Doe wat olie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/05/08, 11:06

Cuicui schreef:Helaas wordt het proces geheim gehouden ...


Ik wil noodzakelijkerwijs niet zeggen dat het een simpele, veel voorkomende bacterie is... ze konden er geen patent op nemen :onheil: :onheil:

In het artikel over Laigret wordt het betreffende proces goed uitgelegd: het is (van de?) perfringens
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

voeg olie toe




par tigrou_838 » 20/05/08, 11:24

even een vraagje.

twee weken geleden heb ik wat gras plus paardebloemen in een plastic emmer gedaan en ik vergat het, beschut tegen de regen en in de volle zon, dat het niet mijn verrassing was toen ik de emmer wilde legen, om een ​​zwartachtige vloeistof op de bodem te zien.

zou niet al het begin zijn van de transformatie naar groene olie????????

zo ja, dan dump ik de composter en zet ik overal emmers neer.

nou, ik weet er niets van, dus ik laat de biochemie-prof aan het woord.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/05/08, 11:34

Ja tigrou is het (nou ja, het is het allereerste begin) maar in jouw geval denk ik dat het vooral het begin is van biomethaan.

Bij olie is het probleem de "voortzetting" ... dat wil zeggen het beheersen van het proces zodat het niet precies in biogas terecht komt, het winnen van olie zonder het biologische proces te breken en uiteindelijk het "raffineren" tot een "brandbare" brandstof (d.w.z. in het apparaat dat goed gaat en zonder al te veel vervuiling van het CO of onverbrande type).
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

voeg olie toe




par tigrou_838 » 20/05/08, 11:45

ok christophe, ik ga het de laigret patent, patent uit 1952, nader bekijken.



tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/05/08, 11:53

Als er water nodig is voor het proces, weet je dan waar je het kunt vinden? : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

voeg olie toe




par tigrou_838 » 20/05/08, 11:58

ok bioutte eh,

het zal gemakkelijker zijn om een ​​pijp op je ram te zetten, om het water naar mijn huis te brengen!!!!

Ik weet dat 115 km een ​​beetje ver is.

A +++

tigrou : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/05/08, 12:04

Wat een domper deze tijger : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/05/08, 12:58

Remundo schreef:Nou als het gisting is, is het nog minder revolutionair ... een bacterie of een andere ...

Het is een fermentatie met sporen van jodium als katalysator. Des te beter als het niet revolutionair is, een bekend proces ligt misschien meer binnen ons bereik. Als iedereen zijn eigen brandstof zou kunnen maken, zou het nog steeds een beetje revolutionair zijn. Het zou alleen nodig zijn om te controleren of deze olie rechtstreeks een dieselmotor kan voeden zonder raffinage. Volgens Laigret drijft de verkregen olie op het oppervlak van het preparaat.
Ik vind dat dit topic een nieuwe titel verdient: maak je eigen brandstof uit biomassa.
Als er toevallig al mensen zijn die het zonder ons medeweten doen, zou het fijn zijn als ze wat informatie aan ons zouden doorgeven... Aangezien het proces fabrikanten niet lijkt te interesseren (ze gebruiken liever voedingsmiddelen), is het misschien toegankelijk voor particulieren! :P
http://www.lagrandeepoque.com/LGE/content/view/879
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/05/08, 14:00

attentie anaëroob = geen aanwezigheid van lucht! of zuurstof...

als er geen controle is, is niets eenvoudiger, het is als een recept: je moet de T°C gedurende een bepaalde tijd bewaken, denk ik, en mogelijk een graad van ik weet niet wat?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/05/08, 16:51

jonule schreef:attentie anaëroob = geen aanwezigheid van lucht! of zuurstof...

Hallo Jonule
Het vereist daarom een ​​fermentatie die koolstofdioxide produceert die de lucht van boven naar buiten duwt, of lichter methaan dat de lucht van onder naar buiten duwt. Zodra de lucht is afgevoerd, sluit u deze hermetisch af met eventueel een uitlaat om eventuele overdruk af te voeren. Open en herstel de olie niet tot het einde van de gisting. Dus geen continue voeding die het risico met zich meebrengt dat er lucht binnenkomt, maar meerdere gesloten containers met fermentatie in volle gang.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten