Groep electrogene 30 kva naar gazoil: het opslaan van ideeën?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/05/08, 16:03

OK !
zoals ik was op het allereerste technofestival in tifnit in die tijd voor surrealiste.org, het zogenaamde groene festival ...

Nou, als er een persoon is om de groep te starten, dan is het simpel: begin met diesel, eenmaal warm, zoals 5 minuten later, schakel over op olie!
100% bij warme motor, dat is de regel. hete motor = gestabiliseerde koelvloeistofnaald.

wat heb je als olie? palm ongetwijfeld, zei ik voor zonnebloem koolzaad ... na de palm, zou het nodig zijn om een ​​spoel koelvloeistofslang in de tank te dompelen om het vloeibaar te maken, en een warmtewisselaar aan het einde van de lijn te plaatsen (net voor injectie) "met borden" en zou!

vergeet niet om terug te keren naar diesel om te blussen, om de lijn goed te spoelen.



de pantone-constructie niet te verwaarlozen, wat het verbruik met een kwart zal verminderen en geur en rook zal elimineren ;-)
0 x
blach
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 06/05/08, 11:32




par blach » 07/05/08, 16:57

Perfect, ik ga de olie testen en je op de hoogte houden. Pantonisatie ziet er ingewikkelder uit om te implementeren, het kan in een tweede stap zijn.

Ik weet niet zeker welke gemakkelijker als olie te herstellen is. Kan worden gebruikt en gefilterde oliën of palmolie. Ook daar moet ik informeren.

Nog een laatste vraag: als mijn groep 5 l / u diesel verbruikt, wat moet dan het verbruik per uur zijn met de olie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 09/05/08, 11:42

blach schrijft:Perfect, ik ga de olie testen en je op de hoogte houden. Pantonisatie ziet er ingewikkelder uit om te implementeren, het kan in een tweede stap zijn.


hello,

ja, olie is het gemakkelijkst om mee te beginnen, maar dampdoping op een elektrogroep geeft redelijk goede resultaten.
voor onze (associatie) persoonlijke ervaring kregen we 20% op een kleine groep (waarschijnlijk gemaakt in China) van 7KVA ... we verwachten een rendement omdat het zou moeten verbeteren na het inlopen.
voor info zie hier: https://www.econologie.com/forums/post77160.html#77160
en hier: https://www.econologie.com/forums/le-dopage-vapeur-en-afrique-stage-au-togo-t5147.html
de truc is om het eenvoudig en goed geproportioneerd te maken in verhouding tot de motor: diameter van de uitlaat, motoraanzuiging, motorvermogen ...
Natuurlijk, de eerste keer is het niet gemakkelijk, maar als je een goede lasser bij de hand hebt, een beetje tijd en genoeg om een ​​paar schrootbuizen te kopen, is het niet de zee om te drinken ... adviseren u om het te proberen, vooral omdat u hier al het advies heeft dat u nodig heeft! (zo ben ik begonnen :D)

veel geluk voor de toekomst.
@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten