onverenigbaar met dieselolie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/08/07, 09:51

Hallo iedereen

Ik ben nieuw in de forumIk heb een beetje alles gelezen wat er wordt gezegd in termen van olie + dieselmengsel maar of ik begrijp iets niet, het is hoe men kan geloven dat de olie minder vervuilend kan zijn dan diesel ?? Dit is het doel hiervan forum, minder dure oplossingen bieden voor de consument maar ook minder vervuilend.Of zit ik op het verkeerde spoor???

Er zijn veel lozingen in de atmosfeer, dus vervuiling.Ik weet niet in welke volgorde, maar als iemand mij zou kunnen informeren, zou dat mijn lantaarn beter verlichten.

Nu om terug te komen op het beton, ik heb een 1.9 diesel van de vag-groep, bouwjaar 1998, met 136000 km gecertificeerd.Ik heb een rotatiepomp van het merk Lucas en blijkbaar is deze pomp kwetsbaarder met het olie/dieselmengsel. is een indirecte injectie.
Vandaar mijn vraag: wat raden jullie aan om minder te verbruiken?
Omdat het op 6 liter procent loopt, vind ik het een beetje hoog.

Dus als de econologische gemeenschap me zou kunnen helpen, zou ik erg dankbaar zijn.

Merci.
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 19/08/07, 09:56

Naar mijn mening is dit niet het juiste onderwerp om dit soort vragen te beantwoorden.
Om minder (of beter...) te verbruiken: soepel rijden, de auto lichter maken en aerodynamische aanpassingen doen. Al deze punten zijn, naar het mij voorkomt, behandeld op de forum.

@+
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/08/07, 16:47

Waarom plantaardige olie minder vervuilend is dan diesel:

1/ Dieselbrandstof is een koolwaterstof van fossiele oorsprong (zoals steenkool, aardgas, etc.) door het verbruik van fossiele brandstoffen komt CO2 vrij in de atmosfeer uit de koolstof die in de ondergrond is opgeslagen. Voordat diesel wordt verbruikt, wordt het gewonnen, vervoerd, verfijnd, vervoerd en uiteindelijk gebruikt.

2/ Plantaardige olie is afkomstig van planten die tijdens hun groei CO2 opnemen. We geven alleen CO2 vrij in plaats van CO2 af te bouwen die gedurende miljoenen jaren is verzameld en massaal is vrijgegeven gedurende 1 eeuw!!!

3/ Het olie-extractieproces is eenvoudig en economisch, de residuen (koeken) worden gebruikt als veevoer of vaste energie.

4/ Idealiter zou olie gewonnen uit planten (non-GMO), lokaal geteeld (beperk transport zoveel mogelijk) zonder kunstmest of pesticiden van petrochemische oorsprong moeten worden gebruikt met machines (tractoren, enz.) die ook plantaardige olie gebruiken...

"Bio-ethanol", dat helemaal niet biologisch is, doet precies het tegenovergestelde van wat ik hierboven heb vermeld en het gebruik ervan is daarom meer vervuilend dan het rechtstreeks in onze motoren gebruiken van benzine. Voor de productie van 1 liter "bio-ethanol" is namelijk meer dan een liter benzine nodig...
De ontwikkeling van deze sector is te danken aan de suikerlobby's die, gezien het einde van de subsidies die het GLB (gemeenschappelijk landbouwbeleid) aan hen toekent, nieuwe subsidies (onze belastingen) van de staat proberen te verkrijgen om hun activiteiten voort te zetten (vervuilend). .

Wat betreft de lucas-pomp, ik had verschillende PSA-diesels uitgerust met boch en lucas en als het verbruik vergelijkbaar was, maakten de boch-pompen de motoren "nerveuzer en krachtiger" en toonden ze een uitstekende betrouwbaarheid, in tegenstelling tot de Lucas-pompen ...
0 x
micdhi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 109
Inschrijving: 16/12/06, 09:58
Plaats: Mazamet Tarn

Re: Diesel onverenigbaar met olie?




par micdhi » 18/12/07, 21:41

DAN34 schreef:Injectiepompen zouden deze heterogene samenstelling niet waarderen en zouden breken.

Lijkt deze informatie u mogelijk?


het zou niet eerder de eliminatie van zwavel in diesel zijn,
omdat er een reëel probleem is, is het bij sommige voertuigen absoluut noodzakelijk om een ​​additief toe te voegen, en er zijn inderdaad pompbreuken geweest.
0 x
"het leven heeft meer verbeeldingskracht dan onze dromen dragen" Christophe COLOMB
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/12/07, 22:11

Dag

Lucas pompen werken ook met plantaardige olie, maar bij verkeerd gebruik, olie te koud of olieverhouding te hoog, zijn ze kwetsbaar, breekt de aandrijfas, is het verpompen van dikke olie moeilijker dan diesel..
Wat de nieuwe diesel betreft, deze is vergelijkbaar met kerosine, minder smeermiddel voor de mechanische pompen, hoge druk en lage druk, sommige lage druk zijn zuiger maar veel hebben schoepen, wat de aanzienlijke terugkeer van brandstof naar de tank verklaart om de pomp te smeren en te verwijderen luchtbellen.
Sinds de komst van de nieuwe diesel voeg ik altijd plantaardige olie toe aan de brandstof minimaal 5% enerzijds omdat ik deze constant verwarm tot 60c..

Wat vervuiling betreft, is het niet altijd de rook of de geur die een aanwijzing is voor gevaarlijke vervuiling, als bewijs: op het platteland ruikt het naar mest en de rook van houtvuren, in de stad ruikt het niets en zie je niets , Maar....
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten