De witte diesel !!

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/11/05, 19:50

Wat als we alcohol aan de brandstof zouden toevoegen om het Pastis-effect te verkrijgen?
Ik doe er gewoon een goed glas water bij
hebben “aquagaz” of aquaHVB”. : Lol:

Toch herinner ik me het recept voor het maken van snijolie voor mijn boormachine.

: Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/12/05, 00:53

Hallo konijn
Verschillende hebben het geprobeerd, met name Kriss, en ikzelf
Gebruik gekleurde alcohol, giet het leeg, in gebrouwen diesel en je zult zien dat het ook niet zo goed mengt met benzine
maar nogmaals, het hangt ervan af of het methanol of alcohol is, er is er een die zich vermengt, degene die we toevoegen om de brandstofleidingen in de winter te ontdooien, mengt niet, het gaat rechtstreeks naar de bodem van de tank om zich te mengen met het water dat per ongeluk vrijkomt daar. Gelukkig is dat zo.
Het is niet zozeer het water in de tank dat hinderlijk is, het is het stuk ijs dat de toevoerleiding blokkeert + totale afbraak en niet gemakkelijk te ontdooien.

Nu ik een dieselmotor een beetje water laat verbruiken, weet ik dat het nuttig is, ik weet ook dat er een waterdosering is zodat de output maximaal is en waar we aan moeten werken. een verhouding van water tot
vind, doe niet zoals ik veel, beginnend en dan afnemend, maar eerder heel weinig en dan toenemend.
Wat de zaken ingewikkeld maakt, zijn de schommelingen in de motorbelasting van een auto tijdens stadsverkeer.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 01/12/05, 01:33

Waterinjectie gaat heel goed, behalve in de winter. het potje jam,,
of wat dan ook, bevriezen.

Maar verder is er sprake van een echte daling van de consumptie.

Jammer dat we niet het pastis-effect van de tank kunnen krijgen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten