En biosmeermiddelen in dit alles?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

En biosmeermiddelen in dit alles?




par Christophe » 21/10/08, 09:01

Ze zijn weinig bekend en verwaarloosd door de media, maar zullen toch de op olie gebaseerde smeermiddelen moeten vervangen: een auto rijdt net zomin zonder smeerolie (of vet) als zonder brandstof! En dit zelfs voor elektrische auto’s!

ValBiom organiseerde vorige maand een bijeenkomst over dit onderwerp:

5e Biomassabijeenkomsten - Biosmeermiddelen en milieu: de plantaardige oplossing

Presentaties van de dag:

Techniek en markt onder voorzitterschap van Carine ALFOS, Lipochemistry Formulation Technology Manager, ITERG

* Christian VAN ESPEN, consultant (voormalig hoofd marketing en onderzoek), LUBRIX
Functionele eigenschappen van smeermiddelen: perspectieven voor biosmeermiddelen
* Geert VANMARCKE, Internationale marktadviseur, FEDIOL
Markt voor plantaardige oliën, grondstoffen voor biosmeermiddelen
* Christian PINON, verkoop- en marketingmanager, MOSSELMAN
Impact van oleochemie in de biosmeermiddelenindustrie

Feedback voorgezeten door Fabrice AUQUIERE, Manager Lubricant Technical Services, TOTAL België

Gebruikerspaneel voor biosmeermiddelen

* Joëlle DEBATY (Sylva Gaume)
* Vincent BLACKMAN (Q8 - Cellulose uit de Ardennen)
* Olivier BRIBOSIA (Openbare Dienst van Wallonië)
* Pascal ROLAND (Libertas-schip)
* Bernard ROSSET (Plasser)

Ondersteunende maatregelen onder voorzitterschap van François VAN DIEVOET, voorzitter van BFB Oil Research

* Vincent BOUILLON, algemeen directeur, BFB Oil Research
Het Europese ecolabel toegepast op smeermiddelen (presentatie-training)
* Dominique BIQUILLON, hoofd van de operationele eenheid Vigneulles (agentschap Bal le Duc), Staatsbosbeheer
Kettingolie van plantaardige oorsprong en kant-en-klaar mengsel bij het ONF: de Meusienne-ervaring
* Julie ROIZ, projectmanager, ValBiom
Stand van zaken van de Europese regelgeving voor biosmeermiddelen

Onderzoek en perspectieven onder voorzitterschap van Zéphirin MOULOUNGUI, onderzoeksdirecteur, INRA

Wetenschappelijk panel: onderzoeksmogelijkheden naar biosmeermiddelen

* Xavier PAGINA'S (ITERG)
* Lieven VAN HECKE (OLEON)
* Amaya IGARTUA (TEKNIKER)
* Frank BONGARDT (Rheinchemie)
* Mathias WOYDT (BAM)
* Jean-François FABRE (INPT-ENSIACET)
* Michel PAQUOT (FUSAGx)


http://www.valbiom.be/index.php?url=fr/ ... -biomasse/
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/10/08, 10:47

:? Ik zal eerlijk zijn.
Ik ben bang om biologische olie te gebruiken.
Ik heb mijn hoofd zo vol gehad met synthetische, semi-synthetische oliën die zo goed presteren.(ad)
In feite worden de olieverversingen nu elke 10-15 of zelfs 20.000 km uitgevoerd.
Vroeger was dat elke 5000 km... :?
Ik zou graag willen dat iemand mijn schedel in advertenties volstopt met biologische oliën; omdat ik net als iedereen...manipuleerbaar ben.
Ik wil graag op de juiste manier behandeld worden.
Wat misschien nodig is, zijn cijfers. Of concrete gevallen:
Dit automerk raadt deze biologische olie aan...
Als mij een hoogwaardige biologische olie wordt aangeboden, zelfs bij een olieverversing om de 5000 km, ben ik er klaar voor.
Trouwens...zijn er mensen op de site die biologische olie in hun auto stoppen?
Goed gedaan, Christophe, om de zaak opnieuw op gang te brengen... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 21/10/08, 10:50

Persoonlijk heb ik er nog nooit een gezien (om de waarheid te zeggen)... maar ik denk dat het net als biobrandstoffen zou kunnen zijn: een paar% gemengd!

Ik heb de documenten nog niet in detail bekeken, maar dat zou meer dan één persoon "gerust moeten stellen"!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 21/10/08, 11:28

Er is een realiteit:
Als ik zelf de olie ververs, en ik vervang mijn oliefilter, is er altijd "schade" op de grond, handen vol "stront" (ik denk aan professionele monteurs)
Ik denk aan de duizenden auto-ongelukken, waarbij vieze olie in de grond terechtkomt...
Het is in uw belang om deze olie te verversen...
Als ik aan mijn auto sleutel, of met mijn plantaardige olie speel, heb ik er geen probleem mee om een ​​liter olie op de grond te laten vallen...(ja!, hij blijft aan mijn schoenen plakken : Cheesy: )
Maar eerlijk gezegd voel ik me elke keer weer ongemakkelijk bij de olie in mijn synthetische... (en bovendien heb ik oude vodden waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen...) :? )
Het debat is de moeite waard, het is een vorm van reclame 8)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 138 gasten