Diesel + LPG

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

Diesel + LPG




par abyssin3 » 05/11/06, 01:11

Hier is een bericht om Pro-diesel (zoals ik) en Pro-GPL (zoals Jean63) te combineren:
Het is mogelijk om een ​​dieselvoertuig op dual-fuel met LPG (~ 25% GO, 75% GPL) te laten rijden, wat resulteert in een betere verbranding en dus een besparing (van?) Die grenst aan 40%. Het proces lijkt eenvoudig, het valt nog te bezien hoeveel het kost:

http://www.ilovesponge.com/spongecars/diesel/diesel.htm

En nog een link op een forum GPL:
http://forum.aceboard.net/recherche.php ... iesel&go=1
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 05/11/06, 15:35

Het lijkt misschien niet zo super interessant, maar het deed me een beetje denken aan de waterdoping die we ook de luchtinlaat insturen. En pantone, waarvan het gas ook zeker brandbaar is.
Het kan ook het feit verhogen dat een gas / vloeistofmengsel beter brandt dan een vloeistof alleen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/11/06, 16:07

abyssin3 schreef:Het kan ook het feit verhogen dat een gas / vloeistofmengsel beter brandt dan een vloeistof alleen ...

welkom

ter informatie, een vloeistof brandt niet, hij gaat altijd door een gasfase. Doe alcohol of gasolie in een bakje ontsteekt en let goed op, u zult zien dat de vlam duidelijk boven de vloeistof weggaat.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 05/11/06, 17:30

Goed eens, bovendien, zelfs de diesel wordt gespoten om ontsteking te vergemakkelijken.
Dat gezegd hebbende, hebben dejà gas in de reactie kan dat niet dat het mengen van lucht / brandstof vergemakkelijken. Er is dus een verbetering in efficiëntie.
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/11/06, 17:48

zac schreef:[...] ter info, een vloeistof verbrandt niet, het gaat altijd door een gasfase. doe alcohol of gasolie in een verlichte container en let goed op, u zult zien dat de vlam duidelijk boven de vloeistof weggaat.

@+
:schok:

Weet je dat echt zeker? Ik heb wat twijfels ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/11/06, 18:03

Hallo,
Om een ​​zware brandstof zoals olie of grote stookolie te verbranden, is de oplossing om het te vergassen om het te verbranden niet de juiste
het is het beste om het zo fijn mogelijk te spuiten.
bepaalde motor werkt met kolenstof.
Er zijn al experimenten geweest om een ​​ketel met benzine te maken en deze in damp te sturen, deze oplossing werd niet bewaard, we injecteren het liefst in microdruppels, we verbranden de zware delen van de brandstof beter.
zelfs een bubbler in een pantonsamenstel produceert geen gas in de bubbler maar een fijne witte mist, zoals verneveling, en ondanks dit blijft er aan het einde van het verbruik een zwaar deel van de brandstof achter op de bubbler (ik spreek niets aangedreven als benzinebrandstof) het residu is als benzine die in een tank verouderd is en alle octaan verdwenen is. heel snel gaf ik de bubbler op. Bij 100% panton zijn de verbruikscijfers niet meetbaar vanwege de rest. Een motor moet alle brandstof verbranden, benzine is een complex mengsel van verschillende componenten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/11/06, 18:45

Deze site praat er ook over: http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

Aan de andere kant, wat betreft hun argumentatie (al te zien op de eerste site): "Normale dieselmotoren kunnen slechts 75% tot 80% van de ingespoten diesel verbranden"daar sta ik mezelf toe in lachen uit te barsten!

Het maakt niet uit wat! :schok:

Ten slotte zijn hun voorbeelden van installatie op modellen van de Land-Rover-reeks vol onzin, al was het alleen maar omdat deze modellen NOOIT een dieselmotor van 200 ch hebben ontvangen (zelfs als ze puur zijn - Engels bloed ...), vooral in 2,5 l verplaatsing!
Dat heeft me al veel afgeschrikt ... :frons:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/11/06, 21:39

welkom

om houthakker en andré te ontmoeten

vloeibare brandstoffen verbranden in hun "periferie", als je observeert (het is gemakkelijker te zien met "zware" brandstoffen).
verbranding verwarmt de brandstof die vluchtig wordt en daar brandt deze in gasvorm.
dat is de reden waarom andré dat je microdruppels beter verbranden dan een emmer olie; het oppervlak in contact met de oxidator (of verbranding treedt op) is veel groter bij gelijke hoeveelheid.
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/12/06, 00:16

Hier is een artikel dat ik zojuist zag over een bedrijf dat dieselwagens converteert naar Dual Fuel Diesel / CNG:
het nieuws: http://ecologie.caradisiac.com/Clean-Ai ... -Kyoto-873

En het bedrijf dat het doet: http://www.cleanairpower.com/
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/12/06, 15:14

Heb ik het mis of bevinden alle gelinkte sites zich in Engeland?

En in Frankrijk?

LPG is zozeer de vloek van alle Franse fabrikanten dat het me zou verbazen dat zoiets het Kanaal oversteekt ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten