Het maken van de diester of biodiesel: Recipe

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 15:03

oiseautempete schreef: laat dat over aan de industriëlen die over de knowhow en de technologie beschikken om de producten te transformeren met een minimum aan vervuiling en afval, zoveel mogelijk grondstoffen als energie ...


Ben zie! laat de industriëlen het monopolie op kennis hebben en probeer het niet te begrijpen

blijf onwetend en laat je plukken

gemaakt van chemie, maar slechts een kleine ervaring met productstapels die van kleur veranderen, maar vooral niet om nuttige producten te maken

het is natuurlijk jammer om het industriële proces te imiteren zonder te beheersen wat we doen, verspillen en vervuilen

zolang we niet alles weten, is het slechts een kleine ervaring: het doel is om meer te weten om goed te doen

de grote industriëlen zullen nooit diester kunnen maken met recooked bakolie

de grote industriëlen zullen me nooit mijn methanol van distillatie van het hout kopen: waarom geen kleine diester doen?

Ik hoop dat mensen die meer weten dan ik dit zullen lezen en ons verder zullen brengen

laat mensen niet vluchten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 15:16

oiseautempete schreef:Methanol werd puur gebruikt in racewagens tot de 60 ... en wordt nog steeds gebruikt voor dragster- en modelbouwmotoren ... Dus zeg dat het geen goede brandstof is


natuurlijk is hij erg goed in het maken van racemotoren

maar het is slecht in energie per liter: nog erger dan ethanol

het is bruikbaar in een benzinemotor door de rijkdom aan te passen, maar om diester te maken lijkt ook interressant

blijft om de echte vraag te beantwoorden? wat is het verschil tussen omestering met methanol of ethanol?

is het een goede methode om soda loog te gebruiken, wat water oplevert? Zou het niet beter zijn om 100% methanol en gegranuleerd natriumhydroxide te mengen om een ​​eindproduct zonder water te krijgen of zal glycerine beter scheiden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 27/12/09, 16:42

Cuicui schreef:
zac schreef:Het werkt ook met super 95 of terpentine.

welkom Zac
Gebruikt u 95-benzine of terpentine in een veresteringsproces, of als een eenvoudig additief om de vloeibaarheid van de olie te verbeteren? Kunt u meer in detail uitleggen hoe u het doet, u die een lange ervaring hebt op dit gebied?


Voor Cuicui en al diegenen die zac aanspreken, herinner ik me dat hij hier niet heeft geschreven sinds zijn vertrek naar Madagaskar daar ongeveer 2 anderhalf jaar. :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 27/12/09, 19:28

chatelot16 schreef:
blijf onwetend en laat je plukken


het is natuurlijk jammer om het industriële proces te imiteren zonder te beheersen wat we doen, verspillen en vervuilen

de grote industriëlen zullen nooit diester kunnen maken met recooked bakolie

de grote industriëlen zullen me nooit mijn methanol van distillatie van het hout kopen: waarom geen kleine diester doen?

Ik hoop dat mensen die meer weten dan ik dit zullen lezen en ons verder zullen brengen

laat mensen niet vluchten!


op kleine schaal heeft dit soort manipulatie een belachelijke opbrengst = verspilling van hulpbronnen en onnodige vervuiling ... heb je rekening gehouden met het energieverbruik en de vervuiling van je houtalcohol of diesterextracties? Ongetwijfeld niet als u onmiddellijk in de steek laat, dus het is catastrofaal!
Dit soort dingen doen in tijden van oorlog is begrijpelijk, want er is geen andere keuze, maar dat is het!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/12/09, 20:23

oiseautempete schreef:heb je rekening gehouden met de energiekosten en de vervuiling van je houtalcohol of diesterextracties?


heb je het gedaan?

wanneer ik ruwe pyrolygneux destilleer om aceton, methanol en de rest te scheiden, doe ik het in de winter als de houtverwarming nuttig is

de hitte van het houtvuur resulteert in het verwarmen van het huis door de stille ruimte met dezelfde efficiëntie als bij een gewone ketel

als hetzelfde in de industrie zou worden gedaan, zou de warmte verloren gaan
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 28/12/09, 09:06

hallo
Ik heb mijn methanol, 1.30 euro de liter door 20 liter.less duur dan alcohol om te verbranden.
kunnen we de waszout concentreren? merk op dat ik op het net zal zoeken.
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 16:11

om water alleen maar in een pan te verwarmen

maar let op: de bijtende soda hoeft alleen de CO2 van lucht te absorberen om natriumcarbonaat te worden

zolang er voldoende water is, alleen een deksel op de pan om de aanwezigheid van lucht en CO2 te voorkomen: er is alleen waterdamp: aan het eind stroomt er stoom wordt zwak en het drogen kan lang duren, een eenvoudige dekking is niet genoeg meer, het heeft een echte dichtheid nodig

het drogen van de bijtende soda is alleen nuttig voor degene die de soda zelf maakt: omdat de bijtende soda in graan net zo gemakkelijk en niet zo duur is als de loog van soda
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 28/12/09, 17:29

Inderdaad, de microperle frisdrank is gemakkelijk te vinden, de apotheker had op voorraad.
hij heeft ook isopropylalcohol.
Ik heb vanmorgen mijn eten bij 11 geoefend: 3 liters olie, 600 ml methanol, 12 gram frisdrank, bij 50 °, gemengd gedurende een uur.
glycerine bezinkt naar de bodem. geen "gelige zeep" op het oppervlak, en wat diester of biodiesel wordt (geen van deze namen past bij mij) heeft het goed, laten we het noemen De methylester! Is volkomen helder en vloeibaar.
Ik weet niet of het energetisch verantwoord zal zijn om de glycerine te destilleren om de methanol te winnen en de ester te wassen en het water te distilleren na ... als ik de ester was, zal ik het water opslaan terwijl ik wacht op dit waar temperaturen van 65 ° haalbaar zijn in de volle zon ...
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 18:23

het is niet omdat de methanol kookt bij 65 ° C dat het voldoende is om water te verwarmen dat methanol bevat bij 65 ° C om het te laten hebben

water dat 5% methanol bevat, kookt bijna bij 100 ° C en maakt de stoom rijker aan methanol, maar niet aan pure methanol: het moet verschillende keren worden gedistilleerd en energie verspillen om te koken en water te condenseren

het kan natuurlijk in de zomer worden gedaan met de zon, maar het is heel goed gedaan in de winter met behulp van de condensatiewarmte voor de verwarming van het huis: het nog steeds dient als boiler
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/12/09, 14:09

distilleren kost veel energie als er water is: als er geen water is, gaat het veel sneller

glycerine destilleren om methanol te winnen is duidelijk winstgevend

voor de hele geproduceerde esther als het doel was om de methanol te winnen, zou het beter zijn om alles te destilleren dan om water te zetten

maar waarom zou je methanol winnen? het is ook een brandstof, het zal branden met de ether

De vraag is of wassen met water nuttig is voor het verwijderen van andere schadelijke onzuiverheden? soda?

als wassen met water essentieel is, zal het nodig zijn om de methanol terug te winnen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten