E85-pompen zijn mislukt

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

E85-pompen zijn mislukt




par Christophe » 30/05/07, 13:59

:schok: :schok:

Wat was de belofte van de olie- en gasindustrie ook alweer? 700 pompen in Frankrijk eind 2007?

Flex-brandstof is echt moeilijk te doen gelden in Frankrijk: terwijl het tankstation aan de kade van Issy-les-Moulineaux (92) altijd vol is, blijft de enige pomp die superethanol afgeeft hopeloos leeg. Hoewel dit Total-station - een van de eersten die E85 in de regio Parijs distribueert - gemiddeld 70 klanten per uur bedient, is er slechts één flexfuelvoertuig dat zijn dagelijkse full ...

Het is duidelijk dat flexfuelvoertuigen te weinig zijn in Frankrijk. Er zijn er 1.200, terwijl de helft van de in Zweden geregistreerde voertuigen met dit type motor is uitgerust. In het Issy-station bestaat de E85 uit 85% maximale ethanol en 15% benzine en wordt hij 50 cent goedkoper te koop aangeboden dan de liter loodvrije 95. Ondanks een aantrekkelijke prijs, consumenten worstelen om de sprong te wagen. Slechts enkele verhuurbedrijven bieden enkele uitgeruste voertuigen aan, alleen maar om hun merkimago te verbeteren.

Automobilisten blijven daarom voorzichtig met granen en bieten. Tegelijkertijd zijn slechts 32 superethanolpompen verdeeld over Frankrijk en 43 staan ​​op het punt te openen *. Het is nog steeds veel te weinig! De regering had echter haar wens aangekondigd om in 2007 meer dan 500 milieuvriendelijke pompen te openen toen het Flex-Fuel Charter werd ondertekend. Cijfer dat theoretisch volgend jaar zou moeten verdrievoudigen.

De regering verwacht volgend jaar het verbruik van biobrandstoffen in de orde van 5,75% en 7% in 2010 op de gehele markt. Van hun kant hebben de fabrikanten zich ertoe verbonden om de helft van hun benzinemodellen uit te rusten met flexfuel.

Wanneer zien we het Franse wagenpark vernieuwen? Misschien deze zomer, met de release van verschillende Franse flex-fuel modellen van Renault en PSA Peugeot Citroën. Kruis onze vingers.

* (cijfers uit www.roulonspropre-roulonsnature.com)


Bron: http://www.econologique.info/index.php/ ... adisiaccom
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/05/07, 14:09

Volgens het laatste nieuws was de E85 nog niet geautoriseerd voor consumentendistributie.
Dus voor nu zetten ze mooie pompen voor de camera's, maar mogen ze niet gebruiken :schok:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/05/07, 15:21

Ah nee, er is gourance!

Sinds 1/01/07 kunnen we er een paar kopen (en uiteraard met rijden) ...

Het probleem is dat weinig mensen die een benzineauto gebruiken deze gebruiken terwijl tot 40-50% geen aanpassing nodig is :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/05/07, 15:33

Weet je zeker dat je nog geen prefectuurorder of zoiets nodig hebt?

En 40% is al enorm ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/05/07, 15:37

abyssin3 schreef:Weet je zeker dat je nog geen prefectuurorder of zoiets nodig hebt?


Uh niet op, maar als het prefectureel is, dan is het lokaal ... maar nationaal is het toegestaan

abyssin3 schreef:En 40% is al enorm ...


Nou ja, maar mensen durven niet (of zijn lui ... toch kan het economisch interessant zijn, omdat het de liter brandstof ongeveer 1 € laat zakken, bijna zoals bij een HVB-mengsel ... maar het zou niet genoeg voor hen moeten zijn. .. in ieder geval zodra er een dicht bij huis opent, test ik :) )
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/05/07, 16:55

Christophe schreef:Het probleem is dat weinig mensen die een benzineauto gebruiken deze gebruiken terwijl tot 40-50% geen aanpassing nodig is :)


Heb ik het goed begrepen?
U zegt dat u zonder aanpassingen tot 40% E85 in een benzineauto kunt stoppen ??? :schok:
Weet je het zeker?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/05/07, 17:40

Ik had gehoord van maximaal 10% (en getest).
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 30/05/07, 17:42

40% E85! ??? misschien in een injectie, hoewel ik betwijfel het.
Maar zeker niet in een brandstofauto!

Volgens de tests die werden uitgevoerd op een 125cc, tot 15% ethanol, draait de motor nog min of meer normaal, nadat de carburatie en de ontsteking moeten worden aangepast.

In principe zouden we in het beste geval 17% E85 zonder aanpassingen in een brandstofauto moeten kunnen plaatsen.
En opnieuw moet het afhangen van de auto's.
Kortom, het is beter om op 10% te rekenen om geen problemen te hebben .... :)

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 31/05/07, 00:43

Het is misschien gemakkelijker om 10% direct in te voeren toutes de pompen. Zodra deze verzadigd zijn, kunnen ze doorgaan met E85-pompen ....
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 31/05/07, 04:19

Dag
Sinds januari 2007 moet benzine in Anrovia gemiddeld 5% ethanol bevatten
de federale overheid voorspelt tegen 2010 een gemiddelde van 5% in benzine, wat betekent dat super het niet kan bevatten, terwijl de tussenpersonen in staat zullen zijn om 10% ethanol te bereiken

de aardoliebedrijven zijn niet verplicht om het ethanolgehalte te specificeren als dit minder is dan 10%

Hoe weet ik of de brandstof etanol bevat?

Water methode

1- Giet in een transparante cilindrische reageerbuis met kleine diameter 10 ml water en markeer het niveau zorgvuldig

2- Voeg ongeveer 100 ml brandstof toe

3- Schud krachtig en laat de vloeistof zitten.

4 Als u na het decanteren merkt dat het volume water op de bodem van de reageerbuis is toegenomen, betekent dit dat er alcohol in de brandstof zit.

Ethyleenglycol methode

1- Giet in een transparante cilindrische reageerbuis met een kleine diameter, giet 100 ml brandstof en markeer het niveau zorgvuldig

2- voeg ongeveer 10 ml ethyleenglycol toe.

3- Schud krachtig en laat dan staan

4- Na het decanteren, als u merkt dat het brandstofvolume aan de onderkant van het teststuk is afgenomen, betekent dit dat er alcohol in de brandstof zit.


Etanol geeft minder energie dan benzine, dus altijd meer verbruik als we de motor aanpassen
dit ondersteunt een hogere compressiesnelheid dan normaal
de voortgang wijzigen (hoewel dit met de nieuwe voertuigen voor injectie- en klopsensoren automatisch gebeurt.
voor koude landen een kleine verwarming van de brandstof 40c tot 50c of de inlaatlucht als het% ethanol hoog is
om het bepaalde corrosieve effect te verminderen, voegt u kleine hoeveelheden olie van de bovenste cilinder toe aan de brandstof.

Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten