Het maken van de diester of biodiesel: Recipe

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 29/12/09, 17:13

het lijkt me dat de verzepingsreactie sneller is dan de verestering. Als er een overmaat aan frisdrank is, is het zeep, toch?
maar hey, gezien mijn kennis in de chemie, grote kans dat ik het mis heb. Kan er na de reactie wat frisdrank zijn?
het zal me interesseren om de methanol te recupereren, natuurlijk, omdat ik het koop. Je destilleert de ester bijvoorbeeld in een snelkookpan? (Dat gezegd hebbende, in de winter zal ik dat niet doen op mijn houtkachel, en Ik ga er geen vuur voor ontsteken. Als het de brandstof niet verstoort, laat het dan gaan, zoals Chatelot voorstelt.
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/12/09, 12:49

Ik zag op een andere plek dat je zonder wassen kunt doen als je geen katalysator gebruikt: men mixt eenvoudig de methanol en de olie: het is veel langer nodig om te verwarmen en constant te brouwen, en transverestering is slechts gedeeltelijk

bij frisdrank is het sneller: de frisdrank is slechts een katalysator: het betekent dat het niet wordt verbruikt: het moet ergens zijn: het kan koraal zijn voor al het aluminiumgedeelte van het circuit injectie

het kan ook een langzame verzeping van de olie zijn

wat ik zeg is alleen logisch redeneren met wat ik aan het leren ben: ik heb geen praktische ervaring in dit soort chemie, maar je moet achterdochtig zijn en niet te snel de brandstof opgeven niet klaar met zijn favoriete nieuwe motor

Ik heb geen olie om te testen, ik koop geen voedingsolie in een supermarkt: het is duurder dan diesel

Ik heb 600kg koolzaad, maar het is nog niet in olie ...
0 x
Gfaure
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/01/10, 09:43




par Gfaure » 22/01/10, 09:53

Goedemorgen.
Momenteel zijn we een groep 3-studenten van 1éreS.
In het kader van de TPE hebben we gebruik gemaakt van de ervaring die is opgedaan in dit onderwerp van forum .
Bovendien hebben we een vraag die ons zou kunnen helpen.

1) We willen de hoeveelheden van het experiment delen door 10 omdat die cis te belangrijk zijn voor het materiaal van onze school. Is het mogelijk om het te doen? En zo ja, is het weer ook verminderd?

2) Is er een manier om het eindproduct van onze ervaring (Biodiesel) te identificeren met behulp van ons huidige opleidingsniveau.
Zo ja, welke?

3) We willen ook de chemische vergelijking van ervaring hebben (is het echt nodig omdat onze leraren ons vragen)

We danken u voor de hulp die u ons kunt geven.
0 x
Gfaure
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/01/10, 09:43




par Gfaure » 28/01/10, 18:29

heeft niemand een antwoord? het is dringend
merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Regeling van verestering




par Christophe » 28/01/10, 18:59

Wat dringend zou zijn (alvorens te wachten op "alles" van de anderen) zou dat zijn
- je volgt je lessen,
- je leert lezen of jezelf zoeken, want eerlijk gezegd is je niveau laag:

1) Ja, je kunt alles delen door 10 en GEEN tijd wordt niet gedeeld door 10. Het zal hetzelfde zijn.Dit is 6 scheikunde cursusniveau ieme ca!

2) Er zal fasescheiding zijn dat is alles wat u kunt identificeren. Glycerol aan de onderkant en de ester aan de bovenkant, lichter.

3) Wat is dit als het geen vergelijking is? Gezien op de 1ere-pagina van dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/fabriquer- ... t1141.html

Christophe schreef:Beeld


Rah deze jonge mensen ...

Hier is een goede site: http://fr.wikipedia.org/wiki/Wiki het zou leuk zijn om het evenveel te gebruiken als je Fessebook-account ... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
francklompa
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 20/09/09, 17:26
x 1

hvb kachel




par francklompa » 21/09/10, 03:24

uitstekend verwarmt plantaardige olie Engels

http://cgi.ebay.co.uk/WVO-SVO-PPO-Bio-D ... 3a5b962724
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 21/09/10, 07:23

het is een eenvoudige montage om te realiseren, maar voor 36 euro port inbegrepen
het is het waard !!!
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
lemust09
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 27/02/07, 21:41




par lemust09 » 08/05/13, 18:13

hallo alle me ik maakte met gefilterd bakolie en alcohol heeft 96 ° ik in tin 20 liter verkocht door open haard koopman alles in een tinnen deksel met omcirkelde de 200 gekocht een pomp te brouwen en een aquarium weerstand 33 180 ° ik de olie en mijn 30 de alcohol I gebrouwen in 8 33 ° ja en verlaten rusttijd van een dag 8 en dunner oliestroom voor ongeveer 170l en een product dat heeft gediend me licht de kachel of barbeuque de rest en zonder enige product en zonder veel manipulatie, omdat het werd gedaan door zelf uit elkaar om de circulatiepomp als er geen speciale manipulatie stoppen
0 x
als je iets nodig hebt we bespreken ... met plezier!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/05/13, 18:43

het mengen van olie met alcohol is niet voldoende om te veresteren! je hebt meer fris nodig

en dan moet je in staat zijn om de bijproducten te recyclen om frisdrank opnieuw te gebruiken in een gesloten circuit, en een maximum aan alcohol te winnen


als je alcohol moet kopen voor een hoge prijs en het verliest, dan is de winstgevendheid van het bedrijf dodelijk

het wordt interessant door hout te pyrolyseren om houtskool te maken, en niet te vergeten om de methanol die het produceert te herstellen: het maakt goedkope methanol om te verteren!
0 x
lemust09
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 27/02/07, 21:41




par lemust09 » 16/09/13, 18:18

ha ik zie nog steeds dat we het kunnen en ik heb het een paar jaar gedaan en het werkt heel goed is het beroemde TIENER en zonder iets anders dan alcohol 96 °

en residuen kunnen worden gebruikt om de kachel of open haard of barbecue branden en de reactie is langzamer, maar zeker zo eenvoudig dat het niet de moeite waard om te katalyseren met delicate product na het neutraliseren van de reactie ....

en het is echt schoon en de kosten zijn erg laag als je de bakolie krijgt en na filtratie is het erg interessant, vooral dat we het in de nieuwe motor HDI en CDI enz. kunnen stoppen ...
0 x
als je iets nodig hebt we bespreken ... met plezier!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten