onverenigbaar met dieselolie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 19:03

Econology schreef:
professeur31 schreef:pffffffffffffff
Weet je dat we uitgescholden gaan worden door de bouwers? :onheil:
Kom op, ik verkoop mijn ZX en koop een HDI.
Oké, ik kon niet meer op olie rijden. : Mrgreen:
Jammer!


Gezien de hele vloot via een pantone dat je hem tijdens de laatste 100 km je XUD hebt laten opeten, zal hij zeker de 000 km van je motor overschrijden!

Dat is zeker dat bouwers er maar matig van houden... (niet goed voor het BBP en de verbruiksindexen!)

En ja, Profmeca69 is de eigenaar van de eerste gepantoniseerde auto-uitzending van de ZX TD op het net ZX TD waterinjectie


Gloup, hij heeft het dier voor mij ontmaskerd!!! : Cheesy:
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 09/07/06, 17:48

Hallo,
Voor wie geïnteresseerd is....
Geen scheiding in de twee testflessen...het mengsel is als de eerste dag...

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/07/06, 18:50

Exceed schreef:Hallo,
Voor wie geïnteresseerd is....
Geen scheiding in de twee testflessen...het mengsel is als de eerste dag...

A + Serge.


Kunt u ons aan het protocol herinneren? Welke % welke GO welk merk? Bedankt (ik heb daar een gat : Cheesy: ).
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 10/07/06, 18:50

Hallo,
Protocolherinnering:
- Blend van 50% GO Intermarché met gerecyclede zonnebloemolie (frituren) gefilterd op 5µm in de eerste fles, nieuwe koolzaadolie in de tweede fles (eerste prijs fles).
Vertrekproef op 30/06.
Vandaag ... geen verandering ... niet de minste scheiding!

Een info om met een korreltje zout te nemen....een collega had een mengsel gemaakt van koolzaadolie (industrieel) met rode brandstof en een andere met GO...hij had de twee flessen in zijn garage laten staan ​​en aan het eind van een maand , toen hij het gedrag van zijn mengsels kwam bekijken....onmogelijk om de fles met het mengsel met rood te herkennen....de twee flessen hadden een identieke kleur!!!!... ......
We weten niet of het door UV of olie komt....

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 10/07/06, 23:14

Exceed schreef:.onmogelijk om de fles met het mengsel met rood te herkennen....de twee flessen hadden een identieke kleur !!!!...........
We weten niet of het door UV of olie komt....


welkom

het is uv, ik heb jarenlang het "rood" verkleurd met een wasbak en een ijsmachine allemaal in de zon : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/08/06, 05:51

Dag

De nieuwe diesel is al een tijdje in Quebec aangekomen, de kleur is fluorescerend geelgroen. De geur doet denken aan vliegtuigkerosine. iets minder stinkend dan rode stookolie
Het is meer dan 4 weken geleden dat het monster van 50% diesel en frituurkoolzaadolie in de pot is geweest, geen zichtbare scheiding,
en sinds enige tijd werk ik met verschillende mengverhoudingen tussen 50% en 75%. Ik heb geen probleem gehad.
De viscositeit van de vloeistof aan de bovenkant van de pot en die van de bodem van de pot zijn in wezen hetzelfde, de tester die ik heb gemaakt is een eenvoudige container aan de onderkant. Ik heb een dunne koperen buis van 1,6 mm inwendig gelast tot een lengte van 150 mm Ik passeer een liter diesel bij 20c en ik meet de tijd om het te laten zinken, daarna passeer ik 1 liter mengsel met olie en ik vergelijk de tijd met de dieselkalibratie..
Het is geen laboratoriuminstrument maar het geeft me een goed idee over diesel... en de olie is afhankelijk van de temperatuur en het type olie.

Andre
0 x
teebs_ka
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/10/06, 16:06

Een beetje bleek deze koolzaadolie...




par teebs_ka » 05/10/06, 16:17

Hallo,

Ik vind het nogal vreemd dat de koolzaadolie bijna transparant is op de foto terwijl het in werkelijkheid heel geel is (zoals diesel). Ik deed de test in het lab van mijn universiteit en aan de ene kant hebben de 2 brandstoffen bijna dezelfde kleur, aan de andere kant kunnen we geen 2 fasen onderscheiden. Ik wil erop wijzen dat deze diesel state-of-the-art is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 05/10/06, 23:58

het hangt af van hoe het wordt geperst, gefilterd, gedecanteerd, verfijnd of niet, ontgomd of van was ontdaan...

zo niet voor wat sensationeel is. Incompatibiliteitsresultaten kunnen te wijten zijn aan het verschil in temperatuur van de 2 vloeistoffen. (niet goed!!)

zo hebben we een blik olie in de kofferbak van de auto die in direct zonlicht heeft gestaan ​​en tanken we bij het tankstation (ondergrondse tank). we mixen goed en toch is het de volgende dag uit fase...

nou TOTAAL zal voor NIETS zijn!

moet op de MEEEEEEME TEMPERATUUR DE 2 MACHINES zijn!

(ben ik duidelijk?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/10/06, 20:44

Om wat info te geven, ik heb getest op GO Carrefour op 30% en op dit moment zie ik absoluut niets...

Om mijn grote vriend jonule een plezier te doen: ik rijd 30% sinds ik de voorraad heb aangevuld en mijn technisch probleem had niet te maken met de olie maar met een luchtlek. : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
uitsteeksel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 26/10/06, 14:24
Plaats: ergens in het midden van de koeien in Normandië ...

injectiepompen en oliën




par uitsteeksel » 26/10/06, 23:34

Het is allemaal even merkwaardig omdat er technologieën bestaan ​​die het mogelijk maken om allerlei oliën te gebruiken zonder de motor al te veel te wijzigen.
Volgens mijn herinneringen aan bidasse konden de oude berliet en anderen werken met olie, kerosine, benzine ..... zelfs ongebruikelijke brandstoffen
er was een speciale pomp, een veegpomp genaamd.
uitsteeksel
0 x
voor onze kinderen, laat ze schonere lucht en land zonder afval

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten