Generator zet plantaardige olie naar gas

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 19/02/06, 00:41

Hallo André,
Ik heb het antwoord per ongeluk op Pitmix gepost.

https://www.econologie.com/forums/renault-su ... 0-340.html

A+ en goed gedaan.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/02/06, 22:18

Dag
De staaf, het is niet de nabijheid van de ingang die verstoort, maar eerder de stroom van de uitlaatgassen die de elleboog verlaat, moet op het uiteinde van de staaf slaan, het is daar dat de maximale warmte moet worden geconcentreerd.
Voor de dubbele doorgang van de uitlaatgassen geef je jezelf werk, gewoon om de envelop op te warmen, ik denk dat een goede isolatie eenvoudiger en net zo effectief zou zijn.
De uitlaatwarmte daalt snel sinds de start van de reactor; deze daalt met de helft bij een afstand van 30 cm.
Plaats 3 thermokoppels één voor, één in het midden en één aan het einde van de reactor, je zult verrast zijn.

Bedankt Guidi. Ik zie dat met de sonde het bereik smal is rond 14,7 na 16, het is niet langer meetbaar, daarom blijf ik in de 0,1 en 0,02 en zelfs 0, ik voel geen zwakte in de motor als deze met water wordt gedoteerd met deze magere verhouding

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/02/06, 03:02

Hallo Guidi
Ik merkte net dat de Lamba-sonde was aangesloten op een flukc
schaal van 0-300 millivolt, dat als je het tot het uiterste uitput, het door nul gaat en negatief wordt (dus het blijft meten)

Dit geeft de test voor acceptabel lopen (licht verlies van kracht)
millivoten
Langzaam +100 tot 200
50 km/u + 20
100 km/u -15
140 km/u -32

Als deze waarden worden overschreden, verliest de motor vermogen en komt hij in een heel arm mengsel terecht
Ik schat dat mijn minimale verhouding rond de 17/1 ligt
Observatie: als de motor kracht geeft, gas open, kan hij armer lopen dan wanneer ik met lage belasting rijd.

Nu kan doping met water de waarden van de sonde beïnvloeden. Als de bubbler leeg is zou ik de tests opnieuw doen
om te kijken of ik nog met deze lage verhoudingen kan lopen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 20/02/06, 07:50

Hallo André,

Om het signaal van de sonde te meten, moet dit gebeuren vanaf de aarddraad van de sonde en niet vanaf de auto. De twee massa's zijn vaak een beetje verschillend.
A+, pat.
Dernière édition par Guidi de 20 / 02 / 06, 23: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 20/02/06, 17:29

andre :pijl: oké voor advies
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 20/02/06, 17:54

hier zijn de drie configuraties waarin ik mijn generator kan bedienen:

Ik moest de uitlaat een beetje openen voordat ik de reactor inging, omdat de ringvormige doorgang te klein is. Ringvormig van 1 mm (dia int 12 en ext 14). dit weerhoudt hem ervan de torens te beklimmen.

1 configuratie: originele carb in de pantone + directe luchtinlaat
op adm. (butaan dient alleen als starterstarter)

Beeld

2 configuratie: originele carb direct op de motor, choke niet gebruikt, dop op de pantone-aanzuiging:

Beeld

3 100% butaanconfiguratie met een te voor de mengverhouding. sluit de reactor aan.

Beeld

in configuraties 1 en 2 slaag ik erin een lamp aan te steken bij de generatoruitgang. in de 3 ben ik in slow motion.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 20/02/06, 17:58

hier begreep ik met mijn tests dat de ingangsreactor erg rijk aan benzine moest zijn met een belachelijke depressie.

daarom ga ik proberen een koolhydraat van 49,9 cm3 te recupereren. of een schaalmodel carb.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 21/02/06, 00:15

Vanavond heb ik de carb van mijn maaier geopend. het verwijderen van de versnellingsklep.

Ik heb een mini-mondstuk gemaakt dat ik doorboorde tot de diameter van het carb-carter en dat ik in de carb duwde.

Beeld

uiteindelijk lukt het me om veel mengsel op te zuigen, met de kleine depressie van de reactor.

het begint dan wordt het meegesleept, het rookt veel, dan stopt het omdat het mengsel veel te rijk wordt, zelfs open lucht onderaan aan de adm-kant.

maar het is veelbelovend, ik zal proberen het automatiseringsgat te transplanteren om het te zien.

Ik realiseerde me net dat het goed zou zijn als ik een gasklep bij de inlaat zou plaatsen om de snelheid aan te passen.
Dernière édition par FRANCK (49) de 21 / 02 / 06, 00: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 21/02/06, 00:23

Ik heb de koude motortesten gedaan, de warme tests morgen, met een extra klep, een groter mondstuk, of door een naaldschroef in te brengen als rijkdomschroef.

eigenlijk lijkt een tip van een bic-pen echt wat ik nodig heb: dank je wel andré voor de tip!
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/02/06, 01:59

Dag
Voor Guidi de maatregelen
het is met de draad die uit de sonde komt en de massa, om precies te zijn zou het nodig zijn om een ​​draad aan de uitlaat te solderen, ik gebruik de massa van de motor), waarmee ik bedoel dat het signaal positief is totdat het een bepaalde armoede en als je het te veel verarmt, gaat het signaal rond 17/1 door nul en wordt negatief en begint negatief te stijgen. Het maximum dat ik negatief ben gedaald is -35 milliv
Dat wist ik niet, de voltementre werd op het bord geplaatst en ik zag het teken niet negatief worden, maar ik vind het leuk, ik kan een referentie hebben om mijn verhouding aan te passen als ik met water gedoteerd ben en het is een verrassing voor mij om te zien dat we zo laag kunnen gaan zonder koppel te verliezen. om handiger te zijn in de circuits, zal ik een kleine montage maken met het signaal van de sonde, rechtstreeks de B + 5 volt regelen die naar het druksignaal van de collector gaat
In werkelijkheid is het zeer functioneel om het sondesignaal op 0 of enigszins negatief te houden. (dit doe ik handmatig met een pot)

Voor Franck
Normaal gesproken wordt de reactor gemaakt met een pijp van 1/2 inch
en het afvoerkanaal in een 1 inch pijpkanaal maakt geen omrekeningen in mm zoals op de Quantum-plannen!
1/2 inch buis is niet 12,7 mm, maar 21 mm buiten en 14,7 binnen afhankelijk van de dikte, deze buisafmetingen zijn internationaal erkend.
Normaal gesproken geeft dit een speling van ruim 2 mm tussen deze buizen en dit is voldoende voor de uitlaatgassen van deze kleine motor.
Voor de carburateur heb ik in mijn begin een soortgelijke montage gemaakt als die van jou, je kleine buisje moet de vorm van een venturi hebben en moet kort zijn (niet zoals je tekening)
Voor de rijkdom hebben de kleine carburateurs van de maaier hier allemaal een rijkheidsdoelstelling, als je met een klein mondstuk werkt, hevelt deze flink af, je moet de rijkdom drastisch verminderen.
Wat de depressie betreft, het is het tegenovergestelde, de depressie moet hoog zijn met een kleine carburateur als je nooit op olie gaat rijden,
Normaal gesproken zou je, als je naar de foto's had gekeken die ik je stuurde, hebben gemerkt dat ik een klep op de uitlaat van de reactor heb geplaatst, deze is bedoeld om de snelheid van de motor te regelen (niet het mengsel)
Op olie moet je niet denken dat je de motor op lage toerentallen onder de 1000 tpm kunt laten draaien, je kunt niet lang rijden, de reactor koelt te veel af en je voelt de motor een beetje rammelen, bij 2000 tpm kun je continu draaien
Houd het oliepeil in de gaten als u de motor onbeheerd laat draaien...

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten