Douane overvallen meth'eco

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 22/08/08, 12:16

Wat AEDEN misschien bespaart, is een kleine tekst op hun site:
JURIDISCHE KENNISGEVING
Tot op heden is plantaardige olie volgens de Franse regelgeving niet toegestaan ​​als brandstof voor mobiele dieselmotoren, behalve voor boeren in het kader van zelfbediening en eigen verbruik voor alleen landbouwvoertuigen (LOA 2006).

Onderdanen van andere landen zullen zelf de wettigheid verifiëren van de milieuaanpak die overeenkomt met het gebruik van plantaardige stookolie.

AEDEN kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld in geval van illegaal gebruik van plantaardige stookolie in het betrokken land door de klant, die als enige verantwoordelijk blijft voor het gebruik dat van onze producten wordt gemaakt.

0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/08/08, 13:18

Nee, het is niet genoeg ...

Als het het principe van de oliekit is dat de Franse douane wil verlagen, zal alles daar passeren en het is geen waarschuwing die daar iets zal veranderen.

We weten niet altijd de ECHTE redenen waarop we wachten om meer te weten voordat we tegen LOUP schreeuwen ...

Niets zegt dat het om het olieprincipe gaat ...


ps: ik heb zojuist de informatie doorgestuurd naar een journalist van TF1
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 23/08/08, 05:56

onze lieve douane wil de status van deze zeer dure TIPP te beschermen
Dernière édition par coucou789456 de 06 / 10 / 08, 00: 48, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/08/08, 10:27

Een beetje serieuze info van: http://www.douane.gouv.fr/page.asp?id=501

Het recht om privé-terrein te bezoeken

Het inzagerecht van artikel 64 van het douanewetboek lijkt sterk op het zoekrecht van het wetboek van strafvordering.

Het machtigt de douanebeambten in feite om alle plaatsen te betreden, ook wanneer ze privé zijn, en om goederen en documenten in beslag te nemen gerapporteerde misdaden.
Gezien het grondwettelijke principe van de onschendbaarheid van het huis, toestemming van de vrijheidsrechter en detentie is noodzakelijk, behalve in het geval van flagrante delicto. Bovendien moeten de agenten in alle gevallen worden vergezeld door een gerechtsdeurwaarder.


Tegen het bevel tot huisbezoek is cassatieberoep ingesteld.

Het recht op toegang tot gebouwen en plaatsen voor professioneel gebruik

Om hun taak ter bestrijding van valsemunterij, in het kader van controles na inklaring, zo doeltreffend mogelijk uit te oefenen, zijn douane-expediteurs van categorie A of B en agenten van categorie C, mits zij vergezeld gaan van van een van de bovenstaande agenten, toegang hebben tot lokalen en plaatsen voor professioneel gebruik, evenals tot terreinen en magazijnen waar goederen en documenten met betrekking tot douaneovertredingen met betrekking tot namaak waarschijnlijk worden vastgehouden (artikel 63 ter van het douanewetboek).

Om dezelfde reden hebben ze toegang tot transportmiddelen voor professioneel gebruik en tot hun lading.
Voor de uitvoering van dit controle-prerogatief is voorafgaande informatie nodig van de officier van justitie, die zich ertegen kan verzetten.

Deze controle kan alleen worden uitgevoerd binnen een tijdslot van 8 uur tot 20 uur, of buiten deze uren indien de in artikel 63 ter bedoelde plaatsen voor het publiek toegankelijk zijn, of indien het publiek er geen toegang toe heeft, lopende activiteiten op het gebied van productie, productie, verpakking, transport, behandeling, opslag en marketing.

Binnen vijf dagen na oprichting wordt aan de officier van justitie een verslag over de voortgang van de controleopdrachten gezonden. Binnen dezelfde termijn wordt ook een kopie naar de geïnspecteerde persoon gestuurd.
Artikel 63 ter staat de douaneambtenaren toe om volgens de bij besluit vastgestelde procedures monsters te nemen en de voor het onderzoek noodzakelijke documenten te bewaren.


van http://www.oliomobile.org/forum/viewtop ... c&start=30
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 10:33

Binnen vijf dagen na oprichting wordt aan de officier van justitie een verslag over de voortgang van de controleopdrachten gezonden. Binnen dezelfde termijn wordt ook een kopie naar de geïnspecteerde persoon gestuurd.

Ik hoop dat dit exemplaar wordt gepubliceerd, het zou "gangruis" = geruchten vermijden
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/08/08, 10:38

Goed gezien zal ik de opmerking over Olio maken
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 23/08/08, 11:15

lejustemilieu schreef:
Binnen vijf dagen na oprichting wordt aan de officier van justitie een verslag over de voortgang van de controleopdrachten gezonden. Binnen dezelfde termijn wordt ook een kopie naar de geïnspecteerde persoon gestuurd.

Ik hoop dat dit exemplaar wordt gepubliceerd, het zou "gangruis" = geruchten vermijden

het zou me verbazen dat dit niet is gebeurd (de douanebeambten zijn niet mijn vrienden, maar over het algemeen kennen ze hun werk).
Als dat het geval was, zou het voor Metheco heel goed zijn, omdat een dergelijke schending van de procedure haar in staat zou stellen de procedure en eventuele veroordelingen ongedaan te maken.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 11:17

C Moa, goed gezien! Ik hoop dat de betrokken mensen je hebben gelezen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/08/08, 11:18

Nou, ik hoop dat Metheco het zal publiceren ... om te zien waar we het de schuld van geven ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/08/08, 02:45

Beeld
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten