E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Gary
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 08/06/08, 15:53
Plaats: calvados




par Gary » 12/06/08, 23:22

Sinds ik mijn kit heb geïnstalleerd die me 400 € kostte, ben ik super blij.
Ik had geen motorprobleem alles werkt zoals voorheen en ik heb 2000 km gereden.

En wat betekent dat qua consumptie vergeleken met de SP?

Om de € 400,- af te schrijven, rekening houdend met het overtollige verbruik, zul je veel KM moeten rijden, en ik ben er bijna zeker van dat als je de kit verwijdert, deze net zo goed zal werken!
0 x
RM36
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/06/08, 12:12




par RM36 » 13/06/08, 19:49

De zaak verwijderen? Ik wil niets stoms doen, tenminste niet met de behuizing, hij werkt en hij is ervoor gemaakt.

In termen van winstgevendheid verdien ik in feite €30 tot €35 voor elke tankbeurt vergeleken met mijn SP-tankbeurten.

Aangezien ik minder dan 500 km per tank doe, betekent dit dat ik 6 of 7000 km moet afleggen.

Ik doe 16/17000 km per jaar, dus ik zou ze binnen 4 1/2 maand moeten bereiken, dus heel snel.

Ik tank tussen één keer per week of één keer in de twee weken (afhankelijk van mijn rijstijl en werk). En ik verdien dus tussen de €1 en €1 per maand aan spaargeld.

Dat is het voor de berekeningen als er geen fouten zijn.

We kunnen niet zeggen dat ik er niet goed aan heb gedaan om mijn zaak te kopen.
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 14/06/08, 14:06

Uw box kan altijd normaal op een ander voertuig worden hergebruikt.

Het enige probleem zijn de weinige stations die E85 verkopen en het is niet zeker dat dit zich zal ontwikkelen door de controverse over biobrandstoffen, die de graanprijzen doen stijgen...

Aan de andere kant is LPG duurder om te installeren, maar er zijn 1100 tankstations in Frankrijk; de installatie kost zo'n 3000 euro en er is geen staatssteun meer, behalve voor auto's jonger dan 3 jaar die minder dan 130 (of 160?) g CO2 per km uitstoten, dus heel weinig auto's.

Anders, als je al een auto hebt, is dit bijna de helft van de prijs van benzine of diesel (0,75 euro per liter maar + 15% verbruik in *+; het is hetzelfde voor E85).

Het is waar dat het eenvoudiger en goedkoper is om een ​​E85-kit te installeren.

Halverwege ga ik mijn oude benzine carburateur uit 1986 proberen door alleen de sproeiers en de vervroeging aan te passen, maar voorlopig geen E85 pomp bij mij in de buurt.
0 x
RM36
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/06/08, 12:12




par RM36 » 15/06/08, 21:35

Het is waar dat ik, voordat ik mijn E85 FFV-bak kocht, aan LPG dacht.

Maar voor LPG zijn er verschillende zorgen:

1°/ Ik heb een voertuig dat ouder is dan 3 jaar, dus geen staatssteun, dus een periode van € 3000.

2°/ U hebt het grootste deel van de tank in de kofferbak, aangezien u verplicht bent de plaats van uw reservewiel in te nemen.

3°/ Sommige voertuigen kunnen deze tank niet herbergen, vroeg ik toen ik een 206 CC had, dit was onmogelijk.

4°/ Als ik mijn auto verkoop, kan ik de doos terughalen en in mijn nieuwe carrosserie plaatsen als het een 4-cilinder is. Terwijl het bij LPG, gezien de te installeren apparatuur, onmogelijk is om deze los te maken.

Maar wat mij overtuigde was eigenlijk het prijsverschil, ik betaalde €400 voor de doos.

En voor de stations moet je het geluk hebben er één bij jou in de buurt te hebben. Dat is mijn geval. En in het slechtste geval kan ik ook op SP95 rijden.

Aan de andere kant lijkt het mij onmogelijk wat betreft het stopzetten van de biobrandstofsector, omdat je overal in Europa biobrandstoffabrieken hebt die bouwvergunningen krijgen en ik op internet zelfs las dat er in België twee werden gebouwd, ook al is superethanol dat niet. toch daar op de markt gebracht (waarschijnlijk in 2).

Dus gezien de kolossale investeringen, vind ik het moeilijk om te zien hoe ze allemaal “terug zouden kunnen komen”.
0 x
95
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/07/08, 00:08

e85-set




par 95 » 29/07/08, 00:17

hallo allemaal, ik wil jullie graag tegenspreken, want het is nu anderhalf jaar geleden dat ik mijn e1-kit heb geïnstalleerd, geïnstalleerd door het stroomsysteem en ik heb nooit een probleem gehad in de 85 afgelegde kilometers, de dealers bij par-amen vertellen je n nee wat er ook gebeurt! !mijn auto wordt gevolgd door een kleine garage die erg goed is en er is niets gemeld!! de kit die je hebt gekocht is niet betrouwbaar omdat deze een overbelasting van de injectoren veroorzaakt waardoor ze kunnen worden afgesteld om volgens de voorschriften op ethanol te kunnen rijden wat mijn monteur mij heeft toevertrouwd, dus waarschijnlijk risico op nike t injector c om die reden heb ik gekozen voor een lotre power system kit (de voyan ki salume het is gewoon de uitlaattoon die niet begrijpt waarom je voertuig uit 35000 o komt in plaats van de Het gebruikelijke co02-probleem is dat de monteur genoegen moet nemen met een koffer als hij op mijn voertuig zit
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 29/07/08, 06:35

Wat ga je dood?

Arm Frankrijk... de schoonheid van de taal sterft... : Cry:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: e85-kit




par jonule » 29/07/08, 11:49

Dirk 95 schreef:de helderzienden ki salume het is gewoon de uitlaattoon die niet begrijpt waarom uw voertuig uit 02 o komt in plaats van het gebruikelijke co2-probleem, ke de monteur moet genoegen nemen met een koffer als hij op mijn voertuig poz


Hallo, dit onderwerp interesseert meer dan één onderwerp om de lambdasonde van het voertuig te "misleiden" bij het toevoegen van pantonebrandstof of iets anders. Kunt u ons alstublieft meer vertellen?
wordt er een reset/reset van de computer uitgevoerd als het voertuig op nieuwe brandstof staat of iets dergelijks?
of kan de sonde via de diagnoseaansluiting worden aangepast? Ik weet dat bepaalde parameters via software voor tuning + socket aangepast kunnen worden aan de diagnose-socket, maar ik weet niet of alle parameters beschikbaar zijn? ...
0 x
SPRING27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/09/08, 16:58

ETHANOL-KIT




par SPRING27 » 26/09/08, 17:02

HALLO JONGENS,

Ik zou geïnteresseerd zijn in de ethanolkit voor 300 euro. kunt u mij een e-mail sturen naar spring_fellow_hawk@hotmail.fr

merci d'avance
veer
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 05/10/08, 18:55

Ik heb e85 even nader bekeken omdat er stations zijn niet ver van waar ik woon, rond de € 0.85 per liter.

Ik heb een Laguna benzine 2.0l meerpunts injectie die prima geschikt zou kunnen zijn voor een "ombouw" naar E85. Ik zet de conversie tussen aanhalingstekens omdat het in feite simpelweg genoeg is om het mengsel te verrijken en dus meer brandstof te injecteren.

Bij een recente benzineauto met lambdasonde kun je probleemloos tot een bepaald percentage E85 in de tank gaan omdat de computer het mengsel vanzelf zal verrijken dankzij feedback van de lambdasonde. Boven een bepaald percentage van E85 zal de computer niet meer willen reguleren en zal hij waarschijnlijk van mening zijn dat er een storing is.

Om dit te voorkomen, plaatst u eenvoudigweg een doos tussen de computer en de injectoren om de puls die door de computer naar de injectoren wordt gestuurd, te verlengen. Het is echt stom! Voor 85% E100 moet u 30-35% meer brandstof inspuiten, waardoor de injectorpulsen met 30-35% worden verlengd. Het beste is wat mij betreft het monteren van een potentiometer om de verrijking naar wens tussen 0 en 40% te kunnen instellen.

Wat mij tegenstaat is de prijs van deze dozen die in de vorm van kits worden verkocht!! Het is een koopje vergeleken met wat hij doet!

Kortom, als elektronica-ingenieur ga ik het zelf doen, een kleine microcontroller, een mosfet per injector om aan te sturen, een klein beetje software en dat is alles. Ik kan het me voorstellen, maar zonder grapje: er zijn componenten voor minder dan € 20, inclusief de behuizing!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 06/10/08, 18:42

Goed voor info. Ik heb zojuist mijn zaak bepleit 8)
Het diagram en de routing zijn klaar, het enige dat overblijft is het aansluiten en het maken van de software.

Ter informatie stel ik alles beschikbaar op mijn site:

uitzicht http://chaenel.free.fr/cmsimple/?Econom ... thanol_E85

als

http://chaenel.free.fr/cmsimple/?Electr ... thanol_E85

Ik kan niet wachten om hem op de auto te monteren en uit te proberen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten