onverenigbaar met dieselolie?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
khartoum
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 29/12/04, 23:43




par khartoum » 29/06/06, 17:10

khartoum schreef: En ja, ik ben niet bang om te zeggen dat ik dit vooral om economische redenen doe, maar ik ben bekeerd. Nu zou de olie echt boven de €1,10 moeten komen om weer op diesel over te stappen!!! Wanneer de staat de brandstofprijs aanvalt, valt dat direct mijn mobiliteit aan en dus mijn vrijheid!!!


Wat bewijst dat je niet om het milieu geeft... en dat alleen je portemonnee telt... En als je echt vrij zou willen zijn, denk dan een beetje na... je zou geen auto hebben.. ..Chiche?
[/ Quote]

Oeps... Ik ben boos geworden op de moderator : Oops:

Nee, ik ben gehecht aan het milieu. Maar ik maak 30 terminals per jaar (het klopt niet noodzakelijkerwijs voor werk, maar het is net zo belangrijk, zo niet meer).
Wat het fietsen betreft, kom ik er (al was het maar voor mijn gezondheid) naar toe...
Ik weet het, het is niet goed voor kleine flesjes, ze verbranden is nog erger (maar hoe komen ze anders terecht? Het is geen argument, het is een echte vraag).
Maar het is waar dat hij in wezen zuinig is, en ook militant (de geur!!!).
Ik weet dat de toekomst geen koolzaadolie is (ik heb de site genoeg gekalibreerd). Ik denk niet eens dat het de olie is.
Het zal hoe dan ook een verfijnde en individueel niet produceerbare brandstof zijn, zoals gewoonlijk.
Terwijl we de methanisatie van afval hebben, de teelt van "olieachtige" algen...
Wat krijgen we in plaats daarvan aangeboden voor onze verbrandingsmotoren. Waterstof geproduceerd dankzij onze prachtige kerncentrales, ethanol uit suikerriet of bieten, diester wat voor HVP is wat coca-cola is voor water in termen van drankjes!!!
Ik denk serieus dat de toekomst (voor insiders) bij de CUMA's ligt, met twee of drie medeplichtige producenten en een collectief gekochte pomp. De anderen, het is stom om te zeggen, worden toch lastiggevallen met hun prachtige HDI's en DCI's die niet eens betrouwbaar zijn met "conventionele" brandstof!!!
Om terug te komen op de prijs van diesel: nee, ik denk niet dat ik terug ga naar pure diesel, wat er ook gebeurt!!! (Ik ga gewoon van provider veranderen).

Nou ja, anders wil ik geen conflict (het is goed dat er hier genoeg van is) en ik wil ook niet als voorbeeld worden aangehaald, ook al begreep ik wat je bedoelde Jonule;)
0 x
Een CX is Bo ... Maar het is roestig !!! :(
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 29/06/06, 20:10

Houthakker schreef:
jonule schreef:Ik denk dat karthoum een ​​voorbeeld is van wat de burger moet doen om het gebrek aan overheid goed te maken [...]
: shock: Ah goed !!! Dus koop (geraffineerde) olie in niet-recyclebare plastic flessen en verbrand ze daarna, is dat een voorbeeld?
Bravo ... : Roll:

jonule schreef:> "professor", we kunnen duidelijk zien dat u aan de kant van de fabrikanten staat, gezien de technische informatie die u gaat geven ... ik zie niet wat u doet op deze site ... maar ach, laten we onze opmerkingen;
het is niet door de olie te hameren dat je het toch kunt ondermijnen, omdat je benzinemotoren toch niet verdedigbaar zijn. u kunt uw tijd besteden aan het gebruik van technische termen, we zien dat u niets weet over olie en de praktijk ervan.
Wanneer u uw woorden leest, vraagt ​​u zich af of u weet wat "Analyse van een tekst" betekent of zelfs of u kunt lezen ...
Professeur31 brengt zijn technische kennis (die u duidelijk niet hebt) van de werking van een moderne diesel, hij zegt niet dat olie draaien niet goed, of niet mogelijk, of niet wenselijk is.
Er zijn eenvoudig voertuigen die kunnen en anderen veel minder gemakkelijk. We hadden al een vrij nauwe discussie met hem en mij in het voorjaar over dit onderwerp (maar ik zei het al eerder dus je had het moeten lezen ... : Roll:) en zijn technische verklaring blijft (hoewel hij de tijd nam om los te laten tijdens deze beroemde discussie : Wink:). Als je het echt wilt, zou ik proberen de links te vinden.

Met technische termen is het grote voordeel dat we weten waar we het over hebben ... Je praat nergens over, je gebaar ...
Sorry dat ik je zo bot vertel, maar het is de enige indruk dat je me verlaat ... De reacties die je op dit bericht schrijft zijn oppervlakkig en gedachteloos!

jonule schreef:een eenvoudige herinnering voor u en houthakker: de viscositeit is afhankelijk van de T ° C, die op de motoren kan worden geregeld. eraan herinneren dat dit neerkomt op het maken van speelgoed in een zandbak, dat is waarschijnlijk de reden waarom de discussie niet verder gaat dan het einde van de sok ?!
Hoe beheer je je temperatuur?
Ik heb je het proces uitgelegd gevolgd door de enige persoon wiens woorden ik heb gelezen, serieus ze over de aanpassing van een dCi aan olie ...
En wat ben je aan het doen: NIETS. Je beweegt de wind door uit grote zinnen te komen die niets betekenen en die je niet kunt rechtvaardigen ...

Bovendien forumers van Oliomobile hebben ook viscositeitstests uitgevoerd en viscositeit / T ° -diagrammen voor verschillende mengsels uitgevoerd. Ga ze bekijken en kom later terug en praat wanneer jij zal weten waar heb je het over.
Dit is het!


jonule schreef:houthakker als je de snelheid van deeltjes olie ten opzichte van olie wilt weten, sorry maar deze keer is het aan jou om een ​​inspanning te doen en jezelf te documenteren, ik heb niets om dit te bewijzen forum het is niet de club met open mond, ik geef alleen mijn mening, de hamers en houthakkers!
:schok: :frons:
Dus jij, om je mond wijd open te doen en uit onzin te geraken, je bent heel sterk, maar zodra het een kwestie is om zo een beetje geloofwaardig te zijn, is er niemand meer ... : Roll:
Je geeft niet alleen je mening, jij AFFIRM dingen die verkeerd zijn!
Diesel / olie-vergelijkingslink voor deeltjes: http://www.oliomobile.org/forum/viewtop ... 8891#68891


jonule schreef:blijf in je zachte oliepoep je lijkt het blijkbaar leuk te vinden! : Lol: : Lol: : Lol:

Een laatste zin die laat zien hoe beperkt je denkpotentieel is ...

Vind je een van mijn zinnen die erop zou duiden dat ik 'pro-petroleum' ben of iets dergelijks? :?


Nou eerlijk gezegd LUMBERMAN je hebt gelijk, maar ik denk dat we onze tijd verspillen: ze begrijpen absoluut niets en hun reactie bewijst het.
Ik vraag me af waarom ze zeggen dat ik aan de kant van de bouwers sta.
Aan de andere kant is het zeker dat het de auto is die me laat leven en de auto is er dankzij de fabrikanten.
Ik moet dus moderne technieken kennen en beheersen, want ik heb geen keus; wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de technologische ontwikkelingen.
Voor mij zijn sommige onmiskenbaar uitstekend, andere veel fantasierijker.
Dit heet objectiviteit, meneer Jonule.
Het is niet door alle innovaties van de fabrikanten af ​​te wijzen dat u vooruitgang zult boeken (vooral met de technologische kennis die u aan het ontwikkelen bent!).
Dus als je wist in hoeverre ik betrokken ben bij PANTONE en bij elk verbrandingsproces of gasbehandeling met als doel de uitstoot van verontreinigende stoffen te verminderen, zou je zeer verrast zijn, denk ik, en daar zou je misschien ophouden de mensen te beoordelen op ongegronde indrukken.
Tot slot Jonule, wat jou onderscheidt van houthakker en mij is dit:

1) reflectie
2) objectiviteit
3) realisme
4) technische kennis

Weet u waarom ecologie tegenwoordig in FRANKRIJK als marginaal wordt beschouwd, terwijl het integendeel zijn plaats verdient?

Simpelweg door mensen zoals jij!
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 30/06/06, 01:23

Hallo,
Nou zeg me, je hebt echt tijd te verliezen!
Lijkt wel een dubbelspel!!!
Ik ging wat diesel halen bij inter en maakte verschillende mengsels om te zien: GO / gerecyclede zonnebloemolie en GO / gebottelde koolzaadolie. Voorlopig zijn de mengsels homogeen.

Zo niet, wat is de onverenigbaarheid van olie in recente motoren, mijnheer Professor31, hoe zou dat dan zijn? Afgezien van de viscositeit die kan worden gecorrigeerd om het dicht bij die van diesel te brengen.
Ik snap niet waarom. U zei ook dat er geen sonde was om de gassen die door de diesels worden uitgestoten te controleren??? AH goed ! Het is nieuw ? Er zou tegen me zijn gelogen.... Kun je je een beetje ontwikkelen? Want van wat ik meen te weten, komt het probleem precies van deze beroemde sonde die niet is aangepast aan het gas dat vrijkomt bij de verbranding van olie...

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 01:30

Exceed schreef:Hallo,
Nou zeg me, je hebt echt tijd te verliezen!
Lijkt wel een dubbelspel!!!
Ik ging wat diesel halen bij inter en maakte verschillende mengsels om te zien: GO / gerecyclede zonnebloemolie en GO / gebottelde koolzaadolie. Voorlopig zijn de mengsels homogeen.

Zo niet, wat is de onverenigbaarheid van olie in recente motoren, mijnheer Professor31, hoe zou dat dan zijn? Afgezien van de viscositeit die kan worden gecorrigeerd om het dicht bij die van diesel te brengen.
Ik snap niet waarom. U zei ook dat er geen sonde was om de gassen die door de diesels worden uitgestoten te controleren??? AH goed ! Het is nieuw ? Er zou tegen me zijn gelogen.... Kun je je een beetje ontwikkelen? Want van wat ik meen te weten, komt het probleem precies van deze beroemde sonde die niet is aangepast aan het gas dat vrijkomt bij de verbranding van olie...

A + Serge.


Ik bevestig dat de lambdasonde (zuurstof) niet bestaat op dieselmotoren.
Je moet dus je bronnen herzien of cursussen mechanica volgen : Cheesy:
We meten nooit de hoeveelheid zuurstof die een dieselmotor produceert om de computer te informeren; je verwart het waarschijnlijk met iets anders.
Dit bevestigt wat ik wist:
Compleet onbegrip over hoe moderne dieselmotoren werken :onheil:
Ik, als ik het niet weet, zwijg ik; Het weerhoudt me ervan onzin te praten. : Lol:
Voor de onverenigbaarheid nodig ik u uit om wat tijd te verspillen en de vorige berichten te lezen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 30/06/06, 05:17

Hallo,
als we het in het Frans over sonde hebben, is het bijna net zo vaag als plug in het Engels.
De term sonde betekent niet noodzakelijkerwijs Lambda, er zijn druktemperaturen, enz.

Ik vind het moeilijk te geloven dat er een zuurstofsensor op een diesel zit, deze sensor heeft alle ellende om aan een motor te werken als je met 100 ll vliegtuigbenzine voorbij een 60 liter tankt, wordt hij verzegeld, ik stel me voor met het roet van een diesel , en het zuurstofgehalte meten in een diesel waarop we de lucht niet beheersen? Waarschijnlijk heeft overschrijding het over een temperatuursensor voor de katalysator..

Met de nieuwe diesel hogedruk elektronische railinjectie merk ik dat je risico's neemt, als we het hebben over lopen is het geen 1000 km maar 50000 km zonder grote problemen (niet alleen de filters vervangen)
Deze motoren zijn sneller en de cilinderkop is kwetsbaarder dan oudere diesels. De injectoren zijn nauwkeuriger en gevoeliger voor de viscositeit van de vloeistof, waardoor ook de filtratie nog geavanceerder is. In werkelijkheid zijn dit niet de juiste motoren voor vette motoren.
Fiston verwijderde een cilinderkop van een Jetta uit 1990 die 35000 km op olie liep, de motor was behoorlijk vuil, maar de verstuivers hadden allemaal moeite om weer op hun stoelen te komen, als een soort struikgewas, er was ook vuil op het niveau van de verstuivers vernamen we ook dat het filter meerdere keren verstopt was en dat hij vaak met weinig diesel en zelfs 100% olie reed en om te helpen het dieselfilter vervangen door een simpel benzinefilter.
Na het schoonmaken en kalibreren van de injectoren werkte alles weer..
Mais je pense que le jeune chauffeur vas etre un peu plus particulier quand il vas marcher a l'huile, au moins avoir en reseve un filtre a gasoil , et filtrer un peu mieux sont huile, marcher avec des ratio plus raisonable quand il fait plus kosten..

Het is niet alleen de viscositeit van de olie die een rol speelt,
Al bij oude diesel motoren als je de olie ververst merk je verschil, ook bij goed verhitten zie je dat de motor beter presteert als je de vervroeging vergroot en als je de injectoren 25 bar hoger tarreert, dit is een indicatie dat de verbranding verschilt afhankelijk van het type olie (koolzaadpinda of mais.

Ik herhaal nogmaals dat je in plaats van diesel heel weinig gewone benzine aan de olie kunt toevoegen en je krijgt hetzelfde resultaat als met diesel gemengd met olie. een van de nadelen is dat als de brandstofverwarming hoger is dan 70c en de brandstofverhouding een beetje hoog is, dit damppluggen in de leidingen veroorzaakt, dit is tot nu toe het enige probleem dat zich alleen voordoet in de zomer tijdens het rijden in het verkeer.

Het is jaren geleden dat in het hoge noorden, waar de temperaturen extreem zijn, deze methode om benzine in diesel te doen wordt gebruikt, zelfs op grote radiale vliegtuigmotoren (Beavers) is er een systeem dat verdunning wordt genoemd en dat bestaat uit het sturen van een halve liter benzine in de motorolie verdunnen om hem te starten, dan verdampt tijdens het opwarmen de benzine. Als ik de nieuwe monteurs zie zodra een injectiemotor verzopen is en hij start niet, ververst hij de olie (vervuild) dan zouden ze in de winter stage moeten lopen in het noorden.

Laat ze additieven in de diesel doen en de olie verdunnen met benzine, je zou de ervaren olieachtige mensen de vraag moeten stellen,
op hun forum.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 10:32

Andre schreef:Hallo,
als we het in het Frans over sonde hebben, is het bijna net zo vaag als plug in het Engels.
De term sonde betekent niet noodzakelijkerwijs Lambda, er zijn druktemperaturen, enz.

Ik vind het moeilijk te geloven dat er een zuurstofsensor op een diesel zit, deze sensor heeft alle ellende om aan een motor te werken als je met 100 ll vliegtuigbenzine voorbij een 60 liter tankt, wordt hij verzegeld, ik stel me voor met het roet van een diesel , en het zuurstofgehalte meten in een diesel waarop we de lucht niet beheersen? Waarschijnlijk heeft overschrijding het over een temperatuursensor voor de katalysator..

Met de nieuwe diesel hogedruk elektronische railinjectie merk ik dat je risico's neemt, als we het hebben over lopen is het geen 1000 km maar 50000 km zonder grote problemen (niet alleen de filters vervangen)
Deze motoren zijn sneller en de cilinderkop is kwetsbaarder dan oudere diesels. De injectoren zijn nauwkeuriger en gevoeliger voor de viscositeit van de vloeistof, waardoor ook de filtratie nog geavanceerder is. In werkelijkheid zijn dit niet de juiste motoren voor vette motoren.
Fiston verwijderde een cilinderkop van een Jetta uit 1990 die 35000 km op olie liep, de motor was behoorlijk vuil, maar de verstuivers hadden allemaal moeite om weer op hun stoelen te komen, als een soort struikgewas, er was ook vuil op het niveau van de verstuivers vernamen we ook dat het filter meerdere keren verstopt was en dat hij vaak met weinig diesel en zelfs 100% olie reed en om te helpen het dieselfilter vervangen door een simpel benzinefilter.
Na het schoonmaken en kalibreren van de injectoren werkte alles weer..
Mais je pense que le jeune chauffeur vas etre un peu plus particulier quand il vas marcher a l'huile, au moins avoir en reseve un filtre a gasoil , et filtrer un peu mieux sont huile, marcher avec des ratio plus raisonable quand il fait plus kosten..

Het is niet alleen de viscositeit van de olie die een rol speelt,
Al bij oude diesel motoren als je de olie ververst merk je verschil, ook bij goed verhitten zie je dat de motor beter presteert als je de vervroeging vergroot en als je de injectoren 25 bar hoger tarreert, dit is een indicatie dat de verbranding verschilt afhankelijk van het type olie (koolzaadpinda of mais.

Ik herhaal nogmaals dat je in plaats van diesel heel weinig gewone benzine aan de olie kunt toevoegen en je krijgt hetzelfde resultaat als met diesel gemengd met olie. een van de nadelen is dat als de brandstofverwarming hoger is dan 70c en de brandstofverhouding een beetje hoog is, dit damppluggen in de leidingen veroorzaakt, dit is tot nu toe het enige probleem dat zich alleen voordoet in de zomer tijdens het rijden in het verkeer.

Het is jaren geleden dat in het hoge noorden, waar de temperaturen extreem zijn, deze methode om benzine in diesel te doen wordt gebruikt, zelfs op grote radiale vliegtuigmotoren (Beavers) is er een systeem dat verdunning wordt genoemd en dat bestaat uit het sturen van een halve liter benzine in de motorolie verdunnen om hem te starten, dan verdampt tijdens het opwarmen de benzine. Als ik de nieuwe monteurs zie zodra een injectiemotor verzopen is en hij start niet, ververst hij de olie (vervuild) dan zouden ze in de winter stage moeten lopen in het noorden.

Laat ze additieven in de diesel doen en de olie verdunnen met benzine, je zou de ervaren olieachtige mensen de vraag moeten stellen,
op hun forum.

Andre


Hallo André.
Natuurlijk heb je gelijk!
Ga nog een beetje info (om te voorkomen dat je nog meer onzin hoort :D ):
De sensoren op het uitlaatsysteem uitgerust met FAP zijn inderdaad sensoren:
1) Verschildruk om de DPF-verstoppingssnelheid te meten
2) Temperatuur in het geval van een DPF.

Het heeft geen zin om een ​​zuurstofsensor op een dieselmotor te installeren; het werkt 98% van de tijd in overtollige lucht en dus zuurstof.

A ++
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 11:22

>houthakker: Het kan me niet schelen of ik niet geloofwaardig overkom, ik kan je verzekeren dat dit niet het doel van deze site is;

> middelbare school leraar 31: Ik zie dat je de controverse blijft aanwakkeren, prima, dus we zullen er doorheen moeten:
- als "we niets begrijpen" volgens jou, laten we dan onderling discussiëren en leren, en afwachten; maar sla niet alleen met je vingers, maar weet dat de DCi me niets kan schelen;
- de auto is er niet dankzij de fabrikanten maar dankzij de automobilisten, hij is er volgens jouw manier van kijken;
- je hoeft niet ALLEEN moderne technieken te volgen, je kunt heel goed alleen geïnteresseerd zijn in oude die de moeite waard zijn en die zich hebben bewezen, dat zul je zien als je ouder wordt als je de tijd neemt;-)
- ik ben geen ecoloog of ecoloog, ik ben een alternatieve punt;
- en JA, ik wijs de benzinemotor af;


er is een sonde aangesloten op de uitlaat van een dieselmotor terwijl er een katalysator is?! ja van T°C, maar het is waar dat het op veel mensen gewoonlijk lambda werd genoemd forum en verward met de EGR, ofwel ...
maar als het is om geen informatie te geven en te zeggen "Dus je moet je bronnen herzien of cursussen mechanica volgen; ik, als ik het niet weet, houd ik me stil; had kunnen voorkomen dat je tussenbeide kwam, breng niets naar deze post ...
mijn sonde is mijn neus als ik een zwarte wolk uit een zogenaamde moderne dieselmotor zie komen die accelereert zeg ik tegen mezelf "vuil-EGR-klep" ...

-----------------------------------

goede andré dit is misschien niet het onderwerp maar,

ja de common rails zijn echte benzinemotoren en dat riep ik ook; en waar ik spijt van heb.

echter, met een olie die voldoet aan de normen (zie Duits gefilterd 1 µm <10 of ik weet geen ppm fosfor meer) en uiteindelijk met de "DCi" -normen, hebben ze geen problemen om in olie te lopen; het zijn de andere D's en TD's die voor niets gaan eten op portemonnee-niveau, ik betreur het...
met de boordcomputer/calculator is er een manier om goede T°C-instructies voor brandstof vast te stellen, we kunnen er waarschijnlijk zonder dat komen door de T°C-sensor voor de brandstof te misleiden... kortom, de olie Goed stroperige hete vloeistof is goed voor een motor!
op een pantone kan je de "brandstof" heel snel opwarmen na het starten via de uitlaatdemper en een thermostaatkraan...voor de olie gebruik je altijd elektriciteit voor de koude start, en de motorkoelvloeistof warm genoeg. voor het filter klopt het dat ik in een studie had gezien dat een ideaal filter 67µm zou zijn en niet 5µm voor olie, waardoor het oliefilter zwart wordt.
dus ja er zijn veel aanpassingen te maken, maar het is hetzelfde principe, we werken gewoon met een brandstof waarvan de viscositeit gecontroleerd moet worden. over 5 tot 10 jaar als de gemiddelde klusser zijn hand onder de motorkap heeft gestoken en de rekenmachine op zijn computer heeft aangesloten, kunnen we ermee doen wat we willen...

aan de kant van de fabrikant, kijk maar eens naar de waardeloze DCi-injectiepompen van de renault kangoo, om er maar een paar te noemen... HA die hebben binnenkort een superdieselbrandstof nodig die 3 keer duurder is! wanneer de olie zal worden geraffineerd door zijn slechte kwaliteit, zal het nodig zijn om te betalen ... ze zullen de keuze hebben gehad om een ​​andere technologie te kopen.
welke renault produceert D, TD niet meer?

Ik heb geen contact opgenomen met de Duitse vrienden wegens gebrek aan taal; maar ik denk dat als de norm voor stookolie te drastisch zou evolueren vanwege de fabrikanten, dit zou leiden tot de productie van olie met kostbare processen en de situatie zou veranderen, wat dus gunstig is voor oliemaatschappijen om hun OLIE te verkopen een maximum.

dit is hoe we ons, dit wetende, als aankoop kunnen oriënteren op een bosch-pomp met indirecte injectie die 100% olie kan draaien en starten, met een biobrandstof waarvan de energiebalans zonder twijfel de beste is, geen zwavel en minder deeltjes, geen maffianetwerk (onze brandstof komt niet uit frankrijk).
weet je hoe we roetfilters recyclen (yeah FAP, yo!)? vind je het zwarte spugen bij accelereren normaal? dank u ecologische "bouwers", ik begrijp dat zij uw vijanden professor31 zijn.

André, ja, om op olie te rijden moet de motortemperatuur goed zijn, je moet de tijd hebben om de motor warm te laten worden, niet wachten voor een rood licht in de stad, bedoel ik; daarom voorbehouden aan het gebied van transport, niet per se voor de gemiddelde persoon, daar ben ik het mee eens. voor ploegende tractoren is het perfect, en ook hun energie-onafhankelijkheid.
maar als het koud is, verstopt een dieselmotor toch met olie...

bij 100% olie heb ik geen last van druk in de bougies, ik rijd op 100% gerecyclede olie en 0.5% aceton, dit geeft de motor meer vis, de olie wordt beter verdampt. bij 175 bar zouden de injectoren toch niet te veel moeten verstoppen de motor bij 250.000 km en gaat nog steeds dezelfde kilometerstand mee. is er een DCi in de kamer om te concurreren?-)
hoe dan ook, op deze motoren is er altijd een beetje vervuiling, behalve dat het geen olie is, dus het is goed. hier is de redenering wat anders te zeggen?
Ik gebruik alleen 10% stookolie als antivries als het minder is dan 5°C (2 tot 3 maanden?), het is zeer effectief.

tot op heden heb ik geen groot probleem gehoord/gezien vanwege de olie, "gebruikt onder goede normale omstandigheden".
de zogenaamde nieuwe brandstofdiester zal deze zogenaamde moderne motoren ongetwijfeld kunnen compenseren, maar laat het niet gezegd zijn dat je een DCi moet kopen om schoon te rijden!!--))

********************

sowieso vind ik dat olie een tijdelijke situatie toelaat voor biobrandstoffen en interesse hebben in biobrandstoffen uit de natuur, het is een heel goed palliatief!

>lege olieflessen kunnen worden teruggebracht naar het recyclagepark, ze komen terecht bij oude olieblikken; eindelijk thuis. daarna moeten ze allemaal verbrand worden in een afgesloten ruimte met een luchtfilter aan de uitlaat, toch?!
HA als we onszelf konden helpen met slaolie rechtstreeks van een distributeur! : Mrgreen:

"een goede olie-gekatalyseerde TD is beter dan 2 olie-HCci, je krijgt het"
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 30/06/06, 11:55

Hallo,

Bedankt voor dit constructieve antwoord, professor31.
Oordelen is makkelijk.
Als je ook mijn interventies op dit bericht leest, zul je zien dat het aan de basis was om het debat over het onderwerp opnieuw in te kaderen en je bewust te maken van de niet-constructieve toespraak die wordt gehouden. Ben het met je eens, mijn kennis van de nieuwe diesels is zeker niet aan die van jou... daar twijfel ik niet eens aan! Aan de andere kant, als iemand het niet kan uitleggen of niet wil, noemt hij zichzelf geen leraar... Ik ken een bepaalde categorie mensen die denken deel uit te maken van een elite, misschien ben je weggegaan? Voor mij laten respect en tolerantie me niet toe om je te beoordelen, noch om je een das te noemen, en dat je door antwoorden van deze stijl niet volwassen overkomt... Jammer!
En ja, er zijn ook mensen die hieraan meedoen forum om te leren .... maar van jou geloof ik dat het niet de moeite waard is om ergens op te wachten !!!
Dank aan anderen.

A + Serge.
PS: Om terug te komen op het onderwerp, mijn twee tests zijn altijd homogeen na 24 uur.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
professeur31
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 113
Inschrijving: 20/12/04, 20:28




par professeur31 » 30/06/06, 12:12

Exceed schreef:Hallo,

Bedankt voor dit constructieve antwoord, professor31.
Oordelen is makkelijk.
Als je ook mijn interventies op dit bericht leest, zul je zien dat het aan de basis was om het debat over het onderwerp opnieuw in te kaderen en je bewust te maken van de niet-constructieve toespraak die wordt gehouden. Ben het met je eens, mijn kennis van de nieuwe diesels is zeker niet aan die van jou... daar twijfel ik niet eens aan! Aan de andere kant, als iemand het niet kan uitleggen of niet wil, noemt hij zichzelf geen leraar... Ik ken een bepaalde categorie mensen die denken deel uit te maken van een elite, misschien ben je weggegaan? Voor mij laten respect en tolerantie me niet toe om je te beoordelen, noch om je een das te noemen, en dat je door antwoorden van deze stijl niet volwassen overkomt... Jammer!
En ja, er zijn ook mensen die hieraan meedoen forum om te leren .... maar van jou geloof ik dat het niet de moeite waard is om ergens op te wachten !!!
Dank aan anderen.

A + Serge.
PS: Om terug te komen op het onderwerp, mijn twee tests zijn altijd homogeen na 24 uur.


Nou, ik zie niet wat ik niet kon of wilde uitleggen!!
Kijk naar de hoeveelheid info die ik heb gegeven; niet iedereen doet het voor zover ik weet!
Ik behoor absoluut niet tot de elite en ik zeg gewoon wat ik weet en ik weet niet alles!.
Voor mij moeten we dingen niet vooruit helpen als we ze niet onder de knie hebben!
Als dit voor jou intolerantie is, is het jammer, maar het is zo!
Als ik een vak niet onder de knie heb, luister ik, krijg ik een idee en vooral: IK HEB EEN STILTE!!! terwijl je wacht om bepaalde dingen vooruit te kunnen helpen.
Zo zou iedereen het moeten doen en het zou voorkomen dat we in kringetjes gaan draaien!!!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/06/06, 13:57

nee, het is gewoon jouw mening, die niet noodzakelijkerwijs wordt gedeeld; deze methode heeft ook meer dan één fout...
maar kortom, laten we proberen ervoor te zorgen dat het debat verder gaat dan het puntje van de schoen en laten we het erover eens zijn: pas op deze post ingrijpen nadat we informatie hebben gehad over deze hypothetische "nieuwe diesel".
in ieder geval: we zijn het niet eens, nou dat valt mee.

van mijn kant zou ik geen mengbaarheidstests maken omdat ik ervan overtuigd ben (maar ik kan het mis hebben) dat deze info er geen is; dus ik zou me er niet mee bemoeien.

experimentatoren om te experimenteren (als ze de kans krijgen natuurlijk)!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten