HVP-C: pure plantaardige oliën en brandstofwetgeving

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Fred Bj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 15/09/05, 01:06




par Fred Bj » 15/09/05, 01:29

Bonjour à tous,
nieuw hierbij forum Ik ben al een gebruiker van 30% koolzaadolie en ik wil je graag informeren met mijn bescheiden inzicht over TIPP...
Oorspronkelijk is de TIPP de interne belasting op aardolieproducten (dus alleen op aardolie gebaseerde koolwaterstoffen), maar sinds twee jaar is de TIPP in het algemene douanewetboek de TIC geworden, d.w.z. de belasting op brandstoffen, alle brandstoffen! Dus vanaf het moment dat je iets in je tank stopt, moet je ervoor betalen... Is dat niet prachtig? :o
Onze dierbare belastingdienst, die zich in het jaar 40 niet zoveel bekommert om de milieu- of economische overwegingen die ons, bezorgde burgers (serieus omringd door de weg...), worden opgelegd, heeft echter duidelijk de vooroordelen gevoeld die zich begon te manifesteren het einde van haar neus en de goede euro's die ze ons niet zou kunnen afnemen en ze reageerde onmiddellijk met finesse, discreet maar het is niet te stoppen...
Nu weten we dus wat we riskeren: 1x TIC op het volume dat aanwezig was op het moment van de controle + 3 keer het equivalent van een boete...
Niemand mag de wet negeren...maar iedereen is vrij om zijn kant te kiezen :ph34r: Ik weet in welk team ik speel...
0 x
skyfish
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 16/04/05, 23:24




par skyfish » 15/09/05, 09:28

hi to all,
Als het gaat om contact met de smurfen, veranderen de tijden...misschien.
Het is hier:
<a href='http://www.oliomobile.org/forum/viewsubjet.php?t=2653' target='_blank'>http://www.oliomobile.org/forum/viewsujet.php?t=2653

nu wachten we op het vervolg
dik rijden!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent3572002
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/09/05, 20:21
Plaats: Brittany 35




par vincent3572002 » 22/09/05, 23:32

Wat econotour betreft: ik doe mee, maar alleen als het niet legaal is. Ik zie geen plezier in het besturen van een tractormotor (begrijp een diesel), behalve om dingen te laten gebeuren zoals de technocraten, bureaucraten en andere jongens met banden. respect voor imbeciele wetten maakt ons tot schapen, laten we denken en leven met respect voor mens en milieu, het is net als Peter op een of andere dag
laten we wortels zijn :ph34r:
0 x
Vincent
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 23/09/05, 19:43

TIC = Binnenlandse Verbruiksbelasting
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Fred Bj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 15/09/05, 01:06




par Fred Bj » 24/09/05, 02:20

Nog steeds hetzelfde probleem met de TIPP die inmiddels een brandstofbelasting is geworden (zie mijn vorige post), dus:
1: als u olie tankt, bent u net als elke brandstof aansprakelijk voor deze belasting...
2: maar de paradox is dat Frankrijk HVB niet als brandstof erkent, dus het is illegaal om het te gebruiken en onder vlag riskeert u een boete gelijk aan het bedrag van de TIPP van de maximaal mogelijke brandstof voor uw voertuig waaraan wij toevoegen 3 X hetzelfde bedrag als een boete (Overtreder!!! :rolleyes:)

Zo zit je in de geur (van frietjes natuurlijk...) en was je desnoods een mooie illustratie van het feit dat we zeker in Frankrijk geen olie hebben maar wel ideeën...nou ja, vooral de administratiebelasting om nog meer geld van ons te stelen! :boos:

Zoals ik altijd zeg: niemand mag de wet negeren, maar iedereen is vrij om zijn kant te kiezen! :ph34r:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/09/05, 17:50

Hallo,
Ik heb een beetje moeite met de interpretatie van de Franse wetten.
Als ik het goed heb begrepen, kunnen we ons een landbouwtractor voorstellen, maar op een gegeven moment moet de tractor over stukken landweg rijden om zijn land te bereiken. Wordt hij dan als een auto beschouwd? Ik durf te hopen dat hij de wetten niet op deze manier interpreteert,
Wanneer het werkt op zonnebloemolie?
Ik stel mezelf ook de vraag: kunnen vissers olie of pantone op hun boten doen, zo niet, dan vormt dit een ernstig ethisch probleem. Het staat het grote vrachtschip toe hun diesel te laten varen met grote olieresiduen van Banker, maar ik veronderstel dat overschrijding een bepaalde macht wordt legaal, waar is de redenering in het licht van de vervuiling?
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 25/09/05, 00:12

MisterLoXo schreef:TIC = Binnenlandse Verbruiksbelasting

Als de TIC een belasting is op consommation, moet het worden toegepast op elk consumentenproduct (zoals BTW) en niet alleen op brandstof
Het is dus meer zoiets als:
TIC = Interne Brandstofbelasting
Neen?
Of is het weer een ‘wonder’ van de regering?

En voor André staat de tractor die in een veld rijdt op privéterrein. En we hebben nog steeds het recht om thuis te rijden met wat we willen. Maar onderweg is het "bij" de staat; en hij belast wat “thuis” loopt.
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
romanisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 25/09/05, 09:50




par romanisch » 25/09/05, 10:07

Hallo,
Op de site europa.eu.int, PB van de Europese Unie van 31/10/03, richtlijn 2003/30/CE en 2003/96/CE, vindt u een groot aantal verduidelijkingen over de vervaardiging van HVP en het gebruik ervan , Frankrijk zit zoals gebruikelijk achteraan, in Duitsland wordt de olie in ruim 200 stations gedistribueerd voor 0.69 euro, de boeren hebben tanks van 30000 liter, ik heb het met eigen ogen gezien, dit tijdens een studiereis naar Beieren bij het begin van het jaar. De TIPP heeft geleefd, lang leve ICT...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 25/09/05, 11:12

krissg29 schreef:TIC = Interne Brandstofbelasting
Neen?

Nee, het is een belasting die wordt geheven op verschillende producten, waaronder aardolieproducten (minerale oliën, brandstoffen... smeermiddelen...)

douanecode

Artikel 265 Van kracht
 Gewijzigd door wet nr. 2003-1311 van 30 december 2003, financiën art. 23 (JORF 31 december 2003, van kracht op 11 januari 2004).



Van kracht, versie van 11 januari 2004

Titel X: Diverse belastingen geïnd door de douane.

Hoofdstuk I: Binnenlandse belastingen.

I. - De minerale oliën vermeld in de onderstaande tabellen B en C zijn onderworpen aan een binnenlandse verbruiksbelasting, waarvan het tarief als volgt wordt vastgesteld:

Tabel A (ingetrokken door artikel 43 van de gewijzigde financiële wet nr. 92-1476 van 31 december 1992).

Tabel B: Aardolie en soortgelijke producten.

1. Nomenclatuur en prijs.

GN-code, productaanduiding, identificatie-index, verzameleenheid en hoeveelheid (in euro’s)

Ex 2706-00, Steenkool, bruinkool of turfteer en andere minerale teer, zelfs gedehydrateerd of zonder kop, met inbegrip van gereconstitueerde teer, gebruikt als brandstof: index 1, 100 kg netto, 1,22.

2705-50, Mengsels met een hoog gehalte aan aromatische koolwaterstoffen, die 65% of meer van hun volume destilleren bij 250° C volgens de ASTM D 86-methode, bedoeld voor gebruik als brandstof of brandbare stoffen: index 2, hectoliter of 100 kg netto, huishoudelijk BTW afhankelijk van het soort product.

2709-00, Ruwe aardolie of bitumineuze minerale oliën:

index 3, hectoliter of 100 kg netto, interne belasting afhankelijk van het type product.


2710-00, Petroleum- en bitumineuze minerale oliën, andere dan ruwe oliën; preparaten, elders genoemd noch elders onder begrepen, die 70 of meer gewichtspercenten aardolie of bitumineuze mineralen bevatten en waarvan deze oliën het basisbestanddeel vormen:

1° Lichte oliën, index 4 bis, hectoliter, binnenlandse belasting van toepassing op huisbrandolie bedoeld in index 20.

a) Speciale soorten.

. Terpentine:

bedoeld voor gebruik als brandstof.

andere: index 5, vrijstelling.

. Andere bijzondere soorten:

bedoeld voor gebruik als brandstof of brandbare stoffen:

index 6, hectoliter, binnenlandse belasting van toepassing op de premiumbrandstof bedoeld in index 11.

overige: index 9, vrijstelling.

B) Andere lichte oliën.

. Motorbrandstoffen:

luchtvaartbenzine: index 10, hectoliter, 32,36.

loodvrije premiumbrandstof: index 11, hectoliter, 58,92.

Loodvrije premiumbrandstof met een specifiek additief dat de anti-recessie-eigenschappen van de klep verbetert:

index 11 bis, hectoliter, 63,96.

vliegtuigbrandstoffen, benzinetype:

onder gebruiksomstandigheden: index 13, hectoliter, 2,54.

andere: index 13 bis, hectoliter, binnenlandse belasting van toepassing op premiumbrandstof bedoeld in index 11.

. Andere benzines: index 15, hectoliter, binnenlandse belasting van toepassing op premiumbrandstof bedoeld in index 11.


2° Medium oliën.

a) Lampolie:

onder gebruiksvoorwaarden: index 15 bis, hectoliter, FOD binnenlandse belasting.

overige: index 16, hectoliter, interne dieselbelasting.

B) Vliegtuigbrandstof, type kerosine:

onder gebruiksomstandigheden: index 17, hectoliter, 2,54.

andere: index 17 bis, hectoliter, interne dieselbelasting.

c) Andere middelzware oliën: index 18, hectoliter, binnenlandse dieselbelasting.


3° Zware oliën.

a) Dieselmotor:

onder gebruiksomstandigheden (huishoudelijke stookolie): index 20, hectoliter, 5,66.

met een vlampunt lager dan 120°C: index 22, hectoliter, 41,69.

overige: index 23, hectoliter, vrijstelling.

zware stookolie: index 24, 100 kg netto, 1,85.

B) Smeeroliën en andere: index 29, vrijstelling.


2711-12, Vloeibaar propaan (exclusief propaan met een zuiverheid gelijk aan of groter dan 99%):

bedoeld voor gebruik als brandstof, met inbegrip van het speciale mengsel van butaan en propaan waarin propaan meer dan 50 gewichtsprocent uitmaakt:

onder gebruiksomstandigheden: index 30 bis, 100 kg netto, 4,68.

overige: 30 ter index, 100 kg netto, 10,76.

bestemd voor ander gebruik: index 31, vrijstelling.

2711-13, Vloeibare butanen:

bestemd voor gebruik als brandstof, met inbegrip van het speciale mengsel van butaan en propaan waarin butaan ten minste 50 gewichtsprocent vertegenwoordigt:

onder gebruiksvoorwaarden: index 31 bis, 100 kg netto, binnenlandse belasting van toepassing op producten vallend onder index 30 bis.

andere: 31 ter-index, 100 kg netto, binnenlandse belasting van toepassing op producten die onder de 30 ter-index vallen.

bestemd voor ander gebruik: index 32, vrijstelling.

2711-14, Ethyleen, propyleen, butyleen en butadieen: index 33, vrijstelling.

2711-19, Overige vloeibaar gemaakte gassen:

bestemd voor gebruik als brandstof:

onder gebruiksvoorwaarden: index 33 bis, 100 kg netto, binnenlandse belasting van toepassing op producten vallend onder index 30 bis.

andere: index 34, 100 kg netto, binnenlandse belasting van toepassing op producten vallend onder index 30 ter.

niet genoemd: index 35, vrijstelling.

Ex 2711-21, Gecomprimeerd aardgas bedoeld voor gebruik als brandstof: index 36, 100 kubieke meter, 8,47.

2711-29, Overige petroleumgassen en andere koolwaterstoffen in gasvormige toestand:

bestemd om als brandstof te worden gebruikt: index 38 bis, 100 kubieke meter, interne GNV-belasting.

bestemd voor ander gebruik: index 39, vrijstelling.

2712-10, Vaseline: index 40, vrijstelling.

2712-20, Paraffine met minder dan 0,75% olie per gewicht:

index 41, vrijstelling.

Ex 2712-90, Paraffine (andere dan bedoeld in 2712-20), petroleumwas en paraffineresiduen, zelfs gekleurd: index 42, vrijstelling.

Ex 2715-00, Fluxed bitumen ("cut-backs"), petroleumbitumenemulsies en soortgelijke: index 47, vrijstelling.


3403-11, Preparaten voor de behandeling van textielmaterialen, leer, pelterijen of andere materialen, bevattende minder dan 70 gewichtspercenten aardolie of bitumineuze mineralen: index 48, vrijstelling.

Ex 3403-19, Smeermiddelen die minder dan 70 gewichtspercenten aardolie of bitumineuze mineralen bevatten: index 49, vrijstelling.

3811 21-00, Additieven voor smeeroliën, bevattende aardolie of bitumineuze minerale oliën: index 51, vrijstelling.

Ex 3824-90-95, Emulsie van water in diesel, gestabiliseerd door oppervlakteactieve stoffen, waarvan het watergehalte gelijk is aan of groter is dan 7% per volume, zonder de 20% per volume te overschrijden:

onder gebruiksomstandigheden: index 52, hectoliter, 1,80.

andere, bedoeld voor gebruik als brandstof: index 53, hectoliter, 24,54.

anders, bestemd voor ander gebruik dan brandstof of brandstof:

index 54, hectoliter, vrijstelling.


2. Toepassingsregels.

a) en B) (leden ingetrokken).

c) Voor producten die naar massa belastbaar zijn, wordt de belasting gebaseerd op de commerciële massa (massa in de lucht), uitgedrukt in kilogram. Voor vloeibare producten die naar volume belastbaar zijn, is de belasting gebaseerd op het volume gemeten in vloeibare toestand, bij een temperatuur van 15° C, uitgedrukt in liters.

Voor methaan, aardgas en andere koolwaterstoffen die in gasvormige toestand worden aangeboden en bestemd zijn om als brandstof te worden gebruikt, is de belasting gebaseerd op het volume gemeten in gasvormige toestand onder de druk van 760 millimeter kwik, bij een temperatuur van 0° C en uitgedrukt in honderden kubieke meters tot twee decimalen nauwkeurig.

d) (paragraaf ingetrokken).


Tabel C: Overige minerale oliën.

1. Definitie (afdeling ingetrokken).

2. Tarief en toepassingsregels.

De producten waarnaar in deze tabel wordt verwezen, zijn vrijgesteld van binnenlandse verbruiksbelasting, behalve wanneer ze bedoeld zijn om als brandstof te worden gebruikt.

3. Nomenclatuur.

GN-code, productomschrijving, identificatie-index

Ex 2706 Steenkool-, bruinkool- of turfteer en andere minerale teer, ook indien gedehydrateerd of afgetopt, met inbegrip van gereconstitueerde teer, bestemd voor ander gebruik dan brandstof.

2707-10, Benzolen, index 1.

2707-20, Toluols, index 2.

2707-30, Xylois, index 3.

2707-50-91 en 2707-50-99, oplosmiddel-nafta en andere mengsels met een hoog gehalte aan aromatische koolwaterstoffen, die 65% of meer van hun volume (inclusief verliezen) destilleren bij 250° C volgens ASTM-methode D 86, bedoeld voor gebruik andere dan brandstoffen of brandbare stoffen, index 4.

2707-91-00, Creosootoliën.

2707-99-11, Ruwe lichte oliën die 90% of meer van hun volume destilleren tot 200° C.

2707-99-19, Andere ruwe oliën.

Ex 2711-12, Vloeibaar propaan met een zuiverheid gelijk aan of groter dan 99%.

Ex 2715-00, Andere bitumineuze mengsels dan vloeibitumen, petroleumbitumenemulsies en dergelijke.


2901, Acyclische koolwaterstoffen.

2902-11, Cyclohexaan, index 12.

Ex 2902-19, Andere cyclische en cyclische koolwaterstoffen (exclusief azuleen en zijn alkylderivaten), index 13.

2902-20, Benzeen, index 14.

2902-30, Tolueen, index 15.

2902-41-00, O-xyleen, index 16.

2902-42-00, M-xyleen, index 17.

2902-43-00, P-xyleen, index 18.

2902-44, Xyleenisomeren in mengsel, index 19.

3403-19-10, Preparaat bevattende 70 of meer gewichtspercenten aardolie of bitumineuze mineralen die niet als basisbestanddelen worden beschouwd.

Ex 3811 Antiklopmiddelen, oxidatieremmers, peptiseeradditieven, viscositeitsverbeteraars, corrosiewerende additieven en andere additieven bereid voor minerale oliën of andere vloeistoffen die voor dezelfde doeleinden worden gebruikt (met uitzondering van de producten vermeld onder 38 11 21 00).

3817 Gemengde alkylbenzenen en gemengde alkylnaftaleen, andere dan die bedoeld bij post 27 07 of 29 02.


II. - (ingetrokken).

III. - Elk product dat bedoeld is om te worden gebruikt, te koop aangeboden of gebruikt als motorbrandstof of als additief of met het oog op het vergroten van het eindvolume aan motorbrandstoffen is onderworpen aan de binnenlandse verbruiksbelasting tegen het tarief dat van toepassing is op de brandstof waarin het is verwerkt. of waarvoor het in de plaats komt.

Elke koolwaterstof die bestemd is om te worden gebruikt, in de handel wordt gebracht of voor verwarming wordt gebruikt, is onderworpen aan de binnenlandse verbruiksbelasting tegen het tarief dat geldt voor de brandstoffen die deze vervangt. Deze bepaling is niet van toepassing op vaste koolwaterstoffen zoals steenkool, bruinkool, turf en dergelijke, noch op aardgas.



Codificatie: Decreet 48-1985 1948-12-08
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 25/09/05, 12:13

Bedankt MisterLoXo voor deze zeer complete reactie.

Ze zijn nog steeds erg goed in het vergrendelen van een tekst in hun voordeel.
Frans Europa is prachtig!
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten