Doe wat olie!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
jlvx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 13/05/06, 19:01

rollen of eten?




par jlvx » 09/09/06, 08:41

Afgezien van een paar boeren of een zeer lokale productie, is het niet de ruwe plantaardige olie van zonnebloem of raapzaad, zelfs gebruikt voor 80% die het mogelijk maakt om het zonder Mister Petroleum te doen.
Aan de andere kant, op een iets meer "industriële" manier, stel ik de volgende aanpak voor (in de hoop bepaalde fasen niet te veel om te keren of sommige te vergeten)
1 / terugwinning uit afvalwaterzuiveringsinstallaties / of dierlijk afval, enerzijds van methaan en anderzijds van "droge" organische reststoffen, via vergisters
2 / bovengrondse teelt van zonnebloem- of raapzaadvariëteiten of? (planten die tropisch kunnen zijn, zie hieronder), die een goede olie-opbrengst in de plant geven
Als er bovendien onder temperatuuromstandigheden, stikstofinput en irrigatie variëteiten worden gevonden die verschillende jaarlijkse oogsten mogelijk maken, nemen we onmiddellijk;
3 / het teruggewonnen gas wordt gebruikt om de kas te verwarmen indien nodig (vandaar Adoc tropische planten), droge residuen zijn een zeer goede meststof
4 / "ladder" gewassen (zie de foto's van deze Japanse tuinman die tien keer meer sla kweekt voor hetzelfde gebied door ze "getrapt" te laten groeien)
5 / de teelt boven de grond gebruikt zeer weinig water (neveleffect) zeer weinig inputs (en we hebben meststoffen beschikbaar vanaf recyclingpunt 1 /), en vereist dat alle andere dingen gelijk zijn, 10 keer minder te vermenigvuldigen gebied met het aantal mogelijke jaarlijkse cycli volgens de variëteiten.
Bovendien spreken we niet meer van "cultiveerbare" oppervlakten, we kunnen zelfs productie-eenheden plaatsen in de buurt van grote consumptiepunten.
6 / de olie wordt verkregen door koud persen;
7 / we filteren een max
8 / we winnen het plantafval terug, hetzij voor oliemeel, of om biogas te maken, voor eigen consumptie of om het netwerk te bevoorraden
9 / we verfijnen, generaliseren en brengen de GO / HVB "bi-fuel" -kits op de markt om de meeste problemen te vermijden, ook in de modernste dieselmotoren
en 10 / omdat we goede burgers zijn, worden we belast, maar tegen een veel lager tarief dan de (ex) TIPP : Cheesy:

Variant met "algen", rente vele jaarlijkse oogsten, dus nog kleinere oppervlaktes, vraag, weten we hoe we gemakkelijk CO2 kunnen leveren (via methaan zie 1 /?), Hoofdvoedingsstof voor de groei van algen?
: Cry:

Sorry voor onze boerenvrienden, het is minder "grappig" :!:
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 09/09/06, 09:53

Hallo,

Dit gaat allemaal heel goed !!
Maar als we een beetje meer reflecteren:
De zonnebloem is hebzuchtig in water, het raapzaad ook.
Het zijn eenjarige planten met een gematigd klimaat!
Elk jaar is het nodig om te knippen, ploegen en opnieuw te planten ...

De JATROPHA is een plant met een semi-woestijnklimaat (men leeft daar langzaam maar zeker)
U hoeft het niet elk jaar opnieuw te planten ... (minder afval)
De olie-opbrengst is veel beter dan zonnebloem of raapzaad. (35% tot 40%)
Het zou heel goed de verplichte "fallows" kunnen bezetten ...
Onhandig, het vriest sneller (ongeveer 0 ° C)

Lang leve de jatropha voor de vette !! : Mrgreen:

Obelix
0 x
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 08/10/06, 22:12

Ik bevestig wat hierboven is gezegd.

mijn afval op 100% hv verbruikt 6,5l / 100 voor 6L bij GO.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5

Re: Voeg wat olie toe!




par FRANCK (49) » 08/10/06, 22:15

lapi schreef:Ik zag aan beide kanten
mensen die hun tij keren
met verschillende plantaardige oliën
en uw keuze, verschillende smaken
een auto met gefrituurde smaak
gebakken vis
en meer
maar wat interessant is, is dat een man
was 100% aan het draaien
met kosten ongeveer 300 euro
en bijgevolg een verbruik van 8 liter na zijn verklaringen 3,5
liters
waarom dit idee niet bestuderen
hierop een +


ja veel mensen doen dat.
ik ook 100% bi-fuel: zonnebloemolie, raapzaad, olijfolie, pinda, een beetje palm en zelfs een keer met de verlopen notenolie van mijn grootmoeder! (bedankt oma).
voor de kosten in de 300roros ook. terugbetaald na 300 liter gefilterd, verbruikt. of 500 km !! : Cheesy:
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/05/08, 09:55

Gisteren gezien op Arte een rapport over de olie gewonnen uit de zaden van jatropha (non-food), betere opbrengst dan raapzaad, gebruikt als biobrandstof, maakt ook de herbebossing van woestijnplaatsen mogelijk (maar heeft nog steeds een minimum aan water nodig)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 16/05/08, 14:52

Jatropha wordt vermeld aan het einde van dit artikel uit ...1949... pijnlijk ...

https://www.econologie.com/biomasse-et-p ... -3810.html : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Maak olie uit biomassa




par Cuicui » 16/05/08, 19:35

Er is een artikel over econologie over het maken van aardolie uit biomassa, maar ik kon het niet downloaden.
Hier is echter een andere link:

http://www.lagrandeepoque.com/LGE/content/view/879

Exploitatie van de enige biomassa (rioolslib, verschillende soorten afval waarvan we niet weten hoe we die moeten verwijderen) zou meer dan genoeg zijn om voldoende olie te produceren voor het wegverkeer.
Onze "lieve" regering wil brandstof maken met tarwe, maïs en bieten.
Hoe kunnen particulieren hun olie uit afval produceren?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 19/05/08, 10:52

1) transformeer ze in biogas

2) transformeer het in een vloeistof met behulp van het fischer-tropenproces


----------

1) is mogelijk voor een individu (wc met afvalwaterkeuken):
http://www.nrjrealiste.fr/biogaz/biogaz2.html

2) is al heter ... het is een beetje een gasfabriek! tenzij er technieken op het net zijn?
anders moet je het gas omzeilen, niet erg goede prestaties / autonomie denk ik ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/05/08, 11:44

jonule schreef:2) transformeer het in een vloeistof met behulp van het fischer-tropenproces
2) is al heter ... het is een beetje een gasfabriek! tenzij er technieken op het net zijn?

Dankjewel. Jonule, om het onderwerp nieuw leven in te blazen.
De techniek om olie te produceren in plaats van biogas lijkt te bestaan, het is oud: het is die van Dr. Laigret. Zien :
http://www.lagrandeepoque.com/LGE/content/view/879
Het is gebaseerd op het gebruik van bacteriën.
'Wat is er van dokter Jean Laigret geworden?
We zullen niet ingaan op de redenen waarom zijn grote en historische ontdekking in ongelooflijke vergetelheid raakte. Maar het is duidelijk dat het in 1950 nauwelijks politieke en financiële belangen kon dienen ... Hoe zit het met onze zeer problematische tijden? Een man van talent en waarheid, weinig bezorgd over zijn persoonlijke carrière, maar hij was niettemin al bekend om zijn werk op het gebied van tropische ziekten toen hij zich ging toeleggen op methaanfermentatie. Hij had belangrijk werk geleid en was correspondent van het Instituut toen hij stierf in 1966, nu 40 jaar geleden. "

Dit interesseert de overheid uiteraard niet. Sterk een goedkoop proces voor individuen ...
Dernière édition par Cuicui de 19 / 05 / 08, 12: 10, 2 keer bewerkt.
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 19/05/08, 11:56

Cuicui schreef:De techniek lijkt te bestaan, hij is oud: hij is die van Dr. Laigret.


de oplossingen zijn niet technisch, omdat er een heel palet is
potentiële oplossingen en zelfs al operationeel ...

maar gedragsmatig en politiek ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten