Generator zet plantaardige olie naar gas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 03/03/06, 16:29

Ik heb geprobeerd meer uitlaatgassen in de atmosfeer te brengen, het verandert niet veel in de toerentallen, ik krijg geen toerental

Ik heb mijn hoofdsproeier 1 mm geboord, deze werkt goed, maar is moeilijker af te stellen met de rijkdomschroef.

Ik heb het geprobeerd met een benzine-bubbler rechtstreeks op de Pantone, de eerste keer werkte het heel goed.

Op benzine (carb aangepast op Pantone) is het maximale vermogen van de generator (leeg) 220 volt, het is nog steeds niet genoeg!

au go het maximum bij de generatoruitgang (onbelast) is 210 volt

Ik heb de indruk dat mijn reactor qua diameter iets te klein is!

Ik ga het nog eens proberen met de originele carburateur op de luchtinlaat om te kijken welke maximale spanning ik haal.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 03/03/06, 16:35

bediening onderweg (1 mm hoofdmondstuk)

http://www.zippyvideos.com/671114080408 ... o_compact/
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 03/03/06, 16:44

0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/03/06, 17:04

Hallo Franck
Ik denk niet dat je reactor te klein is
Maar het ademt niet genoeg, het laat niet genoeg brandstof en lucht in de reactor stromen, en dat is een probleem van zuiging, van ontwerp bij de uitlaat van de reactor waar je de luchtinlaat maakt met het gaspanton, het mag niet een eenvoudige T voor water zijn, het moet de vorm hebben van een venturi om de reactor in te zuigen, de lucht die je op dit niveau in de motor binnengaat, moet de aanzuiging van het pantongas bevorderen en het moet met de stroom mee kunnen lopen lucht wijd open, anders zul je nooit het maximale vermogen van de motor kunnen benutten.
Bij alle motoren als we er het maximale uit willen halen zorgen we voor de doorstroming vooral bij de inlaat al uitlaat is het minder ingrijpend al is het in jouw geval krap maar een vrije uitlaat motor is minder efficiënt dan een bepaalde lengte leiding (pulsoreactorprincipe)
Je moet het verschil maken tussen een ervarings- en een utiliteitsmontage, je moet een klein verlies aan maximaal vermogen accepteren bij een eenvoudige pantonmontage.

Andre
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 03/03/06, 17:24

oke André

Ik ga de toelating beoordelen! weer een aanpassing waar ik nog een tijdje mee bezig zal zijn!
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 05/03/06, 10:58

voor mijn pantone heb ik de indruk dat deze iets te klein is! vooral bij het inlaatgedeelte (10 mm intern)

Ik heb een test gedaan met de originele carburateur op de inlaat met een algemene doorgang van 10, deze is te kort! Ik bereikte met moeite 225V en het was onmogelijk om de snelheid te verhogen om de lading in te halen.

de carburateurdoorgang is zelfs 18mm origineel!

weer te zien. grotere inlaatdiameter + venturi voor pantone.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/03/06, 16:37

Hallo Franck

Wat je niet begrijpt is wat er in de reactor gaat
bij 100% doping is het slechts brandstof met een beetje lucht
of uitlaatgas om de druppels voort te stuwen en in werkelijkheid is het als een gasmotor.
De lucht komt uit een andere inlaat, deze luchtinlaat zou groter moeten zijn dan het mondstuk van de originele carburateur, dus ik zie niet waar er minder restrictie zit, vergeleken met de originele carburateur.
Het probleem bij de meeste opstellingen is de manier waarop zuigkracht in de reactor wordt gecreëerd,
Normaal gesproken moet deze luchtstroom, als het ontwerp goed is en vooral bij hoge snelheid met de luchtinlaat wijd open
creëert een depressie in de reactor, eigenlijk zou het eruit moeten zien als een carburateur, in plaats van het benzinemondstuk in de ventuiri te plaatsen, plaatsen we het pantongas,
Maar weinig doe-het-zelvers geven om de venturi en gaan ervan uit dat twee pijpen in elkaar hetzelfde doen, ze vergeten dat de venturi de bijzonderheid heeft dat hij een klein drukverlies heeft
te vergelijken met andere, eenvoudigere methoden. En het maximale vermogen van een motor is doorgaans belastingverlies bij hoge snelheid, de motor raakt niet voldoende vol en het koppel begint af te nemen.

Andre
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 08/05/06, 22:45

Momenteel experimenteer ik niet meer met Pantone, ik heb niet veel tijd.

maar toch heb ik er af en toe last van in mijn hoofd.

Als ik het bedrijf overneem, denk ik dat ik een steekvlam voor hoge temperaturen zou krijgen met een Pantone (hetzelfde type als de steekvlam op Quantom), vooral omdat ik zojuist een 12 mm carburateur had teruggevonden van een bushel-menigte.

dank je André voor je advies! en de ballenbrander is ook geweldig!
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 23/09/06, 13:10

Geweldige prestatie dat je de frank hebt gehaald : Cheesy:
Waarom probeer je deze generator uit te beelden??
:?
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 08/10/06, 22:50

GREGNENE schreef:Geweldige prestatie dat je de frank hebt gehaald : Cheesy:
Waarom probeer je deze generator uit te beelden??
:?


plezier hebben!

Ik wilde alleen maar kijken of we een benzinemotor konden ombouwen naar stookolie. en begrijp hoe een pantone werkt.

en ik besefte dat een wisselstroommotor eindelijk op veel verschillende energieën kan draaien: olie, alcohol, gas, enz....

en die olie heeft nu geen enkel nut meer.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten