E85-pompen zijn mislukt

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 31/05/07, 09:41

Ik zou er graag meer over willen weten.
Ik heb een E85-pomp in de buurt, die wil ik graag door elkaar halen.
Maar met mijn oude (gecarboniseerde) motor ben ik een beetje bang.
Hebben anderen dit al meegemaakt? Ik tank niet vaak, maar ik ben bereid om het de volgende keer een kans te geven.

SixK schreef:40% E85! ??? misschien in een injectie, hoewel ik betwijfel het.
Maar zeker niet in een brandstofauto!

Volgens de tests die werden uitgevoerd op een 125cc, tot 15% ethanol, draait de motor nog min of meer normaal, nadat de carburatie en de ontsteking moeten worden aangepast.

In principe zouden we in het beste geval 17% E85 zonder aanpassingen in een brandstofauto moeten kunnen plaatsen.
En opnieuw moet het afhangen van de auto's.
Kortom, het is beter om op 10% te rekenen om geen problemen te hebben .... :)

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
daget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/07/07, 01:04
Plaats: Rhône-Alpes




par daget » 23/07/07, 01:34

Hallo iedereen.

Dus ik heb me aangemeld forum om mijn ervaring met E85 te delen.

Ik ben de trotse eigenaar van een Toyota Yaris 2 benzine 1.0L
al een tijdje speelt het idee om alcohol te gebruiken om mijn yaya te voeden door mijn hoofd, ik kraakte eindelijk en volgde wat ik op internet had gevonden. Ik probeerde 20% E85 en zag dat het heel goed werkte. Ik ging naar 30% toen 50% en nu draait mijn yaris op 100% E85 zonder enige aanpassing.

De motor reageerde erg goed en leek zelfs iets nerveuzer.
Voor de zekerheid heb ik wat metingen gedaan (op een afgesloten weg) en de tijden kunnen niet liegen: een 0 naar 100KM/h in 13.5s (evenals het 1.3L model van de yaris) en een 400M da in 19s is meer dan 2s beter dan wat de fabrikant aankondigt.

Nu zijn de problemen die verband houden met het gebruik van E85 te wijten aan het vlampunt van deze alcohol die rond de 13°C ligt, terwijl de loodvrije 95 rond de -40°C ligt.
waardoor de motor moeilijk start wanneer de omgevingslucht een temperatuur heeft van minder dan 13°C.
Het duurt ongeveer 2 tot 3 startslagen en ongeveer 1 minuut waarin de motor enkel stationair draait om de motor te laten draaien zoals bij benzine en dit bij een buitentemperatuur van 10°C.

Overconsumptie: rijdend op loodvrije 95 had ik een gemiddeld verbruik van 7l/100km met pure E85 verbruik ik 8.5L/100KM
gezien de prijs van de E85 en die van de SP95 is de economie niet te verwaarlozen.(Het dekt grotendeels de prijs van de verzekering (all risk) en ik ben een jonge bestuurder.)

Hier is mijn ervaring met de E85.

PS: dit bericht is er alleen om de tests die ik heb gemaakt te delen en is op geen enkele manier algemeen.
Ik wijs alle verantwoordelijkheid af en kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor enige schade als gevolg van het gebruik van E85 in een voertuig dat niet voor dit doel is bedoeld.
Dernière édition par daget de 23 / 07 / 07, 22: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Stop de wereld waar ik uit wil
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/07/07, 10:02

Hallo en welkom en bedankt voor je feedback! Hierbij 2 opmerkingen.

daget schreef:Nu zijn de problemen die verband houden met het gebruik van E85 te wijten aan het vlampunt van deze alcohol die rond de 13°C ligt, terwijl de loodvrije 95 rond de -40°C ligt.


Geen sprankeling? Het is wat? :schok: Je bedoelt waarschijnlijk het vlampunt, toch? Kijk hier: https://www.econologie.com/les-carburant ... s-644.html

daget schreef:Hierdoor start de motor moeilijk wanneer de omgevingslucht een temperatuur heeft van minder dan 13°C.
Het duurt ongeveer 2 tot 3 startslagen en ongeveer 1 minuut waarin de motor enkel stationair draait om de motor te laten draaien zoals bij benzine en dit bij een buitentemperatuur van 10°C.


Als we weten dat 70% van de slijtage van een motor tijdens het starten is, moet deze afweging goed gemaakt worden: als het gebruik van 100% E85 de levensduur van de motor verkort, wordt het economisch belang al snel beperkt.

Ter informatie: de belichaamde energie die nodig is om een ​​auto te vervaardigen (omdat een wisselstroommotor uiterst zeldzaam wordt, daarom motor HS = nieuwe auto) komt overeen met ongeveer 30 km verbruik.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 23/07/07, 10:09

Je kunt natuurlijk veel meer ethanol in een benzineauto stoppen dan ik dacht! :)
Des te beter als ik me ernstig vergiste!! :)

Ik wou dat er een pomp bij mij in de buurt was!

SixK
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/07/07, 10:15

SixK schreef:Je kunt natuurlijk veel meer ethanol in een benzineauto stoppen dan ik dacht! :)
Des te beter als ik me ernstig vergiste!! :)

Ik wou dat er een pomp bij mij in de buurt was!

SixK


Hallo,

Hoe dan ook wantrouwen! Ik ben het met Christophe eens: een kapotte motor is verre van economisch... Het ideaal zou zijn om een ​​analyse te maken door de motor na 1 jaar gebruik te openen... Niet voor iedereen gemakkelijk (ik kan het in ieder geval niet. ..hoewel...het openen zou goed moeten zijn...maar sluiten is een ander verhaal... : Cheesy: )

Indy49
0 x
Jamba Juice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/07/07, 18:59




par Jamba Juice » 23/07/07, 19:12

Dus ik vraag me af waar je op wacht om je voertuig aan te passen of te vullen met 50% SP en 50% E85...
Eén site biedt zelfs aan om een ​​ombouwkit te winnen! ik ben ingeschreven... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
daget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/07/07, 01:04
Plaats: Rhône-Alpes




par daget » 23/07/07, 22:02

Ja inderdaad, ik had het mis, het is het vlampunt en niet de glans.

Om geen last meer te hebben van koude starts zou het idee zijn om de lucht die de motor binnenkomt te verwarmen met een föhn, maar je moet er nog een vinden die werkt op 12V, ik ga proberen dit voor deze winter te bereiken anders je zult met minder ethanol moeten rijden of er is altijd de start-piloot, maar ach, het is geen echte oplossing voor dit probleem.

Het is waar dat ik over de lange termijn geen geldige gegevens heb, op dit moment heb ik ongeveer 5000 km afgelegd met 100% E85, het enige punt dat me is opgevallen is dat de bougies een beetje goudkleurig zijn geworden (het was helemaal wit met SP95) daarna reflectie dit zeker door de verbrandingstemperatuur van ethanol die lager is dan die van benzine wat de zelfreinigende werking van de kaarsen vermindert.
Geen oxidatie in de collectoren en de uitlaatleiding, maar ik hoef de cilinderkop niet te demonteren omdat het VVT-systeem relatief moeilijk goed af te stellen lijkt.

De lambdasonde geeft stationair een spanning van 0.4V aan, ik ben een systeem aan het ontwikkelen om tijdens het rijden lambdametingen te doen, ik houd jullie op de hoogte zodra deze metingen gedaan zijn.

Anders zijn deze aanpassingen, in termen van de compressieverhouding en de ontstekingsvervroeging, nuttig om de verbranding van de E85 te optimaliseren en dus de hoogst mogelijke efficiëntie te hebben.
Van wat ik heb gelezen is de optimale compressieverhouding ongeveer 13/1 en ongeveer 15° meer vooraf.
In het geval van een motor met turbocompressor is het verhogen van de turbodruk gemakkelijker te realiseren dan het wijzigen van de compressieverhouding en zal dit een soortgelijk effect hebben.

Voor carburateurmotoren moet de rijkdom worden verhoogd omdat E85 ongeveer 20% meer benzine nodig heeft om goed te functioneren.
Dat gezegd hebbende, ik heb niet de gelegenheid gehad om E85 op een auto met carburateur te proberen, misschien werkt het zonder iets te hoeven wijzigen.
Ik heb een vriend die een oude carb AX in zijn garage heeft liggen als ik de tijd vind om het te proberen en ik zal het allemaal naar je posten.

Nou, ik hoop dat dit bericht niet te lang was om te lezen.
Goede weg allemaal.
0 x
Stop de wereld waar ik uit wil
moi91
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 18/06/07, 14:16




par moi91 » 26/07/07, 13:18

Dag iedereen !! Ik ben ook een fan van de E85. Ik heb een site gemaakt die veel mensen samenbrengt! Ik nodig je uit om het te komen bezoeken en je ervaringen te delen, zodat wij mannen onze mentaliteit kunnen veranderen!

hij heet: http://superethanol.free.fr
0 x
te bezoeken: http://super-ethanol.fr om met de E85 te rijden! met een klassieke auto!
Jamba Juice
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 23/07/07, 18:59




par Jamba Juice » 28/07/07, 15:07

Dus omdat je het mij vroeg, geef ik je het adres van de tijdelijke site: www.euroflex-e85.fr.
Ik ging voor een volle 50/50 in het Part Dieu-station in Lyon met een mini-cooper en ik dacht dat het puur geluk was! Op alle plannen! De kleine aarzelde niet eens om vanmorgen te starten toen we onder de 15° zaten. Het belooft wanneer ik de Euroflex EV6-kit heb die in augustus zou moeten aankomen.
0 x
eth85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/12/07, 15:29

189 op 15 dec => niet meer dan 250 in plaats van 500




par eth85 » 15/12/07, 15:44

Hallo,

Eind 500 werden ons 2007 pompen beloofd en dat zijn er momenteel nog maar 189 (bron http://ethanol-e85.fr ).

Zelfs met een hele grote inspanning is het zeer onwaarschijnlijk dat we de 250 halen. Dan, ja, het is een mislukking.
Voor de E85 zelf weet ik het niet echt, maar het is niet de beloofde goudkoorts.

Bovendien heeft de Senaat besloten de belastingen op E85 te verhogen, dus dit is niet om de verdeling ervan te verbeteren.

De gemiddelde pompprijs in Frankrijk is 0,8321 euro en dit moet stijgen.

U kunt de gemiddelde prijs hier volgen: http://ethanol-e85.fr/prix_ethanol_E85.html

: Mrgreen:
0 x
Alles over E85 ethanol op http://ethanol-e85.fr

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten