E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/01/08, 22:25

Bonjour à tous

davidex schreef:Online winkels verkopen (420 €) een e85-kit in de vorm van een elektronische box waarmee u de brandstofsamenstelling van uw tank kunt kennen ("normale" benzine, bio-ethanol of een mengsel van beide), en de beste lucht / brandstof voor de motor.


Is deze kit goedgekeurd? Als het een toename van het vermogen toelaat, denk ik niet dat de verzekeraars zullen volgen.


jonule schreef:... en zo niet, dan kunnen we weten waar al deze voorsprong naartoe ging, en welke hoeveelheden vertegenwoordigt het?
l


Er zijn veel onderzoeken gedaan naar deze loodverontreiniging. De vervuiling was erg belangrijk in de directe omgeving van de wegen en nam snel af naarmate ze verder weg waren. Sinds het brandstofverbod is de situatie aan de kant van onze wegen verbeterd, maar in ieder geval is de leiding ergens heen getrokken ...:onheil:

http://www.inrp.fr/Acces/biotic/environ ... /plomb.htm

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 12/01/08, 09:26

Chatham schreef:Er is niets te ontwikkelen als het gaat om een ​​groteske kwaadaardige uitvinding, zoals we helaas vaak tegenkomen als we het hebben over pantone of iets geweldigs of gadgets die nooit hebben bestaan ​​of geen resultaten hebben opgeleverd overtuigend behalve in de verbeelding van hun uitvinder (ik ben een technicus, geen verlichte ... ik geloof alleen wat ik kan meten): de oorzaak van de toevoegingen aan de leiding heb ik beschreven en we kunnen nog steeds de bescherming en smering van stalen kleppen voor het beslaan van ezels en gietijzeren zittingen, met name die rechtstreeks uit de gietijzeren cilinderkop zijn gesneden (met name Ford en Opel tot het einde van de jaren 70) ...


heel, om motoren te beschermen die zijn gemaakt met "aciechinois" : Lol: het ziet er nu naar uit! , na de oorlog zorgde het tekort aan grondstof ervoor dat het staal veel erger was !!, bovendien is de oudere motor beter bestand !!! :schok: een C4-motor uit 1930 accepteert loodvrij! niet de laatste pull-ups .....
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/01/08, 10:10

Flytox schreef:Is deze kit goedgekeurd? Als het een toename van het vermogen toelaat, denk ik niet dat de verzekeraars zullen volgen.


Als je ineens het aantal websites ziet dat plots begint te verkopen, denk ik niet dat dit de eerste zorg is van kitdealers ... net als het onderhoud van de motor ...
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 12/01/08, 14:27

poissnight schreef:Ik ben het nog steeds, het lijkt erop dat ik een manier heb gevonden om het probleem van agressiviteit van de E85 op de kleppen / klepzittingen te overwinnen

De oplossing: om een ​​grafiet te installeren, is een grafiet een klein systeem dat de smering van de bovenste motor (cilinderkop) mogelijk maakt door een injectie van een "olieachtige" verbinding door de toelating.

De kit, eenvoudig te installeren, wordt sterk aanbevolen voor LPG-voertuigen met een laag smeervermogen, een beetje zoals ethanol, de complete kit met smeermiddel kan ongeveer 80 € kosten

Eén liter kan elke 10-15000 km en 1 liter kost ongeveer € 15.


Ik denk dat deze oplossing het mogelijk maakt om de "angst" voor HS-klepzittingen te overwinnen en ik denk dat het zelfs met deze aankoop economisch interessant blijft ...

Het is aan jou, maar de oplossing bestaat: een grafiter



hallo, ik zou graag terug willen komen op het hoofdonderwerp door een paar vragen te stellen:

1- als ik het goed heb begrepen, is deze grafieter een systeem voor het injecteren van een olieachtig mengsel en daarom is mijn vraag PK deze "olie" niet direct in de tank te plaatsen voordat deze vol is, zoals in onze jeugd onze oude 103 2 keer is : Cheesy: of met loodadditieven voor benzinemotoren om af te dichten

2- het was een spelbreker zodat injectiemotoren het type brandstof kunnen herkennen en het lucht / brandstofmengsel kunnen aanpassen, maar voor motoren met carburateur denk ik dat een aanpassing van de luchtrijkheid voldoende kan zijn en daarom een systeem zoals de "colortune" is het aangepast om deze aanpassing te maken?

http://www.selectronic.fr/upload/produi ... e/7223.pdf

merci
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 12/01/08, 19:56

vassago076 schreef:
1- als ik het goed heb begrepen, is deze grafieter een systeem voor het injecteren van een olieachtig mengsel en daarom is mijn vraag PK deze "olie" niet direct in de tank te plaatsen voordat deze vol is, zoals in onze jeugd onze oude 103 2 keer is : Cheesy: of met loodadditieven voor benzinemotoren om af te dichten

2- het was een spelbreker zodat injectiemotoren het type brandstof kunnen herkennen en het lucht / brandstofmengsel kunnen aanpassen, maar voor motoren met carburateur denk ik dat een aanpassing van de luchtrijkheid voldoende kan zijn en daarom een systeem zoals de "colortune" is het aangepast om deze aanpassing te maken?



Grafiet toevoegen aan de brandstof werkt, het werd gedaan, maar op brandstofauto's, maar er is een groot probleem: grafiet is een vaste stof en zelfs zeer fijn verpulverd, neigt het te bezinken, bovendien Ik denk niet dat het zou werken bij een injectie vanwege de filtratie en de ultrafijne openingen van de injectoren ...
Colortune (glaskeramische raamkaars) is prima voor het tunen van een oldtimer, maar het is niet precies genoeg voor een moderne ... Merk op dat de brandstofauto's nu allemaal erg oud zijn ...
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 12/01/08, 20:04

oké, mijn idee was goed voor een brandstofauto : Cheesy:

voor grafiet heb je het daarover? :

http://fr.wikipedia.org/wiki/Graphite

maar is er een manier om het equivalent in vloeibare vorm te vinden of is er een olie die het kan vervangen?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 12/01/08, 20:32

Er is geen vloeibaar grafiet omdat grafiet, nou ja het is niet oplosbaar ..., maar waarschijnlijk stroperige vloeistoffen die het in suspensie bevatten, een beetje zoals het oude antarmolygrafiet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/01/08, 23:07

Hallo Chatam

Chatham schreef:Er is geen vloeibaar grafiet omdat grafiet, nou ja het is niet oplosbaar ..., maar waarschijnlijk stroperige vloeistoffen die het in suspensie bevatten, een beetje zoals het oude antarmolygrafiet ...


Deze Antar Molygraphite was een speciale motorvervuiling voor bijvoorbeeld 2cv. De onderkant van het kleppendeksel is gevuld met een dikke en semi-patty grijze afzetting (5 tot 8 mm dik?). Al het andere in de motor was smerig ...:frons:

Toen de klant bij Citrôen de olie wilde verversen om iets veel meer wasmiddel te gebruiken, werd hem sterk afgeraden, dat als de ophoping van vuil in de motor te snel weggaat, dit de motor kan beschadigen (doden).

Kortom, het additief grafiet in de olie laat me septisch achter. : Mrgreen: Aan de andere kant is het toevoegen van 0.5 tot 1% olie aan de benzine iets dat ze deden op de Cosworth F8 V1-motoren om de levensduur van het indirecte injectiesysteem en de topmotor te verlengen.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 13/01/08, 02:05

ja, maar zal er een olie zijn die dit kan reproduceren met ethanol?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 13/01/08, 08:28

Flytox schreef:
Deze Antar Molygraphite was een speciale motorvervuiling voor bijvoorbeeld 2cv. De onderkant van het kleppendeksel is gevuld met een dikke en semi-patty grijze afzetting (5 tot 8 mm dik?). Al het andere in de motor was smerig ...:frons:



Het illustreert inderdaad ook de nadelen van grafiet, waarvan de verdeling in een vloeistof nooit homogeen is, maar de afzettingen hadden alleen betrekking op de oude molygrafietoliën omdat ze vanaf de jaren zeventig ook detergentia waren en veel minder met grafiet beladen. en veroorzaakte niet langer deposito's.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten