Australië als les

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Australië als les




par olifant » 22/02/07, 08:44

Persbericht vanochtend afkomstig van de RTBF-website

http://www.rtbf.be/info/international/ARTICLE_072457

Australië profileert zich als lesgever

Australië heeft aangekondigd dat het in 2010 de conventionele gloeilampen zal vervangen door spaarlampen. Een idee dat de federale minister van Leefmilieu verleidt. Bruno Tobbak wil dat dit onderwerp dit jaar wordt besproken tijdens de onderhandelingen van de federale regering en dat het geleidelijke verbod op traditionele gloeilampen wordt toegevoegd aan de lijst met maatregelen in het Kyoto-plan.
afdrukken stuur naar een vriend
21 februari 2007 15:42 uur

Een aankondigingseffect zonder pit. Qua klimaat behoort Australië niet tot de beste studenten ter wereld. Net als de Verenigde Staten weigerden zij het Kyoto-protocol, gericht op het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen, te ratificeren. Net als de Verenigde Staten is het land van mening dat dit Protocol van Kyoto zijn economie belemmert en dat er geen sprake is van inspanningen als de opkomende landen, met name China en India, dat niet doen.

Tegenwoordig profileert Australië zich als lesgever. Het claimt een wereldprimeur. Ze zegt dat het wereldwijd verbieden van traditionele gloeilampen het elektriciteitsverbruik zou kunnen verminderen met een hoeveelheid die gelijk staat aan vijf keer de jaarlijkse behoefte van Australië. Intussen zou deze maatregel Australië in staat moeten stellen zijn uitstoot van broeikasgassen tegen 2012 met vier miljoen ton per jaar te verminderen. Nog geen 1% van de in 2004 geregistreerde uitstoot


Ik hou van dit soort nieuws:

1) we pakken het energieverbruik van een minderheid aan, terwijl dit deel van het probleem vooral een managementkwestie moet zijn (ontwerp van de verlichting, tijdslimiet, gebruikersgedrag, enz.)
2) in elke ecolamp... zit kwik... en laten we niet te veel rekenen op de motivatie van het grote publiek om dit soort afval op de juiste manier te elimineren in een land met zo'n lage bevolkingsdichtheid
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/02/07, 09:11

Ik weet niet of het de dichtheid is die er toe doet, maar opleiding, toch?

Bijvoorbeeld: hondenpoep. Het kan zelfs per buurt verschillen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/02/07, 09:37

geen relatie, maar ga naar het containerpark als je schapen in de bush grootbrengt en de dichtstbijzijnde buurman 20 kilometer verderop is!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/02/07, 10:34

pruimen,

Niet mee eens, uitwerpselen zijn ook afval en c omdat sommige mensen zijn voorgelicht over hun overlast en hebben geaccepteerd dat het anderen stoort dat het hen lukt om met hun hond de stoep niet te vervuilen.

Niets met dichtheid te maken, kijk naar André. Hij woont in een dunbevolkt land en toch baart het hem, een donkerharige man, zorgen.

Bovendien, als u tegen uw boer zegt: wees voorzichtig, dit kwik zal uw water vervuilen... geef het aan ons, wij "kopen" het van u. Kortom het wordt geregeld, met een beetje geluk houdt hij het als goud in de reep.
0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 22/02/07, 11:07

waarom doen we dat niet ook in Frankrijk?
Natuurlijk leidt dit misschien niet tot een grote vermindering van de consumptie, maar het kan wel een bewustmakingseffect voor mensen hebben.
vooral omdat ik sommigen ken die zeggen dat eco-lampen onzin zijn, en die hun normale lampen behouden die te veel verbruiken, terwijl ze klagen dat mensen thuis de lampen altijd aan laten staan.... :schok:


als het hondenpoep is, is het nog steeds natuurlijker dan blaren

a+
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/02/07, 11:28

Het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat het natuurlijk is, dat is het niet.

Mijn punt is te zeggen dat vervuiling de goede werking van een systeem verstoort



Daarna weten wat natuurlijk is en wat niet.
Een bol is goed door de mens gemaakt met materialen uit de natuur!
0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 22/02/07, 12:34

Freddau, ik hoop dat je mijn woorden niet verkeerd hebt opgevat?

anders is het maar een drol op de stoep, als je erin loopt stoort het systeem, maar het is nog erger als je erop uitglijdt, omdat het het tegenhoudt : Cheesy:
persoonlijk zou het mij minder storen om poep op de stoep te zien dan om overal een gloeilamp met deze kleine stukjes glas te zien, het probleem ligt voor mij vooral op het niveau van de snellere afbraak van de poep dan de gloeilamp, de gloeilamp vervuilt zoveel meer (nou ja, het is mijn mening)


Waarom zijn er geen lamphouders, zoals je wel vindt voor batterijen die gerecycled kunnen worden?

a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/02/07, 12:56

Een paar maanden geleden had ik een grote woede (via een milieuvriendelijk gemeenteraadslid)

op het containerpark hebben ze een bak voor TL-buizen, maar ze hebben mij met mijn oude ecolampen teruggestuurd naar het "grofhuisvuil". Reden: het betaalt niet!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/02/07, 15:08

Neen,

Ik heb het niet slecht opgevat.
Het is het net dat vervormt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/02/07, 15:58

Dag
elephant schreef:Een paar maanden geleden had ik een grote woede (via een milieuvriendelijk gemeenteraadslid)

op het containerpark hebben ze een bak voor TL-buizen, maar ze hebben mij met mijn oude ecolampen teruggestuurd naar het "grofhuisvuil". Reden: het betaalt niet!


De eenvoudige reden dat de fluorescerende stoffen afzonderlijk worden gerecycled, is dat er kleine hoeveelheden kwik in elke buis zitten en ook het witte poeder. In de fabriek waar ik werkte, was er een speciale vuilnisbak, een gat in het deksel, een motor met een kleine ketting die de fluorescerend en een ventilatiesysteem om te voorkomen dat er stof naar buiten komt, het was begin jaren 90.
Voor het terugwinnen van gloeidraadlampen is het wolfraam dat hen niet interesseert vanuit ecologie maar vanuit economisch oogpunt, vooral omdat het zelden puur wolfraam is. Hij voegt zeldzame metalen toe in een kleine hoeveelheid van 1% en dat is duur en we weten niet wat deze (ium)metalen zijn. doen aan de gezondheid..
Andre
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten