Experimenteel project in de binnenlandse dieselmotor warmtekrachtkoppeling

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/11/12, 17:16

CHATELOT 16 zei:

dit is de gemakkelijke kant van HDI: een pomp met constante druk, niet ingewikkelder dan een hydraulische pomp


Bof, bof, bof .... moet zijn uitgerust, nee ....

andere oplossing mechanische inspuitpomp en klassieke bosch-injector: dieselisten hebben onderdelen die geschikt zijn voor alle motorafmetingen


misschien, maar het komt terug op motoren die veel meer verbruiken, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 17:49

het is niet het type injector dat verbruikt

onder 1500 rpm werkt de goede oude conventionele injector met tarra bij 70bar erg goed en we krijgen zeer goede prestaties

maar bij 1500t / mn is de motor te zwaar: dus voor de auto's wilden we sneller draaien en zetten we de verbrandingskamers ricardo comet: die helaas de output verlaagt

Daarna verhoogden we de injectiedruk om de directe injectie net zo snel te laten draaien als de Ricardo Comets en kleine, snelle motoren te maken met een betere efficiëntie.

maar voor een vaste motor hoeft u niet naar snelheid te zoeken

er zijn mogelijke tussenpersonen tussen directe injectie en ricardo komeetverbrandingskamer: ik hou van een verbrandingskamer met een communicatiekanaal met de veel grotere cilinder: deze roteert minder snel dan de ricardo komeet, maar een beetje meer sneller dan eenvoudige directe injectie

er is iets dat ik helemaal niet leuk vind in de huidige HDI: de verbrandingskamer in de zuiger: dit is een kostbare moeilijkheid, oververhit de zuiger en vereist een zeer hoge kwaliteit ... het weegt zuiger vereist daarom versterking van de drijfstang en de krukas

Ik geef de voorkeur aan de verbrandingskamer in de cilinderkop, met het heetste gebied weg van de zuiger en de kleppen
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: Experimenteel dieselmotorproject in warmtekrachtkoppeling voor huishoudelijk gebruik




par Alain G » 23/11/12, 17:52

DanielJ schreef:
Hallo, waar zijn de fans van experimentele diesel? Het veroorzaakt niet veel ... Wel, ik hef, zie, ik zal een openbaring voor je maken ... Een dieselmotor kan op gas lopen, zonder enige aanpassing van de motor! Ja, u leest het goed, ZONDER WIJZIGINGEN VAN DE MOTOR. Ik heb het ervaren, ja, ja. Nou, ik leg de manipulatie uit, (er is toch een manipulatie) dus je hebt een dieselmotor nodig die werkt, je laat hem op IDLE, bij de inlaat van het luchtfilter, je injecteert (bij atmosferische druk) brandbaar gas , ik heb het geprobeerd met butaan of propaan, maar a priori werkt het voor elk gas ... En wat gebeurt er? nou, de motor accelereert alsof je op het gaspedaal drukt dat je niet hebt aangeraakt! Toelichting de motor werkt auralenti in diesel, dus het contact wordt geregeld door de injectie, wanneer u naast de aanzuiging gas toevoegt, brandt dit in de motor tegelijk met de ontstekingsdiesel (altijd op je verhoogt het vermogen tot het maximum met het gas !!! Tijdens het rijden moet je de gasstroom regelen om de motor te laten versnellen of vertragen, zonder het benzineversnellingspedaal aan te raken ... Dus je hebt een tweede pedaal nodig, of een dubbele pedaalslag, 1ere slag voor gasstroom (in het geval van gas) en dan 2ste slag (we drukken nog meer op het pedaal) voor alleen diesel We kunnen met twee brandstoffen lopen op 50%, maar het maximale vermogen natuurlijk niet overschrijden, dus tot slot, geen noodzaak om de cilinderkop of iets anders te veranderen om over te schakelen op gas ... Is dat niet leuk? Goede bricolonologie. a +

.



Hallo Daniel!


Propaan wordt gebruikt op dieselmotoren van Amerikaanse pick-ups om hun prestaties te verbeteren in het geval van tocht of iets anders.

http://www.duccutters.com/Propane.tpl#.UK-oZXm8pxE
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 18:00

de grootste manier om de prestaties te verbeteren, zijn de extra zuigers om een ​​compressie en een detente te maken, gescheiden van de hoofdcilinder

de efficiëntie afhankelijk van de warme en koude temperatuur van de thermodynamische cyclus

de hete temperatuur is het maximum voor explosie of verbranding

de koude temperatuur die ertoe doet is de uitlaatgastemperatuur die altijd te hoog is met een eenvoudige cilinder

om de uitlaatgastemperatuur te verlagen, is het noodzakelijk om in verschillende fasen samen te drukken met tussentijdse koeling ... en het is noodzakelijk om een ​​ontspanning langer te maken dan de compressie met een andere cilinder

turbo intercoolers met koeling na het passeren van de compressor van de turbo benaderen dit idee ... met een turbine in aanvulling op de turbocompound van het uitlaattype benaderen we nog meer

in kleine afmetingen is de zuiger beter dan de turbo
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 18:57

bedankt voor de info alain G

in diesel kunnen we de dosis diesel niet verhogen tot de stoïchiometrische verhouding: het rookt al lang zwart

met LPG kunnen we precies de stoïchiometrische verhouding plaatsen, dus het maximale vermogen maken

waarom LPG? het zou nog eenvoudiger zijn met benzine

het kan een oplossing zijn voor het optimaliseren van dieselauto's: lopen op 100% diesel met een kleinere motor, voldoende als de vermogensbehoefte laag is, en een benzinecarburateur hebben voor incidentele behoeften

er zijn gecompliceerde motorprojecten geweest met variabele compressieverhouding: het is gemakkelijker om een ​​motor te maken met een vaste geometrie maar een variabele stroomvoorziening: 100% diesel voor laag vermogen en met meer benzine om harder en meer te duwen snel wanneer u de prijs wilt betalen

we laten het onderwerp kleine motor voor warmtekrachtkoppeling, maar we betreden het onderwerp van de auto: benzine of diesel? u hoeft niet te kiezen: 2 tegelijkertijd: diesel met laag vermogen en meer benzine om een ​​opzettelijk te kleine dieselmotor sneller te laten draaien
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/11/12, 04:42

Dag

chatelot16 schreef:waarom LPG? het zou nog eenvoudiger zijn met benzine

het kan een oplossing zijn voor het optimaliseren van dieselauto's: lopen op 100% diesel met een kleinere motor, voldoende als de vermogensbehoefte laag is, en een benzinecarburateur hebben voor incidentele behoeften



Niet zeker of diesel benzine zal waarderen
een simpele poging, geniet van een vod benzine en plaats deze op de luchtinlaat van een diesel, langzamer nam het toerental toe, maar bij het kloppen van de motor is het eng.
Vaak gebruikten we in de winter grote dieselzware machines allerlei middelen om te starten, toen we de blikken van de startpiloot (Ether) hadden uitgeput, lieten we hem aceton, tolueen, benzine slikken , zelfs zeker met een acetyleengasbrander. (de meeste vloeibare oplosmiddelproducten klopten, ontstoken voordat de compressie eindigde, terwijl de gassen dat niet deden.

Zelfs bij doping met water tijdens de koude periode is het noodzakelijk om de toevoeging van alcohol aan het water te minimaliseren om te voorkomen dat het bevriest, een te hoge dosis alcohol zal de motor weglopen.
Een oude diesel die door de hete ontluchting spuugt als de motor de oliedamp doorslikt die hij in angst achterlaat.
In de industrie worden verschillende sets dieselgeneratoren omgebouwd om op aardgas of propaan te werken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/12, 14:31

goede opmerking: methaan of propaan ondersteunen een compressieverhouding die hoger is dan benzine, dus kan in bepaalde diesel overgaan zonder scheet te laten vóór de injectie van diesel

wees voorzichtig, het kan niet in alle diesel werken: degenen met de sterkste compressiesnelheden accepteren geen methaan of gp
0 x
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18




par DanielJ » 26/11/12, 10:26

chatelot16 schreef:diesel tanken is niets nieuws

xylowatt gebruikte het met zijn houtvergasser, maar we zien het niet meer op hun huidige site ... zouden er problemen zijn geweest?
zie 31-pagina:
http://sites.uclouvain.be/term/recherch ... _part2.pdf

het wordt ook gebruikt door schnell voor methaan
http://international.schnellmotor.de/sm ... _265kW.pdf

maar ik hou er niet van om stookolie te gebruiken wanneer we gas hebben: vooral houtvergassingsgas dat 10times goedkoper teruggeeft dan stookolie: gedwongen worden om 10% stookolie te verbruiken verdubbelt gewoon de prijs energiekosten


Hallo, "chatelot 16", erg interessant de gelinkte documenten die je me hebt gestuurd, bedankt. Maar waarom zou je zeggen dat je tien procent diesel nodig hebt? in het document hebben we het over 4% (ik denk meer over 2% voor een kleine automotor) ... Aan de andere kant had ik het over een van mijn specifieke tests. Je kunt de 4% diesel gemakkelijk vervangen door 4% plantaardige olie voor de ontstekingscontrole. Dus het leven is goed ... Momenteel bestudeer ik de "Ericsson" -motor met houtverwarming, maar ik weet niet in welke econologiegedeelte ik erover moet praten. Kunt u mij adviseren, ik ben nieuw op deze site ... Bedankt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/11/12, 19:02

het kan nodig zijn om 4% van het verbruik op maximaal vermogen te sturen ... maar wanneer we het vermogen verminderen, moeten we hetzelfde minimale debiet van diesel blijven sturen ... dus gemiddeld met een variabel stroomverbruik van diesel is veel meer dat de 4% heeft aangekondigd

10% is misschien zelfs optimistisch: als het te vaak op laag vermogen draait, wordt het slechter

om de sectie te kiezen ... waarom niet allemaal gewoon hetzelfde ... als het beter is in een andere sectie christophe le move
0 x
lemust09
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 27/02/07, 21:41




par lemust09 » 16/05/13, 14:10

me op een Misu-groep van 20 kw Ik heb een systeem aangepast om het te laten overgaan in frituurolie op 100% en warmteterugwinning van de koelradiator om stroom te maken en het zwembadwater te verwarmen met een platenwarmtewisselaar voor zwembadwater, u kunt ook een spoel op de uitlaat toevoegen en ook warm water terugwinnen.
0 x
als je iets nodig hebt we bespreken ... met plezier!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten