Groep electrogene 30 kva naar gazoil: het opslaan van ideeën?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
blach
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/05/08, 11:32

Groep electrogene 30 kva naar gazoil: het opslaan van ideeën?




par blach » 06/05/08, 11:48

Dag

Ik heb net ontdekt wat forum wat echt heel interessant is, maar ook heel erg groot en het is niet gemakkelijk voor een beginner in het veld om begrijpelijke informatie te vinden.
Ik sta mezelf ook toe om een ​​vraag te stellen die misschien al is geweest, maar waarvoor ik geen duidelijk antwoord heb gevonden ...

Hier is wat mij hier brengt: ik heb een dieselgenerator van 30 kva die 24/24 en 7/7 werkt (voeding van een geïsoleerde locatie). Het verbruikt veel diesel, meer dan 100 L / dag en ik vroeg me af of het mogelijk was
- de brandstof vervangen door een ander eenvoudig olietype of iets anders?
- In welke verhouding?
- Zijn er problemen met betrekking tot de ontsteking van de groep (de dag dat de gasvoorraad bijvoorbeeld op is en we willen hem opnieuw opstarten)?
- Hoe kunnen we de prestaties van de groep heel eenvoudig verbeteren? Het is in de volle zon en ik dacht bij mezelf dat het in de schaduw minder zou consumeren, toch? Andere tips om het verbruik te beperken?
- Is het dieselverbruik van de groep een functie van het genoemde vermogen of is het constant? Als ik het verbruik van mijn apparatuur verlaag, verbruikt de groep dan minder diesel?

Hier ben je, bij voorbaat dank voor je reacties
0 x
jc-Tergal
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 98
Inschrijving: 12/03/07, 00:53




par jc-Tergal » 06/05/08, 22:50

voor de olie begin je bij 5% en dan klim je langzaam. Ik in mijn ruimtepomp bosh en directe injectie ga ik zonder problemen tot 50% en in de schilderachtige is het 30% max. Moet het type pomp zien, het merk ... Ga eens kijken op oliomobile.org voor meer info.

De olie wordt opgevangen in een goed restaurant dat het niet teveel hergebruikt en vervolgens wordt het gefilterd op 25 micron, dan 5 micron en 1 micron in "brico depot" filters die traditioneel op waterleidingen thuis gebruikt worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 07/05/08, 08:24

Heb je overwogen om een ​​gillier-pantone-assemblage op je generator te maken?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 09:36

hello,
wat is het merk van uw injectiepomp?
foto's alstublieft?
0 x
blach
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/05/08, 11:32




par blach » 07/05/08, 10:15

Merci pour vos réponses.
Ik heb de groep nog niet gezien, maar het zal spoedig gebeuren en ik zal u op de hoogte houden van deze bijzonderheden.

Voor olie is het inderdaad een economische oplossing, maar kunnen we niet bijna 100% draaien?

Ik stel me in ieder geval voor dat er bij 10 - 20% olie geen modificatie aan de motor gemaakt hoeft te worden, ik maak het mengsel in de tank en dat is het dan?

Trouwens, ik had het mis, mijn groep wordt elke avond uitgeschakeld en elke ochtend ingeschakeld omdat het te veel lawaai maakt voor de nacht (batterijen nemen 's nachts over).
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/05/08, 10:46

Zeker, er zijn veel vragen te stellen over zo'n kracht.

als de motor meer dan 10 of 15 jaar oud is en als hij een goede oude mechanische injectiepomp heeft, is het zeker dat hij te veel verbruikt en dat een pantone hem zou helpen om minder te vervuilen.

Er kunnen zich managementspecifieke vragen voordoen: wat voedt het? Zou een betere consumptieplanning het niet mogelijk maken om op bepaalde tijden een kleinere groep te gebruiken, dus met een beter rendement? Een besparing van 10 liter per dag loont een kleine groep in één jaar

konden sommige producties niet naar pure thermische zonne-energie gaan? (sanitair warm water, ook voor de wasmachine (s), borden etc.)

het feit dat het een beetje warm is, is naar mijn mening niet dat kleine probleem: de dieselmotoren verbruiken in de zomer minder, maar je kunt de radiator misschien in de schaduw zetten (wat misschien ook kan bijdragen aan ECS)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
blach
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/05/08, 11:32




par blach » 07/05/08, 11:22

Hier is wat aanvullende informatie om u te helpen erover na te denken: de groep levert een telecommunicatiesite, ongeveer batterijen, elektronische apparatuur en airconditioners.
'S Nachts wordt de apparatuur gevoed door batterijen. Overdag laadt de groep de batterijen op en levert de apparatuur
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/05/08, 11:38

Zijn er inwoners?
Bij ons of in tropische landen
Hebben we al een algemene verbruiksmeting gedaan voor telecomapparatuur + hun airconditioners (essentieel in deze breedtegraden)

Nog een belangrijk detail: sommige installateurs verzuimen de airconditioners in de schaduw te monteren. Geef ze gerust een klein dakje, liefst wit.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 13:33

hello,
de eenvoudigste: begin met 30% olie, en als het warm stabiel is, ga dan lang mee, maak een dubbelbruinersysteem: vervang de tank (retourslangen) met eenvoudige mechanische kogelkranen, om over te schakelen naar 100 % olie! of 90% als je in paniek raakt, maar er zijn geen redenen, als de mechanica in goede staat is (een beetje schoonmaken is vereist).
om de groep te stoppen, schakel over op brandstof 30% olie.

wat T ° C doet het als je de band start?

ja, het koelwater kan worden gebruikt omdat het een belangrijk onderdeel is van de opbrengst.
0 x
blach
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/05/08, 11:32




par blach » 07/05/08, 15:44

Geen inwoners, het is slechts een onderkomen voor telecomapparatuur.
Het is relatief heet op onze breedtegraden, het is het zuiden van Marokko.
Ik zou aan het begin van de groep een temperatuur tussen de 20 en 30 ° C zeggen.

De inventaris van het verbruik van apparatuur moet spoedig worden uitgevoerd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten