Generator zet plantaardige olie naar gas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 23/02/06, 00:54

Ik heb mijn voorkamerbuis opnieuw gemaakt (tussen carburateur en reactorinlaat)

binnendiameter van 10 ipv 8 mm, iets langer, voeg een inspectiedop en een 1/4 slagklep toe.

Beeld

Ik probeerde het eerst nog eens met benzine, ik dacht dat ik aan bedieningsflexibiliteit zou winnen omdat ik de normale automatische functie terugkreeg. maar dat is niet het geval, mijn voormontage van buis en losse slang werkte veel beter!

soms hoest de motor! maar het werkt niet zo slecht.

aan de andere kant ben ik bij een 100% warme reactor verplicht om op hoge snelheid te werken (dus 3/4 afvoer naar de directe atmosfeer),
Hij rookt veel, zelfs na enkele minuten gebruik.
Soms vertraagt ​​hij veel en begint hij weer te draaien.

het is niet geweldig om af te stellen (met de twee kleppen). Ik weet niet of het het automatische gat is dat dit doet of mijn 3/4 draaiklep die in de war is of dat mijn voorkamer te groot is.

Ik merk dat de carburateur en de voorkamer erg koud zijn door verdamping. Ik denk dat de brandstof op de wanden condenseert, en dat het verdampte volume over de gehele lengte regelmatig varieert.

Ik ga verschillende tests doen en als eerste stap mijn fijnafstelventiel terugplaatsen van voorheen. zorgen voor een goede opwarming van de voorkamer met de uitlaat.

volgen.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 23/02/06, 01:19

Ik realiseerde me net dat ik het kleine choke-gat op de buitenluchtinlaat (push and go) niet had afgesloten! Waarschijnlijk is hij het die de werking van mijn hele ding verstoort.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/02/06, 16:06

Dag
Bestudeer het plan dat ik je heb gestuurd, de voorkamer moet zijn
verwarmd door de uitlaatgassen is het een verlengstuk van de reactor, anders zal het afkoelen en condenseren,
het is speciaal voor het rijden op diesel, benzine, wat dan ook, het werkt altijd!
Besteed wat meer aandacht aan je experimenten, anders ben je lang aan het werk, tenzij je veel tijd ter beschikking hebt.

Andre
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 24/02/06, 00:21

ok chef André!

ja ja ik zag je diagram (nogmaals bedankt).

Ik weet dat er fouten zijn, ik moet eerst de uitlaat beoordelen, die te vertraagd is door de huidige. Ik moet het groter en langer maken om de voorkamer te verwarmen. het zal komen.

En mijn koolhydraten zijn niet geweldig, het verpest de maaier al, ik heb een koolhydraat van 12 struiken gevonden, maar ik krijg hem pas over 15 dagen.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 24/02/06, 17:33

vandaag aanpassing van de carburateur plaatsing van een rijkdomschroef:

Beeld

Beeld

daarom bovendien verwijdering van mijn klep tussen carburateur en pantone-bron van thermische brug. Ik heb mijn voorkamer ook verkleind.

luchtinlaat bij de inlaat voor onderweg.

Beeld

hier werkt de carb nu op benzine en gaat zonder problemen en met zeer fijne afstelling. Er wordt nauwelijks gerookt.

de generator levert 220v en mijn lamp trekt 75watt
het is 4 graden Celsius en mijn voorkamer wordt nauwelijks verwarmd omdat er nog steeds 3/4 uitlaatgas in de atmosfeer zit.

Volgende aanpassing aan de uitlaat. dan wordt de tank verwarmd.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/06, 22:20

Hallo Franck
Het begint op de carburateur van mijn grasmaaier te lijken.
Behalve dat er bij de naaldschroef een lange naald in de spuitmond zit, maar met een lange naald kom je er wel mee weg, de afstelling zal minder precies zijn. het kleine mondstuk is precies wat ik in het begin deed, om het te verbeteren, de ingang verzinken met een boor geslepen op 30 graden een lichte afschuining (pas op dat hij in het messing bijt)
bij de uitgang van de buis kun je deze ruimen met twee verschillende maten boren, dit moet een lange kegel worden,
je kunt ook alles aansluiten met een ringetje rond de kleine venturi,
Voor dieselbedrijf direct na de kleine venturi, die kort moet zijn, moet je in een buis ter grootte van de reactor terechtkomen, om de straal te laten floreren en om projecties van druppels tegen de wand van de buis te vermijden. Vandaar het belang van een kleine hogesnelheidscarburateur, bij deze kleine venturi moet dit bijna 100 meterseconde zijn.
Je zou een klein vermogensverlies moeten verwachten vergeleken met een zonder Panton, er zijn lastverliezen, maar het verbruik bij gelijk vermogen is interessant, je kleine motortje draait langer met 0,5 liter stookolie dan met benzine, afhankelijk van de belasting de generator draait een uur lang..
Wilt u graag overstappen op 100% olie? dring in het begin niet te veel aan op het oliepercentage met de carburateur, het werkt, maar na 30 minuten raakt het verstopt bij de ingang van de stang, de stang kun je schuren, maar de buis met een pistoolborstel 12 dat is prima.

Andre
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 25/02/06, 12:20

hallo andré

Ik noteer je advies en stel me voor dat ik je foto's heb gevonden met de details van de venturi. interessant.

voor mijn schroef is mijn naald eigenlijk een beetje kort, ik kan hem niet te veel uitschuiven, want dan ontstaat er een luchtinlaat ter hoogte van het extra gat dat ik in mijn mondstuk heb gemaakt.

voor go-gebruik heb ik een klein stroomverlies, ik heb moeite met het aansluiten van de 230v op de generator.

voor de olie ja ik heb nogal haast maar eerst moet ik onderweg de werking verbeteren. vergroot mijn voorkamer tot 10 mm in diameter, momenteel 8 binnen. bekijk de uitlaat, en de verwarming van de go en de luchtinlaat in de carburateur.

Daarna zou ik het ess/go-verbruik proberen om te zien.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
henri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/04/05, 08:28

Pantone generatorset LV




par henri » 26/02/06, 14:42

Hallo Franck en André,

Hoewel ik nu een half jaar of zes, zeven heel druk ben met andere bezigheden, ben ik de sfeer niet uit het oog verloren forum en kom af en toe eens lezen wat daar gebeurt.
Gezien Franck's ervaring met de GE, heb ik een aantal foto's en video's beschikbaar als je wilt.
Een GE die heel goed werkt op GO, zelfs met eendenvet, maar gewoon voor de lol omdat de rook belangrijk is, maar de kookgeur best aangenaam is.
Ik denk dat de grootste zorg bij je opstelling het gebrek aan warmte is, alles moet effectiever worden geïsoleerd.
Als ik een foto kan bijvoegen van mijn gepantoniseerde GE met het verlichte advies van André.
De voorverwarmingskamer is een 10/12 koperen buis die onder de isolatie rond de reactor is gerold
Tot ziens, vooral omdat ik een aantal ideeën heb die ik volgende zomer moet implementeren.
Henri
0 x
henri
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/04/05, 08:28




par henri » 26/02/06, 14:50

hoe plak je een foto?
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 26/02/06, 19:07

voor de foto's:

http://www.imageshack.us/

blader vervolgens en selecteer uw afbeelding

neem dan de link onder de foto's

"Hotlink voor forums (1) "

a+
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten