Gras als brandstof

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Turf als brandstof




par Remundo » 12/05/18, 19:20

je droogt het af en je neemt een aansteker... je zult zien. : Lol:
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Turf als brandstof




par Ahmed » 12/05/18, 19:30

Je stopt het in een ezel en je zult zien, het produceert warmte en, als bonus, mechanische energie! :D

PS: je hoeft het niet eens te maaien en te drogen, het hierboven genoemde apparaat is volledig autonoom (er is zelfs een ingebouwde kunstmeststrooifunctie!)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Turf als brandstof




par chatelot16 » 12/05/18, 20:02

voor een boer is hooi verbranden als brandstof dom! hooi heeft veel meer waarde als veevoer... alleen als er slecht opgeslagen hooi is dat rot, heeft het zijn voedselkwaliteit verloren, zodat het verbrand kan worden... maar als het rot, verliest het ook zijn brandstofkwaliteit

thuis onder de afdak waar ik het gemaaide gras voor de ganzen leg, eet niet alles op, dat is te droog en kan als brandstof gebruikt worden, maar slechte brandstof omdat het slecht gedroogd is
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 12/05/18, 20:48

chatelot16 schreef:voor een boer is hooi verbranden als brandstof dom! hooi is veel waardevoller als veevoer...gedroogd

Zeker, maar als er sprake is van overproductie?

Ahmed schreef:Je stopt het in een ezel en je zult zien, het produceert warmte en, als bonus, mechanische energie! :D

heel grappig ! Ezels, begrijpen jullie elkaar niet?

Remundo schreef:je droogt het af en je neemt een aansteker... je zult zien. : Lol:

Ik twijfel er niet aan, het brandt!! Maar wat mij interesseert gaat verder...

Om je voor te lezen ...
0 x
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 12/05/18, 20:58

@Chatelot16: om precies te zijn over je laatste bericht, hoe zit het met AgroPellets? Het zijn toch ergens pellets van landbouwgewassen zoals hooi of andere granen die voor vee zouden moeten worden gebruikt? En toch wordt het goed op de markt gebracht... Dus waarom geen balen hooi als brandstof? Op voorwaarde dat er ketels of andere ad hoc kachels zijn om ze op zijn best te gebruiken... En daar heb ik nog steeds geen antwoord op...
Om je te lezen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Turf als brandstof




par Remundo » 13/05/18, 00:41

deze pagina kan u interesseren: de stroketel
http://www.icem-freinet.net/~btj/BTson891/en4.htm

het zou ook moeten werken in droog hooi.
0 x
Beeld
Urok
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 11/04/11, 22:54
x 4

Re: Turf als brandstof




par Urok » 13/05/18, 08:16

ja Remundo, ik had dezelfde benadering als jij, denkend dat stro kan worden gelijkgesteld met hooi, maar stro lijkt heel anders te zijn dan hooi in zijn samenstelling. Daarnaast staan ​​er nogal wat artikelen in over stro als brandstof en niets over hooi, wat verdacht is...
Vandaar dat ik mij in mijn laatste bericht aan het oriënteren was op agropellets omdat deze wellicht dicht bij hooi liggen. Maar het zou al nodig zijn om er zeker van te zijn en als dat het geval zou zijn om pellets te kunnen vormen, wat mij veel moeilijker lijkt dan ballen, balen of stenen...
Om je te lezen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Turf als brandstof




par Ahmed » 13/05/18, 10:07

Wat u volhardt in het niet willen begrijpen, is de legitimiteit van uw vragen. Dit resulteert onvermijdelijk in het ontbreken van antwoorden die waarschijnlijk bij u passen; maar het kan lang duren... :D .

Dus je schrijft:
...er zijn nogal wat artikelen over stro als brandstof en niets over hooi, wat verdacht is...

Dit is niet verdacht, maar normaal om de redenen die ik al heb genoemd en het feit dat stro afval is, terwijl hooi een productie op zich is.
En ook:
...de agropellets, want misschien zijn deze bijna hooi.

Deze soorten pellets zijn gemaakt van afval van de landbouwproductie of de voedingsindustrie, dus het is beter om het te vergeten! Alleen al het idee om hooipellets te maken om ze te verbranden, zou een enorme vermindering van de calorische opbrengst betekenen in verhouding tot het vereiste werk (al zeer negatief).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: Turf als brandstof




par Remundo » 13/05/18, 11:18

het enige kleine verschil tussen stro en hooi zijn de mogelijke zaden, maar op de stengels is het verschil erg klein. Het is eigenlijk lignocellulose.

bovendien branden de zaden ook goed, er zijn zelfs tarweketels (het zal Ahmed behagen : Mrgreen: )
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Turf als brandstof




par Ahmed » 13/05/18, 12:10

(het zal Ahmed behagen : Mrgreen: )

Ik ken dit soort dingen heel goed. Dit is misschien minder schokkend dan het klinkt: elk jaar wordt een aanzienlijke hoeveelheid graan om hygiënische redenen gedegradeerd en belandt op de vuilnisbelt, dus waarom zou u het niet verbranden?
De verbranding van granen veroorzaakt, als ik het me goed herinner, veel klinker wat de werking van dergelijke ketels niet vereenvoudigt...
Het is waarschijnlijk verleidelijk voor producenten die met prijsschommelingen worden geconfronteerd om ook gezonde granen te verbranden, maar dit doet niets af aan de absurditeit van de poging om de eerder op deze manier verbruikte olie terug te winnen... : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten