Experimenteel project in de binnenlandse dieselmotor warmtekrachtkoppeling

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Experimentele dieselmotor-Chatelot16




par DanielJ » 18/10/12, 17:30

Hallo, hallo allemaal, ik ben (half) verrast dat chatelot16 hetzelfde idee had als ik: een warmtekrachtkoppeling-dieselgenerator maken. Om winstgevend te zijn in vergelijking met de prijs van EDF-stroom, moet alle door de brandstof ontwikkelde energie worden teruggewonnen. Daarnaast kan een goede diesel zonnebloemolie ‘slikken’ of olie aftappen door bepaalde voorzorgsmaatregelen te nemen die ik al heb ervaren. Maar waarom proberen een dieselmotor te maken? Welnu, de gebruikelijke generatormotoren zijn óf te duur, óf te krachtig en hebben daarom een ​​te laag rendement voor de beschouwde vermogens, namelijk 2 tot 8 kW. Nou, na veel nadenken... bedacht ik dat het interessant zou zijn om een ​​complete kleine automotor te gebruiken, zoals een 4-cilinder diesel met een inhoud van 1.5 liter. En aangezien dat nog steeds veel kW (40 kW p. max) is, kunnen we (dit is de truc) twee cilinders 'verwijderen'! Ja het kan dat ik al (lang) geleden met een 4 cilinder reed waarvan ik de werking van twee cilinders had teniet gedaan door de tuimelaarstangen van cilinder 2 en 3 te verwijderen, dus kleppen dicht, maar reguliere ontsteking. Ik was nog niet zo ver gegaan om zuigers 2 en 3 te verwijderen, om geen onbalans in de krukas te krijgen. We kunnen dit echter wel doen door uit voorzorg gewichten op de krukpennen te plaatsen in plaats van op de zuigers... Het doel is om de cilinderinhoud te halveren en de efficiëntie bij laag vermogen te verbeteren. Een auto met alles wat je nodig hebt, startmotor, stille uitlaat, waterkoeling, pomp, etc.... En vooral, er zijn er genoeg tweedehands, of gesloopt... geweldig! Het enige dat overblijft is het aansluiten van een 230V-dynamo. Wat denk je ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/10/12, 18:50

Ik heb er al over nagedacht

een viercilinder zou een eencilinder kunnen worden door hem te ontdoen van alles wat niet nodig is

maar eh... het doel is om er zoveel te kunnen maken als je nodig hebt, niet om een ​​unieke doe-het-zelfzaak te doen

automotoren worden steeds bizarder en moeilijker te gebruiken, onderdelen zijn te duur

het doel is om een ​​ontwerp te maken dat goed geschikt is voor de experimentele vaste motor: gemakkelijke toegang tot alle onderdelen om gemakkelijk verschillende onderdelen te kunnen uitproberen

Ik hou niet van moderne motoren waarbij je niets kunt veranderen zonder volledige demontage

reserveonderdelen voor automotoren zijn te duur... de modellen veranderen te snel... Ik begon te sleutelen aan motoren waarvan ik dacht dat ze heel gewoon waren, tweedehands zijn ze niet meer te vinden en de onderdelen worden ook steeds moeilijker te vinden

het is niet nodig om een ​​gemiddelde motor te maken: deze zal het zuigerequivalent zijn van de turbocompound

naast de hoofdzuiger komt er een compressorzuiger en een regelzuiger... maar al deze zuigers zullen verschillende diameters hebben... hij past niet zomaar in een bestaande 4 cilinder
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Experimentele dieselmotor-Chatelot16




par Flytox » 18/10/12, 20:29

hallo danielj

Welkom.
Uw tussenkomst is interessant, slechts een "detail", dit is een milieuvriendelijke locatie en het verbranden van afgewerkte olie als brandstof is uiterst vervuilend... aan de andere kant hebben zonnebloemen geen problemen : Mrgreen:

DanielJ schreef:Hallo, hallo allemaal, ik ben (half) verrast dat chatelot16 hetzelfde idee had als ik: een warmtekrachtkoppeling-dieselgenerator maken. Om winstgevend te zijn in vergelijking met de prijs van EDF-stroom, moet alle door de brandstof ontwikkelde energie worden teruggewonnen. Bovendien kan een goede diesel zonnebloemolie ‘slikken’ of afvoeren het nemen van bepaalde voorzorgsmaatregelen die ik al heb ervaren. Maar waarom proberen een dieselmotor te maken? Welnu, de gebruikelijke generatormotoren zijn óf te duur, óf te krachtig en hebben daarom een ​​te laag rendement voor de beschouwde vermogens, namelijk 2 tot 8 kW. Nou, na veel nadenken... bedacht ik dat het interessant zou zijn om een ​​complete kleine automotor te gebruiken, zoals een 4-cilinder diesel met een inhoud van 1.5 liter. En aangezien dat nog steeds veel kW (40 kW p. max) is, kunnen we (dit is de truc) twee cilinders 'verwijderen'! Ja het kan dat ik al (lang) geleden met een 4 cilinder reed waarvan ik de werking van twee cilinders had teniet gedaan door de tuimelaarstangen van cilinder 2 en 3 te verwijderen, dus kleppen dicht, maar reguliere ontsteking. Ik was nog niet zo ver gegaan om zuigers 2 en 3 te verwijderen, om geen onbalans in de krukas te krijgen. We kunnen dit echter wel doen door uit voorzorg gewichten op de krukpennen te plaatsen in plaats van op de zuigers... Het doel is om de cilinderinhoud te halveren en de efficiëntie bij laag vermogen te verbeteren. Een auto met alles wat je nodig hebt, startmotor, stille uitlaat, waterkoeling, pomp enz.... En vooral: tweedehands zijn er genoeg, of sloopwerken... geweldig! Het enige dat overblijft is het aansluiten van een 230V-dynamo. Wat denk je ??
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/10/12, 20:40

Waarom zou afvoerolie zo vervuilend zijn? in een Franse bedrijfstractor kun je zonder probleem een ​​beetje zetten!

Plantaardige olie in diesel is ook niet de ideale oplossing als de teelt van oliehoudende zaden concurreert met voedsel

Gebruikte frituurolie is goed, maar er is niet één voor iedereen

mijn motor is niet alleen diesel... hij is ook niet slecht voor methaan of benzine

de cilinderkop zal gemakkelijk te vervangen zijn om van diesel naar methaan te gaan... verbrandingskamer in de cilinderkop, niet in de zuiger zoals bij de huidige HDI's
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 18/10/12, 21:11

chatelot16 schreef:Waarom zou afvoerolie zo vervuilend zijn? in een Franse bedrijfstractor kun je zonder probleem een ​​beetje zetten!


In chai plus welke post hebben we er al over gesproken. De grote hoeveelheid additieven die in de olie worden gestopt, verhogen onder meer de productie van deeltjes. Chai meer waar ik de link heb gezet : Cry: . In één oogopslag zei de studie dat olieverbruik normaal voor een motor (als smeermiddel en niet als brandstof) leidde tot de vorming van ongeveer 40% van de deeltjes en onverbrande deeltjes aan de uitlaat van de pot. En je wilt dit concentraat van mij direct verbranden?

Plantaardige olie in diesel is ook niet de ideale oplossing als de teelt van oliehoudende zaden concurreert met voedsel


U doet er goed aan erop te wijzen dat dit uiteraard alleen geldt als er geen concurrentie is. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
DanielJ
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 17/10/12, 18:18

Re: Experimenteel dieselmotorproject in warmtekrachtkoppeling voor huishoudelijk gebruik




par DanielJ » 23/11/12, 10:12

chatelot16 schreef:hallo

Ik was geïnteresseerd in de eencilinder dieselmotor, gekopieerd van Lister, gemaakt in India... en die helaas niet langer gemakkelijk verkrijgbaar lijkt
https://www.econologie.com/forums/je-cherche ... 12036.html

het lijkt erop dat veel lichtere Chinese generatoren de plaats volledig hebben ingenomen... voor warme landen is luchtkoeling praktischer, maar helaas is warmteterugwinning voor warmtekrachtkoppeling niet mogelijk

Ik bestudeer al heel lang allerlei soorten motoren en ik begin mijn ideeën te krijgen om te profiteren van alles wat ik heb gezien

het doel is om een ​​zeer massieve motor te maken die volkomen stil is als er een goede uitlaat is... om iets heel gemakkelijk te demonteren te maken, met zeer eenvoudige onderdelen die gemakkelijk te vervaardigen zijn

de vraag is om in te schatten hoeveel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn

er komt een dieselversie voor stookolie of plantaardige olie... en een benzineversie, voor aardgas, methanisering of vergasser

Het is de gasversie die mij het meest interesseert, maar de dieselversie heeft het voordeel dat hij alleen kan worden gebruikt zonder dat er een gasinstallatie in de buurt is.

de uitlaat met waterwarmteterugwinning zal deel uitmaken van de motor en zal niet het wankele ding zijn dat vaak het zwakke punt is van vaste motoren: daarom kan de motor overal worden geïnstalleerd zonder risico op lekkage

het vliegwiel zal de rotor zijn van een langzame dynamo die is aangepast aan lage snelheid dankzij een groot aantal polen: er zal niet het grootste deel van een riem naar de afzonderlijke dynamo zijn


Hallo, waar zijn de fans van experimentele diesel? Het veroorzaakt niet veel ... Wel, ik hef, zie, ik zal een openbaring voor je maken ... Een dieselmotor kan op gas lopen, zonder enige aanpassing van de motor! Ja, u leest het goed, ZONDER WIJZIGINGEN VAN DE MOTOR. Ik heb het ervaren, ja, ja. Nou, ik leg de manipulatie uit, (er is toch een manipulatie) dus je hebt een dieselmotor nodig die werkt, je laat hem op IDLE, bij de inlaat van het luchtfilter, je injecteert (bij atmosferische druk) brandbaar gas , ik heb het geprobeerd met butaan of propaan, maar a priori werkt het voor elk gas ... En wat gebeurt er? nou, de motor accelereert alsof je op het gaspedaal drukt dat je niet hebt aangeraakt! Toelichting de motor werkt auralenti in diesel, dus het contact wordt geregeld door de injectie, wanneer u naast de aanzuiging gas toevoegt, brandt dit in de motor tegelijk met de ontstekingsdiesel (altijd op je verhoogt het vermogen tot het maximum met het gas !!! Tijdens het rijden moet je de gasstroom regelen om de motor te laten versnellen of vertragen, zonder het benzineversnellingspedaal aan te raken ... Dus je hebt een tweede pedaal nodig, of een dubbele pedaalslag, 1ere slag voor gasstroom (in het geval van gas) en dan 2ste slag (we drukken nog meer op het pedaal) voor alleen diesel We kunnen met twee brandstoffen lopen op 50%, maar het maximale vermogen natuurlijk niet overschrijden, dus tot slot, geen noodzaak om de cilinderkop of iets anders te veranderen om over te schakelen op gas ... Is dat niet leuk? Goede bricolonologie. a +

.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 12:12

diesel tanken is niets nieuws

xylowatt gebruikte het met zijn houtvergasser, maar we zien het niet meer op hun huidige site ... zouden er problemen zijn geweest?
zie 31-pagina:
http://sites.uclouvain.be/term/recherch ... _part2.pdf

het wordt ook gebruikt door schnell voor methaan
http://international.schnellmotor.de/sm ... _265kW.pdf

maar ik hou er niet van om stookolie te gebruiken wanneer we gas hebben: vooral houtvergassingsgas dat 10times goedkoper teruggeeft dan stookolie: gedwongen worden om 10% stookolie te verbruiken verdubbelt gewoon de prijs energiekosten
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 12:26

Flytox schreef:In chai plus welke post hebben we er al over gesproken. De grote hoeveelheid additieven die in de olie worden gestopt, verhogen onder meer de productie van deeltjes. Chai meer waar ik de link heb gezet : Cry: . In één oogopslag zei de studie dat olieverbruik normaal voor een motor (als smeermiddel en niet als brandstof) leidde tot de vorming van ongeveer 40% van de deeltjes en onverbrande deeltjes aan de uitlaat van de pot. En je wilt dit concentraat van mij direct verbranden?


er komt in ieder geval een water- en kalksteenwassysteem op de uitlaat, waardoor alles hopelijk behouden blijft
https://www.econologie.com/forums/impunite-d ... 50-60.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/11/12, 15:43

Over "repareerbaar in verre landen"

Dieselmotoren met een laag verbruik hebben twee zwakke punten op het gebied van after-sales service:

De pompinjector: sorry, meestal heb je het originele onderdeel nodig. Het is niet voldoende om te kunnen draaien of frezen: je hebt de juiste legeringen, oppervlaktebehandelingen, enz. nodig.

Elektronica: dat is het schandaal: "ze" verkopen ons specifieke elektronica voor 1000 of 2000 euro die vervangen moet worden voor een simpele kapotte transistor. Verrassend hoge prijs voor in massa geproduceerde elektronica.

Er is daar iets te doen.

Mijn broer had me ook verteld dat aan de Universiteit van Cotonou (Benin) een team van onderzoekers werkte aan een “universeel” injectiepijpblok. Hij is helaas overleden, ik heb daar geen contact meer.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 17:07

in de auto zitten we vast door het gebrek aan ruimte en de rare connectoren... voor vaste apparatuur doet het probleem zich niet voor, we kunnen elektronica maken met grote gedrukte schakelingen en standaardcomponenten

Duurzame apparatuur moet worden verkocht met elektronische schema's en alle informatie om alles te repareren... onherstelbare dingen zijn oplichterij

het zijn niet alleen auto's die verrot zijn door onherstelbare elektronica: veel moderne ketels hebben ook helse elektronica

voor de injectie moet alles nog geprobeerd worden: HDI-injector met interne elektronica: het geeft veel ontwikkelingsvrijheid, maar bevredigt mij niet helemaal vanwege de prijzen en de kwetsbaarheid van de injectoren... zelfgemaakte pomp: het is de makkelijke kant van hdi: een constante drukpomp, niet ingewikkelder dan een hydraulische pomp

andere oplossing mechanische injectiepomp en klassieke Bosch-injector: dieselfabrikanten hebben onderdelen die geschikt zijn voor alle motorgroottes
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten