Gras als brandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Turf als brandstof




par Grelinette » 13/05/18, 13:07

Ik kom terug op dit onderwerp: grasresten als brandstof
Het debat is nu gericht op hooi, stro en andere planten ... maar het is niet vergelijkbaar met gemaaid gras.

Wat mij interessant lijkt met grassnippers zijn 2-dingen:

- de enorme hoeveelheden die gratis kunnen worden teruggewonnen en in de stort belanden
- De aard van dit materiaal, zeker zeer nat, maar dat de consistentie heeft van een pasta die zeer vervormbaar en samendrukbaar is omdat deze wordt gemalen door de messen van de maaier.

Om de aangehaalde getuigenissen en de voorgestelde ideeën opnieuw te nemen, lijkt het me vrij eenvoudig om deze grasspriet die al in een mal is gemalen, als een metalen buis, de maximale samengeperst met een hefboomarm of een hydraulische krik van enkele tonnen, te maken Droog de verkregen briket in de volle zon om hem in een fornuis te verbranden of erin te doen.

Ik heb niet veel tijd, maar ik ben geneigd om het te ervaren, zonder een industriële productie te beginnen, omdat het het goede seizoen is om grasresten te krijgen en de briketten in de zon te drogen!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Turf als brandstof




par izentrop » 13/05/18, 16:21

Het zal super gecomprimeerd moeten worden, zodat de rest van het water geen verrotting veroorzaakt, omdat er heel weinig energie wordt onttrokken.
De anaërobe vergisting van het gras is 1 bij 15000 Kwh / Ha https://www.semencemag.fr/methanisation ... tales.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 13/05/18, 17:47

Ik heb sinds het begin niet meer gelezen.

Maar het is duidelijk dat wanneer iemand een zeer vochtige substantie heeft (grasresten ongeveer 95% water is!), De voorkeur uitgaat naar de natte manier van anaërobe vertering.

Laten we niet vergeten dat gemaaid gras vrij laag is in C en rijk aan verschillende elementen, waaronder stikstof. Zelfs opgedroogd zal verbranding een ecologische ramp zijn: uitstoot van "dampen", verbrandingstemperatuur te laag, materialen te compact met weinig trek, stikstof komt terecht in een of andere vorm van NOx, enz ...

De biomassa die wordt verbrand, is gemaakt van koolstofvezels en bevat weinig andere elementen: cellulosevezels en / of lignine. Of Miscanthus, of hout in zijn verschillende vormen (pellets, chips, logs ...).

Reeds de slecht beheerde verbranding van hout, in "machines" waar de verbranding slecht wordt uitgevoerd (regeling door verstikking, zonder naverbranding, niet omgekeerd) is behoorlijk catastrofaal in termen van emissies ... Dus het gedroogde gras, ik durf zelfs niet niet gedacht!

Het grote verschil is dat bij anaerobe vergisting alleen C (gevonden in CO2 en in CH4) en S [in H2S, zeer corrosief, zelfs voor wat roestvrij!) Wordt vrijgegeven, de S wordt dan teruggewonnen door de behandeling. De andere elementen, waaronder stikstof, blijven in het digestaat en keren terug naar de velden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: Turf als brandstof




par Remundo » 13/05/18, 18:49

naar mijn mening moeten we de briket van nat gras vergeten dat in de zon opdroogt ... het zal een korst aan de rand maken, terwijl het hart rot en nat blijft.

zelfs halfdroge hooibalen die in de open lucht worden achtergelaten, kunnen in het midden "fout gaan" en een soort kuilvoer van slechte kwaliteit maken.

nee nee, voor wie knipsels wil verbranden, het is essentieel om ze eerst te drogen, goed verspreid en in de open lucht. Het is dan mogelijk om ze te verdichten, maar slechts eenmaal droog.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 13/05/18, 18:58

Ze hebben altijd ongeveer 15% water ... Het is een kwestie van hygroscopie.

Koude verbranding en emissies "die in de ogen prikken en in de keel krabben" (kortom een ​​kachel die maar liefst 500 Euro 6 zware vrachtwagens vervuilt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 13/05/18, 21:56

mijn mening is dat wat de grasmaaier oppakt te rijk is aan wat nodig is om het te laten rotten voordat het opdroogt ... geen hoop dat het op een winstgevende manier brandstof geeft

methanisatie zou de beste manier zijn om het te gebruiken als er een constante stroom was om de methanizer te laten werken ... helaas is het gras alleen beschikbaar voor een te korte periode die geen methanizer betaalt

mijn manier van mengen met gemalen hout is een kleine methode om waarde te verkrijgen voor gras dat net iets beter is gemaaid dan het te verliezen
1 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 15/05/18, 16:23

chatelot16 "methanisering zou de beste manier zijn om het te gebruiken als er een constante stroom was om de methanizer te laten werken ... [/ quote]
Ik ben het met je eens, en dan is het ingewikkelder om een ​​gas te beheren dan de warmte die door een brand wordt geproduceerd.

[quote = "izentrop schreef:
De anaërobe vergisting van het gras is 1 bij 15000 Kwh / Ha https://www.semencemag.fr/methanisation ... tales.html

Hier is een tweede goede reden om geen anaërobe spijsvertering te starten !!

chatelot16 schreef:mijn manier om gemalen hout te mengen is een kleine winmethode om gemaaid gras net iets beter te waarderen dan te verliezen

ja dat is het principe: gebruik het om verlies te voorkomen.

Remundo schreef:naar mijn mening moeten we de natte grasbriket vergeten die in de zon droogt ...

Precies !! Daarom heb ik een voorlopige droging aanbevolen om de briketten van het droge gras te vormen. Maar hoe? Is een handpers voldoende?

Did67 schreef:Laten we niet vergeten dat grasresten vrij arm zijn aan C en rijk aan verschillende elementen, waaronder stikstof.

Verbazingwekkend antwoord. Als we dit document bekijken: http://www.guidescomposteurs.com/UserFi ... ur%20N.pdf, voor hooi is de C / N-verhouding 25 tot 30, dus vrij rijk aan C en arm aan N. Bovendien is de C / N-verhouding een indicator van het vermogen van de plant om te worden afgebroken door bodemmicro-organismen. . Maar volgens dit document: https://fr.wikipedia.org/wiki/Rapport_C/N, er wordt gezegd dat voor een C / N> 20 (geval van hooi) er niet genoeg stikstof is om de C te ontbinden. Dus a priori mag drogen niet leiden tot een ontbinding van gras.

Did67 schreef:De biomassa die wordt verbrand, is gemaakt van koolstofvezels en bevat weinig andere elementen: cellulosevezels en / of lignine. Of Miscanthus, of hout in zijn verschillende vormen (pellets, chips, logs ...).

Het klopt dat de C / N voor het rietje schommelt tussen 65 en 120, wat de verwarmingswaarde hoger dan het hooi verklaart en zodat men gemakkelijker stroketels vindt, terwijl men het niet vindt voor de hooi.

Grelinette schreef:Het debat is nu gericht op hooi, stro en andere planten ... maar het is niet vergelijkbaar met gemaaid gras.
Dit is de conclusie van het bovenstaande: we kunnen ze niet vergelijken. Maar het hooi lijkt mij nog steeds dicht bij het veen dat als brandstof heeft (en nog steeds) wordt gebruikt. Dus, werkt het?
Om je te lezen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Turf als brandstof




par Did67 » 15/05/18, 18:56

urok schreef:
Did67 schreef:Laten we niet vergeten dat grasresten vrij arm zijn aan C en rijk aan verschillende elementen, waaronder stikstof.

Verbazingwekkend antwoord. Als we dit document bekijken: http://www.guidescomposteurs.com/UserFi ... ur%20N.pdf, voor hooi is de C / N-verhouding 25 tot 30, dus vrij rijk aan C en arm aan N. Bovendien is de C / N-verhouding een indicator van het vermogen van de plant om te worden afgebroken door bodemmicro-organismen. . Maar volgens dit document: https://fr.wikipedia.org/wiki/Rapport_C/N, er wordt gezegd dat voor een C / N> 20 (geval van hooi) er niet genoeg stikstof is om de C te ontbinden. Dus a priori mag drogen niet leiden tot een ontbinding van gras.


Alles is relatief !!! Ik had het natuurlijk over "brandstof". Je hebt het hout niet teruggenomen, dat is in C / N in de orde van 200 tot 300. Daar hebben we een brandstof: praktisch alleen koolstof ...

Grasresten, de verhouding is minder dan 10!

Zelfs voor compostering is het te veel stikstof. Het knipsel wordt "vloeibaar" ... A fortiori als brandstof.

De aanwezige stikstof komt tijdens de verbranding onvermijdelijk in NOx terecht, aangezien de S van koolwaterstoffen "zure regen" geeft ... Zelfs de verbranding van hout, verbrand zonder voorzorg (loodsen, filtreren), ondanks zijn armoede in stikstof, is vervuilend tot zeer vervuilend ... Het negeren van deze aspecten is "ecologische inconsistentie" ...

Een ander ding is natuurlijk de natte ontbinding, of anaëroob (methanatie) of aerobe (compostering, ontbinding in de bodem). Hier zijn het de organismen die hiervoor zorgen die een C / N-verhouding van ongeveer 20 moeten vermenigvuldigen, om goed te voeden (omdat we eiwitten, dieren of groenten nodig hebben, hebben ze nodig stikstof in minerale vormen - ammoniumionen of nitraten). Het heeft niets te maken met een verbranding!
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 16/05/18, 20:01

goedenavond iedereen
Het antwoord van Did67 lijkt de post af te ronden. Het laat zien dat het niet mogelijk lijkt om gras als brandstof te gebruiken: laag koolstofgehalte (en dus slechte calorische waarde), verontreinigende stof (in de vorm van NOx), corrosief (zuuremissie, klinker) ... Kortom , dat nadelen. Geen wonder dat we er op het net niets over kunnen vinden.
Ik blijf mijn gras maaien zonder enig gebruik ... Jammer ...
Bedankt aan iedereen die heeft deelgenomen aan deze discussie. Het was aangenaam.
Ik denk aan de volgende.
Bonne voortzetting.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 16/05/18, 21:45

als gras een c / n-verhouding heeft van 10 in plaats van 300 voor hout, is het nog steeds voornamelijk koolstof, dus het vermindert de calorische waarde niet veel ... het is gewoon dat stikstof de vervuiling verhoogt als je verbrandt in een enkele open haard en alleen gras

als je in een vergasser verbrandt met een chemische zuivering van het gas voordat je het verbrandde, werd het erg schoon ... een goede vergasser kan zelfs schoon pvc verbranden!

als we het gras verbranden of gras dat goed gemengd is met gemalen hout, werkt het heel goed! het mengsel met hout lost zowel het droogprobleem op voor een goed behoud en voorkomt het probleem van vervuiling door een te stikstofrijke brandstof
1 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten