft, naast de tien 000% groene community-skips, ook besloten gemeentelijke voertuigen in plantaardige olie te laten rijden. Ze zijn momenteel actief.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 13/06/06, 21:44

welkom

Ik doe een beroep op alle juristen die rondhangen in econologie.

Zei Lau"Reden:" Nationale voorschriften verbieden het gebruik van pure plantaardige oliën voor het tanken buiten de agrarische wereld ""
Ik dacht in onze dictatuur, sorry republiek, er stond 'vrijheid' egalite fraternité

Dus als wat Lau zegt waar is en ik geen reden heb om aan zijn geschriften te twijfelen, zijn de boeren (zoals Coluche zei) meer gelijk of vrij dan de gemeenten en de gemiddelde punk.

Ofwel laten we dit soort dingen passeren, we moeten niet klagen als we eindigen met gaskamers, vergeet hitler, stalin en bush we waren gekozen.

Of het is tijd om op alle fronten (legaal en ander) te vechten.

@+

PSI leefde in dictaturen van rechts en links, het zou me kwaad maken dat het land waar ik geboren ben daar arriveert, helaas is het bijna klaar.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/06/06, 23:53

hallo zac!

mijn geplakte exemplaar is al een week oud en de informatie kan door iedereen worden gecontroleerd.
Wat betreft het legale gebruik van PVH door de boer, zou ik een paar dingen willen toevoegen:
In tegenstelling tot een gemeente of een lamda burger, kan de boer zijn olie produceren en transformeren om het te gebruiken als een drijvende kracht om andere producties te produceren!
Afgezien daarvan ben ik het met je eens dat het schandalig is dat de gemeenten of de automobilist er geen toegang toe hebben zonder illegaal te zijn.
Voor de introductie van olie is het rapport gemengd in het beroep; sommige kleine boeren zijn van mening dat olie nog niet duur genoeg is om de sprong te wagen (momenteel ongeveer 0,60 tot 0,65 c / € afhankelijk van het aantal)
Wat betreft de dictatuur, nog steeds oké met u en mij zou ik willen toevoegen dat er een rechtvaardigheid op twee snelheden bestaat in dit land:
* dat van de kleintjes
* die van de machtigen
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zijn grenzen en men kan financieel hard worden geraakt voor berichten die op dergelijke of dergelijke zijn geschreven forum.
Voor mij is de zaak opgelost, het is een witte dop en een witte dop, ik zal niet meer stemmen! :onheil:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 14/06/06, 01:10

er zijn meer dan 8400 leden geregistreerd op econology plus die van de oliomobile-site en diverse andere forums groen ... het zou een zeker effect hebben als elk lid een kleine petitie per e-mail naar de juiste plaats zou sturen ...
bijvoorbeeld bij het ministerie van Transport bij het ministerie van Milieu bij het ministerie van Justitie ect ....
je hebt alleen een goede, goed ontworpen tekst nodig en de e-mailadressen van de betrokken ministeries, wat denk je ervan?
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 14/06/06, 02:50

Ja, dat is verre van dom. de mail.
Ik zou zelfs meer zeggen, spam.
We zijn echt dom, we gebruiken onze computers te weinig.
Politieke partijen bespioneren sites, forums, en ze spammen, sturen ze ons brieven die we niet per se willen.
Als elk forumeurs zouden automatisch en regelmatig een e-mail naar hetzelfde vak sturen, wat zou er gebeuren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 14/06/06, 10:17

Paldeolien schreef:Als elk forumeurs zouden automatisch en regelmatig een e-mail naar hetzelfde vak sturen, wat zou er gebeuren?


als de doos niet groot genoeg is verzadigd, bijvoorbeeld 1000 berichten van elk 10 kbytes, is het 10 megasoctets, als de doos 5 mega is, zal deze na 500 berichten verzadigd zijn, als er in de e-mail twee drie zeer zware afbeeldingen zijn in bmp of een video en de doos is 1gigaoctects 1000 forumeurs die elke 1mo sturen, kunnen deze verzadigen

om te vechten tegen spam of verzoekschriften is de parade het wijzigen van uw adres, het identificeren van de afzender en / of het onderwerp en het verbieden van toegang, het verbieden van bijgevoegde bestanden
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 14/06/06, 10:31

zac schreef:Ik geloofde dat in onze dictatuur, sorry republiek, "broederschap over gelijkheid van gelijkheid" werd uitgeroepen


Ik zei altijd "democratie" ...: het zijn de burgers die stemmen, maar uiteindelijk zijn het altijd de politici die er hun hoofd van maken ...

:pijl: lau

Ik heb boeren gekend die op olie zijn overgestapt, ze hebben hun verbruik met 3/4 verlaagd op diesel. Voor olie gebruiken ze hun eigen oogst, het kost hen bijna niets.
Sommigen zijn zelfs van plan om tractoren te pantoniseren die ze niet kunnen aanpassen aan plantaardige olie om hun consumptie te verminderen.

Naar mijn mening voor iedereen die op diesel rijdt (of zelfs drijft: boot), is het echt snel om geld te besparen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 14/06/06, 13:08

ja, op voorwaarde dat u al bent uitgerust (zaaimachine, graansilot, gemeenschappelijke pulper, evalueer de productiekosten na de voorbereiding van het land, doorvoer van de oogstmachine, filteren, transport, opslag, enz.) en een dubbele set carburatie draait op 100%.
Ik heb zelf veel braakliggend land en zal niet de sprong wagen (niet uitgerust, onvoldoende tractoruren om af te schrijven, olie nog voldoende concurrerend). Aan de andere kant, producenten in het noorden die al oliehoudende gewassen produceren, is het gemakkelijk voor hen.
Aan het einde van het jaar ga ik mijn tweede pantone monteren, dit keer op mijn tractor; op dit moment maak ik al mijn consumptie nauwgezet met verschillende tools en met zeer precieze snelheidsbereiken; Ik kan dan brandstofverbruikcijfers vaststellen (hoop ik!) Met precisie.
Vanmorgen hoorde ik dat José Bové zich kandidaat zou stellen voor de presidentsverkiezingen van 2007; hij is de enige persoon die zou kunnen besluiten om een ​​stembiljet in de stembus te plaatsen, ook al is het een rode; hij beschouwt ons tenminste niet als handelswaar en zijn gevechten zijn nobel.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 67-gasten