HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/01/07, 20:06

Hallo Radasse 2000

Ik zal je vanavond antwoorden (ik heb werk aan een betrouwbare motor, betrouwbaarder dan dat je in de Roolls valt)
En toch ben je met alle Franse technologie nog niet klaar met het vervangen van oude motoren zoals deze.
Zelfs Renault probeerde het en het werkte niet, waarom?


Ik zal je oude motor en betrouwbaarheid uitleggen en ook uitleggen of een storing niet ernstig is? en ook helicoil en momentsleutel
je houdt ons voor kelders! deze zuiger is gemonteerd in een keramische motor en heeft een diameter van 123 mm!
Weet dat de schroefdraad van de bougie of injector niet knalt als je ze vastdraait, maar als je ze losdraait.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 02/01/07, 20:15

Radasse2000 schreef:Ik ben misschien een trol, maar met betrekking tot depollutie raak ik mijn bal aan, in tegenstelling tot veel mensen hierover forum blijkbaar!


shit en je begrijpt het nog steeds niet:

halen we olie en gas uit de reserves, dan stoten we deeltjes (CO2) uit in de atmosfeer. in dit geval is er een onbalans tussen opname en productie in het ecosysteem;

in het geval van gebruik op een oude donderbus (dixit radasse2000 op een vito 220 cdi 100% HVB) van een echt biologische brandstof (hvp, hvb, exclusief teep, emhv, biodiesel, commerciële diester) dan als de bemonstering wordt gedaan in het ecosysteem (de plant heeft veel koolstof nodig om zijn eigen organische stof te synthetiseren door middel van fotosynthese) en afwijzing gebeurt in de natuur. de balans is dus in evenwicht.

wat denk je?


je kunt zoveel anti-vervuilingsnormen creëren als je wilt, en je motoren zoveel ontvuilen als je wilt, ik herhaal je dat het niet zou moeten resoneren vanuit een oogpunt "uit de pot", maar natuurlijk op een grotere wereldschaal.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
petromax
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 21/07/05, 22:10




par petromax » 02/01/07, 20:23

Hallo Radasse2000
Omdat ik geen fan ben van spanking (iedereen heeft zijn eigen ding), zou ik mezelf toch een paar observaties gunnen

2 Voor de vette (blijkbaar uw referentie in termen van mechanica), het is een lachbui!
Ik las "de EGR-klep wordt gebruikt om de verbrandingstemperatuur te verlagen, maar voor de HVB moeten we deze verhogen, de oplossing is om deze te blokkeren". Dat is "wereldkampioen", de jongens vragen zich niet eens af waarom we de verbrandingstemperatuur proberen te verlagen! Antwoord, de productie van Nox neemt exponentieel toe met de toename van de temperatuur in de kamer. Kortom, met HVB en dit soort bewerkingen creëer je veel meer Nox. Nox is een nogal amusant gas omdat het kankerverwekkend is. Maar hey, volgens jou is het geen vervuiler...


Het lijkt me redelijk eerlijk om te specificeren dat de verlaging van de verbrandingstemperatuur door uitlaatgassen te recyclen, als deze de Nox verlaagt, de productie van HC verhoogt en de efficiëntie van de motor verslechtert (lichte overconsumptie).
Ik betwist de schadelijkheid van Nox niet, maar de EGR-klep is voor mij geen wondermiddel.
Niet "mijn bal aanraken" in zaken van depollutie, u kunt mij zeker uw mening geven over de compatibiliteit tussen HVB en nabehandeling van Nox (ureum injectie, AD-Blue), dat interesseert mij.
Deze apparaten rusten momenteel alleen vrachtwagenmotoren uit (pb van T ° C en motorbelasting) maar er zijn blijkbaar ook enkele problemen met FAP op VP.

3 Wat betreft het gebruik van SVO in een moderne motor, zelfs zij raden aan om niet meer dan 5% te gebruiken! Plaats in dit geval niets! Vooral dat parallel een olieverversing om de 5000 km wordt aanbevolen (normaal is dit 20000) waarna de olie wordt gerecycled? Wie vervuilt?
Wat betreft degenen die naar 30% gaan en die hun motor kapot maken onder garantie, ze letten er goed op dit niet te zeggen om de piper niet te hoeven betalen. Een mooi voorbeeld van verantwoordelijkheid! Ik waardeerde echt de getuigenis van de man die zijn turbo brak en vervolgens zijn motor met 30% HVB en die gelooft dat het niet door de brandstof komt.
Hoewel het fenomeen duidelijk is:
HVB>degradatie van de segmentatie>olieverbruik + verdunning van HVB in de olie>degradatie van de mechanische eigenschappen van de olie> Breken van de turbo (een turbo draait op een hydraulisch lager bij meer dan 200000rpm en bereikt temperaturen boven de 800°C, wat het een uiterst gevoelig onderdeel maakt!)>Kort na overmatig olieverbruik (hier hebben de segmenten inderdaad de geest gegeven)>wissel van coole motor van Renault!
Proficiat aan de HVB's en proficiat aan de goede trouw van de eigenaar! Gelukkig voor hem vroeg de incidentologie niet om een ​​olie- en brandstofanalyse!


Ik zie absoluut niet wat er belachelijk zou zijn om 5% van HVB in de diesel op te nemen door de voorkeur te geven aan een kortsluitmatrijs.

Is het minder belachelijk om 5,75% van diezelfde veresterde olie te verwerken in kolossale fabrieken die door de belastingbetaler worden betaald door een aantal vrachtwagens te laten rijden en de marge te reserveren voor de grote landbouwcoöperaties die banden hebben met de oliemaatschappijen? Dit alles natuurlijk terwijl je de belastingbetaler (weer hem) blijft laten betalen voor landbouwbraak, terwijl er technisch gezien geen verschil is?

Ontdek de FUCHS Plantomot 5W40 olie of de PANOLIN Biomot 5W40 voor de verdunningspunten van HBV in motorolie. Leer ook over nanofiltratie van motorolie (bijvoorbeeld KLEENOIL).
Terwijl je daar bent, leer je over het werk van Elsbett, VWP, ...
Om zo categorisch te zijn als jij, zou ik wat meer over het onderwerp moeten weten.
Uw onwetendheid over de werkzaamheden aan de HVB aan de overkant van de Rijn is opbouwend (zelfs ontmoedigend).

In alle hartelijkheid
Dernière édition par petromax de 02 / 01 / 07, 20: 56, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 02/01/07, 20:44

welkom

Ik zal het hem proberen uit te leggen (als hij een ingenieur is, is hij genaaid, is hij geformatteerd; excuseer Christophe).

je neemt (willekeurig) een eiland in de indische oceaan. de veramerikaniseerde bevolking eet patat en McDonalds.

frituurolie belandt 9 van de 10 keer op een ongecontroleerde stortplaats en wordt vervolgens verbrand tot afval of komt in de grond of in zee terecht.

in deze tijd importeren we diesel (waardeloze kwaliteit) tegen hoge kosten en keuren we een 2e keer stront in de atmosfeer af.

idioten zoals ik en mijn vrienden, we verzamelen deze oliën en we besturen onze voertuigen (met pantones en meer).

vervuiling: een beetje co², wat nox, een beetje co en moet het me nog bewijzen.

winst: duizenden liters olie die niet de natuur in gaan, olie die ondergronds blijft, minder transport; motoren met meer koppel, prettiger in gebruik en betrouwbaarder.
daarom voertuigen later hervormd (grijze energie).

dus open je ogen, laat je testbank vallen (wat sowieso niets zegt over een automotor), zelfs als je euro 4/5 of 12 voertuigen helemaal niet meer vervuilen met hun potten, zullen ze nog steeds meer vervuilen met hun fabricage en de infrastructuur die bedoeld is om ze te laten werken.

Tot slot nog een laatste punt: de supervoertuigen die onze dierbare Europese fabrikanten voor ons ontwerpen, zijn onmogelijk te besturen op 80/100 van de planeet; het is een geweldige computer die alles beheert, maar wanneer de eerste diagnostische casus en de bekwame man 10000 km je wat doet beste automobilist als er pech is?

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Radasse2000
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/12/06, 19:50




par Radasse2000 » 02/01/07, 23:28

kleine rekensom:
of een koolzaadveld dat 1 ton CO² kan opnemen uit dit veld wordt olie gewonnen, voldoende om 0,5 ton CO² te maken (ongeacht de verhouding opname/productie, dit rapport wordt vereenvoudigd). Om koolzaad om te zetten in olie gebruiken we energie, dus we produceren CO² of "x" ton. Ervan uitgaande dat alleen deze biobrandstof wordt gebruikt, is de CO²-absorptiebalans voor dit veld als volgt:
1-0.5-x-0=0.5-x ton geabsorbeerd

In het geval dat hetzelfde veld wordt bebouwd en het koolzaad niet wordt verwerkt en in plaats daarvan fossiele brandstof wordt verbruikt, wordt de volgende balans verkregen:
1 ton geabsorbeerd door het veld
0 ton uit olie
0.5 ton uit fossiele brandstof
De energie die nodig is om de fossiele brandstof te winnen is echter drie keer lager dan die voor de verwerking van koolzaad, wat leidt tot een CO²-productie van "x/3"
de balans is als volgt:
1-0-x/3-0.5=0.5-x/3 tonnes absorbées

Als we nu het verschil maken tussen de twee oplossingen krijgen we:
2*x/3 in tonnen CO² minder in de atmosfeer voor de tweede hypothese (teelt van koolzaad zonder omzetting in olie en gebruik van fossiele brandstof)
En ja... zo gebeurt het als we de zaken echt globaal nemen...


je neemt (willekeurig) een eiland in de indische oceaan. de veramerikaniseerde bevolking eet patat en McDonalds.

frituurolie belandt 9 van de 10 keer op een ongecontroleerde stortplaats en wordt vervolgens verbrand tot afval of komt in de grond of in zee terecht.

in deze tijd importeren we diesel (waardeloze kwaliteit) tegen hoge kosten en keuren we een 2e keer stront in de atmosfeer af.

idioten zoals ik en mijn vrienden, we verzamelen deze oliën en we besturen onze voertuigen (met pantones en meer).


Hoe zit het met je elektriciteit op je eiland? Deze olie kun je beter verbranden in energiecentrales waar het efficiënter en efficiënter zal worden gebruikt dan in een voertuig.

Is het minder belachelijk om 5,75% van diezelfde veresterde olie te verwerken in kolossale fabrieken die door de belastingbetaler worden betaald door een aantal vrachtwagens te laten rijden en de marge te reserveren voor de grote landbouwcoöperaties die banden hebben met de oliemaatschappijen? Dit alles natuurlijk terwijl je de belastingbetaler (weer hem) blijft laten betalen voor landbouwbraak, terwijl er technisch gezien geen verschil is?


Ik heb nooit gezegd dat het gebruik van biobrandstof voor 5,75% een goed idee was!
Wat braakliggend land betreft, het kan nuttig zijn voor landvernieuwing. Daarnaast moet je weten dat als je in Frankrijk wilt overstappen op 100% biobrandstof, landbouwgrond inclusief braakland net voldoende is. Maar daarvoor zou je ergens anders naar voedsel moeten zoeken, of je broeksriem moeten aanhalen!

Ontdek de FUCHS Plantomot 5W40 olie of de PANOLIN Biomot 5W40 voor de verdunningspunten van HBV in motorolie. Leer ook over nanofiltratie van motorolie (bijvoorbeeld KLEENOIL).
Terwijl je daar bent, leer je over het werk van Elsbett, VWP, ...
Om zo categorisch te zijn als jij, zou ik wat meer over het onderwerp moeten weten.
Uw onwetendheid over de werkzaamheden aan de HVB aan de overkant van de Rijn is opbouwend (zelfs ontmoedigend).

Ik heb daar ook geen voordeel van, maar als je naar HBV rijdt en je olie beetje bij beetje verdunt, weet je dan op elk moment wat je verdunning is? Waar zijn je smeereigenschappen? NEEN! Terwijl je dit probleem niet hebt als je een deel vrijwillig in de samenstelling van je olie opneemt.

En ik wil mijn leven niet besteden aan het uitleggen van de BA-BA van ecologische cycli.

Het is normaal dat jij er ook niets van begrijpt...

Weet dat de schroefdraad van de bougie of injector niet knalt als je ze vastdraait, maar als je ze losdraait.


Het is duidelijk dat als je daarna als een bruut knijpt, het moeilijker te verwijderen is...

Ik zie absoluut niet wat er belachelijk zou zijn om 5% van HVB in de diesel op te nemen door de voorkeur te geven aan een kortsluitmatrijs.

Neem 5% olie op als het de verversingsintervallen moet verdelen, niet 4 Ik weet niet zeker of de omgeving er is (vooral als we zien wat er is gemaakt van de meest gebruikte afvoerolie gevallen ...)

Het lijkt me redelijk eerlijk om te specificeren dat de verlaging van de verbrandingstemperatuur door uitlaatgassen te recyclen, als deze de Nox verlaagt, de productie van HC verhoogt en de efficiëntie van de motor verslechtert (lichte overconsumptie).

De toename van HC is relatief verwaarloosbaar in vergelijking met de daling van Nox. Wat motorprestaties betreft, moet u weten wat u minder wilt polijsten of snel wilt rijden. Houd jezelf niet voor de gek als geen enkele fabrikant erin is geslaagd zonder EGR-klep dat er een reden is!

Niet "mijn bal aanraken" in zaken van depollutie, u kunt mij zeker uw mening geven over de compatibiliteit tussen HVB en nabehandeling van Nox (ureum injectie, AD-Blue), dat interesseert mij.
Deze apparaten rusten momenteel alleen vrachtwagenmotoren uit (pb van T ° C en motorbelasting) maar er zijn blijkbaar ook enkele problemen met FAP op VP.

De moleculen gecreëerd door verbranding in HVB of GO zijn hetzelfde. de behandeling is daarom identiek. Alleen de strategieën van de Noxtrap-regeneratiemodus zijn anders omdat de HVB meer produceert en het noodzakelijk is om vaker te regenereren.

Deze apparaten rusten momenteel alleen vrachtwagenmotoren uit (pb van T ° C en motorbelasting) maar er zijn blijkbaar ook enkele problemen met FAP op VP.

Tot op heden heeft alleen Mercedes een Noxtrap in serie uitgebracht, de Renault komt eraan. Er is inderdaad een impact op de FAPé-motoren omdat het nodig is om alle regeneratiestrategieën van de twee componenten met elkaar te verzoenen. Het feit dat CO moet worden gegenereerd om de NOx-val te regenereren, heeft ook tot gevolg dat er deeltjes worden gegenereerd die de DPF blokkeren... En ja, afstemmen is ingewikkeld...

Tot slot nog een laatste punt: de supervoertuigen die onze dierbare Europese fabrikanten voor ons ontwerpen, zijn onmogelijk te besturen op 80/100 van de planeet; het is een geweldige computer die alles beheert, maar wanneer de eerste diagnostische casus en de bekwame man 10000 km je wat doet beste automobilist als er pech is?

De "westerse" landen waarvoor deze voertuigen bestemd zijn, beschikken over de nodige infrastructuur voor diagnose, dus geen zorgen voor de meeste voertuigen. Wat Azië betreft, zal het niet lang meer duren. Wat de opkomende landen betreft, zijn er ook minder moderne motoren gepland, maar ze vormen niettemin een aanzienlijke vooruitgang op het gebied van verbruik en vervuilingsbeheersing in vergelijking met het antiek dat momenteel in deze landen wordt gebruikt!

Ik zal het hem proberen uit te leggen (als hij een ingenieur is, is hij genaaid, is hij geformatteerd; excuseer Christophe).

Ik hou van de manier waarop je catalogiseert! Daarna ben ik het die begrensd wordt gevonden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 03/01/07, 00:53

Radasse2000,
je hebt gelijk over toute lijn! En wat een kennis laat je zien aan ons allemaal, die al jaren over de kwestie nadenken en nog nooit zo'n bewijs onder onze neus hebben gezien!

Het topic is gesloten en deze discussie kan dus beëindigd worden. . Het was een plezier!




En als u op zoek bent naar meer informatie, aarzel dan niet om naar te gaan http://www.lettres.net/troll.htm in uw intervallen pauze
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/01/07, 01:11

Hallo Radasse 2000
Wat denk je dat het beste is,
- hetzij een beetje CO2 produceren van fossiele oorsprong dat zich ophoopt in de atmosfeer en het broeikaseffect versterkt
- of meer CO2 produceren door de verbranding van koolzaadolie, CO2 die regelmatig wordt gerecycled door nieuwe koolzaadplantages, waarbij accumulatie wordt vermeden?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/07, 03:19

Hallo automobilist

1
Wat de zuiger van André betreft, moet ik toegeven (u zult er waarschijnlijk blij van worden) dat ik dit soort breuk nog nooit eerder heb gezien. Misschien omdat ik alleen werk aan moderne en betrouwbare motoren! Ik lach dan ook veel als je me aan de ene kant vertelt dat moderne motoren niet betrouwbaar zijn en aan de andere kant steeds maar de zuigers van je antiek breken! Maar goed, het is waarschijnlijk dat, zoals iedereen weet, het breken van een zuiger geen ernstige storing is!
Het lijkt een beetje op het verknoeien van schroefdraad bij het vastdraaien van bougies! Er is een tool genaamd een momentsleutel die erg handig is om deze problemen op te lossen. De andere is de reflectie die tot de conclusie leidt dat het nutteloos is om een ​​kaars aan te spannen tot 50N.m!


Voordat ik dit onderwerp verlaat, wil ik toch zeggen waar deze zuiger vandaan komt, niet voor jou, je weet te veel van motoren voor ons.
het is een Lycoming O290 d2 engine piston 4-cilinder flat luchtgekoelde motor die 140 pk ontwikkelt bij 2800 tpm en 135 pk bij 2600 tpm
het is een segment dat brak door slijtage en mat worden van de groeven na gebruik bij 2800 tpm overtoeren, dit probleem doet zich voor. Deze motor verbruikt elke 1 uur 4 liter olie en dit is normaal in de luchtvaart, op radialen pompen we 1 liter per uur!
Je moet weten dat deze antieke motoren, de hele Franse vliegtuigvloot werkt met Lycoming of Continental. Wachten we nog op de Renault dieselmotor? of de perfectie van de Potez
Gelukkig heb je twee Bretons (Serge Pennec) die weten hoe ze dieselmotoren van de oude generatie moeten bouwen en gebruiken op mooie, succesvolle vliegtuigen.
Zoals je zegt is het breken van een zuiger geen ernstige storing, ik weet niet of je naast me had gezeten toen het gebeurde, je zou net zoveel lachen, 30 km bos om over te steken voordat je een gunstige plek vindt, het is wat als ik het heb over betrouwbaarheid, een motor die zelfs met een klep die erin valt op halve snelheid blijft draaien.
In de praktijk moeten deze motoren om de 800 uur de cilinders demonteren en soms minder om de slijtage van de segmenten te meten en eventueel de zuiger van het segment te vervangen..
bij deze motoren zijn alle draadgaten in het aluminium helicoil, en de bougies moeten minstens één keer per jaar of elke 50 uur worden verwijderd en vastgedraaid met een momentsleutel, als u een bougie meerdere jaren vast laat zitten, loopt u het risico te scheuren de netten, dus vertel me meer over de momentsleutel en stop met denken dat iedereen werkt als smeden, we leven in het bos maar we hebben gereedschap!

Aanvankelijk had je met de zuigerfoto's die ik heb gepost een diagnose moeten stellen van een motor die veel olie verbruikt, een gebroken segment en gematteerde groeven (we hebben je niet gevraagd waar de zuiger vandaan komt)
maar deze details zal de man die de bezems rond de testbank passeert, hebben gediagnosticeerd.
Voor mij werk je alleen aan het anti-vervuilingssysteem,

Wat de ERG-klep betreft, houd ons niet voor wilden, want ik woon naast de Abenakis, we weten waar het voor is en wat het doet. Het bestaat al 75 jaar in Amerika.
Bij een diesel die veel kilometers heeft gemaakt en weinig slijtage heeft, halen de fabrikanten de ontluchter in de inlaat naar buiten waardoor er een behoorlijke verstopping in het inlaatspruitstuk ontstaat met de uitlaatgassen van de ERG-klep (je hebt niet vaak een pijp!) het is waar, ik was vergeten dat je met nieuwe motoren werkt.

Maak je geen zorgen, het ligt niet buiten mijn vaardigheden! Waarom is volgens jou de TAVT (temperatuur voor turbine) op een panton lager? Kan dit komen door verdamping van het water? En zou het bij deze verdamping mogelijk zijn dat er gassen ontstaan? En zouden deze gassen een druk kunnen genereren op de zuiger?
Dus ja, het pantonsysteem helpt om energie terug te winnen en het verbruik te verlagen! Maar nee, het is niet minder vervuilend! De waterdamp in de cilinder verslechtert de verbranding en genereert deeltjes, CO (dodelijk gas) en een extreem hoge hoeveelheid HC (onverbrand)! Daarnaast voorkomt het de werking van de katalysator en het roetfilter! Als dit systeem nooit in productie is genomen, is dat omdat het meer vervuilend was
!

Om dit te bevestigen, heb je metingen gedaan aan een panton die werkt? je moet eerst een panton gebruiken die werkt voordat je metingen doet, en voor mij was het maken van een werk geen gemakkelijke weg en toch werkt het soms niet.
Wat betreft vervuiling, ik zou geen commentaar geven op dit onderwerp, ik heb geen expertise op dit gebied, maar je lijkt zeker van jezelf. dat het meer vervuilt, heb je referenties? nummers?
De waterdamp in de cilinder verslechtert de verbranding en genereert deeltjes
,

het is waar, hetzelfde als je te veel uitlaatgas met de ERG stopt, maar als je de juiste hoeveelheid stoom in de motor stopt, ben ik er nog lang niet van overtuigd dat het de verbranding verslechtert of dat het meer onverbrande gassen genereert. Bij een benzinemotor is het nog beter zichtbaar als je er te veel water in doet, dat heb je vast gelezen op de BMW-test.
Maar leg me eens uit hoe we de verbranding kunnen verminderen, minder rook produceren en minder diesel verbruiken?
Ik zou graag willen weten tot welk cijfer je bent gekomen met een panton over verbruik en uitlaattemperaturen? aangezien u uitgerust bent om te meten!

Een ander onderwerp als je het hebt over olieverdunning. Ik vind je antwoorden erg vaag, in diesel is er zoveel verdunning dat de druppels slecht worden gespoten, de druppels die aan het oppervlak blijven kleven, verzamelen zich uiteindelijk in de olie van het carter, afhankelijk van het gebruik van de motor.
Heb je ons niet verteld over motorijsvorming? of in uw taal het lakken van de cilinders moest 100% olie lopen.
Wat het turbolager betreft, het gebeurt bij Garett precies met uw theorie van het verversen van de olie bij 10000 km
het is waar voor een ideaal gebruik, maar voor normaal gebruik maakt deze oefening motoren die erg verouderen
Persoonlijk ververs ik de olie elke 5000 km en nog minder in het winterseizoen, het frequente begint bij -20 en korte ritjes vervuilen de olie snel, en aangezien ik kieskeurig ben, open ik mijn oliefilters (een speciaal ontworpen doosopener) en onderzoek ik de accordeon. Veel oliefilters raken verstopt en het tarreerventiel gaat open, het werkt als geen filter. Ik beknibbel niet op motorolie, het gaat om de levensduur van de motor.
In het vliegtuig ververs ik de olie elke 25 uur, de olie is semi-synthetische aeroshell W15/50.
Voor bosh-pompen en Lucas-pompen is het met name de aandrijfas in de lucas die dient als (breekpen) wanneer de olie niet vloeibaar is of de injector te hoog is gekalibreerd de pete-as

Nu zal ik je gelukkig maken. Ik raad niet aan om op olie te rijden zonder alle nodige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen, dit is een van de redenen waarom we bij de start verschillende motoren hebben geopend, maar we moesten leren en ontdekken waarom? Als deze problemen eenmaal zijn opgelost, werkt het goed mits je goed gefilterde en goed gedecanteerde olie gebruikt, op de juiste temperatuur. We hebben de problemen ervaren van verdunning en verglazing en vastzittende segmenten en dit alles door een slecht gebruik van de olie.De meeste van deze problemen zijn opgelost..
Maar dat, je wilt het niet hebben over hoe we verder moeten gaan om 100% in olie te lopen, je zegt liever dat het niet goed is...
Ik zou nooit adviseren om 100% op olie te draaien zonder enige aanpassingen aan te brengen, thermostatisch geregelde boosterpomp van de verwarming op 80c retour doorgelust met debubbling, starten en spoelen op diesel, en een beter verwarmingssysteem in de sector waar ik in een koud land woon! Schakel alleen over op olie wanneer de motor en de olie 80c hebben bereikt, ververs de motorolie minder dan 5000 km indien gebruikt voor weinig reizen, als u op olie rijdt, aarzel dan niet om de injectoren te controleren en te teren, het is niet toegestaan ​​om met injectoren te rijden die slecht spuiten
hoe dan ook, het demonteren van de injectoren en het doorgeven aan de pomp is een kleinigheid (als je te maken hebt met een goed ontworpen motor, teer ze als je de ringen en de afstandsringen hebt, het duurt niet lang .. dat is het lange tijd in olie lopen ...

Dat is alles wat ik je te vertellen heb, ik zal alleen antwoorden op motorvragen en onderwerpen die ik goed ken, de gasanalyse kant van een motor waar ik niets vanaf weet en ik heb niets te meten in mijn kleine garage..
Laten we zeggen dat je ons niets leert als je zegt dat er niet genoeg velden zijn om olie te produceren, het is alsof je ons vertelt dat er te veel mensen op aarde zijn die autorijden..
Wat me verbaast waarom je hiervoor hebt gekozen forum wat nogal algemeen is, terwijl er andere gespecialiseerde vette zijn met jongens met ervaring in de materie..
Het Duitse spreekwoord dat zegt: In het land van de blinden is de eenogige koning..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 03/01/07, 09:40

: Idee: om een ​​klein ding te verduidelijken, een voet koolzaad is 1,5 m hoog en 25 breed, stel je alle organische materie voor (enkele kg), de hele plant wordt geplet en op het veld achtergelaten, behalve een heel klein deel, ongeveer 30 tot 40 g zaad, waaruit olie is gemaakt en nog steeds slechts ongeveer 30% (70% maaltijd), dus een plant zal kg CO2 opnemen om slechts een paar gram olie te herstellen,

daarom is de verhouding van CO2-verbruik door de plant en uitstoot in de natuur (door de pot) grotendeels gunstig voor een daling van de snelheid van CO2 in de atmosfeer richting afbraak door bodemmicro-organismen.

""Aan de andere kant werd de energiebalans van nieuwe landbouwolie, geproduceerd in een kortsluiting, berekend door deADEME en het is 6 (de olie herstelt 6 keer meer energie dan de productie vereist)... veel meer dan welke andere brandstof dan ook!"oliomobile oorsprong"
http://www.ademe.fr/partenaires/agrice/ ... ues_fr.pdf

jij bent geen bioloog en ook geen boer, ik ben maar een heel kleine zaadproducent, die er een minimum aan studie in heeft gedaan. dus laat de valse vergelijkingen vallen, anderen weten hoe ze ze beter moeten doen dan jij.

PS: abyssin3 +¨1, het onderwerp wordt saai, en is afgeweken.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 03/01/07, 13:56

radasse 2000 Ik ben misschien stom, maar ik begreep je berekening van co2 in de atmosfeer niet...

voor mij, als ik het geluk heb een hectare land te bezitten en koolzaad te planten dat 1000L / jaar produceert, dat ik een auto heb die 5 l per 100 eet, dan zou ik 20 km / jaar kunnen reizen
als dit land ook een olievlek van 100 m3 heeft, heb ik de keuze tussen het pompen van de olie of het verbouwen van koolzaad om mijn auto te voeden... in beide gevallen spuit ik in de atmosfeer 1000L stront/jaar
we zijn het erover eens dat het vergelijkbaar is...
maar als ik na 100 jaar alle olie heb opgepompt, heb ik een vacuüm van 100 m3 in mijn kelder en nog 100 m3 stront in mijn atmosfeer (dit is het principe van communicerende vaten : Cheesy: ) als ik koolzaad heb geplant en elk jaar wordt het koolzaad aangevuld dankzij de zon en de stront die ik in de atmosfeer heb afgestoten, denk ik dat ik na 100 jaar 1000 jaar of zelfs 10 jaar niet meer stront zal hebben dan in het begin in mijn atmosfeer en ik zal gewoon beperkt zijn tot het leven van de zon (000 miljard jaar) voor de exploitatie van deze energie, terwijl mijn oliereserve, of deze nu groot of klein is, ik op een of andere dag zal eindigen door het te overwinnen en als het niet langer is in de kelder zal het noodzakelijkerwijs in de atmosfeer zijn (er gaat niets verloren, er wordt niets gecreëerd) met een concentratie van verontreinigende stoffen die in de loop van de tijd onvermijdelijk toeneemt. uitputting van olie in de kelder... om dat te ontkennen is voor mij het bewijs ontkennen en al je mooie wetenschappelijke berekeningen zullen me niet van gedachten doen veranderen

het spreekt natuurlijk voor zich dat olie niet het wondermiddel is en dat het maar een marginale doorvoeroplossing kan zijn, met bijvoorbeeld een hectare land kan men naar wens de volgende dingen doen:

-voer een paard
-voer een koe of een os
-vijf schapen voeren
-voed 20 mensen (ontbijtgranen)
- voer 2 auto's die 10 km/jaar rijden en 000 liter olie/5 km verbruiken
-Voed 6 auto's die 10 km/jaar rijden en 000 liter ethanol/10 km verbruiken

- voed 500 elektrische auto's die 10 km/jaar rijden aan 000 kWh/20 km als het veld bedekt is met foto-elektrische panelen met een rendement van 100%

-voed 864 elektrische auto's die 10 km/jaar rijden met 000kwh/20km met een windturbine met een diameter van 100 meter van 80 megawatt die 2% van de tijd draait en blijf cultiveren wat we hieronder willen...

het is waar dat de olie-oplossing niet winstgevend is voor massaproductie en het grootste deel van het land dat wordt gebruikt om ons te voeden zal monopoliseren, maar het zal de gemarginaliseerden niet tevreden stellen met braakland of een goede bron van gebruikte olie, bedreven in zelfvoorziening. oude klootzakken en doe-het-zelvers er wordt vaak gezegd dat kleine stroompjes grote rivieren maken en 10% van de ene oplossing hier 7% van de andere door de ect... beginnen vaak betalen voor de blunders en gaan vaak voor gek maar zodra het goed gaat en de meeste problemen zijn opgelost hoeven de anderen niet gevraagd te worden om de beweging te volgen zolang het in de tijdsgeest is dat het in de mode is en dat het is niet al te ingewikkeld om op te zetten en het is echt winstgevend vanuit het oogpunt van uw portemonnee.

een oplossing ja de oplossing nee... ik ben het met je eens...
Dernière édition par pluesy de 05 / 01 / 07, 12: 43, 5 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten