Wat als biobrandstoffen niet zo groen waren?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 03/05/07, 11:43

Christophe schreef:
2) Voor Rulian is uw opmerking ALLEEN geldig als biobrandstoffen worden gecontroleerd door degenen die momenteel olie beheersen (dwz mammoeten), de SVO in ultragebogen filière (dus ultralokale productie), "doordachte" cultuur zou zeer gunstig kunnen zijn voor de planeet.. .Ik denk dat er genoeg documenten op de site staan ​​over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/search.php



Hallo allemaal! :D

we zijn het erover eens dat biobrandstoffen een van de oplossingen zijn voor de problemen van transportvervuiling!!! maar pas op voor slippen!!!!! Al een tijdje kopen grote financiële groepen (vaak verbonden met olielobby's) land om brandstofdeals te sluiten voordat de grondprijzen exploderen!!! bijvoorbeeld in Indonesië, waar ze ontbossen om oliepalmmonoculturen te verbouwen :onheil: :onheil: :onheil: waar is de nadenkende cultuur daar!!!!
=> pb van biodiversiteit ("doden" van de balans van een ecosysteem) en intensieve cultivatie!!!!

dus als je voor echt BIOLOGISCHE BIObrandstoffen bent (niet in de zin van het AB-label, maar in de zin van een gezonde cultuur en respect voor de arbeiders op het land), ga dan dit zien en teken het moratoriumverzoek:
http://www.moratoire-agro-carburants.com/ : Wink:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 03/05/07, 12:22

stef5555 schreef::? Ik meen dat ik op France 3 heb gehoord dat olielobbyisten klachten hebben ingediend tegen boeren en mensen die deze alternatieve brandstoffen gebruiken die zonder hun controle worden gedistribueerd.

ps: het "volk" = vereniging, gemeentehuismedewerkers etc.

: Cry: maar waar gaan we heen???


Hoe gaan we? Dit is de huidige kapitalistische wereld... die zou geen ideeën moeten opleveren, dus hebben we vanaf het begin de hoofden van de dissidenten afgehakt. Dat is alleen maar omdat de kosten van de proeven die door de oliemaatschappijen en de staat worden uitgevoerd ongetwijfeld hoog zijn. veel groter dan hun tekort...momenteel...

Dit is de wereld van de lobby's en het koningskapitalisme en met de president van Sarko zal het zeker niet beter worden (het lijkt mij dat jij voor hem bent...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 03/05/07, 15:11

We moeten werkelijk milieuvriendelijke biobrandstoffen (korte, milieuvriendelijke toeleveringsketens) ondersteunen en twijfelachtige biobrandstoffen verbieden.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 17/07/07, 15:05

PDF over de energiebalans van biobrandstoffen. Ze moeten ons echt voor idioten houden???

http://www.legrandsoir.info/IMG/pdf/Bio ... _07.06.pdf

Het werkt dankzij de subsidies en de slaven op de suikerrietplantages in Brazilië!! Kun je je een land ter grootte van Frankrijk voorstellen als een suikerrietmonocultuur? Bezoek het noordoosten van Brazilië en ik verzeker u dat u van gedachten zult veranderen over het wonder van dit verhaal.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 18/07/07, 15:31

zac schreef:PS: stop met denken aan landgewassen en denk aan algen

Oké, over het algemeen vergelijken we alleen de pires in het geval van de olieproductie, maar de algenteelt is het meest veelbelovend. We vergeten vaak dat de oceaan een van de grootste CO2-putten ter wereld is... vooral dankzij plankton.
(Het is hetzelfde als we diesel versus LPG vergelijken, we nemen het niet nooit rekening houdend met een diesel die zelf wordt omgezet in LPG en die nog steeds ~20% minder CO2 uitstoot dan niet-omgebouwde diesel... om nog maar te zwijgen van andere verontreinigende stoffen)
Dat gezegd zijnde laat dit document nog steeds zien dat ruwe olie nog steeds veel beter is dan diester. Vooral omdat oliemaatschappijen grote hoeveelheden olie (++++transport) importeren om hun diester te maken.
PS: Zac, zou dat niet 5% SP95 in je olie zijn? (voor mij is het 5-10%, afhankelijk van het seizoen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 17/08/07, 16:18

Nog een artikel (door Hervé Kempf, het is Jean63 die blij zal zijn):

Agrobrandstoffen hebben een slechte ecologische reputatie

Het gebruik van agrobrandstoffen zal de uitstoot van broeikasgassen niet systematisch beperken, en het zou effectiever zijn om de natuurlijke omgeving in goede staat te houden: dit is de conclusie van een studie gepubliceerd in het tijdschrift Science, vrijdag 17 augustus, en mede ondertekend door Renton Righelato , van de World Land Trust, een organisatie voor het behoud van ecosystemen, en Dominick Spracklen, van de Universiteit van Leeds (Groot-Brittannië).


Het ecologische evenwicht van landbouwbrandstoffen wordt vaak bekritiseerd op basis van de vergelijking tussen de energie die wordt besteed om ze te produceren en de energie die ze opleveren. Het saldo is over het algemeen vrij middelmatig, zelfs negatief.


Volgend: http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0 ... r=RSS-3244

Wat journalisten ALTIJD vergeten te specificeren is dat deze opmerkingen betrekking hebben op agrobrandstoffen (shit?) die worden bewaard door overheden en fabrikanten....niet degenen die een veel betere opbrengst zouden hebben, maar waarvan de ontwikkeling (opzettelijk???) beperkt is...algen, miscanthus, het vloeibaar maken van hout...enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/08/07, 17:51

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van regulering

1) die het aandeel van de oppervlakte die door de boer wordt geëxploiteerd in converteerbare brandstofsoorten beperkt, omdat we anders zullen eindigen met een stijging van de kosten van voedselsoorten. (Het is al begonnen)

2) die de korte keten autoriseert: er zijn al voldoende vrachtwagens op de weg. Deze sector heeft het voordeel dat de winsten in de handen van de boer liggen.

3) die tegelijkertijd de proportionele recreatie van heggen oplegt.
Hagen zijn schuilplaatsen tegen de wind (betere opbrengst dichtbij), schuilplaatsen voor diersoorten, hebben een gunstig effect op bodemerosie door de afstroming te verminderen, om nog maar te zwijgen van het belang van het landschap.
Een goede landbouwhaag bestaat bij voorkeur uit meerdere soorten, waaronder fruit(bessen)soorten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/08/07, 23:19

elephant schreef:Persoonlijk ben ik een groot voorstander van regulering

1) die het aandeel van de oppervlakte die door de boer wordt geëxploiteerd in converteerbare brandstofsoorten beperkt, omdat we anders zullen eindigen met een stijging van de kosten van voedselsoorten. (Het is al begonnen)

2) die de korte keten autoriseert: er zijn al voldoende vrachtwagens op de weg. Deze sector heeft het voordeel dat de winsten in de handen van de boer liggen.

3) die tegelijkertijd de proportionele recreatie van heggen oplegt.
Hagen zijn schuilplaatsen tegen de wind (betere opbrengst dichtbij), schuilplaatsen voor diersoorten, hebben een gunstig effect op bodemerosie door de afstroming te verminderen, om nog maar te zwijgen van het belang van het landschap.
Een goede landbouwhaag bestaat bij voorkeur uit meerdere soorten, waaronder fruit(bessen)soorten.


Dit moet hand in hand gaan met een cultuur die geen gebruik maakt van synthetische inputs. Het doel is om alle biodiversiteit (90% geconcentreerd in de eerste 5 cm bodem) te herstellen die door uitgebreide praktijken is vernietigd (uitspoeling van de bodem). Er bestaan ​​veel oplossingen, zoals direct zaaien, waardoor ploegen overbodig wordt en meerdere jaarlijkse oogsten mogelijk zijn (90% brandstofbesparing/hectare), of teelt op BRF (gefragmenteerd ramial wood), waardoor watergift wordt vermeden en er veel nuttige concurrenten zijn.
0 x
biomethaan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 04/03/06, 14:07
Plaats: Frankrijk




par biomethaan » 13/09/07, 15:16

elephant schreef:Persoonlijk ben ik een groot voorstander van regulering

1) die het aandeel van de oppervlakte die door de boer wordt geëxploiteerd in converteerbare brandstofsoorten beperkt, omdat we anders zullen eindigen met een stijging van de kosten van voedselsoorten. (Het is al begonnen)



Maar hoe zit het met deze voedselgewassen in kassen in Andalusië met onderbetaalde Marokkaanse arbeiders?
Omdat er watergebrek is, willen ze de rivieren van Noord-Spanje omleiden.
Vooral omdat ze alleen bedoeld zijn voor de export.
Met vervuilende vrachtwagen norias om ze in Frankrijk te importeren.

Een rapport over Capital toonde aan dat ze groenten zoals tomaten tegen lage prijzen produceerden en dat Franse "tomatentelers" om te concurreren met deze goedkope tomaten duurdere, hoogwaardige tomaten moesten produceren met kruisingen en GGO's.
0 x
sam44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 04/09/07, 11:53
Plaats: Loire-Atlantique (44)




par sam44 » 13/09/07, 20:19

winst, altijd winst...

2 jaar geleden had ik een hele domme natuurkundeleraar!! maar zeer intelligent en goed gekwalificeerd, hij vertelde ons dat alle oliegroepen patenten kopen voor minder vervuilende motoren of brandstoffen om te voorkomen dat ze op de markt komen, en om ze, als er geen olie meer is, eruit te halen en geld te verdienen. opnieuw!!! :onheil:

dit alles om te zeggen dat we het hebben over ecologische "oplossingen", terwijl er enkele zijn die waarschijnlijk al jaren bestaan, maar die voor ons verborgen zijn gehouden om over een paar jaar winst te maken.
0 x
"Als de laatste druppel water is vervuild, het laatste dier is opgejaagd en de laatste boom is gekapt, zal de blanke begrijpen dat geld niet kan worden gegeten."
_Sitting Bull_

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten