Waterstofgenerator

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/11/09, 23:50

Christophe schreef:Laten we dan maar op 5% gaan! Hoeveel energiewinst zou dat zijn vergeleken met de oorspronkelijke brandstof als zeg maar 100% (ideaal geval) van deze 5% koolstof zou worden herverdeeld volgens de volgende reacties: H2O + C -> H2 + CO dan enerzijds H2 + O2 - > H2O + 242,7 kJ / mol en anderzijds CO + 1/2 O2 -> CO2 + 283 kJ / mol?

Remundo hoe heet je bent, laat ik je concluderen : Cheesy:

Het zou leuk zijn om iets tussen 10 en 20% te krijgen!
....


Beeld
Beeld

We proberen de resultaten niet te beïnvloeden!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/11/09, 21:26

AH AH :D

dat zijn goede jongens, eindelijk moeten deze cijfers niet ver van de realiteit zijn

er blijft een mogelijkheid, het is dat de waterdamp ook werkt voor het einde van de verbrandingscyclus met de koolstof, die volgens mijn kleine schattingen een opening van 15 tot 30% achterlaat

in dit geval wordt water een brandstof die dissocieert met koolstof onder de werking van T °, ​​de limiet zal op ... evenwicht zijn met de energie die verantwoordelijk is voor het leveren van de noodlottige 950 ° C in de verbrandingscyclus
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 30/11/09, 10:34

C + H2O -> CO + H2

Vervolgens
CO + 1/2 O2 -> CO2 en H2 + 1/2 O2 -> H2O

C + O2-balans -> CO2

Hé Maloche, je vervuilt broeikasgassen !! :D

PS: mist meer dan het condenseren van het water van de uitlaatgassen om het niet naar de heldere fontein te brengen : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 30/11/09, 10:40

Capt_Maloche schreef:er blijft een mogelijkheid, het is dat de waterdamp ook werkt voor het einde van de verbrandingscyclus met de koolstof, die volgens mijn kleine schattingen een opening van 15 tot 30% achterlaat

het lijkt sowieso een beetje optimistisch ...

We zullen nooit beter doen dan ideale verbranding.

Op basis van 5% onverbrand, kan men echter relatief alleen 100 / 95 = 5.26% winnen

Nu zijn er andere factoren, zoals de "recirculatie" van "magere" warmte die gewoonlijk verloren gaat in de uitlaat, maar die kan worden aangewend als voldoende om water / lucht voor te verwarmen en zo de effectieve gemiddelde druk te verhogen. De winst is dan een winst in de opbrengst thermodynamica en niet de uitvoering van verbranding
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/11/09, 10:46

Oeps, kopieer- / plakfout voor 1 / 2 O2!

Hoe dan ook, het verandert niets, maar ik heb mijn bericht toch bewerkt.

Ben Remundo ... heb je mijn redenering / berekening niet afgemaakt?
Oké, ik doe het dan ... Skrogneugneu! : Cheesy:

Ja Remundo, door minder te vervuilen met roet, vervuilen we meer met CO2. Dus met doping zetten we roet om in CO2 ... maar we winnen ook primaire energie ... dus de ene in de andere is dit echt ongunstig voor CO2? Nogmaals om te berekenen ...

Hop hop hop o boulô !! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/11/09, 10:50

Capt_Maloche schreef:er blijft een mogelijkheid, het is dat de waterdamp ook werkt voor het einde van de verbrandingscyclus met de koolstof, die volgens mijn kleine schattingen een opening van 15 tot 30% achterlaat


Door elk chemisch aspect te verwaarlozen, ben ik thermodynamisch ervan overtuigd dat het "teveel" aan waterdamp ook een betere stuwkracht (langer, uniformer ...) op de zuiger mogelijk maakt ...

De vermindering van het lawaai en het kloppen en de verbetering van de flexibiliteit die te zien is bij alle gedoteerde dieselmotoren is hiermee verbonden.

Dus we schrijven dit samenvattende document "uitleg van waterdoping in warmtemotoren" voor de vereniging? :?

Sorry dat ik nog geen tijd heb gevonden om het verklarende onderwerp te doen ... : Oops:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 30/11/09, 12:08

Ik heb al je berichten al jaren niet in detail gevolgd, een samenvatting is inderdaad een goed idee.

Maar het moet "gebetonneerd" worden omdat het onderwerp gevoelig is en we snel "behandeld" worden.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/11/09, 12:10

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar het zal gemakkelijk zijn om het te concretiseren, uitgaande van chemische vergelijkingen ... dat niemand kan betwijfelen.

Het maken en verspreiden van samenvattende documenten over onze eerdere acties zal een van de 1ere-activiteiten van de vereniging zijn.

Oké, wil je mijn berekeningen afmaken of niet? : Cheesy: : Cheesy:

ps: concrete vraag, Obamot kan ons helpen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16136
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5246




par Remundo » 30/11/09, 12:14

Nou, ik begreep niet alles, ik heb liever dat je je redenering ontvouwt.

Daarna kon ik je vertellen dat je fout zat, dat is een leraar :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/11/09, 12:20

Pffff, het is aan dat alle leraren de geïnfundeerde kennis hebben ... Het is bekend : Cheesy: : Cheesy:

Er is niets te begrijpen: ik vond de enthalpieën van 2-reacties die mogelijk betrokken zijn bij de recycling van roet via water.

Dus bereken gewoon wat 5% massa aan roetverliezen kan opleveren, wat idealiter 100% zou worden omgezet in H2, dan H2O en CO2 ...

Ik denk dat je het goed kunt doen? : Cheesy:
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten