Experimenteel project in de binnenlandse dieselmotor warmtekrachtkoppeling

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Energieterugwinning op dieselgenerator




par DanielJ » 16/05/13, 16:03

lemust09 schreef:me op een Misu-groep van 20 kw Ik heb een systeem aangepast om het te laten overgaan in frituurolie op 100% en warmteterugwinning van de koelradiator om stroom te maken en het zwembadwater te verwarmen met een platenwarmtewisselaar voor zwembadwater, u kunt ook een spoel op de uitlaat toevoegen en ook warm water terugwinnen.


20kW is al veel voor een huis, het gemiddelde stroomverbruik van een huis, inclusief verwarming gedurende het jaar, is 2kW ...
Vooral als we het hebben over elektrische 20 kW, dus thermisch vermogen van ongeveer 60kW. We riskeren een lage efficiëntie, omdat we een grote motor gebruiken voor lage energieterugwinning. Dit komt door constante motorverliezen. Oké, voor het zwembad heb je dat nodig. Trouwens, verwarm je de olie voordat je hem injecteert, en op welke temperatuur?
A+
0 x
lemust09
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 27/02/07, 21:41




par lemust09 » 17/05/13, 06:23

de 20 kw werd ook gebruikt om het huis van stroom te voorzien en vooral het zwembad met een grote 12k-verwarming, omdat ik deze groep zo veel bezit als ik het gebruik, ik verwarm de olie niet, maar ik begin met brandstof en stop deze met brandstof (rood dus heel weinig brandstof voor het gebruik, maar deze groep draaide ongeveer 3 of 4 h per dag ongeveer omdat ik ook een zonnestelsel met colafles had gemaakt voor ook het zwembad zie mijn berichten over het onderwerp en natuurlijk experimenteel Ik heb dit huis met zwembad niet meer, ik heb alles verkocht
0 x
als je iets nodig hebt we bespreken ... met plezier!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten