Brandstofomzetreacties kit E85

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 08/03/07, 23:41

Goede reactie op dit verzoek,
Ik zal je mijn hypothese geven:

Bij een Flex Fuel-auto zit er een Lambda-sonde in de tank, die het percentage zuurstof in de brandstof weergeeft.
Aangezien de SP95 geen zuurstof bevat en de ethanol wel, is het mogelijk om het percentage ethanol te kennen en de injectie hierop aan te passen.

In het geval van een toegevoegde Flex Fuel box is er geen lambdasonde in de tank. Dus ik denk dat de box de gegevens analyseert die de lambdasonde van de uitlaat ontvangt, het vergelijkt het percentage ontvangen zuurstof met het percentage normale zuurstof en leidt het percentage ethanol af.
Het is dus mogelijk om het percentage ethanol bij het opstarten te analyseren om het gedrag van de injectie langs de hele route te corrigeren.

Nogmaals, dit is een hypothese, die nog moet worden geverifieerd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/03/07, 02:13

Dag
Dus ik denk dat de box de gegevens analyseert die de lambdasonde van de uitlaat ontvangt, het vergelijkt het percentage ontvangen zuurstof met het percentage normale zuurstof en leidt het percentage ethanol af.


Gelukkig schreef je (denk ik) want als je precies weet hoe een sonde werkt (zuurstofsensor)
Het is moeilijk te geloven dat het je gaat lukken om het percentage ethanol en benzinemengsel te bepalen dat de motor zojuist heeft verbrand.
De sensor meet het zuurstofgehalte in de uitlaat, meer niet.
en het zendt het uit tegen een vooraf ingestelde spanning van 0,45 volt
wat overeenkomt met 14,7 voor benzine, is de enige variatie de wijziging van het uitgangssignaal van de sonde of van de 0,45 volt regeling. voor de rest doet de klopsensor het werk
Alle regelsystemen werken volgens dit principe, we nemen een terugvalsignaal (sonde) in spanning of pulsatie en we stellen het tegen een vast signaal, het stopt met corrigeren wanneer de vergelijking op 0 staat, het is zeg maar in balans
In ons geval, terwijl de lambdasonde geen 0,45 volt signaal geeft, corrigeert hij op de injectie en als hij hoger is dan 0,45 volt, corrigeert hij in de andere richting.

Andre
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 09/03/07, 09:28

Andre schreef:Het is moeilijk te geloven dat het je gaat lukken om het percentage ethanol en benzinemengsel te bepalen dat de motor zojuist heeft verbrand.
De sensor meet het zuurstofgehalte in de uitlaat, meer niet.


Nou ja, het meet het zuurstofgehalte in de uitlaat.
Bij het verbranden van ethanol komt meer zuurstof vrij dan bij benzine.
dus als we in het begin het zuurstofgehalte meten, vergelijken we het met het normale percentage (100% SP95), daarna moeten we door een vergelijking (opgelost door de flexcalculator) het percentage Ethanol kunnen vinden.
Met 0% Ethanol heb ik A% zuurstof
Ik weet dat ethanol B keer meer zuurstof afgeeft bij verbranding dan benzine.
Ik heb X% zuurstof, wat is mijn ethanolpercentage?
Ik ben geen wiskundige, maar het lijkt me haalbaar.

Er wordt mij om mijn mening gevraagd, die geef ik u, maar het beste is om rechtstreeks contact op te nemen met de bedrijven FullFlex en ABCesso.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/03/07, 10:19

Nikolian schreef:In het geval van een toegevoegde Flex Fuel box is er geen lambdasonde in de tank. Dus ik denk dat de box de gegevens analyseert die de lambdasonde van de uitlaat ontvangt, het vergelijkt het percentage ontvangen zuurstof met het percentage normale zuurstof en leidt het percentage ethanol af.


Nou nee, omdat dit % resterende O2 afhangt van de kwaliteit van het mengsel (stoichiometrisch of niet) en de verbranding die je haalt uit hout, diesel, waterstof, zal het voor jou onmogelijk te zeggen zijn door de O2 van het uitlaatgas te analyseren van welke brandstof je bent uitgegaan aangezien het juist deze sonde is die het mengsel bepaalt... Zie de uitleg die ik hierboven dikgedrukt heb gegeven...

Wat betreft de "lambda"-sonde in de tank, ik betwijfel het ten zeerste (lambda = gassonde) maar er is vast een andere sensor, misschien van het type pH of elektrische geleidbaarheid? Ik ken de fysisch-chemische verschillen tussen benzine en ethanol niet goed genoeg om te kunnen beoordelen.

Houd idee: pkoi ca zou niet gewoon een refractometer of blaastest zijn? Wie meet de hoeveelheid...alcohol...Precies? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/03/07, 10:22

Nikolian schreef:Ik weet dat ethanol B keer meer zuurstof afgeeft bij verbranding dan benzine.
Ik heb X% zuurstof, wat is mijn ethanolpercentage?
Ik ben geen wiskundige, maar het lijkt me haalbaar.


Het is waar, je hebt gelijk, we kunnen ons regelmatige "test" cycli voorstellen (we injecteren met een vaste rijkdom en meten de resterende O2, dit geeft een benadering van de gebruikte brandstof) maar niet goed voor de motor en ook niet goed voor vervuiling. .Ik weet niet of dit de gekozen oplossing is voor de kit en het flexibele voertuig, maar het zou me niet verbazen (het is de minst dure)
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 09/03/07, 15:19

Ik ben maar een autogebruiker en kan niets repareren als er iets misgaat.

Ik ben geïnteresseerd in de Kit, om de juiste keuze te maken, maar technisch hoe het werkt.

Ik zag dat de ABCesso Kit was aangesloten op de lambdasonde terwijl de flextek dat niet was, en ik concludeerde dat die de informatie van de sensor moest gebruiken. Ik ben niet van plan er morgen een te bouwen, alleen het installeren ervan wordt een avontuur voor mij, dus als ik een installateur bij mij in de buurt kan vinden, vind ik dat prima.

De Experts het is aan jou, leg het ons uit
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 13/03/07, 09:57

Flex-e85.net lanceert zijn Auto Kit, dit is de Auto FFV van ABCesso
Deze kit heeft een extra aansluiting ten opzichte van de FullFlex
een kabel wordt aangesloten op de lambdasonde.
Het is beter, of niet, als iemand er zijn kennis over kan bijdragen.

Dus voor een 4 cilinder benzine auto
De niet-installatiekit

http://www.echomeca.com
FullFuel automatische kit (565 euro)
http://flex-e85.net
ABCesso automatische kit (598 euro)
FlexTek handmatige kit (420 euro)
http://www.borel.fr
BorE85 automatische kit (580 euro)
0 x
Nikolian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 22/02/07, 09:13
Plaats: Frankrijk




par Nikolian » 12/06/07, 21:25

Hallo wereld
Ik update de lijst met verkopers en installateurs
De prijzen liggen allemaal rond de 600 euro.

Informeer voor installatie, sommigen kunnen zelfs bij u thuis komen voor een installatie aan 60 Euro
De prijs is afhankelijk van de installateur en uw locatie.

Het zijn professionals die zijn ingeschreven in het handelsregister.
De operatie is legaal en vereist geen nieuwe homologatie van het voertuig.

De 4-cilinder kit Exclusief montage

Code: kiezen

http://www.borel.fr

FullFlex automatische kit (580 euro)

Code: kiezen

http://www.echomeca.com

FullFuel automatische kit (565 euro)

Code: kiezen

http://flex-e85.net

ABCesso automatische kit (598 euro)
FlexTek handmatige kit (420 euro)

Code: kiezen

http://www.fullflex.fr

FullFlex automatische kit (598 euro)

Code: kiezen

http://www.seeflex.fr

FullFlex automatische kit (598 euro)

De kit ABCesso kalibreert zichzelf en past zich zo nauwkeurig mogelijk aan dankzij de aansluiting op de Lambda-sonde, werkt van 0 tot 100% ethanol

De kit FullFlex moet worden gekalibreerd, dan past het zich aan het mengsel van 0 tot 100% ethanol aan

De kit FlexTek is handmatig, we selecteren <50 of >50% Ethanol, het is uw elektronische injectie die de tussentijdse instellingen maakt.
Het is minder nauwkeurig en verbruikt weinig meer dan een automatische kit.
Dernière édition par Nikolian de 12 / 06 / 07, 22: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
petromax
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 21/07/05, 22:10




par petromax » 12/06/07, 21:57

Nikolian schreef:FlexTek handmatige kit (420 euro)

Code: kiezen

http://www.fullflex.fr


Op de inleidende pagina staat: "Ethanol is een milieuvriendelijke biobrandstof die de ozonlaag niet aantast." :schok:

Voor mij niet eens de moeite om verder te gaan : Cheesy:
Ik trek de kwaliteit van het materiaal niet in twijfel, maar uit alleen mijn twijfels over de commerciële toespraak van de detailhandelaar (het lijkt mij dat hij ook op het gebied van HVP optreedt ...)

NB: ter info, broeikasgassen tasten de ozonlaag niet aan, in tegenstelling tot CFK's...
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

nieuwe biobrandstoffen




par Céline OLERON » 13/06/07, 08:54

Hallo,

Ik heb in mijn koffers een proces dat de productiekosten van biobrandstoffen zou kunnen beperken.

het zal worden gemaakt van ons afval, het zal methanol zijn.

de pb is dat het alleen op papier bestaat en dat ik een centrum nodig heb om prototypes op te zetten.

dus als er onder jullie studenten zijn die een technisch project moeten opzetten...denk aan mij

@ +
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten