Het maken van de diester of biodiesel: Recipe

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/12/09, 00:15

pure bijtende soda is solide, verkocht in korrels maar nooit gekristalliseerd

de frisdrank bevat water maar ik zie het ongemak niet aan het eind van het decantera

het natriumcarbonaat dat je al hebt aangebracht is schadelijk, ik weet het niet, maar er is geen gevaarlijke reactie op angst
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 25/12/09, 00:57

Nou, ik heb het opnieuw gedaan.
inderdaad, het verandert van kleur het wassen van frisdrank + alcohol. een beetje schrikken!
wanneer we dit mengsel in olie doen, verandert de kleur (opnieuw)
er is een soort braaksel (sorry voor de vergelijking ... :schok: ) op het oppervlak, ik zal proberen het te onttrekken.
Er is geen foto, met frisdrank, er is echt een reactie en vrij snel. En ik zeg dat ik een uur niets te doen heb ... wat een troufie!
wat overblijft is natriumcarbonaat, of het zal oplosbaar zijn in EHV of in het waswater of beide, of het zal decanteren ... ah la ...
goed, eindelijk leren we veel van zijn fouten ... en de kennis van anderen;) Merci chatelot!
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 25/12/09, 01:34

dus ik ben verbaasd ... ik heb drie dingen in mijn blad
de eerste is het zwevende ding dat meer lijkt op een soort kleur mayonaise, ben té, de kleur van het kleine acroniem E van de site
hieronder heb ik iets dat op EHV lijkt maar ik wil niet te snel zeggen, ik kan in elk geval zeggen dat het vloeiender is dan olie, en iets minder dan GO, eenmaal gekoeld natuurlijk..maar goed, het wordt gezien vanuit de neus.
eigenlijk heb ik iets dat lijkt op wat zweeft, maar het plakt veel meer.
het ding zweeft, ik kan een kilo spul onderin zijn, een paar theelepeltjes.
het is in elk geval niet het resultaat dat in deze post wordt gezegd.ais ik stop te veel soda water van het wasgoed, het is geëmulgeerd met glycerine - het calciumcarbonaat heeft -t ' hij heeft de reactie aangepast?
want als het ehv is, hoef ik niet een week te wachten dat het decante, het is al schoon ...
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/12/09, 13:14

laat in een hoekje je ongelukkige ervaring met je frisdrankkristallen achter en begin met het goede product!

Ik ben op mijn hoede voor de frisdrankkristallen van Saint Marc: het is hetzelfde pakket als de was van Saint Marc: ik ben bang dat het iets bevat dat reinigt en niet alleen natriumcarbonaat: ik ben erg bang dat minder surfactant bevordert emulsies die nooit decanteren en alles saboteren

als ik puur natriumcarbonaat wil, neem ik geen sodakristallen stmar maar bakpoeder: ik verhit 200 ° en het wordt absoluut puur carbonaat

de bijtende soda van de handel is in het algemeen puur: niet om de destop of andere deboucheur van pijpen te gebruiken die goed is met base van bijtende soda maar waarin er ook alles kan zijn volgens de inspiratie van de fabrikant ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Gedetailleerd "Recept"




par chatelot16 » 25/12/09, 13:37

Christophe schreef:Hier is de gedetailleerde recept


* Methanol of methylalcohol wordt geproduceerd door vergisting van zaagsel en methylalcohol destillatie. Zie mijn post op hoe alcohol te maken voor meer informatie. U kunt ook het product te destilleren voor het wassen van ramen 149F / 65C. Het hoofdbestanddeel is methylalcohol.

** Natriumhydroxide of natriumhydroxide (NaOH) is het actieve bestanddeel in producten riolen ontstoppen. Ook door elektrolyse, kunt u mixen warm water en keukenzout (NaCl) en je zet de elektroden van een batterij 12 volts over de oplossing voor zuurstof en waterstof chloride (zeer gevaarlijk, niet inhaleren) en er is een natriumhydroxideoplossing. Ik heb ook gehoord van het gebruik van wit hout as van een heet vuur (eik en appel hout zijn de beste, hoewel er iets zou doen) en regenwater, andere non gedestilleerd water te vragen een beetje zuiveringszout. Vul een bad of een container tot ongeveer 15 cm hoog. Voeg genoeg water om de as een jas te maken, maar niet in suspensie blijven. Laat staan ​​tenminste 4 uur ( 's nachts). Verzamel bruin water in een container die uw caustic zelfgemaakte zal houden. Als een ei of een aardappel vloot tot het midden of een kip pen begint op te lossen in, wordt bijtende soda water bijna afgerond. Als het ei niet drijven of wilt u een sterkere oplossing, laat het koken.


Ik moet op een bepaald punt corrigeren: de gisting maakt nooit methanol: de methanol wordt geopend door pyrolyse van hout (lang geleden werd gezegd dat droge distillatie de verwarring in stand houdt)
als slechte alcohol methanol bevat, komt dat omdat we iets hebben oververhit ... of slechte producten hebben gebruikt die al methanol bevatten voor de gisting

de as is meestal natriumcarbonaat met zeer weinig bijtende soda

de soda-tijd betekende carbonaat en om te spreken van hydroxide was het nodig om caustische frisdrank te specificeren: tegenwoordig in de soda-school betekent hydroxide: altijd dezelfde verwarring wanneer sommigen uit het oude boek komen zonder de vertaling te doen

Een ander punt: de elektrolyse van zout doet het goed een beetje bijtende soda aan de kathode, maar die wil mengen met chloor om bleekmiddel te maken: om dit mengsel te vermijden is het noodzakelijk allerlei trucjes en we krijgen een mengsel van bijtende soda en zout ...

met een kathode van kwik, zoutvrije natriumhydroxide is gemakkelijk verkregen, maar gepolijst door sporen van kwik

er is een oude manier om bijtende soda te produceren met natriumcarbonaat en ongebluste kalk die heel goed werkt, zelfs als het wordt vergeten door de huidige scheikundigen
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 25/12/09, 13:40

Chatelot, met een soda-loog op 30.5%, ik heb hoeveel ml nodig om 4 gram frisdrank te hebben die ik nodig heb om de dichtheid te berekenen en het gewicht van 69.5% water te nemen?
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 25/12/09, 13:44

oeps, neem me niet kwalijk, ik heb net een zoekopdracht uitgevoerd op internet en het is 30.5% in gewicht. Nog eenvoudiger ...
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 25/12/09, 18:16

dat is alles. Het werkt goed. Ik heb de juiste ingrediënten gerooid.
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 25/12/09, 19:14

Hallo Sim's
Ik zie dat je een paar jaar geleden ongeveer dezelfde weg hebt als ik :D

Ik begon destijds een pdf, maar ik heb het niet echt afgemaakt.

Ik heb het op de forum vergevingsgezind van te voren vergeten en fouten maken.

https://www.econologie.info/share/partag ... imzfPg.pdf
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/12/09, 19:37

waarom praten we nog steeds over methanol als het ook met ethanol werkt?

maakt methanol een beter eindproduct?

of is het om de vervaardiging te vergemakkelijken?

als methanol een groot voordeel heeft, zal het een goede markt zijn voor de methanol die ik krijg door pyrolyse van hout of door zuivering van houtgas

methanol alleen is geen zeer goede brandstof voor een benzinemotor:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten